Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

od pól roku jeżdzę na Motul 6100 Synergie+ 10w40. Przejechane 199 tys. Przedtem na Mobil 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jak się zakończyła sprawa z olejem? wymieniłeś na syntetyk czy zostałeś przy półsyntetyku' date='i jak się sprawuje auto jeśli wybrałeś pełny syntetyk[/quote']

Wymieniłem na syntetyk Castrol Magnatec 5W40. Zbliżam się do czwartej wymiany. Każda co 10k km. Silnik jest suchy, nie ma ubytków oleju. Dolewka od wymiany do wymiany, żeby stan był pełny na bagnecie to ok. 250 ml.

Edytowane przez kowalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam napisane w książce przez ASO, że wlali Castrol SLX 5W30 (507.00) http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014527&contentId=7028797

 

Trochę przestraszyły mnie wypowiedzi o powstawaniu nagaru z Castrola, i opis (w podanym linku) że jest dobry do PB i ON (to może jeszcze do kosiarek i smażenia :hyhy: )

 

I teraz się zastanawiam, czy nie przejść na Mobila lub Motul'a, czy też zawierzyć zapewnieniom o cudownych właściwościach tego SLX 5W30?

 

Póki co z silnikiem wszystko jest OK - 150kkm, suchy, bez podejrzanych dźwięków, po ostatniej wymianie zrobił 10kkm i nie trzeba nic dolewać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz Motul to Motul jeden z najlepszych jak nie najlepszy ja lałem castrola do siebie i otwierałem silnik i nie zauważyłem nagaru dużo zależy od odpowiedniej eksplatacji na jakich trasach jeździsz krótkich wtedy jakość ojeju sie poarsza nie odpowiednie rozgrzanie itp czy też an dłuższych olej rozgrzany do temp roboczej wtedy olej spałnaia swoją role ja obecnie śmigam na mobil 1 na razie wszystko ok ale kilku znajomych dalaj latam na castrolu i nic się nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Edytowane przez aswywiadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Zakupiłem pasacika sprowadzanego z Niemiec z przebiegiem 175000 z 2000r 115km i w ciagu 3 miesiecy przejechałem 3000 km, ostatnio podczas jazdy mrugneła mi Żółta kontrolka oleju bym dolał, ale jak tu dolac nie wiedzxac jaki był:( wiec bezpiecznie tak by dojechac dolałem pół litra 10w40 połsyntetyk, a teraz mam zamiar kompletnie wymienic olej i chcialbym aby ktos mi poradził na jaki najlepiej!! W poniedziałek umówiłem sie z mechanikiem i chciałbym uzyskac jak najszybciej odpowiedz za co z góry dziekuje:))

 

najgorsze jest to ze nie wiem jaki był wczesniej czy syntetyk czy pół i nigdzie nie jest napisane, polecili mi castrola edge ale nie ma z tego rodzaju 10w40 tylko 10w60 dlatego mam troszke obawy.

PROSZE O POMOC i przepraszam jesli takowy wącik juz był ty zamieszczony!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie takim 1.8 T b5FL z 2002r. jeździ moja szanowna małżonka.

Auto ma na szafie nastukane 340 tys., jest w oryginale.

Sam nim wcześniej te kilometry trzasnąłem, więc wiem....

Zawsze lałem mu Mobil 1 5W40.

Auto bardzo wytrzymałe, i niezwykle bezawaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat:

Zbieram się do pierwszej wymiany oleju po 12 tys km. Fachowcy zalali półsyntetyk Mobil 1 S 10w40 ale nie jestem z niego zadowolony musiałem trochę uzupełniać (żadnych wycieków). Auto ma nalatane 200 tys km potwierdzone. Myślicie że warto może zmienić olej na pełen syntetyk ?? Jak tak to który ??

10w60 valvoline

MOBIL 5W50

Z góry Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie przenieść posty Marcina i Grzegorza do odpowiedniego tematu.

 

A co do oleju do 1.8T to można chyba książkę napisać...

Największe fora "sportowe" i VAGowe są zgodne tylko co do jednego: nie lać "kastrola".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej do silników benzynowych Passata

Normy spisałem z książki obsługi pojazdu

VW 5003 00 w czasie gwarancyjnych przeglądów po kupnie

VW 500 00 lub 502 00

VW 501 01

Zależnie od warunków pracy silnika [temp. zew., - w kraju inny, a na wycieczkę do Afryki Równikowej inny], średniej prędkości jazdy [normalna, sportowa]

Wyjaśnienie normy VW

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1148

Obecnie stosuję 5W30 Castrol, przebieg 137 tkm

Uwaga: po oleju niższej klasy np. półsyntetyk nie należy stosować wyższej – syntetyk, bo rozszczelni silnik i może przytkać obieg oleju śmieciami poprzedniego.

Odwrotnie tak, a nawet po 2/3 przebiegu jest wskazane.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co myślicie o Valvoline Maxlife 5w40? Znajomy mechanik gorąco go poleca jako super olej do silników po 100 tys. km. Na forum nie znalazłem jakichś konkretnych informacji na temat tego oleju i stosowania go do silnika 1.8t.

Obecnie jeżdzę na Castrolu Edge 5w30 ale coś sporo mi go zużywa. Na poprzednim Castrolu SLX 0W30 zużycie było praktycznie żadne. Edga już nie chcę a SLX jest delikatnie mówiąc za drogi. I zastanawiam się nad Maxlifem, ktoś z Was może jeździ na tym oleju?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja we wtorek zalewam Motul 6100 SYNERGIE 10W40 zmiana z Mobil S z którego nie jestem zadowolony. W sklepie 5l kosztuje 95 zł a w Intrercars 156 zł. Niezłe ceny mają.

Edytowane przez aswywiadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie odnośnie zastosowania oleju Valvoline Maxlife 5w40 do silniczka 1.8T. Jeździ ktoś na tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzilem Passata 6msc temu z Niemiec 11lat, 1.8 z 1998r. Poprzedni wlasciciel (wujek:-)) lał castrol 10w40. KOntynuuję ten sam olej i rowniez sobie chwalę. Chodzi cichutko - wlasnie zbieram się na wymianę - przebieg 241 000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ja jeżdżę na valvo vr1 5w50 i silnik po rozbiórce wygląda jak nowy po 150 kkm. Zero nagaru pod pokrywą zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja na motulu 6100 plus castrol mi nie podszedł 6100 plus ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam oleje Valvoline dobra cena do jakości i jeszcze nie podrabiają go w PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki konkretnie olej (symbol) do 1.8T ??? (140kkm) Na stronie Valvoline zalecane do VW 1.8T silniki AUG, AWT, BGC ::

 

: SynPower XL-III 5W-30

: SynPower MST 5W-30

: SynPower MXL 0W-30

: SynPower MXL 5W-30

: SynPower 5W-30

: SynPower 0W-40

 

dzięki za pomoc i pozdrowienia dla wszystkich 1.8T ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który wybrać ???

Do tej pory był kaaastrol i ubyło go od ostatniej wymiany koło 0,8 L ...

 

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności