Skocz do zawartości
Gość jaro1

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Mój rekord przy wymianie uszczelniacza na wale za dwumasą to 3 godziny. Jak się już kilka skrzynek w paskach ściągło to idzie szybko.

Czy przy wymianie dwumasy trzeba ją ustawiać? Bo mi mechanior zaręczał że sam tego nie zrobię i można źle założyć przestawić?

Nie bardzo w to wierzę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przy wymianie dwumasy trzeba ją ustawiać? Bo mi mechanior zaręczał że sam tego nie zrobię i można źle założyć przestawić?

Nie bardzo w to wierzę....

 

Z tego co się orientuje to nic nie trzeba tam ustawiać, ostatnio kumpel robił w swoim, a mechanikiem nie jest... :)

 

ps. pozdrawiam kolegę z jg :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przy wymianie dwumasy trzeba ją ustawiać?

Mechanikowi napewno chodziło o montaż sprzęgła samonastawnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanikowi napewno chodziło o montaż sprzęgła samonastawnego.

 

Czyli u mnie nic takiego nie występuję?

I nie ma nic do ustawiania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli u mnie nic takiego nie występuje?

U Ciebie tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie.ja mam taki problem...mam passata b5 fl z 2002 roku z silnikem avf 1.9 tdi 131 KM. zdecydowałem sie na chip i na hamownii auto na serii pokazało ze ma 116 KM i 277 Nm a zdrowa seria powinna mieć od 130 do 140. po chipie mam 147 i moment 315 ale i tak brakuje tych 20 konii. według komputera brak błedów.turbina wyczyszczona wszystko posprawdzane. ma ktoś jakiś pomysł na to? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie.ja mam taki problem...mam passata b5 fl z 2002 roku z silnikem avf 1.9 tdi 131 KM. zdecydowałem sie na chip i na hamownii auto na serii pokazało ze ma 116 KM i 277 Nm a zdrowa seria powinna mieć od 130 do 140. po chipie mam 147 i moment 315 ale i tak brakuje tych 20 konii. według komputera brak błedów.turbina wyczyszczona wszystko posprawdzane. ma ktoś jakiś pomysł na to? pozdrawiam

 

moze egr zasyfiony jak nie był czyszczony zdejmij przewod i zobacz jak wyglada... ostatnio robilem golfa 4 diesel i nie miał mocy w ogole co sie okazalo kolektor i egr byl tak zaje...any ze wykalaczki bys nie włozył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egr też czyściłem. po zdjeciu go nie był aż tak zasyfiały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie.ja mam taki problem...mam passata b5 fl z 2002 roku z silnikem avf 1.9 tdi 131 KM. zdecydowałem sie na chip i na hamownii auto na serii pokazało ze ma 116 KM i 277 Nm a zdrowa seria powinna mieć od 130 do 140. po chipie mam 147 i moment 315 ale i tak brakuje tych 20 konii. według komputera brak błedów.turbina wyczyszczona wszystko posprawdzane. ma ktoś jakiś pomysł na to? pozdrawiam

 

Przy takim wyniku w serii ewidentnie widać, że auto nie domaga. Przed modyfikacją tuner robił logi? Przeważnie po logach widać w jakim stanie jest osprzęt i podzespoły silnika i można wywnioskować co szwankuje. Zrób logi i wrzuć do tematu analiza logów i fachowcy się wypowiedzą co paskowi dolega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

postaram sie jechac d goscia i niech mi porobi logi bo ja jestem w tym zielony. jakie logi sa potrzebne do sprawdzenia tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
postaram sie jechac d goscia i niech mi porobi logi bo ja jestem w tym zielony. jakie logi sa potrzebne do sprawdzenia tego?

 

Logi zrób zgodnie z poniższą instrukcją, wszystko jest tu opisane

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie.ja mam taki problem...mam passata b5 fl z 2002 roku z silnikem avf 1.9 tdi 131 KM. zdecydowałem sie na chip i na hamownii auto na serii pokazało ze ma 116 KM i 277 Nm a zdrowa seria powinna mieć od 130 do 140. po chipie mam 147 i moment 315 ale i tak brakuje tych 20 konii. według komputera brak błedów.turbina wyczyszczona wszystko posprawdzane. ma ktoś jakiś pomysł na to? pozdrawiam

 

To chyba nie jest temat w tym dziale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj mechanicy zamontowali mi nowy zestaw LUK od silnika 2.0TDI BRD (komplet sprzęgło + dwumas + łożysko oporowe + śruby).

Dwumas po wyjęciu z pudełka miał luz ok 7-8mm wokół własnej osi i minimalnie kołysał się na boki.

Stary wyjęty dwumas miał 20mm luzu wokół własnej osi.

 

Po montażu nowego dwumasa znikło zjawisko wpadania auta w bardzo mocny rezonans i stuki podczas gwałtownego dodania gazu przy ok 1900-2000rpm na 3 i 4 biegu, co mnie bardzo cieszy.

 

Pojawiło się jednak coś, czego przy starym dwumasie nie było.

Mianowicie coś zaczęło stukać przy gaszeniu silnika.

Nieważne czy jest wciśnięte sprzęgło czy nie, dźwięk jest zawsze ten sam.

 

Czy nowe koło dwumasowe jest uszkodzone i powinienem je reklamować ?

 

Nagrałem filmik (sorry ze po ciemku):

 

Stukot pojawia się przy 0:17.

Przy zapalaniu i jeździe albo podczas próby ruszania na samym sprzęgle żadnych stuków.

Samochód po naprawie praktycznie nie był jeżdżony (max 10km).

Oprócz gaszenia jest wszystko super.

Przy zapalaniu, podczas jazdy albo podczas próby ruszania na samym sprzęgle żadnych stuków.

 

Dodam jeszcze, że poduszki pod skrzynią i silnikiem mam wymienione na nowe oryginały.

 

EDIT:

Zrobiłem jeszcze kolejny test: zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć używając samego sprzęgła na 1 i 2 biegu ? I nic, kompletna cisza.

 

Moja nowa dwumasa po wyjęciu z pudełka miała praktycznie bardzo podobne luzy jak na tym filmie wrzuconym przez kogoś:

Luz wokół własnej osi nawet u mnie był mniejszy , bo tylko 8mm (na filmie ponad 10mm).

 

Co z tym zrobić drodzy forumowicze ?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci powiedzieć, że jest coś na rzeczy z Lukiem jeśli chodzi o gaszenie silnika. Występuje takie klepnięcie. Pojawiły się takie objawy po wymianie dwumasy w Touranie 2,0 16V TDi, i w dwóch Vectrach C 1,9 CDTI 120KM. Poza tym klepnięciem przy gaszeniu wszystko jest OK i klienci jeżdżą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, wszystko jest super, tylko ten krótki stukot przy gaszeniu ;/. Dobrze wiedzieć, że to nie tylko u mnie tak jest po wymianie dwumasy.

Boję się tylko, że to stukanie to tylko początek problemów i niedługo zacznie stukać przy zapalaniu i podczas jazdy.

Wydałem na tą przyjemność 2400zł i liczyłem, że stuków pozbędę się raz na dobre.

 

 

A czy możliwe jest, żeby ten dwumas jeszcze się ułożył i przestał stukać np po przejechaniu 1000km ?

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy możliwe jest, żeby ten dwumas jeszcze się ułożył i przestał stukać np po przejechaniu 1000km
Na to pytanie ciężko uzyskać jednoznaczną odpowiedź. Według mnie nie jest to możliwe. Jeśli ma luz, to trudno się spodziewać aby zmniejszył się w trakcie użytkowania...

Ja z kolei jestem na etapie uznania lub nie, reklamacji na nowy komplet Sachs sprzęgło/docisk/dwumas, który podziękował za współpracę po przebiegu 5 tys. km .... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten stukot nie jest wynikiem nadmiernego luzu - to rozpędzone koło przy gwałtownym zatrzymaniu odbija się od sprężyn. Mam to samo w swoim nowym Sachsie, poza tą "wadą" wszystko jest w porządku - przejechane już 10.000km - nic się nie pogorszyło, a mam 380nm i 156km.

 

Koło mięciutko pracuje na sprawnych łożyskach i miękkich sprężynkach, co znacznie poprawia kulturę pracy silnika. Może gdyby dawali twardsze sprężyny to nie było by tego klekotu, ale kultura pracy mogłaby być gorsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten stukot nie jest wynikiem nadmiernego luzu - to rozpędzone koło przy gwałtownym zatrzymaniu odbija się od sprężyn. Mam to samo w swoim nowym Sachsie, poza tą "wadą" wszystko jest w porządku - przejechane już 10.000km - nic się nie pogorszyło, a mam 380nm i 156km.

 

Koło mięciutko pracuje na sprawnych łożyskach i miękkich sprężynkach, co znacznie poprawia kulturę pracy silnika. Może gdyby dawali twardsze sprężyny to nie było by tego klekotu, ale kultura pracy mogłaby być gorsza.

Kolego, trochę mnie uspokoiłeś, bo już nie mogłem spać przez to :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Opiszę swój problem.Mam 2 mas zmieniony na komplet Valeo 1 mas. Jeździłem bez chipa 2 lata na tym zestawie i było ok. Po chipowaniu i mocy 140 km i 305 nm na 5 biegu przy pełnym gazie w przedziale obrotów 1800-2200 trzęsie mocno autem.(Przed korektą było 137 km i 281 nm i nic nie trzęsło tyle że od dołu był ospały).Przy wciśniętym gazie 3/4 wszystko jest ok. Nie jest to dla mnie uciążliwe ale jednak trochę denerwuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam problem nastepujący, Podczas ruszania szarpie autko i sprzegło bierze lekko wyżej- jak może być przyczyna? , Passat AFN 97 r VIN:WVWZZZ3BZWE229935, Oraz czy występuje u mnie dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności