ajkc
-
Liczba zawartości
88 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
Informacje osobiste
-
Imię
Krzysztof
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
W-wa
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2002
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna
ajkc odpowiedział sej34 → na temat → Hamulce, felgi, opony
Dzięki za rady.Mam względnie dobre narzędzia i spróbuje wymienić tą pompe, odpowietryć i może coś się zmieni. -
[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna
ajkc odpowiedział sej34 → na temat → Hamulce, felgi, opony
W pierwszej kwestii niestety nikt nic nie napisał więc może ktoś podpowie czy można bez problemowo wymontować i wyjąć pompe hamulcową nie demontując serwa w pasacie po lifcie 1.9tdi z silnikiem AVF. Jest chyba nie jasna informacja na forum że można to zrobić ale widziałem filmik na you tube jak jakiś człowiek w passacie się bardzo z tym męczy i wygina przegrode silnika jakimiś obcęgami a tego chciałbym uniknąć więc proszę o informacje . -
[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna
ajkc odpowiedział sej34 → na temat → Hamulce, felgi, opony
Proszę was o podpowiedż co może być przyczyną nie zwalniania do końca tarczy tylnego, lewego hamulca przy założeniu że zacisk jest na 100 % sprawny. Klocki ocierają o tarcze, w prawdzie lekko ale tarcza jest wyrażnie cieplejsza jak prawa. Brakuje tego minimalnego luzu, po hamowaniu klocki powinny sie minimalnie cofnąć. Układ był odpowietrzany. Po naciśnięciu hamulca i trzymaniu pedał bardzo powoli schodzi w dół. (pompa do wymiany?) Dziękuje za podpowiedzi. -
Posiadam taki skaner jak w temacie i nie komunikuje się z moim passatem 1.9 tdi silnik avf 2003r skaner wyglada na sprawny. Brak protokołu komunikacyjnego ?nie pasuje do mojego auta? może tylko do nowszych? Proszę was o porade czy da się go uruchomić w jakiś sposób w moim samochodzie? pozdrawiam wszystkich
-
ajkc obserwuje zawartość → Kratka wlotu powietrza do silnika w atrapie chłodnicy - dziury, brak dziur?, Różnice w oznaczaniu czujników doładowania Turbo, Kupno i wybór zaworu EGR i oraz 7 innych
-
Doszedłem do wniosku że powinienem wymienić czujnik ciśnienia doładowania turbiny samochód szarpał przy ruszaniu szczególnie w korkach i przy rozgrzanym silniku. Mój orginalny to 038 906 051 C jednak sprzedawcy wciskają mi części z inną końcówką np.B , F albo nawet z innymi numerami (wszystkie wyglądają tak samo) twierdząc między innymi że to stara wersja i nie jest produkowana a te są nowe i pasują "ludzie kupują i nikt nie narzekał". Może ktoś z was wie czym to wszystko się różni i jaka jest prawda co właściwie najlepiej wybrać.Zastosowałem 038 906 051 B sprzęgło przestało szarpać przy ruszaniu i w korkach, nawet mniej dymi ale mam wrażenie że przy starcie jest trochę bardziej "mułowaty" pewnie teraz jest inna dawka paliwa ale czy tak powinno być? pozdrawiam wszystkich
-
Ty kupiłeś widzę jeden z najlepszych.Dawniej chyba był mniejszy wybór i tak to kosztowało teraz jest większy i są tańsze, z wyglądu robi to dobre wrażenie byłem ciekaw jak to jest w praktyce bo jeżeli na markowym można przejechać 300tys, km to może na chińczyku 100tys i mi to wystarczy.
-
Nie jestem pewien czy to dobry dział aby zadać takie pytanie więc przepraszam jak zbłądziłem ;) Czy ktoś z was kupił i eksplatował w swoim samochodzie nowy ale nie drogi zawór EGR , taki w cenie ok.100zł których jest sporo w ogłoszeniach? Czy to cieknie od razu albo są inne problemy czy warto kupić? Czy cena sugeruje jakość w tym przypadku ? Nie które chińskie wyroby o niemiecko brzmiących nazwach bywają udane. Czy powinienem koniecznie wybrać coś markowego i pewniejszego? Mój samochód to Passat B5 z silnikiem AVF i postanowiłem kupić i wymienić zawór EGR który niestety cieknie.
-
Wysprzęglik przy skrzyni faktycznie może być słabo dostępny do wymiany. W moim aucie 1.9tdi AVF 6 biegów było ciężko ,bardzo mało miejsca i trzeba wkładać pod kątem i jeszcze trafić odpowiednio w łapę sprzęgła. Jak żle włożysz to Ci pęknie przy naciśnięciu na pedał. Mi się udało wymienić jakieś 2 lata temu ale się trochę namęczyłem. Pół roku temu warsztat wymieniał mi kompletne sprzęgło a tydzień temu pedał w podłodze, okazało się że pękł wysprzęglik płyn wyleciał i mechanik nie może poradzić sobie z zamontowaniem drugiego;) ledwo dało się wyjąć czpień który utkwił między łapą a obudową skrzyni po starym wysprzęgliku , teraz zastanawiam się czy aby łapa w skrzyni jest dobrze założona i to nie była przyczyna. Przy okazji dobrze jest posmarować smarem tą gumową osłone wtedy łatwiej wchodzi. Możesz pooglądać zdjęcia skrzyni b. jak w Twoim aucie to może będziesz miał jakieś wyobrażenie często widać wysprzęglik. No a może wymaga tylko odpowietrzenie? Albo pompa lub sprężyna do wymiany i czy jest jakiś wyciek płynu?
-
Dziękuję za odpowiedz. Naprawę skończyłem wczoraj przed południem i jednak wymontowałem pompe. Brakowało mi takiej wypowiedzi jak twoja ale następnym razem nie będę wymontowywał bo silnik dużo trudniej uruchomić i to chyba była nie potrzebna robota. Pozdrawiam.
-
Witam.Proszę o opinie na temat demontażu pompy vacum przy wymianie wałka rozrzadu (silnik AVF) ponieważ spotkałem się z filmem że można nie wymontowywać tej pompy przy wymianie wałka.Moje pytanie do was czy ktoś tak robił i czy uszczelka pompy jest po tym szczelna i olej nie wycieka czy lepiej odkręcić pompe i wymienić uszczelkę? Pozostaje też kwestia prawidłowego skrecenia panewki przy pompie.pozdrawiam.
-
Witam.U mnie szarpał przy ruszaniu z jedynki a przy ostrym ruszaniu aż tłukło silnikiem ale nie było przy tym objawów uszkodzenia sprzęgla (poślizgu ani stukania dwumasy).Wymieniłem poduszki silnika,przednią podyszkę,czujnik temp. paliwa ,wysprzęglik i odpowietrzałem układ a efekt nadal był marny.Ponieważ wierzę że to nie sprzęglo ani 2masa sprawdziłem synchronizacje kata wtrysku było +1.7 ustawiłem na 0.0 wzrosło spalanie na postoju ale szarpanie praktycznie zniknęło a przy ostrym ruszaniu jest zupełnie bez porównania.Myślę że tu raczej chodzi o pompowtryski (u mnie jeden ma czasem korekcje +1,23) może wytarty wałek rozrządu albo coś z elektroniki oczywiście zakładając że sprzęglo i 2mas jest sprawny.
-
No to widocznie mam pecha. Za każdym razem gdzies zaczepia i nie wchodzi,bo można go tylko wkładac pod kątem a pedał jest twardy.Jeden nawet uszkodziłem niestety, no ale już sobie poradziłem sposobem i jakoś działa. ROGER ale czy montowałeś to w TDI i 6 biegowej skrzyni, tak bez problemu? Pytam z ciekawości bo może coś żle robie a może montowałeś to w benzynach i tam jest inaczej?Czytałem że ktoś też miał problem z założeniem ale prawie nic nie ma na ten temat to fakt.
-
Witam.Nie chcę zakładać nowego wątku a tytuł wydaje się pasować do mojego problemu. Wymontowałem wysprzęglik ale jest problem z montażem nowego nie mogę trafić na łapę ciężko go w ogóle tam umieścić bo jest pod kątem. Może trzeba go wkładać jakimś specjalnym sposobem a może trzeba skrzynie wyjmować?:padaka Może ktoś z was to robił i podpowie coś sensownego.Skrzynia FRK a silnik AVF.Wymieniałem czasem takie rzeczy ale tu jest jakieś szaleństwo.
-
Samodzielna wymiana łożyska w przednim kole.
ajkc odpowiedział peter2906 → na temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Sprawdż czy masz mocno dokręcone śruby piasty z obu stron. Możesz też poluzować te śruby podnieść samochód pokręcić kołem opuścić i ponownie mocno dokręcić.Tak naprawdę mocno,ale nie pamiętam jakim momentem niestety. -
U mnie w rezonans wpadały przednie, plastikowe nadkola szczególnie na niskich obrotach(takie niskie buczenie) a nawet reflektor wpadał w jakieś wibracje. Można dokładnie posprawdzać osprzęt może coś jest żle zamocowane i dźwięk się przenosi po karoserii.