Vakos8 Zgłoś #501 Napisano 22 Stycznia 2014 tak tak, dzisiaj po pracy troche posiedziałem przy samochodzie i pogrzebałem. Modułu komfortu nie sprawdzałem dokładnie bo przez mrozy cała podłoga zmarzła i wykładzina jest strasznie sztywna, nie ma możliwości odchylenia jej. Zaraz po kupieniu rozbierałem wykładzine i szukałem modułu, tak jak wspominałem znalazłem tylko wtyczkę do modułu (jedną), twierdzę że jest to wtyczka do modułu komfortu ze względu na to że na wiązce kabli jest guma charakterystyczna dla tych kabli które wchodzą do plastikowej czarnej skrzyneczki w któej jest moduł. Dodam jeszcze że podświetlanie przycisków szyb nie działa, nie działają również na konsoli na drzwiach przyciski do otwierania i zamykania wszystkich drzwi oraz nie działa przycisk zabezpieczenia rodzicielskiego. Przyciski od czterech szyb działają poprawnie. Co do wcześniejszej wypowiedzi przyznaje Kajosowi rację, powinienem zacząć od podstaw a nie ładować się odrazu na forum i pytać o takie sprawy nie sprawdzając podstaw. Dzisiaj pobawiłem się trochę miernikiem i sprawdzałem napiecie przy światłach. Na drogowych napięcie w lampie normalnie jest, tak wskazuje miernik, ale żarówka nie świeci. Wcześniej sprawdzałem już żarówki czy są dobre i wszystko było ok, jutro kupię nowe żarówki i wymienie, może akurat coś nie tak z żarówkami a ja szukam niepotrzebnie głębiej. Rozebrałem wczoraj podsufitkę żeby sprawdzić dlaczego nie działają światła nad drzwiami. Zobaczyłem że ktoś zrobił to wszystko na "partyzanta", do lampek podłączone są tylko trzy kable, reszta poucinana, przez co światła świecą tylko po przełączeniu przełącznika, nie działają natomiast po otworzeniu drzwi, w ogóle nie reagują. Ciekawi mnie jeszcze sprawa tego centralnego i lusterek, dlaczego nie działają. A co do rozładowanego akumulatora to co szkodzi sprawdzić czy świecą światła kiedy napięcie na akumulatorze jest jeszcze w granicach 10v, żarówki działają więc sprawdzać można. Dzięki za takie zainteresowanie moim przypadkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #502 Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) sprawdz w takim razie przewody miedzy drzwiami a kabina bo tam zasilanie do tego wszystkiego idzie miedzy innymi jak oczywiscie mikrowlaccznik w drzwiach dziala to tez na podsufitowke tam tedy nie pojdzie prad aha z tego co wyczytalem gdzies kiedys na forum to byly 2 typy modulu konfortu na 1 lub na 2 wtyczki aha sprawdz bardzo dokladnie bezpieczniki mi jak kiedys podlaczalem klape tylna (bo musialem przerabiac bo zmienilem na poliftingowa) zrobilem zwarcie okazalo sie ze bezpiecznik sie przepalil ale tak ze nie bylo widac:jasne a objawy jake wtedy mial to brak zamykania/otwierania wszystkich szyb przyciskami ale na kluczyk w klamce moglem zamykac/otwierac tak samo na pilota nie dzialal central,na kluczyk w klamce dzialalo nie pamietam dokladnie ktory to bezpiecznik ale chyba 14:hmmjak dobrze pamietam wtedy niepotrzebnie rozbieralem pol auta lacznie z modulem komfortu-u mnie bylo tam suchutko i tak czysto jakby nikt nigdy nie zagladal Edytowane 23 Stycznia 2014 przez kajos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #503 Napisano 23 Stycznia 2014 tak tak, dzisiaj po pracy troche posiedziałem przy samochodzie i pogrzebałem. Modułu komfortu nie sprawdzałem dokładnie bo przez mrozy cała podłoga zmarzła i wykładzina jest strasznie sztywna, nie ma możliwości odchylenia jej. Zaraz po kupieniu rozbierałem wykładzine i szukałem modułu, tak jak wspominałem znalazłem tylko wtyczkę do modułu (jedną), twierdzę że jest to wtyczka do modułu komfortu ze względu na to że na wiązce kabli jest guma charakterystyczna dla tych kabli które wchodzą do plastikowej czarnej skrzyneczki w któej jest moduł. Dodam jeszcze że podświetlanie przycisków szyb nie działa, nie działają również na konsoli na drzwiach przyciski do otwierania i zamykania wszystkich drzwi oraz nie działa przycisk zabezpieczenia rodzicielskiego. Przyciski od czterech szyb działają poprawnie. Co do wcześniejszej wypowiedzi przyznaje Kajosowi rację, powinienem zacząć od podstaw a nie ładować się odrazu na forum i pytać o takie sprawy nie sprawdzając podstaw. Dzisiaj pobawiłem się trochę miernikiem i sprawdzałem napiecie przy światłach. Na drogowych napięcie w lampie normalnie jest, tak wskazuje miernik, ale żarówka nie świeci. Wcześniej sprawdzałem już żarówki czy są dobre i wszystko było ok, jutro kupię nowe żarówki i wymienie, może akurat coś nie tak z żarówkami a ja szukam niepotrzebnie głębiej. Rozebrałem wczoraj podsufitkę żeby sprawdzić dlaczego nie działają światła nad drzwiami. Zobaczyłem że ktoś zrobił to wszystko na "partyzanta", do lampek podłączone są tylko trzy kable, reszta poucinana, przez co światła świecą tylko po przełączeniu przełącznika, nie działają natomiast po otworzeniu drzwi, w ogóle nie reagują. Ciekawi mnie jeszcze sprawa tego centralnego i lusterek, dlaczego nie działają. A co do rozładowanego akumulatora to co szkodzi sprawdzić czy świecą światła kiedy napięcie na akumulatorze jest jeszcze w granicach 10v, żarówki działają więc sprawdzać można. Dzięki za takie zainteresowanie moim przypadkiem Nie chce się wcinać KAJOSOWI ale ja nigdy nie grzebałbym dalej bez wyjaśnienia sprawy samego modułu. Moduł odpowiada za wszystkie usterki które występują u Ciebie-pomijając oczywiście światła drogowe.Pisałeś że znalazłeś tylko wtyczke i kable od modułu-modułu brak.Moduł z jedną wtyczką to chyba 1JO959799Q lub bez litery,te moduły w passatach przed liftem różnią się literą na końcu i i w tym problem że te moduły chyba nie obsługiwały pilotów.Ty piszesz że zamki "reagują na pilota", i teraz pytanie -z czym gada twój pilot.Czy ktoś zmienił moduł na taki który działa z pilotem i przeniósł go gdzie indziej,czy dołożył coś nie fabrycznego.Najlepiej jakbyś strzelił kilka fotek pilota ,wtyczki od modułu i pociętych kabli.Oczywiście posprawdzaj jak pisze KAJOS kable w przelotkach drzwi, ale co dalej będziesz zdejmował boczki wszystkich drzwi , sprawdzał czy dochodzi prąd do zamków, a może jeszcze wymiana wszystkich mikrowłączników.To przecież sporo dłubania,nie wykluczam ze to Cie nie czeka. Ale bez wyjaśnienia sprawy samego komfortu ja nie zaczołbym grzebać dalej, bo jak wynika z twoich opisów to jest za dużo niejasności. Jeżeli się myle to nich ktoś znający lepiej temat mnie poprawi.Może poszperaj na forum o modułach na jedną wtyczke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vakos8 Zgłoś #504 Napisano 23 Stycznia 2014 Nie chce się wcinać KAJOSOWI ale ja nigdy nie grzebałbym dalej bez wyjaśnienia sprawy samego modułu. Moduł odpowiada za wszystkie usterki które występują u Ciebie-pomijając oczywiście światła drogowe.Pisałeś że znalazłeś tylko wtyczke i kable od modułu-modułu brak.Moduł z jedną wtyczką to chyba 1JO959799Q lub bez litery,te moduły w passatach przed liftem różnią się literą na końcu i i w tym problem że te moduły chyba nie obsługiwały pilotów.Ty piszesz że zamki "reagują na pilota", i teraz pytanie -z czym gada twój pilot.Czy ktoś zmienił moduł na taki który działa z pilotem i przeniósł go gdzie indziej,czy dołożył coś nie fabrycznego.Najlepiej jakbyś strzelił kilka fotek pilota ,wtyczki od modułu i pociętych kabli.Oczywiście posprawdzaj jak pisze KAJOS kable w przelotkach drzwi, ale co dalej będziesz zdejmował boczki wszystkich drzwi , sprawdzał czy dochodzi prąd do zamków, a może jeszcze wymiana wszystkich mikrowłączników.To przecież sporo dłubania,nie wykluczam ze to Cie nie czeka. Ale bez wyjaśnienia sprawy samego komfortu ja nie zaczołbym grzebać dalej, bo jak wynika z twoich opisów to jest za dużo niejasności. Jeżeli się myle to nich ktoś znający lepiej temat mnie poprawi.Może poszperaj na forum o modułach na jedną wtyczke. Właśnie pilot od centralnego nie jest oryginalny, oryginalny w ogóle nie działa, dołaczony do kluczyków był inny pilot, który nie wygląda na oryginalny. Dzisiaj passat poszedł do mechanika na kilka dni wic nie mam narazie możliwości podłubania w nim. Mechanik powiedział że jak upora się z silnikiem to weźmie się za elektryke bo też się tym zajmuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes156 Zgłoś #505 Napisano 23 Stycznia 2014 bo jak wynika z twoich opisów to jest za dużo niejasności.Jeżeli się myle to nich ktoś znający lepiej temat mnie poprawi Dokładnie... Musisz kolego najpierw właśnie uporządkować ten komfort.... Powiem Ci szczerze że jeśli ktoś tak poprzerabiał tam wszystko to współczuję Ci serdecznie w pracach.... bo nie ma nic gorszego jak poprzerabiane instalacje i poprawianie po "fachowcach".... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciares83 Zgłoś #506 Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Moduł z jedną wtyczką to chyba 1JO959799Q lub bez litery,te moduły w passatach przed liftem różnią się literą na końcu i i w tym problem że te moduły chyba nie obsługiwały pilotów. . Moduly na jedna wtyczke to tez z numerami zaczynajacymi sie na np: 3B0 959 799 A ,itd.itp.Przed kupnem proponuje sprawdzic to dokladnie bo inny niz ten co miales nie bedzie dzialal poprawnie.Ja tez kupilem paska bez modulu centralny,domykanie szyb z kluczyka i pare innych funkcji dzialalo,brak bylo kompletnego podswietlenia wewnatrz,wlacznie z przyciskami w drzwiach,sterowania i podgrzewania lusterek,sygnalizaci pozpostawionych swiatel,nie dzialaly szyby itd. (brak polskich znakow w laptopie za niedogodnosci z gory przepraszam ) Edytowane 26 Stycznia 2014 przez maciares83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #507 Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Prezes156 ja tego problemu nie mam, ja tylko próbuje pomoc Vakosowi... ---------- Dodano o 22:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:47 ---------- Maciares83 tak z ciekawości -w jakich rocznikach passatów b5 te moduły komfortu montowali. 03B 959 799 A ?.... Edytowane 23 Stycznia 2014 przez galazka6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciares83 Zgłoś #508 Napisano 24 Stycznia 2014 Prezes156 ja tego problemu nie mam, ja tylko próbuje pomoc Vakosowi... ---------- Dodano o 22:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:47 ---------- Maciares83 tak z ciekawości -w jakich rocznikach passatów b5 te moduły komfortu montowali. 03B 959 799 A ?.... W moim przypadku jest to rocznik 97 zielone zegary,dokladnie od ktorego rocznika do kiedy nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #509 Napisano 24 Stycznia 2014 powinno byc 3B0 nie 03B 3B0 959 799 A jest w passatach przed liftem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes156 Zgłoś #510 Napisano 24 Stycznia 2014 Prezes156 ja tego problemu nie mam, ja tylko próbuje pomoc Vakosowi... Wiem, wiem zacytowałem Ciebie w sensie na potwierdzenie że dobrze prawisz ale wiem że odebrane to zostało że pisze to do Ciebie... Sorry... . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booniek Zgłoś #511 Napisano 25 Stycznia 2014 Ja zaczołbym od modułu komfortu.bo troche za dużo u ciebie tych cudactw się dzieje.Sprawdz dokładnie sam moduł ,wiązkę kabli idącą od modułu, czy jest sucho .Nawet jakby to ładnie wyglądało to przy progu rozbebesz tą wiązkę która jest fabrycznie zaizolowana.Są tam kable łączone ,sprawdż je dokładnie.Jakby co to połącz to wszystko porządnie a napewno sporo problemów ci zniknie.Dalszym etapem mogą być mikrostyki w drzwiach,ale narazie spróbuj z modułem komfortu.PS...moduł jest pod wykładziną pod nogami kierowcy-możesz troche poluzować siedzenie i odchylić do tyłu.Może odłącz dokładany alarm .Napisz o postępach to pomyślimy................ sprawdziłem dziś moduł komfortu u siebie, na początku powiem, że wszystko wygląda super, sucho pod wykładziną, wiązki kabli suche, całe w koszulkach, co jakiś czas izolowane czarną mocną fabryczną taśmą, a nie w całym oplocie. Problemem jest pogoda, -15 stopni co nie pozwala na dokładne zaglądnięcie w moduł. Musiałbym wymontować fotel, żeby dokładnie tam zajrzeć, ale to co udało mi się zobaczyć przez odchylenie wykładziny to tak jak napisałem wyżej. Dużo osób pisze o tym mikrostykach, są one w zamkach czy jest na wiązkach kabli do zamka? Bo może i to jest przyczyną, ale teraz pytanie, siadły mikrostyki we wszystkich zamkach, w drzwiach w których nie wysuwa rygla i jak sprawdzić te mikrostyki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciares83 Zgłoś #512 Napisano 26 Stycznia 2014 powinno byc 3B0 nie 03B3B0 959 799 A jest w passatach przed liftem Masz rację błąd w literówce poprawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku27 Zgłoś #513 Napisano 27 Stycznia 2014 Witam Panowie mam taki problem chyba związany z modułem komfortu a mianowicie w czasie jazdy zaświeciły mi się wewnątrz lampki myślałem ze drzwi są niedomknięte wiec zamknąłem jeszcze raz i przestało działać zamykanie od środka, dopiero po jakimś czasie można zamknąć samochód z pilota i wszystko działa zamykanie światła itd., ale po odpaleniu słychać reakcję zamków i przestaje działać zamykanie od środka i z kluczyka. Macie morze jakieś pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #514 Napisano 1 Lutego 2014 Witam mam takie pytanie a mianowicie sciagłem jakis czas temu program polski VAG 4.9 , dzis wszedłem w moduł komfortu i wyskoczyly mi takie błedy jak : 943 , 944 czyli podgrzewanie lusterek brak osprzetu/ nie zwiazane ze sprzetem . Więc o co chodzi? ze maty sie spaliły i nie grzeja? dodam ze wyskoczyl mi rowniez jakis błąd zwiazany z magistrala CAN . Jak sprawdzić najszybciej czy mam szyne CAN bo nie ukrywam ze myslalem nad zmiana licznika z 3bg. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #515 Napisano 2 Lutego 2014 nie masz CAN pastuchy mialy od 99 roku CANy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #516 Napisano 2 Lutego 2014 teraz to juz wiem bo wyjalem licznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes156 Zgłoś #517 Napisano 3 Lutego 2014 Podpinam się pod pytanie kolegi mianowicie: wyskoczyly mi takie błedy jak : 943 , 944 czyli podgrzewanie lusterek u mnie jeszcze pojawiły się błędy: 1329 (cały czas ten sam) Magistrala CAN w trybie awaryjnym 1333 Sterownik drzwi lewych tylnych 930 Mechanizm zamka centralnego, drzwi lewe tylne. Powiedzcie mi czy to jest wina modułu komfortu ??? Zamek tylnych lewych drzwi w których są błędy jest nowy i działa....Czasem po prostu muszę 2 razy nacinąć guzik centralnego żeby się otworzył bo za pierwszym go nie otwiera. A poza tym wszystko ok. Jak wcześniej pisałem nie miga dioda przy ryglu kierowcy ale to pewnie z powodu błędu 1329??Czy może to siłownik centralnego szaleje??Powiem że jak kupiłem autko to te właśnie drzwi były całkowicie zaryglowane. No i co z tymi lusterkami??To już chyba na pewno wina modułu??Wystarczy przelutować kable w module?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #518 Napisano 3 Lutego 2014 co do drzwi to mialem dokladnie te same błedy . Weź otwórz drzwi tylne lewe i miedzy drzwiami a karoseria masz taka gume co ida przewody od drzwi , wez ja ściagnij i zobacz jakie masz przewody czy ktorys nie jest urwany , bo wlasnie tam sie lubi urywac, albo tak jak u mnie poprzedni wlasciciel tylko na szybko taśma posklejal i sie zwierało i wariowalo.Polutowałem to wszystko tak jak ma byc i błedów nie ma . Ale od lusterek zostaly , wiec chyba maty spalone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes156 Zgłoś #519 Napisano 3 Lutego 2014 wiec chyba maty spalone. Kurde no ale właśnie dziwne że obydwie??Jakby jedno było spalone to spoko ok... Ale obydwie maty poszły?? Sprawdzę w tej gumie(dzięki za podsunięcie pomysłu)... wiem że tam często się to przełamuje bo w golfie tez to przerabiałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #520 Napisano 3 Lutego 2014 właczanie lusterek masz przez przycisk od podgrzewania tylnej szyby . Pewnie jak sprawdzales bledy to miales wlaczony przycisk i ci wyskoczylo , chyba ze cos jest nie tak z włącznikiem od tylnej szyby w co watpie .A ogrzewanie tylnej szyby ci dziala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach