Skocz do zawartości

ajkc

  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    W-wa

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dzięki za rady.Mam względnie dobre narzędzia i spróbuje wymienić tą pompe, odpowietryć i może coś się zmieni.
  2. W pierwszej kwestii niestety nikt nic nie napisał więc może ktoś podpowie czy można bez problemowo wymontować i wyjąć pompe hamulcową nie demontując serwa w pasacie po lifcie 1.9tdi z silnikiem AVF. Jest chyba nie jasna informacja na forum że można to zrobić ale widziałem filmik na you tube jak jakiś człowiek w passacie się bardzo z tym męczy i wygina przegrode silnika jakimiś obcęgami a tego chciałbym uniknąć więc proszę o informacje .
  3. Proszę was o podpowiedż co może być przyczyną nie zwalniania do końca tarczy tylnego, lewego hamulca przy założeniu że zacisk jest na 100 % sprawny. Klocki ocierają o tarcze, w prawdzie lekko ale tarcza jest wyrażnie cieplejsza jak prawa. Brakuje tego minimalnego luzu, po hamowaniu klocki powinny sie minimalnie cofnąć. Układ był odpowietrzany. Po naciśnięciu hamulca i trzymaniu pedał bardzo powoli schodzi w dół. (pompa do wymiany?) Dziękuje za podpowiedzi.
  4. Posiadam taki skaner jak w temacie i nie komunikuje się z moim passatem 1.9 tdi silnik avf 2003r skaner wyglada na sprawny. Brak protokołu komunikacyjnego ?nie pasuje do mojego auta? może tylko do nowszych? Proszę was o porade czy da się go uruchomić w jakiś sposób w moim samochodzie? pozdrawiam wszystkich
  5. Doszedłem do wniosku że powinienem wymienić czujnik ciśnienia doładowania turbiny samochód szarpał przy ruszaniu szczególnie w korkach i przy rozgrzanym silniku. Mój orginalny to 038 906 051 C jednak sprzedawcy wciskają mi części z inną końcówką np.B , F albo nawet z innymi numerami (wszystkie wyglądają tak samo) twierdząc między innymi że to stara wersja i nie jest produkowana a te są nowe i pasują "ludzie kupują i nikt nie narzekał". Może ktoś z was wie czym to wszystko się różni i jaka jest prawda co właściwie najlepiej wybrać.Zastosowałem 038 906 051 B sprzęgło przestało szarpać przy ruszaniu i w korkach, nawet mniej dymi ale mam wrażenie że przy starcie jest trochę bardziej "mułowaty" pewnie teraz jest inna dawka paliwa ale czy tak powinno być? pozdrawiam wszystkich
  6. Ty kupiłeś widzę jeden z najlepszych.Dawniej chyba był mniejszy wybór i tak to kosztowało teraz jest większy i są tańsze, z wyglądu robi to dobre wrażenie byłem ciekaw jak to jest w praktyce bo jeżeli na markowym można przejechać 300tys, km to może na chińczyku 100tys i mi to wystarczy.
  7. Nie jestem pewien czy to dobry dział aby zadać takie pytanie więc przepraszam jak zbłądziłem ;) Czy ktoś z was kupił i eksplatował w swoim samochodzie nowy ale nie drogi zawór EGR , taki w cenie ok.100zł których jest sporo w ogłoszeniach? Czy to cieknie od razu albo są inne problemy czy warto kupić? Czy cena sugeruje jakość w tym przypadku ? Nie które chińskie wyroby o niemiecko brzmiących nazwach bywają udane. Czy powinienem koniecznie wybrać coś markowego i pewniejszego? Mój samochód to Passat B5 z silnikiem AVF i postanowiłem kupić i wymienić zawór EGR który niestety cieknie.
  8. Wysprzęglik przy skrzyni faktycznie może być słabo dostępny do wymiany. W moim aucie 1.9tdi AVF 6 biegów było ciężko ,bardzo mało miejsca i trzeba wkładać pod kątem i jeszcze trafić odpowiednio w łapę sprzęgła. Jak żle włożysz to Ci pęknie przy naciśnięciu na pedał. Mi się udało wymienić jakieś 2 lata temu ale się trochę namęczyłem. Pół roku temu warsztat wymieniał mi kompletne sprzęgło a tydzień temu pedał w podłodze, okazało się że pękł wysprzęglik płyn wyleciał i mechanik nie może poradzić sobie z zamontowaniem drugiego;) ledwo dało się wyjąć czpień który utkwił między łapą a obudową skrzyni po starym wysprzęgliku , teraz zastanawiam się czy aby łapa w skrzyni jest dobrze założona i to nie była przyczyna. Przy okazji dobrze jest posmarować smarem tą gumową osłone wtedy łatwiej wchodzi. Możesz pooglądać zdjęcia skrzyni b. jak w Twoim aucie to może będziesz miał jakieś wyobrażenie często widać wysprzęglik. No a może wymaga tylko odpowietrzenie? Albo pompa lub sprężyna do wymiany i czy jest jakiś wyciek płynu?
  9. ajkc

    Wałek rozrządu

    Dziękuję za odpowiedz. Naprawę skończyłem wczoraj przed południem i jednak wymontowałem pompe. Brakowało mi takiej wypowiedzi jak twoja ale następnym razem nie będę wymontowywał bo silnik dużo trudniej uruchomić i to chyba była nie potrzebna robota. Pozdrawiam.
  10. ajkc

    Wałek rozrządu

    Witam.Proszę o opinie na temat demontażu pompy vacum przy wymianie wałka rozrzadu (silnik AVF) ponieważ spotkałem się z filmem że można nie wymontowywać tej pompy przy wymianie wałka.Moje pytanie do was czy ktoś tak robił i czy uszczelka pompy jest po tym szczelna i olej nie wycieka czy lepiej odkręcić pompe i wymienić uszczelkę? Pozostaje też kwestia prawidłowego skrecenia panewki przy pompie.pozdrawiam.
  11. Witam.U mnie szarpał przy ruszaniu z jedynki a przy ostrym ruszaniu aż tłukło silnikiem ale nie było przy tym objawów uszkodzenia sprzęgla (poślizgu ani stukania dwumasy).Wymieniłem poduszki silnika,przednią podyszkę,czujnik temp. paliwa ,wysprzęglik i odpowietrzałem układ a efekt nadal był marny.Ponieważ wierzę że to nie sprzęglo ani 2masa sprawdziłem synchronizacje kata wtrysku było +1.7 ustawiłem na 0.0 wzrosło spalanie na postoju ale szarpanie praktycznie zniknęło a przy ostrym ruszaniu jest zupełnie bez porównania.Myślę że tu raczej chodzi o pompowtryski (u mnie jeden ma czasem korekcje +1,23) może wytarty wałek rozrządu albo coś z elektroniki oczywiście zakładając że sprzęglo i 2mas jest sprawny.
  12. No to widocznie mam pecha. Za każdym razem gdzies zaczepia i nie wchodzi,bo można go tylko wkładac pod kątem a pedał jest twardy.Jeden nawet uszkodziłem niestety, no ale już sobie poradziłem sposobem i jakoś działa. ROGER ale czy montowałeś to w TDI i 6 biegowej skrzyni, tak bez problemu? Pytam z ciekawości bo może coś żle robie a może montowałeś to w benzynach i tam jest inaczej?Czytałem że ktoś też miał problem z założeniem ale prawie nic nie ma na ten temat to fakt.
  13. Witam.Nie chcę zakładać nowego wątku a tytuł wydaje się pasować do mojego problemu. Wymontowałem wysprzęglik ale jest problem z montażem nowego nie mogę trafić na łapę ciężko go w ogóle tam umieścić bo jest pod kątem. Może trzeba go wkładać jakimś specjalnym sposobem a może trzeba skrzynie wyjmować?:padaka Może ktoś z was to robił i podpowie coś sensownego.Skrzynia FRK a silnik AVF.Wymieniałem czasem takie rzeczy ale tu jest jakieś szaleństwo.
  14. Sprawdż czy masz mocno dokręcone śruby piasty z obu stron. Możesz też poluzować te śruby podnieść samochód pokręcić kołem opuścić i ponownie mocno dokręcić.Tak naprawdę mocno,ale nie pamiętam jakim momentem niestety.
  15. ajkc

    Wibracje / buczenie

    U mnie w rezonans wpadały przednie, plastikowe nadkola szczególnie na niskich obrotach(takie niskie buczenie) a nawet reflektor wpadał w jakieś wibracje. Można dokładnie posprawdzać osprzęt może coś jest żle zamocowane i dźwięk się przenosi po karoserii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności