Stochastic Zgłoś #61 Napisano 3 Marca 2010 Ja zalewam olejem Lotos Full Synthetic Thermal Control. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #62 Napisano 3 Marca 2010 Mogę z czystym sumieniem polecić MOTUL idealny do LPG i zaturbionych silnikow na PW mogę podać dobrego sprzedawce z alledrogo z własnym odbiorem w Oliwie ... niskie koszty zakupu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #63 Napisano 4 Marca 2010 ...ja przez całe dorosłe życie samochodu lałem co 10kkm Mobila rally formula 5W40. Bardzo łatwo kupić podróbkę tego oleju, tymbardziej większe zdziwko było jak zdjąłem dekiel przy przebiegu 110 kkm i było... czysto... Teraz auto jeździ na Valvo VR1 5W50 i też nie mam się do czego przyczepić, poza tym, że wymieniam olej częściej niż go zdążyłoby ubyć jakąkolwiek nieszczelnością... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #64 Napisano 4 Marca 2010 Czytajac to wszystko nadal nie wiem jaki olej by byl najlepszy do mojego furaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longi12 Zgłoś #65 Napisano 4 Marca 2010 Witam koledzy. Mam takie pytanie o wymianę oleju? Jestem posiadaczem paska od niedawna i poprzedni właściciel zalał go Mobilem15W40 gdyż nie wiedział jaki był olej. A zrobił nim ok 10 tyś km. U mnie nadszedł czas zmiany oleju i trochę poczytałem na forum opinii jaki olej do 1.8t. A teraz pytanie co sądzicie jakbym zrobił płukanie silnika i zalał np.Mobil 10W 40?(półsyntetyk) Czy lepiej nie kombinować i dalej lać 15W 40? Auto ma najechane 245tyś km Proszę o jakieś sugestie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #66 Napisano 4 Marca 2010 i zalał np.Mobil 10W 40?(półsyntetyk)Czy lepiej nie kombinować i dalej lać 15W 40? Auto ma najechane 245tyś km Proszę o jakieś sugestie! Ja mam zrobione 201 tys. km. Poprzednio jezdziłem na Mobilu (do 190 tys. km) - między przeglądami dolewałem do 2 l. Mechanik doradził mi zamianę na półsyntetyk Motul 6100 SYNERGIE 10W 40 i jak narazie jest ok. A co do producentów, rodzajów oleju to jak wspomniał forumowy kolega można by książkę napisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longi12 Zgłoś #67 Napisano 4 Marca 2010 Poprzednio jezdziłem na Mobilu (do 190 tys. km) - między przeglądami dolewałem do 2 l. Mechanik doradził mi zamianę na półsyntetyk Motul 6100 SYNERGIE 10W 40 i jak narazie jest ok. Ja zaznaczę kolego ze oleju nic nie bierze od wymiany do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #68 Napisano 4 Marca 2010 silnik zalany olejem MPM 5W30 z norma 504/507 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszon Zgłoś #69 Napisano 4 Marca 2010 Czyli któryś z valvoline (lub motul) 5W30 był by jak najbardziej w porządku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #70 Napisano 4 Marca 2010 panowie, poprzedni właściciel mojego paska lał castrola - niestety o tym nie wiedziałem - zmieniłem olej na mobila półsyntetyk i po ok 2 tygodniach jazdy zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Auto na lawetę i do mechanika. Cały smog był zapchany i dużo syfu w misce - z czyszczeniem silnika bujam się do tej pory (ok rok czasu) Castrol osadza się na ściankach a Mobil to wszystko rozpuszcza i stąd ten syf w misce i zapchany smog. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszon Zgłoś #71 Napisano 4 Marca 2010 O ile mi wiadomo to mój passat tez śmigał cały czas na Castrolu ..... Pytanie czy można teraz przejść na mobila czy motula bo póki co odpukać jest ok a nie chciał bym mieć kłopotów z ciśnieniem oleju (wypłucze jakieś syfy) Hmm i co tu zalać żeby nie narobic se klopotu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #72 Napisano 4 Marca 2010 wymieniam olej częściej niż go zdążyłoby ubyć jakąkolwiek nieszczelnością...Dlatego nic Ci nie ubywa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #73 Napisano 4 Marca 2010 Ja mam takie pytanko:co wogole oznaczaja te cyfry jezeli chodzi o oleje np:10W40,15W40,5W30 itd.Wiem tylko to ze jest mineralny,polsyntetyk,syntetyk a co oznaczaja te liczby i litera W,prosze oswieccie mnie bo nie wiem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wegiel Zgłoś #74 Napisano 5 Marca 2010 Ja mam takie pytanko:co wogole oznaczaja te cyfry jezeli chodzi o oleje np:10W40,15W40,5W30 itd.Wiem tylko to ze jest mineralny,polsyntetyk,syntetyk a co oznaczaja te liczby i litera W,prosze oswieccie mnie bo nie wiem??? Klasyfikacja lepkościowa: Najczęściej wg SAE, która określa zakres temperatur w jakich może być stosowany. Obecnie produkowane są praktycznie tylko oleje wielosezonowe, więc oznaczenie składa się z dwóch członów (np. 10W-40). a) Pierwszy z literą W (0W, 5W, 10W) mówi o przeznaczeniu oleju do pracy w zimie. Im cyfra niższa tym olej lepiej sprawdza się w niskich temperaturach. b) Drugi człon (30, 40, 50) informuje, że olej może być używany w lecie. Im wyższa tym bardziej odporny na wysokie temperatury. Jeśli lepkość będzie źle dobrana (olej zbyt gęsty lub za rzadki) może nastąpić szybkie zniszczenie silnika. Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W-40, półsyntetyczne 10W-40, a syntetyczne 0W-30, 0W-40, 5W-40, 5W-50. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asdgh Zgłoś #75 Napisano 5 Marca 2010 Ja polecam olej MOTUL 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #76 Napisano 5 Marca 2010 Jeszcze jedno pytanko czy jak przejde z castrola 10W40 na jakis inny olej ale tez 10W40 to takze mi wypluka ten nagar czy dzieja sie takie cuda tylko po przejsciu na inna klase np 5W30 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrafker Zgłoś #77 Napisano 5 Marca 2010 Witam a co ja mam zrobic. Posiadam paska 2.0 benzyna z 2001 roku. Nie wiem jaki byl tam lany olej. Musze wymienic kiedys do niego dolalem pol syntetyka a teraz juz wymienic chce calosc i nie wiem co. Zastanawiam sie nad Mobilem 10w 40 ale nie, wiem. Pasek ma przejechane ok 100000 mil. Pozrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #78 Napisano 6 Marca 2010 jaki najlepiej zalac olej przy wymiaie jaki nie wiadomo jaki byl wczesniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #79 Napisano 7 Marca 2010 Chcialam ponowic moje pytanko bo nie uzyskalam do tej pory odp a mianowicie gdy przejde z castrola 10W40 na inny olej ale takze na 10W40 to takze wypluka mi nagar czy dzieje sie to tylko po przejsciu na np 5W30??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beret76 Zgłoś #80 Napisano 7 Marca 2010 Nie powinno. Ogólnie co olej to inna opinia, tak więc najlepiej trzymać się sprawdzonych marek, wymieniać max co 10tyś i nie lać syfu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach