Skocz do zawartości
Gość jaro1

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pindolos

Panowie, u mnie też juz się kończy dwumas, dowiadywałem się we Flocie w W-wie, dwumas sachs kosztuje ok. 1500 a luk ok 2300. Napiszcie gdzie kupiliście luka za ok 1000-1200. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, przeczytalem temat i poznalem pare objawow. Ale nie dokonca pasuja do mojego problemu.

 

Mianowicie na wonych obrotach nic nie trzesie buda ani silnikiem. Jest cisza. Jak wcisne sprzeglo dlajen nic nie puka ani nie trzesie tylko slychac jakby takie zęrzenie, jakby cos mialo opor przy kreceniu sie i troche chrobotalo (cicho ale slychac, dzwiek sie zmienia wraz z obrotami).

 

Dodatkowo jak sie polozy noge na pedale sprzegla i delikatnie wcisnie to lekko cos bije.

 

Przy gwaltownym przyspieszaniu, niezaleznie na jakim biegu autem telepie, trzesie sie jakby mial kola krzywe. Ale tylko przy gwaltownym przyspieszeniu. Dodatkowo jak zmieniam bieg na nizszy i wcisne gaz troche szarpnie silnikiem.

 

Teraz pytanie czy to dwumasa, przeguby wewnetrzne, docisk, poduszki silnika czy nastawnik w pompie? Bo juz nie mam pomyslu a nie chce wszystkiego po kolei wymieniac...

 

Dodam ze sprzeglo itak mam do wymiany bo sie slizga jak dam gazu na dwojce...

 

Raczej poduszki pod skrzynia albo pod silnikiem, do tego sprawdz wtryskiwacze. Dwumasa raczej objawia sie drganiami bez wzgledu na to czy przyspieszasz czy tez nie (przy okreslonych obrotach). Ale ja stawiam na poduchy, a co do drgan przy wcisnietym sprzegle, tak jest w TDI:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PROBLEM JEST Z 130KM silnikiem...bo do niego nie ma zadnego zestawy 1 masowego.

Do silnikow 115KM, 110KM VALEO robi zestawik 1mas.

 

No niestety valeo robi także zestawy do 130konnych silników

http://www.allegro.pl/item811688240_kolo_sztywne_sprzeglo_vw_passat_1_9_tdi_116_130.html

 

a tu jest aukcja gdzie jest dwumasa z całym kompletem sachsa różnica w cenie 200zł

http://www.allegro.pl/item818087401_sprzeglo_kolo_dwumasowe_vw_passat_1_9_130_km.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robi , oczywiscie ze tak , mozna nawet to taniej dostac niz w podanym linku, ale zamontujesz cos takiego i po jakims czasie bedziesz mial skrzynie do remontu , wiec nie bardzo sie to oplaca ..;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz sachs http://allegro.pl/item806327063_kolo_dwumasowe_sachs_audi_skoda_vw_afn_awx_avf.html

dlaczego LUK tyle drozszy? lepszy ?

 

piotr555 od zamiany 2 masu na jednomas skrzynie uszkodzisz ? <wow>

Edytowane przez kamilb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kamilb,ja tez mialem takiego passata jak Ty ,;) na tym i na wielu innych forach mozesz poczytac ze zastapienie kola dwumasowego sztywnym kolem nie wplywa dobrze na skrzynie biegow , przenoszone sa drgania (przeciazenia) na skrzynie biegow , a co za tym idzie to chyba kazdy moze sie domyslic , ja tez mialem ten dylemat , ale kazdy ma swoje zdanie , ja wolalem dolozyc i wymienic dwumas .... jezeli sztywne kolo zachowywalo by sie taj jak kolo dwumasowe , to po co fabryka pchala by taka droga czesc ,jak mozna by zastosowac opcje tansza ze sztywnym kolem .....

Edytowane przez piotr555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no koledzy różnica w cenie jest 200 parę zł więc ja osobiście gdybym sie decydował kiedyś to bym kupił dwumase sachsa w tej cenie

http://www.allegro.pl/item818087401_sprzeglo_kolo_dwumasowe_vw_passat_1_9_130_km.html

powiedzcie mi czy to jest pełen komplet tzn: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła i koło dwumasowe czy jeszcze dochodzą jakieś elementy sprzęgła oprócz tego co jest podane w tej aukcji czy to jest wszystko wiecie tak żeby wymienić wszystkie elementy sprzęgła i nie zapomnieć o jakieś ******** przez która trzeba by było np za tydzień rozbierać jeszcze raz skrzynie. A i czy da rade załatwić taki zestaw jeszcze taniej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi tutaj o cene, chodzi mi bardziej o wytrzymalosc po modach. Kupuje sachs performance + jakies kolo zamachowe, sachsa kosztuje tak jak podalem w aukcji wyzej, Luka są drozsze nie wiem dlaczego, zalezy mi na czyms co wytrzyma wiecej niz seria. Zestaw Valeo dla mnie nie wchodzi w gre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luk jest montowany oryginalnie w paskach , wiec jest ceniony jako dobra klasa, dlatego cena jest troche wyzsza, a jezeli chodzi o pytanie czy cos jeszcze dochodzi do tych trzech elementow z zestawu , to najczesciej trzeba wymienic rowniez uszczelniacz z lozyskiem za 110 zl.... zeby miec spokojna glowe i nie rozbierac za chwile ponownie ...

 

a w tym temacie opisalem co ile mnie kosztowalo:

czesci nabylem od kolegi z forum _Piter_ ktory ma dobre ceny w hurtowni .

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57418

Edytowane przez piotr555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Luk jest montowany oryginalnie w paskach ,

W Moim pasku w oryginale był sachs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszecie, że koniec dwumasy to drgania i wibracje przy biegu jałowym, przy ruszaniu, i na wolnych obrotach. U mnie objawy to: rzucanie już autem na biegu jałowym, tonie są małe drgania a duże, przy ruszaniu powoli przy ok. 1000 obr.czyć jakby silnik za chwilę zgasł ( tak jak chcecie ruszyć z 4-órki) podczas jazdy w całym zakresie obrotów mam wrażenie jakby ten silnik coś trzymało, wibracje są podczas całej jazdy, tak jak kiedyś np. w polskim fiacie jazda na trzech cylindrach, byłem już chyba u wszystkich mechaniorów w Legionowie, i każdy mówi mi co innego, jeden , że dwumas, drugi, że przestawiony kąt wtrysku, trzeci, że poduszki, czwarty, że wtryski. Poduszki sprawdzone, pompa, jakby miała zły kąt to pokazałby się błąd na kompie. Sam już nie wiem czy to dwumas, czy nie.

Może ktoś miał taki przypadek jak mój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stara prawda mówi że żeby w pełni ocenić stan dwumasy i sprzęgła to trzeba zwalić skrzynie i tam zajrzeć ;) Nie raz już to pisane, nawet i w tym wątku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj nagle zaczęły ciężko wchodzić biegi na odpalonym silniku. Najciężej 1 i wsteczny reszta podczas jazdy też stawia lekki opór ale nie jest najgorzej. Na zgaszonym bez problemu,wszystkie jednym paluszkiem Sprzęgło się nie ślizga ani nie ciągnie auta na wciśniętym,bierze wna tej samej wysokości pedału od podłogi jedynie przy ruszaniu czuć leciutkie szarpanie.Wszystkie poduszki, i kaseta od zmiany biegów są o.k rozebrałem sprzęgło.Tarcza taka sobie,docisk na oko o.k-jedno i drugie i tak wymienię. wątpliwości mam co do dwumasa ma luz ok 1.5 cm teraz pytanie czy jego także wymieniać,czy jeszcze pośmiga?

dorzucam filmik i proszę o opinie.

http://www.youtube.com/watch?v=H5BJj4v27_c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym Ci radził zmiane na jednomas :) sprzegło jest mocniejsze od dwumasu :) spokojnie chipa wytrzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie u mnie sie już sprzęgło troszeczkę czasem ślizga ;/

nie wytrzymało :((

Przymierzam się tylko do sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym Ci radził zmiane na jednomas sprzegło jest mocniejsze od dwumasu spokojnie chipa wytrzyma
- znafca

 

Totalna bzdura!

 

Internet jak papier - wszystko zniesie (wytrzyma).

Koło dwumasowe ma za zadanie zniwelować nierównomierność prędkości obrotowej wału korbowego. Podczas jednego obrotu następuje dwukrotne przyspieszenie oraz dwukrotne zwolnienie prędkości obrotowej wału korbowego (oczywiście naprzemian - przyspieszenie, zwolnienie).

Dwumasa najbardziej dostaje w d*pę przy jeżdzie poniżej 1600 obr/min, a znam takich co się cieszą że auto im idzie przy 1100 obr/min. Potem zdziwienie że dwumas padł.

 

"Wynalazek" VALEO - 835012, który ma niby zastąpić koło dwumasowe nigdy nie zrównoważy nierówności prędkości wału korbowego i taka szarpana prędkość obrotowa przenoszona jest przez sprzęgło na skrzynię biegów, która bardzo szybko pada (cierpi całe przeniesienie napędu).

 

Moje zdanie: nigdy nie założę jednomasy VALEO!

Edytowane przez netadmin_47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem ten sam dwumas a zmieniłem kpl sprzęgło LUK: tarcza, docisk i łożysko oporowe. biegi wchodzą elegancko,sprzęgło działa o wiele lżej. Żadnych wibracji ani skutków ubocznych. Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W dniu wczorajszym, po zrobieniu logów dynamicznych - kręciłem silnik z 10 razy na trzecim biegu od 1200 do 4200rpm - i po powrocie do domu, na biegu jałowym usłyszałem takie dziwne delikatne głuche stukanie, pojawiające się co kilkanaście sekund , cytuje ;) " przerwa ...patataj ...patataj...patataj...patataj...patataj... przerwa" , dosyć regularne. Na zimnym silniku tego nie słychać. Czy to może być dwu-mas ? Trochę się zaniepokoiłem, bo brat w swoim aucie dwa dni temu wymieniał sprzęgło z dwumasem i zapłacił 3000. Powód robienia logów odszedł narazie na plan dalszy. Czym może skutkować jeżdżenie z takimi objawami koła dwu masowego, jeżeli to ono i jak długo z tym pojeżdżę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem na forum od niedawna, zatem witam Wszystkich. Chcę opisać mój przypadek ze sprzęgłem. Mam B5 99r. TDI combi 115Km, oryginalny przebieg 260 tyś km.

Na światłach przy ruszaniu poleciała noga ze sprzęgła wyrwał po czym zgasł, od tamtej pory są następujące objawy:

1 - maszyna odpala ale nie idzie wbić żadnego biegu ani 1 ani R, inne na "chama" jakoś wejdą

2 - ruszam następująco: palę go na sprzęgle i wbitym biegu 1, i jadę wrzucam następne z małym oporem autko jedzie...

3 - wsteczny- wbity odpalam maszynę na sprzęgle i jadę do tyłu.

 

dodatkowy opis: nie zaobserwowałem żadnych w/w dziwnych dzwięków i drgań itd chodzi czysto i na luzie jak i podczas jazdy i przy rużnych obrotach moc ma dalej, dodam że przy zgaszonym motorze biegi wchodzą bardzo lekko -aż zalekko, pedał sprzęgła wydaje się pracować normalnie.

 

reasumując- dość dziwny ten mój przypadek,

Mam pytanie do znawców: jaka może być potencjalna usterka Państwa zdaniem?

 

za wszelkie sugestie bardzo dziękuję,

 

chciałbym mieć jakieś pojęcie o tym defekcie by móc planować naprawę u mechanika,

 

boję się że może koło 2-masowe jest całkiem ok a wymienią je na nowe...

 

za wszelką poradę z góry bardzo dziękuję i Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do znawców: jaka może być potencjalna usterka Państwa zdaniem?

 

Na Twoim miejscu przyjrzał bym się wysprzeglikowi, a jeśli nie pomoże odpowietrzenie lub wymiana to zostaje tylko zwalić skrzynie i przekonać się co tam w trawie piszczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności