-
Content Count
1,821 -
Joined
-
Last visited
Seller statistics
- 0
- 0
- 0
About Charakterek
- Birthday 06/22/1974
Informacje osobiste
-
Imię
Jacek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Radom
Samochód
-
Generacja
Nie passat
-
Silnik
Nie passat
-
Rok produkcji
2005
-
Link do tematu o samochodzie
89038
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Witam mam pytanko czy jesli sie przepali jeden zarnik. Ds1. W passacie b6 To przestanie dzialac poziomowanie i doswietlanie. I czy ponownym zamontowaniu zarnikow wszystko wroci do normy
-
Charakterek started following Pomoc dla koleżanki, coś się złego dzieje z domeną i to nie prima aprilis, Wejście złodzieja do zamkniętego auta? and and 5 others
-
Tak. Wybór padł na Audi. To będzie moje czwarte auto tej marki, więc niejako będzie to powrót z dalekiej podróży. Przejechałem się jeszcze Mercem, ale po pytaniu o koszta serwisu właściciel powiedział tylko - hmmm. Więc odpuszczam, bo W 211 jeśli idzie o elektrykę za dobrej opinii nie ma. Choć jeśli idzie o przestronność i pojemność bagażnika (i jego pakowność) to bije Audi na głowę. Wręcz deklasuje. Ale jednak przerażają mnie niepochlebne opinie o tym aucie. Tak więc zmiana marki i modelu (choć VAG pozostaje). W tym miejscu chciałbym podziękować za lata spędzone na tym forum, za dobre rady i wsparcie. Mam nadzieję, że komuś też pomogłem. Moim Passatem pomyka teraz inny forumowicz, niechaj mu dobrze auto służy. Ja od Passata póki co odchodzę. Zatem do miłego gdzieś na drodze.
-
coś się złego dzieje z domeną i to nie prima aprilis
Charakterek replied to mkpol's topic in Komunikaty, propozycje
Poczytaj ze zrozumieniem. I tyle w temacie. -
coś się złego dzieje z domeną i to nie prima aprilis
Charakterek replied to mkpol's topic in Komunikaty, propozycje
No to też o tym piszę. Skoro vbulletin jest dziurawy, to znaczy, że baza danych nie jest za bezpieczna. I może w celu ochrony naszych danych osobowych by szyfrowanie wprowadzić? No ale nie - lepiej poklepać post obraźliwy dla samego poklepania. -
coś się złego dzieje z domeną i to nie prima aprilis
Charakterek replied to mkpol's topic in Komunikaty, propozycje
Zgadza się i ja mam próbę oszustwa. I miałem forum w zakładkach. Od razu wyskoczył mi komunikat. Ktoś się brzydko bawi? Póki co pozostaje nam klikać, że to nie jest oszustwo. A Wam Panowie admini pozostaje włączyć forum przez https i odnawiać certyfikaty co jakiś czas... Jeśli będzie trzeba, to zrobimy coroczne zbiórki pieniędzy na certyfikat i po kłopocie. -
OK - przejechałem się tą B7 V6. Auto fajne, pojemne, ale właściciel narzeka na pierdoły. Auto kupił nowe, salonowe i mówi, że a to włącznik airbag się zepsuje wywalając system, a to inny przycisk padnie co jest bardzo denerwujące. No i ruda zaczęła go atakować na drzwiach i klapie. W aucie salonowym, bezwypadkowym mającym 5 lat. VW zaczyna się w Opla bawić? Na plusy - auto wygodne, bardzo pojemne. Ma naprawdę ogromny bagażnik. I wyposażenie topowe. Jednak jego właściciel powiedział mi wprost. Drugi raz Passata nie kupi. Coś w tym jest... Więc chyba jednak pozostanie A6 - o modelu C6 krążą dobre opinie. Nie jest aż tak naszprycowany elektroniką jak Passat B7 (chociaż i tak ma jej sporo). Ale wyszedł on na rynek mniej więcej w tym samym czasie co Golf V, więc do 2009 zdążyli go ogarnąć i poprawić to, co się psuło.
-
ksenony bi-xenony Passat 3bg orginalne
Charakterek replied to kris22bln's topic in Elektryka, oświetlenie
Ad 5. - obstawiam winę palników. I wymień je raczej szybciej, niż wolniej, bo będziesz niebawem do kompletu wymieniał przetwornice. Ad 6. - nie da się komputerowo tego ustawić. Oczywiście testujesz na włączonych światłach te spryskiwacze? I na uruchomianym silniku? Wyjmij zasilanie od pompki, włącz światła, uruchom silnik i poproś kogoś by spsikał reflektory. Ty podłącz jakąś żarówkę w piny wtyczki pompki. Jak żarówka zaświeci - mimo wszystko wina pompki. Jak nie zaświeci - szukaj w instalacji i przekaźniku winnego. -
No w sumie straszą tak tym nagarem, ale wychodzi on albo i nie wychodzi po około 250-300 000 km. Straszyli, że w 2,0 FSI (taki silnik siedzi w Golfie) jak go kupię, to od razu wariator i nagar. Tymczasem wariator siedzi cicho a nagaru brak (został specjalnie rozkręcony). Więc nie jest źle. Wszystko zależy, czy auto ma polskie 150 000, czy niemieckie 150 000. Bo jak sam wiesz w Polsce jakoś wolniej te kilometry lecą. Najczęściej 1 km polski to 2 km niemieckie, a Odra to rzeka młodości. Więc ja tam bym tego nagaru nie demonizował zanadto. Skoro widzę auta z FSI 4,2 mające po 250 i 300 000 km i jeżdżą, to myślę, że takie z przebiegiem do 120 000 jeszcze poszaleje troszkę. No i to brzmienie... Nic w sumie nie brzmi tak jak V8. Chyba już dorosłem do tego silnika... Jak piszę jeszcze zastanawiałbym się nad Passatem 3,6 i to bardziej z sentymentu do modelu. Pomyślimy, zobaczymy.
-
Tak, wiem. C6 ma strasznie ciasny bagażnik i już kombinujemy z tapicerem jak go powiększyć. Raczej podłoga wyleci. No ale C5 swoje lata uż ma... W 211 - ma ogromne problemy z elektryką. I to znane wszem i wobec. No i te Mercedesy gniją, a ceny serwisu do najmniejszych nie należą. Porównywałem i są półtora do dwóch razy droższe niż Audi. Gdyby nie to, Mercedes byłby ideałem. Potężny bagażnik, piękna sylwetka i niskie progi drzwiowe. Nie nie - żadnych T w nazwie silnika. Tylko i wyłącznie wolnossący. Mniej problemów z wiekiem ma. Jak pisałem - Passat V6 3,6 kontra Audi A6 V8... Bardzo proszę o opinie. A6 V8 już jeździłem. Jakby ktoś w okolicach Radomia miał B7 V6 3,6 i miał troszkę wolnego czasu, by mnie przewieźć i bym wyrobił sobie zdanie o tym konkretnym modelu. Bo póki co to A6 wygrywa i tylko i wyłącznie z braku alternatywy i braku mojej opinii o Passacie. Ale wiadomo - może po próbie Passatem zmieni mi się punkt widzenia.
-
Do jazdy na co dzień Golfa mamy. On robi kilometry. Kombi ma być nastawione na wygodne wakacyjne wyjazdy i wypady za miasto, stąd decyzja o zakupie auta z dużym sprawiającym frajdę silnikiem. I faktycznie będzie mało jeździł. Kompakt nadrabia. Praktyczniejszy na co dzień. Bez przesady. Nie wygląda na lepiony z trzech... http://bit.ly/1MvdKJa Co do BMW - jeżdżę na wózku i jestem zaprotezowany. BMW odpada z dwóch powodów. Po pierwsze jest skrojone na miarę. Za bardzo na miarę, bo jak dodam urządzenia do sterowania autem, to nie mam gdzie protez zmieścić. Druga rzecz, to wysokie progi w tym aucie. Wysiadanie dla takich osób jak ja jest koszmarem. Protezy się blokują i ciężko je wyżej podnieść. Trza się kłaść na siedzeniach, no masakra ogólnie. Sprawdzałem, testowałem i jednak dla mnie najprzyjaźniejsze są VAG-i... A co auta sportowego - może kiedyś. I na bank coś 40 letniego wleci... Nowości będzie mi dość... I nie żadnych Diesli. Miałem dwa przez 10 lat i styka. Wracam do benzyn, które miałem przez resztę swojej kariery za kierownicą, czyli przez kolejnych 15 lat. Benzyna to jest to, szczególnie bez doładowania. Obecny Golf ma 150 KM i nie ma żadnych turbin i to jest w nim piękne. Nie martwię się o rozgrzanie i chłodzenie turbo, nie martwię się o zapieczone kierowniczki, o przeładowania... Ile to kłopotów odpada... Rodzinę mam. 2 synów. Oni strasznie dużo bagaży ze sobą wloką. I mój wózek inwalidzki. Gdzieś to pomieścić trzeba. Kombi to wybór z rozsądku. Silnik - wybór z szaleństwa.
-
Właśnie V8 ma trochę inne zawieszenie niż wszystkie inne - ludzie mówią, że to zupełnie inna jazda. Co do wydatków - nie wiem. Koło 70 000 zł myślę, że powinno dać się kupić coś rozsądnego. Plus minus 10 000. Generalnie auto ma być na lata i musi służyć rodzinie, więc kombi. I najlepiej 4x4 i moc ponad 300 KM.
-
No właśnie targa mną co dalej kupić? Pozostać przy Passacie, czy zaszaleć? Plan jest taki: Rocznik co najmniej 2009. Silnik benzynowy wolnossący. Passat - wiadomo będzie to V6 i model B7. A z drugiej strony medalu - Audi A6 C6, ale za to ze słusznym silnikiem, czyli 4,2 V8. Innych modeli nie przewiduję. Miałem sporo samochodów, ale to Audi i VW jakoś mnie przekonały do siebie. Jakie są zalety i wady obu aut? Co lepsze? Koszty eksploatacji są pomijalne, auto będzie robić około 4 000 km rocznie, bardziej nastawiam się na frajdę z jazdy. Nadwozie - oczywiście kombi skrzynia automat (inna nie wchodzi w grę). Samochód sobie sprowadzę - głównym kryterium będzie przebieg - max 100 000 km (dla Audi dopuszczam 120 000). Więc za czym się zacząć rozglądać? Mamy użytkowników obu aut? Podpowiedzą coś?
-
Wejście złodzieja do zamkniętego auta?
Charakterek replied to Vittoriok's topic in Ogólne tematy i dyskusje
Ta - ponoć do 500 euro za zakłócanie porządku publicznego czy jakoś tak -
Jakie choroby wieku dziecięcego? Silnik był na rynku od 2005 roku i już rok po jego debiucie było wiadome, że jest olejożerny. Koncern VW położył na tym przysłowiową lachę i zwiększył widełki dopuszczalnego spalania oleju. A było wiadome, że ten silnik ma za słabe pierścienie uszczelniające do takiej mocy. I o ile w silnikach wolnossących wszystko było OK, o tyle w uturbionych już nie - zwyczajnie wszystko było za delikatne w tym silniku. VW ignorował to i dopiero jak te silniki zaczęły się konkretnie rozpadać (zatarcia wałków rozrządu na wskutek zbyt słabego ciśnienia oleju, czy padanie wariatorów) VW wreszcie silnik poprawił. Ale to dopiero w roku 2012. Z lat 2004 - 2012 chyba najrozsądniejszym wyborem jeśli idzie o silniki 2,0 jest silnik FSI (tylko nie pamiętam kiedy przestali go montować). On jeszcze dość dobrze znosi trudy eksploatacji i na nim nie odkłada się nagar jak w słabszym 1,6 FSI... Niestety czasy pancernych silników (choćby 1,8 znany z Audi czy VW od początku lat 80. i jego ostatnie 20 zaworowe wcielenie z wtryskiem wielopunktowym) odeszły na zawsze. Czy tego chcemy, czy nie. Teraz trzeba szukać aut z silnikami tanimi w naprawie. I tyle. A co do Audi vs Passat to miałem przyjemność posiadać zarówno A4 B5 jak i Passata B5. I niby Audi cichsze i ponoć lepiej wykonane, to jednak wyposażone gorzej od Passata, z Audi z rączek tak samo guma złaziła jak z Passka, na dodatek z panelu klimatyzacji znikały piktogramy. No i Audi było ciaśniejsze i to sporo. Wręcz w wersji kombi było mega nieporęczne, bagażnik był w nim symboliczny. Miał on raptem 390 litrów. O 40 więcej niż w Golfie V... No i to nachylenie szyb bocznych. Niby ładnie wygląda. Ale wyższe osoby mają nad głową rączkę montowaną nad drzwiami w podsufitce. I to centralnie nad głową... Nie raz na zakrętach mój kumpel się w tą rączkę uderzał. I tu zależy co kto szuka. Jeśli szukasz pojemnego auta rodzinnego - Bierz Passata kombi albo A6 kombi. Jeśli szukasz prestiżu i nie zależy ci aż tak na walorach użytkowych auta - bierz Audi.
-
Montaż LEDów doświetlających zakręty Passat B7
Charakterek replied to Mlody_tm's topic in Elektryka, oświetlenie
Barwę xenonu oceniasz z odległości około 100 - 15 m przed autem. Jak patrzysz w soczewę, to wszystkie są żółte. Osram cool blue potrzebuje ok 20 godzin na rozświecenie. Potem osiąga barwę 5 000K. Sprawdzone na moim aucie. A co do ledów zamiast żarówek. Wątpię, aby poprawnie trzymały geometrię strumienia świetlnego. Robiliśmy z nimi doświadczenia na zlocie i efekty były co najwyżej mocno mierne, a wręcz masakrycznie złe.