Skocz do zawartości
Gość jaro1

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie odebrałem auto i wszystko jest oki Mam takie pytanie jeszcze jakie polecacie łożyska kół?

 

Najlepszym wyborem będzie raczej SKF lub FAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość izokom

Ponoć ten wynalazek ( koło dwumasowe) mają obecnie wszystkie diesle.

Podobno prawie ze monopolista w tek kwestii jest LUK

Czy we wszystkich autach wytrzymuja podobnie?

U mnie padło ( takl mówią w serwisie) po 120000, jak sprawdzic czy nadaje sie do wymiany,

Jakichs specjalnych objawów nie miałem, nic sie trzesło,

Moze silnik troche inaczej pracowal, ale jak zmiany związane ze zuzyciem sa stopniowe trudno zauwazyc ( tak jak w lustrze przybywajacych zmarszczek)

Zapalila sie kontrolka check od silnika i swiec zarowych.

Stwierdzono klape przepustnicy, no OK

A potem:

- koło dwumasowe lepiej wymienic....

- sprzęgło zuzyte....

- naped pompy oleju - nie ma lancuszków, sa zebatki razem.....ponad 4000

- sworznie zawieszenia

 

Razem, to jakis koszmar. To moje 10 auto, regularnie serwisowane w ASO, ale czegos takiego nie mialem przez 35 lat

 

Czy to kolo dwumasowa warto zabrac do jakiejs regeneracji na przyszlosc moze?

Czy dac sobie spokój?

Spzręgła nie mogłem obejrzec po wymianie bo w ASO gdzies wysłali, wie ktos gdzie i po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie do Radzikowskiego na regeneracje i założą komuś jako "nowe" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy w każdym B5 TDI jest koło dwumasowe niektórzy piszą że nie mają czy jest jakaś zależność ?? Ja mam autko z końca 98' oznaczenie silnika AJM i czy posiadam to cholerne ustrojstwo ?? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam autko z końca 98' oznaczenie silnika AJM i czy posiadam to cholerne ustrojstwo ??

 

tak masz te ustrojstwo

 

---------- Post added at 06:30 ---------- Previous post was at 06:00 ----------

 

ej kolego z zaspania nie dostrzeglem odrazu ale jesli masz autko z 98roku to napewno nie masz silnika AJM,jak dobrze pamietam to te silniki byly montowane od 99roku,ale oczywiscie moge sie mylic i aby to sprawdzic podnies maske zrob zdjecie to ci powiem czy masz PD-ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy dac sobie spokój?
Dać sobie spokój, bo tego się nie regeneruje. Żeby być do końca pewnym niesprawności koła, trzeba niestety je wyjąć. Nie jest aż tak trudno. Do sprawdzenia używa się specjalnego narzędzia, którym naciąga się masę mierząc siłę.
- koło dwumasowe lepiej wymienic....

- sprzęgło zuzyte....

Po tym rozumiem, że takie oględziny zostały poczynione. Nic tylko wymieniać, jeśli tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego stade mam już silnik na pompkach jeżeli o to ci chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam się tu.

Czy to specyficzne "chrobotanie" przy padającej dwumasy słychać także gdy auto jest zimne? Bo u mnie coś zaczyna właśnie "chrobotać", ale tylko wtedy jak auto się zagrzeje. Dźwięk ten dochodzi jakby zza przednich kół tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy nie słychać żadnych nieprzyjemnych odgłosów.

 

Pzdr. Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to specyficzne "chrobotanie" przy padającej dwumasy słychać także gdy auto jest zimne?

U mnie było słychac tylko po nagrzaniu, na zimnym nie było wogóle tego dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Darku. Na razie nic oprócz delikatnego chrobotania nic się nie dzieję, więc będę jeździł dalej. Zobaczymy co czas pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź Darku. Na razie nic oprócz delikatnego chrobotania nic się nie dzieję, więc będę jeździł dalej. Zobaczymy co czas pokaże.

 

ja tez tak jeździłem, ale jak musiałem zdjąć skrzynie to wtedy wymieniłem sprzęgło i koło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótki filmik o budowie i zasadzie działania koła dwumasowego :D

 

 

 

 

Tak wiec założenie jednomasy - to chyba nie tędy droga :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Cześć koledzy, mam Passata 1.8T chipowanego ze seryjnych 150KM na 187KM. Silnik o oznaczeniu APU, sprzęgło już wymaga wymiany i czytając forum jestem naprawdę zmieszany, bo wszyscy wypowiadają się o sprzęgle z wersjami silników diesla i benzyny, ja chciałbym wiedzieć jakie sprzęgło wybralibyście konkretnie do silnika 1.8T, oczywiście sprzęgło chciałbym wymienić całe tylko czy do mojego silnika zastosować koło dwumasowe Sachsa czy Valeo koło sztywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, czy koło dwu masowe lub inny element sprzęgła może hałasować nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła?? Od nie dawna słychać w moim pasku niepokojące dźwięki słyszalne od strony przednich kół, dźwięki narastają wraz ze zwiększeniem wibracji auta (np przy próbie ruszenia przy zaciągniętym ręcznym), niepokojący dźwięk jest słyszalny nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła, zauważyłem iż gdy auto postawię delikatnie pod górkę dźwięk zanika a z górki dzwoni, jeżeli ktoś się spotkał z podobną sytuacją bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumas chyba nie ma wplywu czy pod gorke czy z gorki.

Objaw jest taki(nie zawsze taki sam lub wystarczy jeden z wielu):

- drgania na wolnych obrotach

- drgania przy ruszaniu

- drgania przy niskim zakresie obrtow (najczesciej odczuwalne na wyzszych biegach NP 4 bieg 1200 obrotow i pedal do oporu wtedy buda drga)

- jak dwumas jest mocno zniszczony jak moj to chrobotanie bylo nawet do 3000 obrotow przy katowaniu auta. generalnie powyzej tej granicy wszystkie puki,chrobotki i inne typy zanikaja bo koło jest juz rozkręcone dośc mocno.

 

Jesli chodzi o zakres obrotow to mowie o dieslu.

Kiedys rozmawailem z kolega eltomem i wywnioskowalismy ze zeby zniszczyc dwumas w benzyniaku to trzeba byc dobrym bo tam auto ma inny zakres obrotow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy forumowicze, czy koło dwu masowe lub inny element sprzęgła może hałasować nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła?? Od nie dawna słychać w moim pasku niepokojące dźwięki słyszalne od strony przednich kół, dźwięki narastają wraz ze zwiększeniem wibracji auta (np przy próbie ruszenia przy zaciągniętym ręcznym), niepokojący dźwięk jest słyszalny nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła, zauważyłem iż gdy auto postawię delikatnie pod górkę dźwięk zanika a z górki dzwoni, jeżeli ktoś się spotkał z podobną sytuacją bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

 

Kolego Naflet ja miałem identyczne objawy o których ty piszesz.

jeżdziłem yak około 15 tkm az wreszcie jebło trzasło i nie mozna wrzucic biegu,

pościnału sie wszystkie nity na dwumasie i potrzebna była wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Naflet ja miałem identyczne objawy o których ty piszesz.

jeżdziłem yak około 15 tkm az wreszcie jebło trzasło i nie mozna wrzucic biegu,

pościnału sie wszystkie nity na dwumasie i potrzebna była wymiana.

 

 

dziękuję Panu tppl1986za odzew, myślałem że to może nie być dwumasa bo sprzęgło działa płynnie i lekko, wcześniej trochę szarpało mprzy ruszaniu ale jak się ochłodziło szarpanie ustało, w każdym razie nie ma co czekać tylko trzeba umówić auto do mechanika, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Czy jest jakaś różnica dwumasy ze sprzęgłem pomiędzy 101, 115, 131? Czy do avb podejdzie zestaw z golfa atd? Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam pytanie. Czy jest jakaś różnica dwumasy ze sprzęgłem pomiędzy 101, 115, 131? Czy do avb podejdzie zestaw z golfa atd? Pozdrawiam ;)

 

Kwestia czy skrzynia jest taka sama. Tzn. ile biegów. Bo są różne średnice sprzęgła w 5 i inne w 6. Z golfa na 99% procent nie spasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności