Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytam w "serwisie olejowym", w którym miałem zamiar wymieniac olej czy robią takie płukanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak się zakończyła sprawa z olejem? wymieniłeś na syntetyk czy zostałeś przy półsyntetyku,i jak się sprawuje auto jeśli wybrałeś pełny syntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Powinno też się moim zdaniem brać pod uwagę jakość filtrów oleju w których pękają wkłady papierowe i bywają nieszczelne zawory zwrotne czego nie widac przez metalową obudowe, a wtedy cały brud trafia z powrotem do silnika i może zapchać układ smarowania.

Po zmianie na olej bardziej myjacy (syntetyczny) kolejną wymianę powinno

się zrobić wcześniej aby przepłukać w ten sposób silnik i wymienic filter po to żeby się nie przypchał i nie pękl wkład od cisnienia oleju tłoczonego przez pompę.

Może przesadzilem ale gdzieś czytalem o przygodach z filtrami oleju.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupiłem passata 1.8T+ lpg I mysle nad zmianą oleju.

Poprzedni własciciel mówił ze jeździł na syntetyku a na kartce przy silniku mam wpisany olej EDGE 5W30 i skreślony i niżej wpisany( innym długopisem ) castrol magnatec 10 w 40 czyli półsyntetyk.

Myśle o zalaniu mobilem 5w 50 czy mozna przejsc z półsyntetyka na syntetyk przebieg 135 tys

Chce odejsc od castrola bo pare opini tu przeczytałem negatywnych a pozatym jest droższy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Troszeczkę odświeżę temat.

Po zakupie autka wymieniłem olej na taki jaki polecił mi poprzedni właściciel, czyli mobil 5w50. Podobno na takim oleju właśnie autko jeździło.

Przejechałem ponad 10 tyś. i zamierzam się do wymiany.

Mam jednak pewne wątpliwości. Autko ma przejechane 150 tyś(sprawdzone w serwisie w Polsce) i nie wiem, czy przypadkiem silnik nie został wypłukany z nagaru...

Otwieram maskę i słyszę, że silnik sobie leciutko klekocze. Poza tym, podczas jazdy - powyżej 3 tyś. km silnik po prostu hałasuje(nie ma przyjemnego pomruku) - poprzednio tego nie było.

Co może być tego przyczyną?

I jaki olej zalać?

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od zawsze smigam na Castrolu Magnatecu 5W40... i duzo nagaru jest w silnku :( nie wiem czy przeczyscic caly silnik czy zalac do tego Mobila 1 i przejechec troche zmienic filtr i jeszcze raz zalac z filtrem nowym...

 

Co wy na ten pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panowie, wszysko zależy od kondycji silnika. Mój pasek ma przejechane 220 kkm i ciągle leje full syntetyk. Kiedyś lałem Mobila 5w50 i słychać było dziwne dźwięki z pod pokrywy zaworów. Już 2 lat leje 10w60 firmy liqui moly. Przy wymianie stosuje płukankę tej samej firmy. Olej czyściutki, silnik cicho pracuje, turbina delikatnie świszcze, aż miło posłuchać. Polecam ten olej z czystym sumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, nasz silniczek nie moze jezdzic ponad 10000km na jednym oleju (jak kolega z ktoregos postu wyzej).

Co do plukanki, to nie wiem czy mowimy o tym samym, ale mi w serwisie powiedzieli, ze co 100 tysiecy km, powinno sie przy zmianie oleju zalac plynem czysczacym silnik - tak tez mi z reszta ostatnio zrobili.

Zawsze jezdzilem na Mobilu 15W40 (ktos mnie wpuscil w maliny), a teraz przeszedlem na 10W40. Silnik ma 290kkm i zdecydowanie lepiej chodzi teraz, ciszej i bierze mniej oleju.

Zastanawiam sie czy moglbym przejsc na 5W40. Bylby sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam sie czy moglbym przejsc na 5W40. Bylby sens?

 

sens jest zawsze. w takim przypadku to juz raczej odpusc 5w40 na rzecz 5w50. bedzie dobrze. tylko nie castrola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie... tylko lepiej zrobic płukanke i oczyscic z nagaru a potem zalac mobil 1 ;) bo jak zmienisz odrazu na 5w50 wypłucze ci syf i nagar i zatka pompe oleju ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15w40 do 1,8t to chyba jakas pomyłka....

 

Ja jak kupiłem auto przy 180 tys miał owlane 0w40 mobil

teraz leje 10w60 valvoline i jestem zawowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam 220 tys. wlałem castrola 10w60 na 10 tys wypił 0,5 litra. tydzień temu wymieniłem na valvoline 10w60 troche tańszy i podobno lepszy. pojeździmy zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam swojego saska od stycznia i zalewalem go olejem syntetycznym 0w30 czy jakos tak nie pamietam dokladnie ale nie wiem czy poprzedni wlasciciel nie lal polsyntetyka.kiedys z ciekawosci odme odkrecilem i tu szok kompletnie zblokowana.w srode wymiana olejow na 10w60 castrola oczywiscie najpierw czyszczenie silnika z syfu i niestety wymiana napinacza lancuszka.Ciekawy jestem czy napinacz polecial po zmiane na syntetyka?? napisze po srodzie czy duzo syfu bylo w srodku pozdrawiam wszystkich 1.8t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy poprzedni wlasciciel nie lal polsyntetyka
Ciekawy jestem czy napinacz polecial po zmiane na syntetyka??

 

to nie ma nic ze soba wspolnego. zrobic plukanke silnika, wyczyscic odme, zalac 5w50 i w droge. na 10w60 jeszcze przyjdzie czas - za jakies 150-200 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawy jestem czy napinacz polecial po zmiane na syntetyka??

 

...wcale nie musiał :) może tylko silnik wypłukało i zapchało się sitko w napinaczu

 

---------- Post added at 13:28 ---------- Previous post was at 12:47 ----------

 

na 10w60 jeszcze przyjdzie czas - za jakies 150-200 tys km.

oleje tej klasy NIE są dla hebli z "milionowymi przebiegami" a do silników WYSILONYCH

 

Shell Helix Ultra Racing 10W-60 Najdoskonalsze zabezpieczenie silników w samochodach wyścigowych, sportowych i terenowych Shell Helix Ultra Racing to unikalny, w pełni syntetyczny olej zapewniający najlepszą ochronę i znakomite osiągi silników o dużej mocy benzynowych i Diesla wykorzystywanych w pojazdach rajdowych, wyścigowych i terenowych. Powstały w wyniku połączenia technologii firmy Shell i wieloletnich doświadczeń na torach wyścigowych Formuły 1, Shell Helix Ultra Racing 10W-60 sprawdził się w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Zastosowanie We wszystkich silnikach benzynowych naturalnie zasilanych, z wtryskiem paliwa, turbodoładowanych, wielozaworowych, pracujących w najcięższych warunkach na torach wyścigowych W silnikach dużej pojemności i mocy zarówno benzynowych jak i Diesla Zalety Doskonałe zabezpieczenie silnika We wszystkich warunkach jazdy, a przede wszystkim w jeździe rajdowej i wyścigowej Niezawodność Gruntownie przetestowany i sprawdzony przez technologów Shell Technologia Formuły 1 Sprawdzony na torach wyścigowych całego świata Kompatybilny z katalizatorem i turbosprężarką Przewyższa wymogi przemysłowe Spełniane normy fabryczne i specyfikacje: Helix Ultra Racing przewyższa wymagania wszystkich głównych producentów samochodów osobowych oraz spełnia następujące normy przemysłu samochodowego: ACEA A3/B3/B4 API SL/CF Jest szczególnie zalecany do Ferrari F 360 używanego w Ferrari Challenge. Typowe własności fizyczne Klasa lepkości SAE 10W-60 Lepkość kinematyczna mm2/s w 40° C: 163 (ASTM D 445 ) w 100° C: 24,6 Wskaźnik lepkości (ISO 2909): 183 Gęstość w 15° C kg/dm3 (ASTM D 4052): 0,845 Temperatura zapłonu °C COC (ISO 2592): 218 Temperatura płynięcia °C (ISO 3016): -45 Charakterystyka ta jest typowa dla obecnej produkcji. Zdrowie i bezpieczeństwo Informacje na temat zdrowia i bezpieczeństwa dostępne są w Karcie Charakterystyki Produktu dostępnej w firmie Shell. Ochrona środowiska Zużyty olej należy oddać do autoryzowanej firmy utylizacji odpadów. Nie wylewać do gleby, wód powierzchniowych ani ścieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kowalo

Mam takiego Paska jak Twoj,tylko bez turbo,nawet rocznik ten sam.Jezdze na Mobil 1 0W-40

nie ma zadnych wyciekow,olej bardzo dobry.W Twoim przypadku jest turbo,ktore potrzebuje oleju o normie 501.01 lub 502.00.Jesli nie masz wyciekow i nie "bierze oleju" ponad norme spokojnie mozesz zalac Mobil 1 0W-40.Passat z konca produkcji posiada wydluzona norme obslugowa i mozna robic dluzsze okresy przegladowe,ja moim zrobilem 30000 bez wymiany i wszystko bylo w normie,olej zmiescil sie w kresce,ubylo okolo 300 g.

Jesli jest turbo powinien byc wysokiej jakosci olej,i zmieniany zgodnie z licznikem,bo turbo jest wrazliwe na "brudny" olej.

Edytowane przez jacek782

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oleje tej klasy NIE są dla hebli z "milionowymi przebiegami" a do silników WYSILONYCH

 

nie musisz mi tlumaczyc do czego sluzy jaki olej, bo akurat w tym temacie nie potrzebuje absolutnie takiej pomocy. 1.8t w serii którejkolwiek nie jest silnikiem wysilonym! na forum to jedynie od marecka grubo podlubany. nie ma sensu lac 10w60. wystarczy 5w40, w ostatecznosci 5w50 i jezdzic, jezdzic, jezdzic... jak auto zrobi ze 400tys i spalanie oleju bedzie duze, a wlasciciel niechetny na remonty to moze sobie zafundowac 10w60, bo bedzie musial mniej dolewac. amen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego 1,8T leję tylko Liqui Moly Longtime High Tech 5 W-30.

Przebieg 145 tys. i na razie silniczek cyka na tym oleju. A z racji, że jest to olej, którego w byle sklepie na półkach nie znajdziecie i biorę od jednego sprawdzonego dystrybutora na allegro, nie ma podróby !

Przed wymianą zawsze stosuję płukankę tego samego producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i zmieniasz co ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam autko od dość niedawna, na razie 2 wymiany co 10 tys. Poprzedniemu właścicielowi serwis lał zawsze Castrola i niestety tylko nagar z tego oleju się zebrał, na szczęście płukanka Liqui Moly 2 razy i pomogło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności