-
Liczba zawartości
48 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O Marecki78s
- Urodziny 17.01.1978
Informacje osobiste
-
Imię
Marek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Głogów
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
-
Rok produkcji
2001
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?
Marecki78s odpowiedział Charakterek → na temat → Kupujemy Passata B6/B7
Witam Obecnie jeżdżę A4 1.8T 190KM i planuję powrót do passka b6 (z 2.0 tdi już się wyleczyłem - można sprawdzić moją historię na forum). Szukam dla siebie 2.0 TFSI, ale na forum tych silników jak na lekarstwo. Czy oprócz zapotrzebowania na olej ten silnik nie ma innych wad? Czy z powodu bezpośredniego wtrysku (brak chłodzenia), dolot zapycha się nagarem tak samo jak w fsi? -
Witam. Od dwóch dni jeżdżę autem, które nie szarpie ! Zacznę od początku: Zimno na dworze: nie szarpie ani grama, odpala bardzo szybko. Problemowe warunki pogodowe: ciepło (22 st. C) i szarpanie autem przy statycznej jeździe... Odwiedziłem ASO... Po dogłębnym sprawdzeniu wszystkiego co może wpływać na szarpanie (wtryski, rozrząd, filtr paliwa, przeguby, łożyska przy abs, przepływka, sonda lambda itd.)... Stwierdzili uszkodzenie czujnika położenia wału korobowego. Fizycznie błędu nie było, ale... 3 razy ustawiali rozrząd na blokadach i pomimo tego nie był ustawiony na '0'. Co prawda mieścił się w tolerancji, ale zawsze były małe odchyłki. Postawili na czujnik wału korbowego (z jakimś łożyskiem ślizgowym-stwierdzili wytarcie jego powierzchni). Po wymianie auto odzyskało wigor, nie szarpie, zbiera się lepiej od dołu, dużo szybciej odpala... Jednym słowem rozwiązałem problem :-) Wymienione części: 038103171S - Kołnierz uszczelniający z pierścieniem nadajnika impulsów (strona koła zamachowego) Nie obyło się bez ściągania skrzyni biegów... Pozdrawiam i życzę innym szczęścia przy szukaniu rozwiązania.
-
Czy koledze powyżej, po wymianie przepływomierza ustąpiło poszarpywanie?
-
Co do lokalizacji to się zgodzę, jednak jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Być może to jest rozwiązanie problemów z szarpaniem przy wysokiej temp. zewnętrznej. Postaram się ten temat wkrótce rozwiązać u siebie.
-
120-130 st. C, to prawidłowa temperatura pracy elektrody, którą mierzy termistor. Mowa tutaj o przepływomierzu. Może koledze chodzi o czujnik G42 (czujnik zasysanego powietrza)? Jego wartość można znaleźć w bloku "air intake temp." (nie wiem który numer).
-
Problem z silnikiem po wymianie turbiny 2.0 tdi
Marecki78s odpowiedział Marecki78s → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Mam to samo. Co do auta, to po wymianie katalizatora (używka z b. małym przebiegiem), chodzi aż miło Resztę oleju z ostatniego tłumika wyjeżdżam już na trasie. Na początku dymił mocno, ale po przejechaniu parunastu km dymienie praktycznie ustało. -
Problem z silnikiem po wymianie turbiny 2.0 tdi
Marecki78s odpowiedział Marecki78s → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Panowie, schodzicie na boczne tory tematu. Problemem nie jest brak mocy, a niekontrolowane wchodzenie na obroty po dodaniu gazu na luzie. O jeździe na razie nie ma mowy. Auto stoi w salonie, a salon ma wolne do nowego roku... -
Problem z silnikiem po wymianie turbiny 2.0 tdi
Marecki78s odpowiedział Marecki78s → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Według mechanika, wylot jest tak zapchany, że gazy zamiast nim uchodzić w większości, to przechodzą przez turbinę powodując jej nadmierne rozkręcanie. Co prowadzi do wzrostu prędkości obrotowej. Czyszczenie wylotu nic nie daje, zaleca wymienić katalizator na inny używany. Jak pisałem wcześniej: odłączenie katalizatora i reszty układu wydechowego powoduje normalną pracę silnika i bezproblemowe wchodzenie i schodzenie z obrotów. Dziwna sprawa. -
Witam Po wymianie turbiny (uszkodzona zjadła ponad 1l oleju), auto po dodaniu gazu na postoju wchodzi na maks. obroty. Podejrzenie padło na układ wydechowy (podobno zatkany olejem). Więc go rozłączono i problem wysokich obrotów ustąpił, silnik pracuje normalnie, turbina także. Czy to możliwe, aby przez zapchany katalizator działy się takie rzeczy, czy może przez resztki oleju zasysanego np. z intercoolera (nie był czyszczony)?
-
Jest tu jakaś osoba, która przed lub po passacie b5/b6 jeździła dłuższą chwilę starą 5'tką, np. 530i ? Jak wrażenia z jazdy, komfort itd.? Niedługo rozstaje się z paskiem b6 i na góra rok, chcę przed B7 pojeździć właśnie taką liftową (po 2000r.) bmk'ą...
-
Tak, wystarczy ceramiczny. Co do mocy to nie ma potrzeby wpychać równolegle opornika dokładnie o takiej samej mocy jak ori żarówka. Głównie z powodu rozmiaru. 5W 82 Ohm opornik nie mieści się w obudowie oświetlenia klapy bagażnika. Wystarczy 1-2 W 82Ohm i komputer nie zasygnalizuje błędu spalonej żarówki, no i dodatkowo nawet chińskie tanie ledy będą świecić długo i bez mrugania...
-
Jak na podróbkę to niezłe wykonanie, ile kosztowało obszycie?
-
U siebie wymieniłem i EGR i przepustnice (obie części nowe) i dalej szarpie. Wyłączenie na chwilę kostek egr'a oraz przepustnicy nic nie dało. Zapaliła się jedynie kontrolka check engine... Zauważyłem jedynie słabsze szarpanie (naprawdę delikatne) w sytuacji, gdy na dworze temp. była bliska zeru st. C.
-
Śrubkę za egr wykręca się bardzo "prosto". Odpinasz i odchylasz w prawo rurę dolotową do przepustnicy. Bierzesz klucz gwiazdkę kątową i po 60-90st w lewo odkręcasz. Mi to zajmuje 20 sekund. U mnie też występuje szarpanie - wymieniona przepustnica i egr (nowe) i nic to nie dało, poza mniejszym dymieniem (brak dpf)
-
Witam Czy ktoś już przyglądał się dokładniej tylnej klapie kombi w obu passatach? Wizualnie oprócz lamp wyglądają identycznie. Ciekawi mnie, czy jest taka możliwość, aby po jej wymianie podmienić także lampy z błotników, aby dopełnić całości wizualnego 'tuningu'...