Skocz do zawartości
Gość jaro1

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jestem po wymianie dumasy i całego sprzęgła u mnie obiawy to drgania na wolnych obrotach,wymioniono na sascha takie było w orginale silnik mruczy przyjemnie cena 2000 sprzęgło, dwumasa,docisk-robocizna 400zł,nic dodać nic ująć miodzio.Dwumasa zrobiła dziury na zewnątrz.:lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Slay za szybką podpowiedż.

 

Jak będę w trakcie naprawy dokładnie opiszę przebieg, prac koszty części itd., może komuś to pomoże w przyszłości. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to prosilbym o takie koszta, bo mi szumi dwumasa juz od 10 tys km i mysle ze jak juz beda stuki jakies glosniejsze to trzeba wymienic:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja też aktualnie mam problem - prawdopodobnie z dwumasem (a raczej napewno!). Na wolnych obrotach słychać stuki w okolicy silnik-skrzynia. Jak ruszam to trzęsie całym autem - to wygląda tak, że jak ktoś patrzy z boku to sobie pewnie pomyśli że jestem totalnym lewusem... Mnie interesuje jedno! Czy ktoś wie jak wymienić dwumas i sprzęgło w warunkach domowych? Nie ukrywam że koszt zakupu części jest bardzo wysoki a wymiana części też nie jest tania- a teraz mam trochę wydatków! Do tej pory wszystkie naprawy robiłem sam, i zastanawiam się czy by się nie pokusić na wymianę kompletnego sprzęgła z dwumasem w "ogrodku". Na co zwrócić uwagę???

PS. Czasami tęsknię do mojego 125 p z przed 15 lat- to coś dalo się naprawić w drodze za pomocą drutu, drewienka, młotka i klucza 10, 13 i 17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Czasami tęsknię do mojego 125 p z przed 15 lat- to coś dalo się naprawić w drodze za pomocą drutu, drewienka, młotka i klucza 10, 13 i 17.

ta wygoda, przestrzeń, przyspieszenie, bezawaryjność, skuteczność hebli... za czym tu tęsknić?

 

jak masz zacięcie mechanika, to wymienisz. Ale w ogródku raczej ciężko. Skrzynia waży tyle, że trzeba być naprawdę dużym chłopem, żeby ją samemu zdjąć z samochodu jak wisi na podnośniku... jeśli masz kanał, to można pokombinować... trzeba rozpiąć półosie, odkręcić z 10 śrub mocujących skrzynię do silnika, odkręcić drążki, zdjąć przewód płynu hamulcowego i go czymś zaślepić, bo będzie ciekł. Teraz wystarczy trochę się naszarpać i można zdjąć skrzynię. Dwumas jest przykręcony do wału 6 śrubami...

 

Rób zdjęcia - może opracujesz jakąś domową metodę. Ja bym się nie odważył bez podnośnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wczoraj bylo wszystko ok a dziś rano chciałem ruszyć a auto zaczęło podskakiwać dusić sie tak zatrzęsło ze 3 razy i jechał dalej jak juz ruszył jechał ok ale jak sie znowu zatrzymałem to dalej to samo , zatrzymałem sie silnik pochodził z 5 minut i ruszył normalnie , do tej pory jest ok

mechanik postraszył mnie dwu masą ze może już sie kończy i na zimnym telepie , ale wczoraj bylo ok?! a wczoraj tankowałem może to paliwo ? będę wdzięczny za jakąś informacje

 

ktoś inny ze moze EGR padł

 

koleś powiedział żebym przyjechał na kompa ale powiedział tez ze jak odpalę i bedize telepało to a przyjadę do niego i już nie to może nic komp nie wykryć ? i ze moze to być pompowtryski albo dwumasa albo nieszczelności w przewodach paliwowych idacych do vacum i załapał powietrza ? ale czemu po paru minutach rozgrzał sie i bylo ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się! Posypał mi się chyba cały komplet zwany sprzegło. "Marecek" - dzięki za szybką instrukcje. Kiedyś wszystko robiłem sam, teraz tylko to co zdążę przed nocą. Nie mam garażu a auto mi potrzebne, więc znowu muszę do mechanika. Poza szarpaniem przy ruszaniu i stukaniem na wolnych obrotach, dzisiaj pokazał się nienaturalnie lekko pracujący pedał sprzęgla , tzw. wysokie branie, drgania na pedale i wogóle. Ruszanie z miejsca to koszmar a do tego wpadłem w takie korki że chyba przez to wszystko przypaliłem tarcze. Szlag jasny mnie tylko trafia jak sobie pomyślę o tym że muszę podebrac kasę z tego co oszczędzam na budowę. Ale jak sie wreszcie wybuduję to sobie odwale taki garaż z kanałem że cho, cho!

PS. Co do mojego 125 to to nie był taki zwykły rdzewiejący model. Fajne było i troche mocne... Heble jak były zrobione były OK, niezawodność... no cóż, kiedyś każde 100 km było wyzwaniem. No ale i tak skończył na złomie. Jedyne co mi po nim pozostało to zdjęcia i ból w krzyżach po tym jak wyciągalem silnik (silniki) narzędziem zwanym "ręce" :) No ale to temat na zupełnie inna bajkę.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w piątek, przy redukcji na 2 sprzęgło odmówiło posłuszeństwa...

Na liczniku 400 000 auto mam 2 lata, od 2 lat brało wysoko i były drgania silnika przy ruszaniu..

Nie wiem czy to jest objaw ale przed awarią, występowały drgania silnika i nagle padło.

Koszt ok 1800 sprzęgło,dwumas LUKa i robota 250 zł...

Auto odbieram w połowie tygodnia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bziup a miales objaw drgania na biegu jałowym ? jakiś taki rezonans co czuje się na kierownicy gałce zmiany biegów i nawet siedząc na fotelu ? ruchy gałki podczas dodawania odejmowania gazu ?

 

powiedz po wymianie czy wszystko juz ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drgania miałem na biegu jałowym, lekko wskazówka od obrotomierza drgała czasami. Mechanicy mówili żebym to olał bo przy takim przebiegu to możliwe.

Ale ruch gałki był przy dodawaniu gazu i sam się zastanawiałem czy tak powinno być, ruch występował od 2 lat.. to co sprzędło kończyło mi się przez taki okres czasu a ja nie wiedziałem?? Padające sprzęgło ma wpływ na odpalanie samochodu?

 

Mam nadzieje że po wymianie będzie ok, zawiozłem do mechanika polecanego na forum... Choć mam co do samochodu pewne obawy ze względu na jego przebieg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno też są problemy z uruchomieniem silnika jak "kończy się" dwumasa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak panowie wymieniacie, opisujecie, a wszyscy tylko gdybają ;) takie awaryjne te dwumasy, a nikomu chyba nie padają... Większość opisanych w tym wątku problemów dotyczą sprzęgła. Dwumasę wymienia się profilaktycznie bo tak ktoś kiedyś policzył (i miał rację), że nie warto czekać, bo roboty ze zdjęciem skrzyni coniemiara...

 

Jak się dwumasa rozpadnie (doszczętnie), to mamy sytuację, w której dwie części ciężkiego, stalowego koła zamachowego (wewnętrzna i zewnętrzna) dostają po prostu mega luzu na łączeniu i tłuką się o siebie - ot cała technika... nie będzie problemów ze zmianą biegu czy odpalaniem samochodu. Będzie po prostu napierdzielało jak dzwon i nie da rady normalnie tym jeździć, bo przy każdym uderzeniu będziecie się czuli jakby ktoś Wam wielkim młotem w podłużnicę walił... Opisuję tutaj oczywiście stan agonalny - do pełnego brazka możnaby jeszcze dorzucić szereg etapów wstępncyh - drgania, wibracje, coraz większy luz wyczuwalny podczas zmiany biegów lub zmiany obciążenia auta (przejście z hamowania silnikiem do przyspieszania będzie kończyło się nieprzyjemnym szarpaniem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal73

Witam wszystkich to mój pierwszy post.

Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.Miałem wymieniony dwumas na jednomas . Śruby mocujące dwumas do wału sześć sztuk.Mniej więcej w połowie miały nacięcia jak po brzeszczocie szerokości około 2mm, wszystkie na tej samej długości.Jedna była nacięta do połowy grubości.Dziwnie to dla mnie wygląda,ponieważ ślady na nich są równe, wygląda to jak by były czymś piłowane nie ścinane.Dwumas luk-a.Wydaje mi się,że podobny przypadek był gdzieś opisywany.Z góry dziękuję.

Edytowane przez rafal73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższego czasu czytam wątki dotyczące koła dwumasowego, ale nie potrafię znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.

Stoję właśnie przed wymianą dwumasówki, chciałbym założyć zestaw valeo kit4p (koło sztywne, tarcza z tłumikiem drgań itp) ,ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy do mojego auta (passat b5 3B 2000r 1,9 TDI ATJ 116KM 310Nm skrzynia manualna 6-cio biegowa) będzie dostępny taki zestaw. Jeżeli, nie to czy będzie pasował inny np. od passata 3BG też z 6-cio stopniową skrzynią. Jest ktoś, kto przerabiał ten temat w passacie takim jak mój? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście, auto z boxem PSI MOTORSPORT + ciężka noga :/ Nie wiem czy nowy dwumas długo mi posłuży. Proszę o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Co prawda nie mam passata ale jette z 2007 1,9 tdi 105 km ale mam w miare podobny problem do kolegow.

Podczas ruszania auto drzy, szarpie przy ruszaniu az czasem elementy wnetrza wpadaja w wibracje. Dzieje sie tak tylko przy ruszaniu i z reguly jak auto jest nagrzane - acz kolwiek to nie regula. Czesto kiedy wcisne i trzymam pedal sprzegla , wrzuce jedynke slychac dziwne stukanie.

Zastanawialem sie czy to dwumasa bo tylko takie mam oblawy, przy normalnej jezdzie jest ok - przy hamowaniu nic nie rzuca. Jeszcze jedno - spore mam drgania na pedale sprzegla - jazda w korkach to masakra bo noga az boli.

Czy ktos mial taki przypadek - moze ktos poradzi co zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ajm u mnie chyba powoli siada dwumasa objawy

- drgania silnika

-przy dodawaniu gazu lewarek biegów przesówa sie do przodu o ok 10mm

-przy płynnym dodawaniu gazu ok ale jak mu dam mocniej to potrafi niezle podrzucic silnikiem (szarpie)czasem nawet 3 razy podczas rozpedzania objaw jakmój kolega okreslił luzne koło

-jak docisnałem noga wydechu to niezły masaz \

-przy gaszeniu bujanie auta prawo lewo

-przy odpalaniu czasem jakis chałas miedzy skrzynia silnik

jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stoję właśnie przed wymianą dwumasówki, chciałbym założyć zestaw valeo kit4p (koło sztywne, tarcza z tłumikiem drgań itp) ,ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy do mojego auta (passat b5 3B 2000r 1,9 TDI ATJ 116KM 310Nm skrzynia manualna 6-cio biegowa) będzie dostępny taki zestaw.

Ja do swojego też nie mogłem znaleźć jednomasy i założyłem dwumasę.

jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi

U mnie objawiało się tylko tym że przy rozgrzanym silniku,ciężko było ruszyć,a w korku to juz katastrofa,cały samochód się trząsł i mimo tego że nie miałem innych objawów tez do wymiany był dwumas.

Edytowane przez kmdm24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za zainteresowanie zanim wymienie sprzegło dwumas sprawdze jeszcze pompki moze to one nawalaja auto mam 3 miechy wiec nier bede sie pochopnie pchał w koszta ktos podpowie jak to zrobic?mam kabelek vag

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi

Te objawy mogą sugerować padniętą dwumasę,ale ja bym dokładnie sprawdził poduszki silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie awaryjne te dwumasy, a nikomu chyba nie padają...

Kiedyś czytałem zalecenia serwisowe LUK-AS'a i pisali, że koło dwumasowe zaleca się wymieniać co drugą wymianę sprzegła. Jeśli zachodzi potrzeba wymiany koła, to przy każdej wymianie tarczy sprzęgłowej.

Zasada jest taka, że żeby poleciała dwumasa to trzeba ją ładnie skatować. I wszyscy którym poleciała kiedyś przedwcześnie dwumasa (tj. około 200 000 km) po prostu ją upiekli we własnym sosie. Jedno czego te koło nienawidzi to temperatury z jazdy na pół sprzęgle. Ostatnio robiłem te koło w fokusie, gdzie przyczyną jego zgotowania była zużyta tarcza i zapowietrzona hydraulika (słaby docisk=większa temperatura). Ludzie myślą że zawsze się upiecze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności