Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

A może po prostu zacznij od zdjagnozowania w jakim stanie jest moduł i kable w kostce przy podłączeniu do niego.

Chociaż ja u siebie mam podobnie raz świeci oświetlenie a raz nie w kabinie i pod drzwiami ale to już wiem za 100% że to mikrostyk w zamku drzwi kierowcy.(a to oświetlenie szaleje po otwieraniu tylko drzwi kierowcy czy innych też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej hlopaki

potrzebuje waszej pomocy czy ktos ma program i moze mi wynalezc nr seryjny modulu komfortu

moj nr vin to WVWZZZ3BZXP4711022

KLIMA TRONIC

ELEKTRYCZNE SZYBY X4

OTWIERANY Z PILOTA

SZYBERDACH

1.8T 20V 99 APU

I CZY TTRZEBA GO KODOWAC A JAK TAK TO JAK TO ZROBIC I JAKIE KODY

z gory dziekuje bo juz slabne

;/

Edytowane przez buba
pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo serdecznie Panowie. Mam problem gdyż jedyny błąd jaki mi wywala po podłączeniu do VAG'a to: 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

I generalnie wszystko działa i nie ma problemów ale... zawsze jest jakieś ale....Nie miga dioda przy "cyplu" zamka kierowcy. Oprócz tego wszystko śmiga ładnie i elegancko ;). Błędu skasować się nie da więc co z tym fantem zrobić??Moduł do wymiany??

Dodam tylko że dioda przestała migać po wymianie lewego tylnego zamka na nowy gdyż stary padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam Passata B5 z roku 98 silnik 1,9 tdi AFN. Przeszukałem dużą ilość forum, czytałem, ale nic nie znalazłem na temat mojego problemu. Sprawa wygląda tak, nie mam pojęcia za co się zabrać moduł komfortu, centralny zamek czy cokolwiek innego. Sprawa wygląda tak: po otworzeniu auta z pilota nie otwiera mi tylnych lewych drzwi i przednich pasażera, nawet po przekręceniu kluczykiem w zamku za pierwszym razem, dopiero za drugim już na otwartych zamkach kierowcy i prawych tylnych oraz klapy. Od środka otwiera wszystkie drzwi jak przycisnę przycisk otwierania drzwi na drzwiach kierowcy. Nie raz zdarza się taka sytuacja, że otworze drzwi z pilota, a nie podświetla mi wnętrza, wtedy nie świecą się także przyciski otwierania okien w innych drzwiach i nie reagują z mojego panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, wtedy muszę pociągnąć klamkę w tylnych lewych drzwiach odblokowują się, kierunki zaczynają migać i wszystko działa tak jak powinno. Przy zapalonym świetle wewnątrz auta, otwieram tylne drzwi lewe bądź prawe i gaśnie mi oświetlenie w samochodzie. Wczoraj spotkała mnie niemiła przygoda, otworzyłem auto z pilota, odryglowało mi tylko drzwi kierowcy, wsiadłem odpaliłem auto i alarm zaczął wyć po czym nie mogłem go wyłączyć, dopiero wyłączyłem wsadzając kluczyk w tylną klapę i przekręciłem. Alarm mam nieoryginalny, osobny pilot, ale wychodzi na to, że Passat ma także oryginalny alarm, ponieważ syrena wyła z bagażnika, a z tego co mi wiadomo miały tam instalowane syreny. Dodam, że wymieniałem zamek w tylnych drzwiach lewych, bo tak polecił mi elektryk, problem nie znikł, jadąc do każdego elektryka mówi mi, żebym wymienił zamek, ale nie wiem ile w tym prawdy, dlatego zgłaszam się do was, może coś mi pomożecie, doradzicie czy to moduł komfortu, centralny zamek czy może zamki w drzwiach. Dodam jeszcze, że nie raz zdarzy się sytuacja, że tylne drzwi bądź pasażera z przodu nie chcą się nawet otworzyć przez klamkę, ciągnę za klamkę, rygiel wychodzi, puszczam klamkę, rygiel się chowa. Nie działa mi jeszcze podgrzewanie fotela kierowcy, pewnie mata, oświetlenie powierzchni po otwarciu drzwi lewych tylnych, a także oświetlenie osłon przeciwsłonecznych u kierowcy, może jest to coś wspólnego z moim problemem. Proszę o pomoc, bo już naprawdę nie mam siły do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka dni temu kupiłem za niewielkie pieniądze Passata b5 w chyba bogatej wersji. Jest w nim dużo do zrobienia i chce sie pomału z tym wszystkim uporać. Zacząłem od zawieszenia i silnika, teraz próbuję zrobić coś z elektryką. Sprawa wygląda tak w samochodzie występuje masa rzeczy które nie powinny mieć miejsca. Zaczynając od tego że samochód da się zamknąć z kluczyka ale bez drzwi kierowcy, zamykają się wszystkie pozostałe 3 drzwi prócz kierowcy, trzeba z kluczyka. Przy otwieraniu otwiera już wszystkie cztery drzwi, ale słychać pikanie w samochodzie i trzeba nacisnąć jeszcze raz na kluczu przycisk otwierania. Po załączeniu zapłonu centralny zamyka wszystkie drzwi, czasami je za chwile otworzy, czasami zostaną otwarte i trzeba nacisnąć przy kluczyku przycisk najpierw zamknięcia, potem otwarcia i otwiera wszystkie drzwi. Poza tym w samochodzie nie ma świateł drogowych ani pozycyjnych. Po przekreceniu przełącznika świateł raz w prawo, podświetla się deska i zapalają sie światła tylne, drugi raz jak się przekręci przełącznik zapalają się światła mijania, oczywiście po przekręceniu też zapłonu. Manetka od świateł drogowych raczej działa bo kontrolka się zapala ale światła nie świecą, to samo z blindą. Sprawdzałem żarówki w lampach ale wyglądają na sprawne. W samochodzie nie podświetla przycisków szyb we wszystkich drzwiach, szyby natomiast działają dobrze. Działa światło pod lusterkiem ale tylko po włączeniu go włacznikiem, nie dzaiła natomiast kiedy otworzy się drzwi. Te światła nad drzwiami nie swiecą nigdzie nad drzwiami. Nie działa sterowanie lusterkami, w ogóle nie reaguje na poruszanie przełacznikiem. To tylko kilka wad które zauważyłem w tym samochodzie jeżeli chodzi o elektryke, jest ich wiele wiecej.

 

Zacząłem czytać to forum i wpadłem na temat z tym modułem komfortu. Zacząłem go szukać tam gdzie być powinien w samochodzie, odkręciłem wszystko i zobaczyłem stertę kabli, zawilgoconych. Modułu nie było, ale była wtyczka do niego, po prostu tak jakby ktoś ten moduł wypiął. Jest tylko jedna wtyczka i na pewno jest ona od modułu komfortu bo jest na kablach jeszcze guma która wchodziła do tej czarnej skrzynki. Strasznie mnie to dziwi, jak może nie być modułu i samochód jeździ, do tego działa część elektryki włącznie z centralnym i dosuwaniem szyb z pilota. Do głowy przychodzi mi że może ktoś kiedyś konkretnie przy tym grzebał i porobił elektrykę na sztywno, tzn. popodłączał wszystko na krótko, omijając moduł tak żeby chociaż coś działało.

 

Tutaj moje pytanie, powiedzcie mi czy jst taka możliwość żeby to działało bez tego modułu?

 

Passat b5 97r. 1.8t

climatronic

4x poduszki

abs

asr

podgrzewane fotele

 

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej hlopaki

potrzebuje waszej pomocy czy ktos ma program i moze mi wynalezc nr seryjny modulu komfortu

moj nr vin to WVWZZZ3BZXP4711022

KLIMA TRONIC

ELEKTRYCZNE SZYBY X4

OTWIERANY Z PILOTA

SZYBERDACH

1.8T 20V 99 APU

I CZY TTRZEBA GO KODOWAC A JAK TAK TO JAK TO ZROBIC I JAKIE KODY

z gory dziekuje bo juz slabne

;/

 

Polecam kolegę "chudy_lis"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie miał takiego problemu jak ja.....Gdyby ktoś,jakoś mógł mi pomóc chociażby w diagnozie tego błędu etc. to będę wdzięczny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam Passata B5 z roku 98 silnik 1,9 tdi AFN. Przeszukałem dużą ilość forum, czytałem, ale nic nie znalazłem na temat mojego problemu. Sprawa wygląda tak, nie mam pojęcia za co się zabrać moduł komfortu, centralny zamek czy cokolwiek innego. Sprawa wygląda tak: po otworzeniu auta z pilota nie otwiera mi tylnych lewych drzwi i przednich pasażera, nawet po przekręceniu kluczykiem w zamku za pierwszym razem, dopiero za drugim już na otwartych zamkach kierowcy i prawych tylnych oraz klapy. Od środka otwiera wszystkie drzwi jak przycisnę przycisk otwierania drzwi na drzwiach kierowcy. Nie raz zdarza się taka sytuacja, że otworze drzwi z pilota, a nie podświetla mi wnętrza, wtedy nie świecą się także przyciski otwierania okien w innych drzwiach i nie reagują z mojego panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, wtedy muszę pociągnąć klamkę w tylnych lewych drzwiach odblokowują się, kierunki zaczynają migać i wszystko działa tak jak powinno. Przy zapalonym świetle wewnątrz auta, otwieram tylne drzwi lewe bądź prawe i gaśnie mi oświetlenie w samochodzie. Wczoraj spotkała mnie niemiła przygoda, otworzyłem auto z pilota, odryglowało mi tylko drzwi kierowcy, wsiadłem odpaliłem auto i alarm zaczął wyć po czym nie mogłem go wyłączyć, dopiero wyłączyłem wsadzając kluczyk w tylną klapę i przekręciłem. Alarm mam nieoryginalny, osobny pilot, ale wychodzi na to, że Passat ma także oryginalny alarm, ponieważ syrena wyła z bagażnika, a z tego co mi wiadomo miały tam instalowane syreny. Dodam, że wymieniałem zamek w tylnych drzwiach lewych, bo tak polecił mi elektryk, problem nie znikł, jadąc do każdego elektryka mówi mi, żebym wymienił zamek, ale nie wiem ile w tym prawdy, dlatego zgłaszam się do was, może coś mi pomożecie, doradzicie czy to moduł komfortu, centralny zamek czy może zamki w drzwiach. Dodam jeszcze, że nie raz zdarzy się sytuacja, że tylne drzwi bądź pasażera z przodu nie chcą się nawet otworzyć przez klamkę, ciągnę za klamkę, rygiel wychodzi, puszczam klamkę, rygiel się chowa. Nie działa mi jeszcze podgrzewanie fotela kierowcy, pewnie mata, oświetlenie powierzchni po otwarciu drzwi lewych tylnych, a także oświetlenie osłon przeciwsłonecznych u kierowcy, może jest to coś wspólnego z moim problemem. Proszę o pomoc, bo już naprawdę nie mam siły do tego.

Ja zaczołbym od modułu komfortu.bo troche za dużo u ciebie tych cudactw się dzieje.Sprawdz dokładnie sam moduł ,wiązkę kabli idącą od modułu,

czy jest sucho .Nawet jakby to ładnie wyglądało to przy progu rozbebesz tą wiązkę która jest fabrycznie zaizolowana.Są tam kable łączone ,sprawdż je dokładnie.Jakby co to połącz to wszystko porządnie a napewno sporo problemów ci zniknie.Dalszym etapem mogą być mikrostyki w drzwiach,ale narazie spróbuj z modułem komfortu.PS...moduł jest pod wykładziną pod nogami kierowcy-możesz troche poluzować siedzenie i odchylić do tyłu.Może odłącz dokładany alarm .Napisz o postępach to pomyślimy................

 

---------- Dodano o 22:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:34 ----------

 

Vakos8 myśle że poprzedni właściciel przeniósł moduł w inne miejsce.Pewno poszła woda przez podszybie i uciekł z modułem np.pod konsole nad nogami kierowcy.Sprawdż....podobny problem jak u BOONIEK wyżej.....

Edytowane przez galazka6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wtyczka do podpięcia modułu jest w tym miejscu, nie ma tylko modułu ;/

 

Chciałbym najpierw dojść dlaczego nie ma świateł drogowych, mógłby mi ktoś powiedzieć od czego zacząć? jak w ogóle światła drogowe są podłączone, do czego i gdzie?

Edytowane przez Vakos8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wtyczka do podpięcia modułu jest w tym miejscu, nie ma tylko modułu ;/

 

Chciałbym najpierw dojść dlaczego nie ma świateł drogowych, mógłby mi ktoś powiedzieć od czego zacząć? jak w ogóle światła drogowe są podłączone, do czego i gdzie?

 

Oj nie wiem czy by ci działał centralny bez modułu,piszesz że wciskasz na pilocie i coś tam się odzywa-to z czym pilot [jest orginalny?]gada?Sprawdz czy jest jakieś zasilanie na tej wtyczce?

Może ta wiązkę ktoś chlasnął izarobił na nowo pod konsolą,zostawiając pognite kablez wtyczką.

Co do świateł- podmień od kogoś włącznik świateł [wciskasz pokrętło -lekko w prawo-i do siebie] może zjarany.Tu masz temat o naprawie http://forum.vw-passat.pl/threads/73467-Naprawa-wlacznika-swiatel-Passat-B5?highlight=brak+%B6wiate%B3+drogowych Sprawdz dokładnie żarówki i bezpieczniki,bo niby się wydaje OK ,a po rozbebeszeniu połowy auta wychodzi że jednak..............

Edytowane przez galazka6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj nie wiem czy by ci działał centralny bez modułu,sprawdz czy jest jakieś zasilanie na tej wtyczce?

Może ta wiązkę ktoś chlasnął izarobił na nowo pod konsolą,zostawiając pognite kablez wtyczką.

Co do świateł- podmień od kogoś włącznik świateł [wciskasz pokrętło -lekko w prawo-i do siebie] może zjarany.Tu masz temat o naprawie http://forum.vw-passat.pl/threads/73467-Naprawa-wlacznika-swiatel-Passat-B5?highlight=brak+%B6wiate%B3+drogowych

 

 

Tyle tylko że kontrolka świateł drogowych na desce rozdzielczej się zapala kiedy wyciągam przełacznik do siebie i kiedy zapalam światła drogowe poprzez manetke kierunkowskazów, ale światła nie świecą. Czy możemy w takim razie wykluczyć uszkodzenie przełącznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem u siebie ,nie pamiętam jak z kontrolką.Nie jest wiele roboty [5 minut]żeby go sprawdzić,nie czujesz spalonego plastiku z włącznika?.-wyjmowałeś go?Masz chwilowe długie na manetce?

Edytowane przez galazka6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem ten sam problem u siebie ,nie pamiętam jak z kontrolką.Nie jest wiele roboty [5 minut]żeby go sprawdzić,nie czujesz spalonego plastiku z włącznika?.-wyjmowałeś go?Masz chwilowe długie na manetce?

 

Nie czuje żadnego smrodu. Tak jak mówie na manetce od kierunkowskazów nie mam drogowych ani blindy a kontrolka się zapala w obydwu przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam we wlaczniku sa takie ramiona ktore zaleznie od polozenia pokretla sie zwieraja. styki sie przypalaja i wowczas ****. inne ramiona sa do swiatel a inne do kontrolki. rozebrac, papierkiem sciernym przeczyscic i zapewne zadziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tam we wlaczniku sa takie ramiona ktore zaleznie od polozenia pokretla sie zwieraja. styki sie przypalaja i wowczas ****. inne ramiona sa do swiatel a inne do kontrolki. rozebrac, papierkiem sciernym przeczyscic i zapewne zadziala.

 

Pogrzebałem troche w lampie i jak ruszę żarówkę to zaczyna świecić, ale za to kontrolka na desce gaśnie. Żarówka świeci słabo ale to pewnie od akumulatora bo się rozładował i nie kręci w ogóle. Nie wiem dlaczego gaśnie kontrolka a żarówka świeci, a kiedy żarówka nie świeci to kontrolka działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pogrzebałem troche w lampie i jak ruszę żarówkę to zaczyna świecić, ale za to kontrolka na desce gaśnie. Żarówka świeci słabo ale to pewnie od akumulatora bo się rozładował i nie kręci w ogóle. Nie wiem dlaczego gaśnie kontrolka a żarówka świeci, a kiedy żarówka nie świeci to kontrolka działa.

nie bede sie za duzo rozpisywal bo to nic nie da

nie masz pojecia o elektryce a wszelkie porady nic nie warte

zaprowadz do elektryka tego ulepa i zrobi tobie te swiarla drogowe moment

 

a dlaczego tak twierdze?

bo przed napisaniem postu z ta usterka powinienes dokladnie sprawdzic czy dochodzi prad do zarowek i czy sa na 100% sprawne

a dzis piszesz ze poruszyles zarowke i cos sie dzieje

 

nie gniewiaj sie ale jak nie masz podstawowego pojecia o elektryce samochodowej to nie poradzisz sobie a nawet jeszcze wiecej zlego mozesz sobie narobic

 

tak samo co do tych zamka w dzwiach kierowcy

nie ma tam podswietlenia wlacznikow szyb itp

na chlopski rozum (tzn jak tos sie zna chociaz troszke) to sprawdza najpierw czy idzie tam zasilanie i jakiego stanu sa przewody

najczesciej przecieraja sie tam gdzie pracuja tzn miedzy drzwiami a karoserja (chrmonijkowa guma )

 

piszesz ze szukales modul i znalazles

ale gdzie ?

z tego co wiem to (przynajmniej u mnie) jest pod siedzeniem kierowcy i dochodzi do niego 2 wtczki i chyba z 30 przewodow (strzelam z iloscia)

 

wiec lepiej nie bierz sie do tego bo to troszke wyzsza szkola jazdy na i tak prostej instalacji bo bez CAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zaczołbym od modułu komfortu.bo troche za dużo u ciebie tych cudactw się dzieje.Sprawdz dokładnie sam moduł ,wiązkę kabli idącą od modułu,

czy jest sucho .Nawet jakby to ładnie wyglądało to przy progu rozbebesz tą wiązkę która jest fabrycznie zaizolowana.Są tam kable łączone ,sprawdż je dokładnie.Jakby co to połącz to wszystko porządnie a napewno sporo problemów ci zniknie.Dalszym etapem mogą być mikrostyki w drzwiach,ale narazie spróbuj z modułem komfortu.PS...moduł jest pod wykładziną pod nogami kierowcy-możesz troche poluzować siedzenie i odchylić do tyłu.Może odłącz dokładany alarm .Napisz o postępach to pomyślimy................

 

ok, dzięki za informacje, na dniach, w garażu sprawdzę jak to wygląda i tam znać co dokładnie. a jeżeli moduł komfortu jest zawilgocony, wystarczy dać go na kaloryfer, żeby przesechł czy trzeba kupić nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zaczołbym od modułu komfortu.bo troche za dużo u ciebie tych cudactw się dzieje.Sprawdz dokładnie sam moduł ,wiązkę kabli idącą od modułu,

czy jest sucho .Nawet jakby to ładnie wyglądało to przy progu rozbebesz tą wiązkę która jest fabrycznie zaizolowana.Są tam kable łączone ,sprawdż je dokładnie.Jakby co to połącz to wszystko porządnie a napewno sporo problemów ci zniknie.Dalszym etapem mogą być mikrostyki w drzwiach,ale narazie spróbuj z modułem komfortu.PS...moduł jest pod wykładziną pod nogami kierowcy-możesz troche poluzować siedzenie i odchylić do tyłu.Może odłącz dokładany alarm .Napisz o postępach to pomyślimy................

 

ok, dzięki za informacje, na dniach, w garażu sprawdzę jak to wygląda i tam znać co dokładnie. a jeżeli moduł komfortu jest zawilgocony, wystarczy dać go na kaloryfer, żeby przesechł czy trzeba kupić nowy ?

 

Rozbieżesz będziesz widział,ale nie zapomnij o kablach.

 

---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:15 ----------

 

KAJOS dlaczego piszesz że wszelkie porady nic nie są warte.Na forum staramy się sobie pomagać przynajmiej tyle co znamy z własnych doświadczeń.Przeczytaj dokładnie co pisałem ....[sprawdz dokładnie żarówki i bezpieczniki,bo niby się wydaje OK ,a po rozbebeszeniu połowy auta wychodzi że jednak.........]i wiele innych, chyba o sprawdzeniu prądu nie trzeba wspominać.

Dziwi mnie fakt że twierdzisz że nie ma żadnego podświetlenia włączników sterowania szybami-jeżeli jest sterowanie to nie spotkałem aby nie było podświetlane.Twoja propozycja aby oddać tego ulepa do elektryka [oby nie lepa] może i nie głupia ale napewno dużo droższa.Paska kupił ponoć tanio to niech się uczy i troche dokładniej po kolei sprawdza.Piszesz że to wyższa szkoła jazdy,myśle że to zwykła kabelkologia a nie długie kodowanie.Skrzyczałeś chłopaka i się nie odezwie.co z modułem.POZDRAWIAM

Edytowane przez galazka6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki

inny kolega pisal ze nie dziala jemu podswietlrnie tych wskaznikow

przepraszam

a to zeby dal auto do eletryka to po czytaniu stwierdzam ze nie ma pojecia o dzialaniu tych swiatel

podstawa jest zeby akumualtor byl naladowany a pisze ze ma rozladowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz KAJOS,może za szybko chciałby to zrobić i lata wzdłuż i w poprzek auta.W tym przypadku wystarczy miernik lub kawałek probówki i powoli dokładnie do przodu i:lol:mniam

 

Mateusz zdziałałeś coś,jesteś przecież na forum....

Edytowane przez galazka6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności