Jump to content
Guest jaro1

koło dwumasowe

Recommended Posts

Guest jaro1

witam Forumowiczów, jako Nowy,

w passku tdi 130 KM, przy przebiegu 90 tyś padło koło dwumasowe. słyszałem że to czesta usterka. czy rzeczywiscie tak jest?

pozdro jaro1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło dwumasowe nie pada tak samo z siebie przy tym przebiegu a przynajmniej nie powinno. Powodem może być nie umiejętna eksploatacja od nowości lub nadmierne przeciążenia sprzęgła (dynamiczne ruszane) lub jazda z ekstremalnymi przeciążeniami. Chyba, że przebieg auta jest sporo zaniżony, więc można tu się również zastanowić.

 

Również nie polecam stosowania tanich rozwiązań - kiepskich podróbek przy silnikach powyżej 130KM, problem może pojawić się spowrotem po niewielkim okresie czasu. Najlepiej podjechać do dobrego warsztatu i po zdjęciu skrzyni będzie wiadomo jak sprawa wygląda i co trzeba kupić. Również nie kupuj na zapas zanim nie będzie wiadomo.

 

Najlepiej skontaktuj się z Darkiem wymiana około (350zł) + części które należy wymienić lub może da się zregenerować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro1

Dzięki wielkie za info, przebieg wydaje się być niekręcony ale w dzisiejszych czasach wszytstko jest możliwe, faktem jest że koło padło i dokonałem już wymiany, zmieniłem przy okazji tarczę sprzegła i wysprzęglik. tarcza była jeszcze na ocene 3, ale jak już wszytko wyjęte to zmieniłem.

 

pozdrowienia

jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawidłowo. Powiedz jeszcze jak dużo zapłaciłeś za części i jakiej są one firmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest banden

Czesc ja za kolo dwumasowe sprzegło kompletne ( luk ) uszczelniacz na wal z wymiana wywalilem 2900zl :dobani:

kolo zamachowe dwumasowe 1650zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest diger

Po czym poznać - o ile się da ze kolo dwumasowe zaczyna sie kończyć ?? - od jakiegoś czasu zauważyłem ze jak ruszam to cale auto mi sie trzęsie - tak jakbym za malo gazu mu dawał - a może to sprzęgło - da sie jakoś sprawdzić. jak dam mu dużo dużo więcej gazu - to efekt ginie - ale wtedy znowu silnik ryczy ;)

 

i pytanie przy okazji ( nie chce zakładać kolejnego wątku ) da rade sprawdzić VAG-iem czy auto czasami nie pracuje w trybie awaryjnym ( bo cos mi mocy brakuje chyba )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malard

Ja też miałe tą przyjemność wymieniać koło dwumasowe a objawem tej usterki był słyszalny warkot a raczej wibracje dochodzące z silnika. Słychać to wyraźnie dopiero na podnosniku jak staniemy pod skrzynią. Silnik zapalał bez problemów i nie miał utraty mocy. Warkot ten pojawiał się w przedziale obrotów 2200 do 2400 przy obrotach spadających.

U mnie padło przy przegiegu 159kkm ale tarcza sprzęgła była jeszcze ok, ubyło jej około 1,5 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro1

koło LUK, 1490 zł, tarcza sprzeęgła LUK 700, wysprzęglik 430 zł,

plus robocizna.

Objawy u mnie pojawiły się nagle . przy obrotach od 1700 do 2200 wibracje i nienturalna głośność silnika. nie wycie ale bardzo słyszalne "wycie ".

Niestety ogólny koszt nie jest niski to prawda.

zastanawiam się ile to koło pociągnie ..........

pozdrawiam jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dziadek

Mi właśnie wymieniaja komplet sprzęgło sachsa 900zł dwumasa 2100zł +wymiana ze 300zł.

Objawy prawie żadne lekkie drżenie przy ruszaniu ledwie wyczuwalne.

Chyba że problemy z odpalaniem pochodzą od dwumasy a nie od padniętej pompy ale to się okaże jutro,aha było klekotanie przy rozruchu.

Kocham :vw::wstyd:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy te wibracje od koła dwumasowego, to są odczuwalne tylko w tych przedziałach obrotów, co podajecie :?: Czy może też przy wyższych, rzędu 3500 - 5500 :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po czym poznać - o ile się da ze kolo dwumasowe zaczyna sie kończyć ?? - od jakiegoś czasu zauważyłem ze jak ruszam to cale auto mi sie trzęsie - tak jakbym za malo gazu mu dawał

 

I to jest prawidłowa odpowiedź :ok:

Ja też niedawno wymieniłem cały KPL (koło-tarcza-docisk-łożysko)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dziadek

Auto naprawione nie wyszło tak żle jak miało być koszt całkowity 2400zł kpl sprzegło i dwumasa oryginalna VW Audi :cwaniak: przypadkiem się udało :hurra: .

U mnie objawiało sie to właśnie ciężkim odpalaniem silnika najpierw na zimno poten na ciepło i coraz ciężej z towarzyszącym klekotem.

Diagnoza była pompa paliwa ale całe szczęście na warsztacie gdzie robia pompy rozpadła sie całkiem dwumasa i to dosłownie zerwało wszystkie nity :] tuż przed robotą,zaoszczedziłem na regeneracji.

 

Teraz sprzęgło chodzi tak delikatnie że jak zmienia biegi to wpada mi noga w podłogę :] szok totalny nie to auto :cwaniak:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest interflu

Kurcze przyszła pora na mnie. U mnie też wymiana koła dwumasowego, ale facet powiedział że sprzęgło można jeszcze przetrzymać nie trzeba wymieniać. Tylko kurde samo koło 2100 LUK i wymiana 300 - 400 zł. Kurcze jestem zły jak pies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wielokrotnie pisałem, to napisze i teraz. W styczniu wymieniłem kompletne sprzęgło, ale z kołem jednomasowym, kompletny zestaw VALEO+ łozysko igiełkowe 1370zł, naprawa 300. Do kolegi interflu- wymieniaj kompleksowo, bo to sie poprostu nieopłaca. Wymienisz koło-obojętnie jakie- a za pół roku padnie docisk itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest interflu

Tylko ze kompleksowo to by mnie wyszło 4 tysie

Szczerze mówiąc nie wiem co to jest koło jednomasowe i dwumasowe.

Wiem że u mnie dwumasowe zamachowe padło, a mechanik powiedział że sprzęgło jest zurzyte w 60% chciałem wymieniać (ale kompletne kosztuje 1100 LUK - takie prawdopodobnie stosuje VW w nowych autach) i narazie sobie odpuściłem sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednomasowe to takie, które jest jakgdyby jednorodne i stanowi jedną bezwładną masę. Natomiast dwumasowe to takie koło w kole sprzężone sprężynami na obwodzie. Sprężny służą do tłumienia drgań skrętnych wału korbowego (robią to, ale cuś szybko zdychają i stąd kłopoty) a w efekcie do ograniczenia przenoszenia sie drgań na budę.

Idea budowy takiego cuda była słuszna tylko cena jaką trzeba zapłacić z to jeba...ne gówno jest zbyt wygórowana. Dlatego ja zastosowałem jadnomasowe zamiast tego badziewia co to po wymianie lubi padać po 40tkm nawet. VALEO produkuje takie zamienniki, albo dwumase, też mają. Decyzję o takiej zamianie podjołem czytając inne fora na ten temat.

(1220)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ten temat trzeba przykleic żeby ludzie nie przepłacali tak strasznie???!!!! Taki komplet z jedno masą w IC ok 1200 zl(kolo+tarcza+docisk+łożysko).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest interflu

A u mnie jak rozebrali koło dwumasowe okazało sie że jest jeszcze ok. Co się okazało? Skrzynia biegów do wymiany, górna część cała huczała i ostatniego dnia nie miałem już 5-tki i czwórka ledwo ledwo. Udało mi sie dostac skrzynię od takiego samego paska (oznaczenie skrzyni FHN - prawdopodobnie nietypowe) za 1000 zł + robocizna 500 zł z olejem i jeżdże dalej i smiga jak ta lala. Jakby ktoś potrzebował skrzyni albo cały silnik to mam namiar do chłopaków którzy sprowadzają w dobrym stanie z niemiec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest L4ska

Witam sory ze odgrzewam temat ale mam pytanie do kolegów którzy założyli jednomasowe zamist 2masy Powiedzcie proszę jaka jest róznica w codziennej eksploatacji ? Bardzo mi zalezy zeby dowiedziec sie jak najwiecej bo szykuje sie robota sprzęgła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy