Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaczana

Witam użytkowników!

 

Mam pytanie odnośnie oleju. Mój Passat (1.8T 150KM, 230kkm) jeździł dotychczas na Mobilu 10W40 ale przy ostatniej wymianie oleju (akurat nie było mnie w pobliżu, załatwiał mi to teść) wlali Platinum 10W40.

 

Moje pytania:

 

Czy mam się spodziewać jakiś kłopotów? Czy przy następnej wymianie wrócić do starej marki? Dodam, że sporo oleju mi gubi między wymianami (Mobila, Platinum mam od dwóch dni). Ostatnio wymieniłem też popychacze hydrauliczne i rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej jak olej, ja bym nie zmieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki a może wiecie czyj olej jest sprzedawany w oryginalnych butelkach VW z norma 5w40? Obecnie zalany mam Mobil1 5w50 i zastanawiam się czy spróbować oryginału czy pozostać przy obecnym a może motul? (przebieg 185 tys)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się: nie wiem, czy dobrze zrobiłem w zeszłym roku, gdy zalałem Mobil 1 5W50 z normą VW 505 00, bo uznałem, że jak syntetyk to syntetyk a teraz w książce czytam, że do benzyny to 502 00 albo 501 01 albo 500 00. W tym roku zamierzam kupić 502 00 czyli Mobil 1 0W40. Auto ma przejechane 95000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego też nalewałem mobil1 5w50 i nic się nie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pomoze mi ktoś? Jakim olejem mam zalac silnik.

VW Passat 1.8Turbo benzyna 1996r sedan Auto przywiozłem z Niemiec

ma zaznaczone ze był wlewany olej 10w40 ale nie wiem jaki.

Czy mam wlac taki sam 10W40 kupiłem Mobil Super 2000 10W40 semi-synthetic.

Kto doradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mam wlac taki sam 10W40 kupiłem Mobil Super 2000 10W40 semi-synthetic.

 

Jesli olej z pewnego zrodla to tylko lac.

Przy tym roczniku/przebiegu to juz pewne ryzyko przejscia na olej syntetyczny, wiec jesli wiesz co bylo wczesniej lane to zostan przy tym.

Wymieniaj co 10000km i bedzie dobrze.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na 10W40 GM? do 1.8 T benzyna 150 koni AEB...jest castrol magnatec ale mechanik mi doradza żeby zmienić właśnie na ten.....z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiecie na 10W40 GM? do 1.8 T benzyna 150 koni AEB...jest castrol magnatec ale mechanik mi doradza żeby zmienić właśnie na ten.....z góry dzięki
A czy mechanik ma w tym jakis interes ?

Kupuj olej z pewnych zrodel , patrz mechanikowi na rece i spij spokojnie

pozdrawiam

Edytowane przez indianin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to i ja zapytam bo od jakiegoś czasu dręczy mnie mój olej.

Od czasu zakupu auta w 2007 roku gdy miał najechane 280tys, latam na Mobilu 15W-40, bo takiego mi nalali "fachowcy", a że ja zielony w kwestii olejów cały czas na takim jeżdżę, aż do dzisiaj mam najechane 352tys olej zmieniany zawsze co 10tys między zmianami dolewam ok 1L, na dniach będę robił turbinę która już od dawna domaga się regeneracji i podejrzewam, że to ona mi upija ten olej między wymianami i to głównie po trasie ze średnia prędkością 130-140km/h;) (zaznaczam, że nic nie dymi nie kopci, zapach spalin jak z nowego kata;) )

Chciał bym przejść na 10W-40 Mobila już przy nowej turbinie, i dręczy mnie pytanie jak dokonać tego przejścia na półsyntetyk?

Czy wymienić na 10W-40 zrobić na nim ok 2-3tys km? I wymienić ponownie?

Czy przepłukać silnik przed zmianą? Jak tak to czym się wykonuje takie płukanie?

Wszyscy wszędzie odradzają mi przejście z 15W-40 na 10W-40, ale sami nie potrafią tego sprecyzować, bo opierają się na stałej opinii na ten temat.

Ile osób dokonało takiej zmiany i jakie to miało skutki dla silnika? 99% osób to odradza(bez zdecydowania), a 1% po zmianie stwierdza polepszenie pracy silnika i nawet stwierdza zmniejszenie zużycia oleju co by przeczyło przyjętej teorii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworów, jeśli nie ma nagaru lej śmiało. Oczywiście dla świętego spokoju zrób 1-2k i wymień olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdejmij pokrywę zaworów, jeśli nie ma nagaru lej śmiało.

Jakiś miesiąc temu wymieniałem łańcuch i napinacz i nic tam niepokojącego nie widziałem, żadnych nagarów nawet osadu na ściankach specjalnie nie było.

Chciał bym żeby się wypowiedział jeszcze ktoś kto takiej zmiany dokonał, jak się to sprawuje czy wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie, że nie ma, dobry znajomy...do poprzedniego auta (golf) też ten lałem i było ok, zresztą on też taki leje do swoich aut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciał bym przejść na 10W-40 Mobila już przy nowej turbinie, i dręczy mnie pytanie jak dokonać tego przejścia na półsyntetyk?

Ariel,

też jeżdziłem na Mobilu 15/40. Przy ~170.000 km jak wymieniałem turbinę przeszedłem na pólsyntetyk 10/40 ale Motula. Nic mi mechanik przed zmianą nie płukał (nie miałem nagaru), a mam do niego zaufanie bo robię już u niego 6 rok i wszystko jest ok. A Ci którzy mówią żeby nie przechodzić z syntetyka na półsyntetyk to niech powiedzą konkretnie dlaczego a nie powtarzają zasłyszane opowieści. Przedtem dolewałem ok. 2 l oleju między przegladami, teraz mam zmniejszone zużycie oleju -dolewam 1 litr i w/g mnie silnik równiej i ciszej pracuje. Zrobiłem juz przeszło 30.000 km. Ale to tylko moja opinia na podstawie pracy silnika.

Edytowane przez johnny147

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A Ci którzy mówią żeby nie przechodzić z syntetyka na półsyntetyk to niech powiedzą konkretnie dlaczego a nie powtarzają zasłyszane opowieści.

powód jest prosty - olej syntetyczny nie traci swoich właściwości przelewając się drobnym strumieniem przez rozgrzaną do 900 stopni turbinę, a z półsyntetyka może się szybko zrobić szambo. Olej musi być przygotowany na bardzo gwałtowne zmiany temperatur w przypadku samochodu z turbo... stąd te informacje o syntetyku.

 

Inna sprawa, że "przesiadka" na półsyntetyk wiąże się przeważnie z zalaniem silnika olejem tańszym (czyt: gorszej kategorii), co również nie zawsze może wyjść na dobre... prawda jest taka, że silnikowi nie robi różnicy jakim olejem go chłodzisz byle by spełniał określone normy smarowania/odprowadzania ciepła. Turbina natomiast bardzo szybko jest w stanie taki olej zamienić w mazut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina natomiast bardzo szybko jest w stanie taki olej zamienić w mazut...

robiłem już 4 razy wymianę oleju i powiem że po zlaniu go nie zauważyłem żadnych zmian na gorsze. Mój syn też ma passka (obecnie 220.000 km), przeszedł na półsyntetyk i wszystko jest ok. A tańszy produkt nie zawsze oznacza,że gorszy. Ale każdy robi jak uważa.

Z pozdrowieniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ariel,

też jeżdziłem na Mobilu 15/40. Przy ~170.000 km jak wymieniałem turbinę przeszedłem na pólsyntetyk 10/40 ale Motula. Nic mi mechanik przed zmianą nie płukał (nie miałem nagaru), a mam do niego zaufanie bo robię już u niego 6 rok i wszystko jest ok. A Ci którzy mówią żeby nie przechodzić z syntetyka na półsyntetyk to niech powiedzą konkretnie dlaczego a nie powtarzają zasłyszane opowieści. Przedtem dolewałem ok. 2 l oleju między przegladami, teraz mam zmniejszone zużycie oleju -dolewam 1 litr i w/g mnie silnik równiej i ciszej pracuje. Zrobiłem juz przeszło 30.000 km. Ale to tylko moja opinia na podstawie pracy silnika.

Dzięki Janek, właśnie o taką opinie mi chodziło, od kogoś kto z 15W przeszedł na 10W, zamierzam tą zmianę zastosować przy wymianie turbiny, bo mineralny to troszkę zabójstwo dla turbiny(ale to tez opinia usłyszana:P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytalem mnostwo opinii i wiem, ze nic nie wiem, sluchajcie przebieg auta ponad 200tys, zdecydowalem sie od 15 tys, ze przechodze na polsyntetyk, poniewaz auto juz troche oleju bralo, tym razem przy kolejnej auto andal troszke bierze ( na 5l na 10tys sie mieszcze ), czy zalac 15w40 jak radzi mechanik ? twierdzi, ze wtedy nic nie bedzie bralo, a roznicy w jezdzie nie odczuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytalem mnostwo opinii i wiem, ze nic nie wiem, sluchajcie przebieg auta ponad 200tys, zdecydowalem sie od 15 tys, ze przechodze na polsyntetyk, poniewaz auto juz troche oleju bralo, tym razem przy kolejnej auto andal troszke bierze ( na 5l na 10tys sie mieszcze ), czy zalac 15w40 jak radzi mechanik ? twierdzi, ze wtedy nic nie bedzie bralo, a roznicy w jezdzie nie odczuje

zalej 15w40 to jest dobry olej do samochodu z twoim rocznikiem zapewne taki lałeś i takim zalewaj mechanik dobrze radzi ja mam 1.8T i zalewam takim olejem jaki doradza serwis czyli 10w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ahej, mam dokladnie to samo autko 99 apu z grudnia

i ja tele 15w 40 mineralny

syntetyk 5w czy 10w to chyba juz nie na te przebiegi kolego, ''teraz to juz tylko miod 3eba lac by doszczelniac a nie wode nu myc'' jak mowi moj kolega mechanik

ale zrobisz jak chcesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności