Jump to content

ktry

  • Content count

    193
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About ktry

  • Birthday 01/24/1999

Informacje osobiste

  • Imię
    kris
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    kostrzyn

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ktry

    Passat B8 Pomiar spalania

    Ja zawsze wożę ze sobą baniaczek 5l z paliwem jak jadę w dłuższą drogę, a raczej jak jadę głównie po autostradach. Po pierwsze że nie lubię na nich tankować, bo paliwo jest drogie i staram się zawsze robić to przed albo po zjeżdzie . A baniaczek kiedyś mi uratował dupę jak stałem w korku zimą kilka godzin na autostradzie w mrozie. Podobnie może być jadą do Chorwacji tylko nie w mrozie ,a w upale 40 stopniowym. W Europie nie ma takich dziwnych kierowców że na autostradzie zawracają ,albo jadą na wstecznym do zjazdu ,jak w PL. Trzeba stać i płakać aż odblokują. A w moim przypadku to 1600 km sama autostrada od Berlina do Makarskiej i tylko 70 km z domu do Berlina lokalnymi drogami. Swoją drogą koło zapasowe zawsze wożę w każdym aucie mimo pełnego AC z asistansem na full.
  2. Mylisz się kolego ,teraz prawie we wszystkich nowych samochodach tył zużywa się dwa razy szybciej jak przód. I nie dotyczy to tylko grupy VW . Może to problem wszystkich które maja elektryczne zaciski z tyłu, ale tego nie udało mi się stwierdzić, bo praktycznie wszystkie nowsze je posiadają, a bynajmniej te co sprawdziłem. Nie wiem jak jest w małych autach, bo tam pewnie jest jeszcze linka do ręcznego.
  3. ktry

    Passat B8 Pomiar spalania

    Wchodzi 70 l w B8 i nawet mozna wcisnąć troszke ponad 70l. Myślę że jest ten sam zbiornik co miałem w B7 ,bo tam przy odrobinie cierpliwości spokojnie 70l wchodziło. Na dowód tego drugi paragon 69,44l komputer pokazywał już ze 20 km. wcześniej że jest zero do końca. Wyjazd do Chorwacji i tankowanie na ostatniej stacji w Austrii , bo taniej jak w PL było . Pierwszy paragon to powrót i ta sama miejscowość tylko inna stacja . Komp pokazywał jeszcze 80 km rezerwa się paliła i weszło 65l. Oczywiście piąteczka rezerwowa w bagażniku była, w razie czego. Ważne do każdego wskazania z kompa ze zdięcia trzeba dodać 0,3l aby się zgadzało z rzeczywistym spalaniem z tankowania.
  4. Ja dobiłem oryginalnym nowym gazem i jestem zadowolony. W niedzielę wróciłem z Chorwacji w sumie 3,5 tys. km zrobione i klima daje super nie to co przed dobiciem. Jak bym jej nie dobił, to bym tam zdechł chyba . Jadąc najdłuższym tunelem podziemnym przez Austrię termometr pokazał nawet 40,5 stopnia w cieniu, bo słońca brak pod ziemią. Aż strach pomyśleć co by się tam działo bez klimy i w razie awarii, lub postoju w nim. Mam tylko nadzieję że za rok nie trzeba będzie ponownie dobijać . Passat ma ponad 220 tys. km więc jeśli nie było nic robione to miało prawo tyle ubyć. Raz na 200 tys. wydać kilka setek to nie problem. Oby tylko nie uleciało za 2,5 roku bo tyle ma auto. O ile kilometry brać pod uwagę to jest ok. ale już wiek to nie koniecznie. Odnośnie obrotów to sprawdziłem to dokładnie w drodze. Po włączeniu klimy obroty rosną jak klima mocno daje po jakimś czasie jak już schłodzi do temperatury jaka jest ustawiona to wtedy spadają na normalne 800. Jazda po mieście to praktycznie cały czas 1000 ,ale już w trasie po kilkunastu km są mniejsze. Dlatego myślałem że cały czas są podwyższone kręcąc się w koło komina.
  5. No i jestem po dobiciu klimy. Z 460 g jakie powinny się znajdować w układzie było zaledwie 70 g. Aż dziw że ona jeszcze chłodziła. Jednak miałem rację że za słabo dawała. Operacja mnie kosztowała 500 zł ,ale nie chciałem ryzykować i oszczędzać 250 zł ładując stary gaz. Jednak obroty zostały tak jak było przed nabiciem na 1000 po włączeniu klimy. Jak by jeszcze ktoś mógł sprawdzić u siebie czy mu obroty się zwiększają po włączeniu. Dodam tylko że to tak po chwili dopiero wzrastają i żadnego obciążenia na silniku się nie odczuwa. Klima startuje od razu, zaczyna chłodzić, a następnie wzrastają obroty. Podobnie po wyłączeniu klimy dopiero po chwili obroty spadają, a chcąc przyspieszyć spadek można lekko dodać gazu i puścić i obroty mam już na 800. Może to kwestia silnika ja mam 150 km i DSG. Teraz to muszę uważać, aby latem nie chodzić z gilami pod nosem tak daje ta klima.
  6. No chyba akurat w nowych autach ma to znaczenie czy jest włączona ,czy nie. Bynajmniej w moim B8 jak mam włączoną klimę to silnik ma obroty na ok. 1000 . Identycznie pracuje jak przy wypalaniu dpfa, no może bez dodatkowej dawki paliwa, ale obroty większe i spalanie większe. Na trasie to bez znaczenia , bo i tak jedzie się na większych obrotach, ale w mieście spalanie rośnie, a ja akurat nie cierpię strasznie różnic temperatur przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta. Może to tylko u mnie przez mniejszą ilość gazu podnosi obroty, aby klima coś dawała na postoju, lub w korku. Jutro się okaże, dam znać.
  7. Dzisiaj znalazłem jeszcze jeden warsztat który ma sprzęt do nowego gazu, a i cena w miarę rozsądna. Za podłączenie maszyny kasują 150 zł i za każdą uzupełnioną setkę gazu 150 zł. Przed odessaniem mojego gazu robi test na rodzaj, aby byle gówna nie wciągnął i nie zmieszał ze swoim w maszynie. Umówiony jestem na czwartek, więc się okaże ile brakuje do poprawnej pracy. Ogólnie nie jestem jakimś maniakiem klimy i staram się używać jak naj mniej, ale 20 czerwca wybieram się do Chorwacji i jazda ponad 1600 km w jedną stronę bez, to już może być męczące nie wspomnę o temperaturach i wycieczkach autem w samej Chorwacji.
  8. Czy ktoś już zmieniał ten gaz który mamy w B8 na stary? Byłem dzisiaj dobić klimę, bo coś słabiutko daje w porównaniu do Superba. Myślę 150 zl i znajomy dobije, bo może brakuje troszkę i dlatego niedomaga. Odprawił mnie z kwitkiem że nie ma końcówek i tego specjalnego gazu, ale doradził że można spokojnie napełnić starym gazem, ale tego trzeba wypuścić w powietrze, lub komuś oddać ta resztkę. Objeżdziłem jeszcze kilka warsztatów i tylko jeden miał maszynę i gaz, ale cenę miał z lekka zaporową, więc powiedziałem że się zastanowię.
  9. Dzięki jutro spróbuję zakodować jak znajdę chwilę. Mam nadzieję że VCDS da radę.
  10. Dzisiaj lekko zalało mi Paska. Byłem pewny że ma samo domykanie się szyb w czasie deszczu, przy zamkniętym aucie. Wcześniej miałem starego Superba z 2011 roku i w deszczu zawsze domykały się szyby, które często zostawiam lekko uchylone w celu wentylacji. Passat niestety nie domknął i lekko się zmoczył w środku. Jak to włączyć, bo na pewno jest możliwość i jak to się nazywa ta funkcja fachowo? Skoda miała już to włączone, więc się tym nie interesowałem. Było to było, ale teraz tego mi brakuje.
  11. ktry

    Discover Pro - aktualizacja map

    DM tyle kasy? Szok nigdy bym nie dopłacił kupując nowe auto, ale nowego Passata za prawie 140 tys. bym też nie kupił. Wolę używkę za 45 tys. z przebiegiem 200 tys. po Niemcu. Po trzech latach sprzedam za 30-40 tys.i kupię se znowu trzy latka za max 50. W niedzielę wybrałem się do Poznania do Ikei na zakupy i postanowiłem sprawdzić to badziewię zwane nawigacją DM po aktualizacji. Drogę znam, bo zawsze na goglach jeździłem i bez problemu. Jakież było moje zdziwienie jak w pewnym momencie znalazłem się na szczerym polu według DM. Droga wygląda na nową, ale na goglach już z dobre 2 lata nią jeździłem, a tu brak taki poważny. Na Polskę to szkoda nerwów z tą wydmuszką nawigacji.
  12. ktry

    Discover Pro - aktualizacja map

    Aktualizacja jest chyba raz w roku. Mimo to nawigacja ta to obraz nędzy i rozpaczy, bynajmniej jeśli chodzi o Polskę. Darmowym mapom Gogle na Androida nie dorasta do pięt. Jest to chyba najgorsza nawigacja jaką testowałem. Z drugiej strony jest darmowa, to czegóż tu wymagać za friko.
  13. Nie wypowiem się jaka jest różnica między zwykłą H7 a Led, ale jeśli chodzi o zwykłe H7 w B8 to są naprawdę dobre. Mogę powiedzieć że świecą lepiej jak nie jeden ksenon w innych autach. Jak zależy ci na wyglądzie to warto , ale jak masz to gdzieś, to gwarantuję ci że się nie zawiedziesz na jakości świecenia H7. Lampa jest tak wyprofilowana że idealnie oświetla pobocza prawe i lewe i nie oślepia jadących z przeciwka nawet jak są podniesione do góry mocno. Są jeszcze inne plusy. Tanie żarówki, brak drogich modułów, które trzeba kodować po wymianie i tania lampa używana nie wspomnę o cenie zakupu auta. Ja bym nie dał kilka tysięcy więcej za lampy. Dobrze że jest wybór i wszyscy nie muszą na siłę mieć tylko ledy.
  14. Felgi 18 w B8 to już musi być tragedia jazda po mieście, torach tramwajowych, lokalnych drogach. Myślę że już lepiej się jadzie taczko wozem zwanym Touranem, Golfem ITP. Fakt dobre drogi jest lepiej jak w B7 i Superb, ale w mojej okolicy niestety większość dziury, a na dziury, to nawet 16 z profilem 60 niewiele dają z tym tragicznym zawieszeniem. Niemiec projektował B8 na swoje warunki drogowe, a nie na Polskie. Przesiadka z Superb i poza zawieszeniem taczkowatym żadnych zastrzeżeń mimo przebiegu ponad 220 tys.
  15. To musisz kupić tak jak ja z przebiegiem 220 tysięcy z firmy z Niemiec za niecałe 50 tys. zł. Po takim przebiegu to już nic nie piszczy, skrzypi, rezonuje,pęka. Tylko czekać aż się rozpadnie na części pierwsze i wyląduje na złomowisku. Chyba już musiał mieć wszystkie podzespoły wymienione na nowe i ulepszone skoro ja nie mam takich dolegliwości. Jedyne to tylko zawieszenie za głośne na drobnych dołkach i strasznie sztywne jak na taką sporą budę. Nawet na 205/60/16 .
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy