johnny147 Zgłoś #41 Napisano 3 Listopada 2009 od pól roku jeżdzę na Motul 6100 Synergie+ 10w40. Przejechane 199 tys. Przedtem na Mobil 1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalo Zgłoś #42 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) witam jak się zakończyła sprawa z olejem? wymieniłeś na syntetyk czy zostałeś przy półsyntetyku' date='i jak się sprawuje auto jeśli wybrałeś pełny syntetyk[/quote']Wymieniłem na syntetyk Castrol Magnatec 5W40. Zbliżam się do czwartej wymiany. Każda co 10k km. Silnik jest suchy, nie ma ubytków oleju. Dolewka od wymiany do wymiany, żeby stan był pełny na bagnecie to ok. 250 ml. Edytowane 6 Listopada 2009 przez kowalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #43 Napisano 24 Listopada 2009 Mam napisane w książce przez ASO, że wlali Castrol SLX 5W30 (507.00) http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014527&contentId=7028797 Trochę przestraszyły mnie wypowiedzi o powstawaniu nagaru z Castrola, i opis (w podanym linku) że jest dobry do PB i ON (to może jeszcze do kosiarek i smażenia ) I teraz się zastanawiam, czy nie przejść na Mobila lub Motul'a, czy też zawierzyć zapewnieniom o cudownych właściwościach tego SLX 5W30? Póki co z silnikiem wszystko jest OK - 150kkm, suchy, bez podejrzanych dźwięków, po ostatniej wymianie zrobił 10kkm i nie trzeba nic dolewać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #44 Napisano 24 Listopada 2009 wiesz Motul to Motul jeden z najlepszych jak nie najlepszy ja lałem castrola do siebie i otwierałem silnik i nie zauważyłem nagaru dużo zależy od odpowiedniej eksplatacji na jakich trasach jeździsz krótkich wtedy jakość ojeju sie poarsza nie odpowiednie rozgrzanie itp czy też an dłuższych olej rozgrzany do temp roboczej wtedy olej spałnaia swoją role ja obecnie śmigam na mobil 1 na razie wszystko ok ale kilku znajomych dalaj latam na castrolu i nic się nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #45 Napisano 28 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki Edytowane 1 Grudnia 2009 przez aswywiadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguro Zgłoś #46 Napisano 28 Listopada 2009 Witam!! Zakupiłem pasacika sprowadzanego z Niemiec z przebiegiem 175000 z 2000r 115km i w ciagu 3 miesiecy przejechałem 3000 km, ostatnio podczas jazdy mrugneła mi Żółta kontrolka oleju bym dolał, ale jak tu dolac nie wiedzxac jaki był wiec bezpiecznie tak by dojechac dolałem pół litra 10w40 połsyntetyk, a teraz mam zamiar kompletnie wymienic olej i chcialbym aby ktos mi poradził na jaki najlepiej!! W poniedziałek umówiłem sie z mechanikiem i chciałbym uzyskac jak najszybciej odpowiedz za co z góry dziekuje:)) najgorsze jest to ze nie wiem jaki był wczesniej czy syntetyk czy pół i nigdzie nie jest napisane, polecili mi castrola edge ale nie ma z tego rodzaju 10w40 tylko 10w60 dlatego mam troszke obawy. PROSZE O POMOC i przepraszam jesli takowy wącik juz był ty zamieszczony!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #47 Napisano 28 Listopada 2009 Piszesz w temacie olej silnikowy do 1.8 T mając diesla ?? A wystarczy zajrzeć tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50009 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzEP Zgłoś #48 Napisano 29 Listopada 2009 Obecnie takim 1.8 T b5FL z 2002r. jeździ moja szanowna małżonka. Auto ma na szafie nastukane 340 tys., jest w oryginale. Sam nim wcześniej te kilometry trzasnąłem, więc wiem.... Zawsze lałem mu Mobil 1 5W40. Auto bardzo wytrzymałe, i niezwykle bezawaryjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #49 Napisano 1 Grudnia 2009 Mam podobny dylemat: Zbieram się do pierwszej wymiany oleju po 12 tys km. Fachowcy zalali półsyntetyk Mobil 1 S 10w40 ale nie jestem z niego zadowolony musiałem trochę uzupełniać (żadnych wycieków). Auto ma nalatane 200 tys km potwierdzone. Myślicie że warto może zmienić olej na pełen syntetyk ?? Jak tak to który ?? 10w60 valvoline MOBIL 5W50 Z góry Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #50 Napisano 1 Grudnia 2009 Pozwoliłem sobie przenieść posty Marcina i Grzegorza do odpowiedniego tematu. A co do oleju do 1.8T to można chyba książkę napisać... Największe fora "sportowe" i VAGowe są zgodne tylko co do jednego: nie lać "kastrola". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #51 Napisano 1 Grudnia 2009 (edytowane) Olej do silników benzynowych Passata Normy spisałem z książki obsługi pojazdu VW 5003 00 w czasie gwarancyjnych przeglądów po kupnie VW 500 00 lub 502 00 VW 501 01 Zależnie od warunków pracy silnika [temp. zew., - w kraju inny, a na wycieczkę do Afryki Równikowej inny], średniej prędkości jazdy [normalna, sportowa] Wyjaśnienie normy VW http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1148 Obecnie stosuję 5W30 Castrol, przebieg 137 tkm Uwaga: po oleju niższej klasy np. półsyntetyk nie należy stosować wyższej – syntetyk, bo rozszczelni silnik i może przytkać obieg oleju śmieciami poprzedniego. Odwrotnie tak, a nawet po 2/3 przebiegu jest wskazane. Edytowane 1 Grudnia 2009 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #52 Napisano 23 Grudnia 2009 Koledzy a co myślicie o Valvoline Maxlife 5w40? Znajomy mechanik gorąco go poleca jako super olej do silników po 100 tys. km. Na forum nie znalazłem jakichś konkretnych informacji na temat tego oleju i stosowania go do silnika 1.8t. Obecnie jeżdzę na Castrolu Edge 5w30 ale coś sporo mi go zużywa. Na poprzednim Castrolu SLX 0W30 zużycie było praktycznie żadne. Edga już nie chcę a SLX jest delikatnie mówiąc za drogi. I zastanawiam się nad Maxlifem, ktoś z Was może jeździ na tym oleju? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #53 Napisano 23 Grudnia 2009 (edytowane) Ja we wtorek zalewam Motul 6100 SYNERGIE 10W40 zmiana z Mobil S z którego nie jestem zadowolony. W sklepie 5l kosztuje 95 zł a w Intrercars 156 zł. Niezłe ceny mają. Edytowane 23 Grudnia 2009 przez aswywiadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #54 Napisano 6 Stycznia 2010 Ponawiam pytanie odnośnie zastosowania oleju Valvoline Maxlife 5w40 do silniczka 1.8T. Jeździ ktoś na tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavek83 Zgłoś #55 Napisano 6 Stycznia 2010 Sprowadzilem Passata 6msc temu z Niemiec 11lat, 1.8 z 1998r. Poprzedni wlasciciel (wujek:-)) lał castrol 10w40. KOntynuuję ten sam olej i rowniez sobie chwalę. Chodzi cichutko - wlasnie zbieram się na wymianę - przebieg 241 000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #56 Napisano 7 Stycznia 2010 ...ja jeżdżę na valvo vr1 5w50 i silnik po rozbiórce wygląda jak nowy po 150 kkm. Zero nagaru pod pokrywą zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #57 Napisano 7 Stycznia 2010 a ja na motulu 6100 plus castrol mi nie podszedł 6100 plus ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiJ Zgłoś #58 Napisano 7 Stycznia 2010 Ja polecam oleje Valvoline dobra cena do jakości i jeszcze nie podrabiają go w PL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszon Zgłoś #59 Napisano 2 Marca 2010 Jaki konkretnie olej (symbol) do 1.8T ??? (140kkm) Na stronie Valvoline zalecane do VW 1.8T silniki AUG, AWT, BGC :: : SynPower XL-III 5W-30 : SynPower MST 5W-30 : SynPower MXL 0W-30 : SynPower MXL 5W-30 : SynPower 5W-30 : SynPower 0W-40 dzięki za pomoc i pozdrowienia dla wszystkich 1.8T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszon Zgłoś #60 Napisano 3 Marca 2010 Który wybrać ??? Do tej pory był kaaastrol i ubyło go od ostatniej wymiany koło 0,8 L ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach