power72 Zgłoś #601 Napisano 3 Listopada 2022 Witam wszystkich fanów modelu 1.8T 🤩. Data ostatniego postu nie napawa optymizmem 😟. Coraz mniej informacji zwrotnych dotyczących użytkowania naszego modelu - widoczna też jest mniejsza ilość na drodze. Mam na zegarze 424 tys. km (od 184 tys. km jest na instalacji gazowej) i jestem przed kolejną wymianą oleju. Wpadam na forum aby się dokształcić - przygotować się mentalnie na ewentualne zabiegi dla mojego przebiegu i takie tam .... Mój wpis, to już chyba tylko dla tych co oczekują na żółte blachy. Zalewam olejem Mobil 1 5W50 - mógłbym powiedzieć, że od nowości ten olej był lany, ale ja nie jestem pierwszym właścicielem, wg wpisu w książce serwisowej w 2004r jest dopisana nazwa oleju przez mechanika z ASO i zapewnienie osoby, od której nabyłem auto w 2010r. Filtr oleju Mann - W 940/66 (może być Knecht OC-470) - w tym modelu powinien być zaworek zwrotny (informacja z tego forum passata)- brak klekotania zaworów przy rozruchu zimnego silnika (lub jest przeze mnie nie zauważalny). Były wycieki oleju lub normalne zużycie na poziomie 0,01-0,012 l/100km (przez cały czas użytkowania z tym walczyłem i chyba się udało). W zeszłym roku ... może inaczej przy 415 tys. wykonałem płukankę i drugie czyszczenie smoka (niepotrzebne, pierwsze przy wymianie misy olejowej, i też nie było potrzebne - smok był czysty). Wcześniej wykonałem wymianę uszczelki głowicy z planowaniem głowicy (409 tys.) i wymianę uszczelek 20 zaworów (407 tys.). Uszczelka głowicy jeszcze trzymała ale postęp wżerów w stronę cylindrów oraz kanałów chłodzących i smarujących mnie przeraził dlatego zdecydowałem się na planowanie. i .... cieszyłem się 2 tygodnie brakiem wycieków. Na bagnecie ubywało + na rozgrzanym silniku w zakresie 1500-2100 obr/min pojawiająca się kontrolka ciśnienia. Ze względu na duży koszt sprawdzenia ciśnienia oleju (ok. 150PLN - słaba dostępność do czujnika od strony grodzi) - podejrzenia: pompa oleju, zatkany smok, zatkane kanały itp. - postanowiłem zakupić i podmienić nowy czujnik za 15PLN. I to było to! Okazało się, że rozgrzany olej pod ciśnieniem wyrzucany był przez czujnik wewnątrz kostki tego czujnika (olej spływał po przewodach - okolice czujnika były suche). Od roku nie zauważyłem ubytków oleju na bagnecie - to wynik 11 letniej walki z tym problemem - Moje doświadczenie mówi mi, że to nie jest wina rzadkiego oleju, chociaż przy tym wieku i takim przebiegu zużycie silnika jest. Pozdrawiam P.S. Wykonałem drobne korekty blacharskie i myślę, że dociągnę z nim do żółtych blach 😉 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #602 Napisano 3 Listopada 2022 Ja kilka dni temu kupiłem 1.8T jako drugie auto i przymierzam się do wymiany oleju. Mam zamiar założyć instalację gazową. Pasek był zalewany prze ostatnie lata cały czas olejem 5W30 i teraz jestem przed dylematem czy dalej taki zalewać, czy inny? Przebieg aktualny i oryginalny 218 tys. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #603 Napisano 4 Listopada 2022 Mam passata 1.8T benzyna r 2003 z salonu do dnia dzisiejszego, przebieg 175 000 km. W fabryce był zalany olejem 0w30. Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym w ASO został zalany 5w30 Castrol i tym olejem zalewam na 3/4 bagnetu samodzielnie do dzisiaj. Od 6 lat wymieniam co dwa lata z przebiegiem ok. 4 000 km i nic nie dolewam po drodze. W książce obslugi pojazdu podane są parametry oleju WV odpowiednik 5w30. Nic nie pisze o zmianie parametrów oleju po jakimś przebiegu. Usterki 1. Po 4 latach dziura w chlodnicy 2. Po 155 000 km wymiana czujnika cieczy silnika [ wskazówka leżała] 3. Po 160 000 km wymiana pompy paliwa w baku 4. Po 165 000 km uszkodzona pompa cieczy w bloku. W trakcie wymiany pompy wymieniono pasek rozrządu [ brak sladow pęknięć, na oko dobry], napinacz i koło paska - mechanik stwierdzil nieznaczne ich zużycie. Dodam, że w instrukcji obsł. pojazdu zaleca się wymianaę paska rozrządu po 180 000 km lub 7 lat. Pozgrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach