Skocz do zawartości

vodzu413

  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O vodzu413

  • Urodziny 19.06.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    opolskie

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Chodzi o to , gdzie można szukać jeszcze nieszczelności. Może jest jakieś miejsce podatne na uszkodzenia a zostało przeoczone u mnie.pzdr
  2. Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc, bo mechanik niedługo mi pół auta wymieni. Mój problem z klimą zaczął się w maju, mianowicie nagle panel climatronica zaczął mrugac a klima przestała chłodzić. Pojechałem do majstra , nabił gazu i miało być ok . Po dwóch tygodniach temat wrócił, wprawdzie już nie mrugało ale nie chłodziło - pojechałem do majstra, teoretycznie coś sprawdził, jakieś uszczelki powymieniał, lampą poświecił, nabił gazu i znowu miało być ok. Po tygodniu znowu temat wrócił. Stwierdził, że trzeba wymienić chłodniczkę pod kokpitem , przy okazji wymieniając jakąś drugą małą za 50 gdyż ją się zawsze wymienia przy wymianie tej dużej za 400. Miał sprawdzić jakieś łączenia jeszcze na chłodnicy głównej i osuszaczu , ale że nic nie znalazł to rozkręcił cały kokpit i wymienił obie chłodniczki - rzeczywiście było na tej dużej kilka zielonkawych kropek na samym dole ale bardzo malutkich. Miało być już wszystko w porządku , kilka dni temu odebrałem samochód dziś ruszam w trasę a tu dziwny zapach (taki metaliczny czy coś w tym stylu) no i klima już nie chłodzi. Załamałem się, ponad 1000 już mnie ta impreza kosztowała i dalej nie działa. Proszę o sugestie , co mogę teraz zrobić, co to może być . Pieniądze na ten cel już mi się skończyły:dupablada - miało być początkowo 150PLN. Pocieszające jest jedynie to, że już ponoć droższej części do wymiany nie ma.Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.
  3. No to coś mi się pokręciło z tymi momentami :pardon
  4. Zdawało mi sie że największy moment osiąga przy 2900rpm? Ale wracając do tematu, czy to nie jest tak, że dwu-mas pierwotnie jest w jakiś tam sposób wyważony , jak każde koło i pokrewna rzecz która się kręci ( o ile dwu-mas się kręci ). W momencie, jak jest już popękany, to wyważenie traci i przy określonych obrotach "bije" .
  5. U mnie skończyło się to przeczyszczeniem styków kabli zasilających pompo-wtryskiwacze po czym problem z pojedynczymi szarpnięciami ustał. Jest to innego typu poszarpywanie niż opisujemy powyżej. Temat złączy wiązki zasilającej pompo-wtryskiwacze był już wielokrotnie poruszany na tym forum , włącznie z opisem jak je przeczyścić.
  6. Wczoraj próbowałem się dobrać do egr-a co skończyło się zjechaniem bruzd na imbus w jednej ze śrub. Ktoś napisał że demontaż zajmuje mu 15 minut a na moje oko, to u mnie bez rozkręcenia dolotu się nie obejdzie. W każdym bądź razie udało mi się looknąć do środka i stwierdziłem, iż jest tam całkiem znośnie, w miarę czysto - daleko do stanu pokazywanych zaworów tutaj na forum gdzie błoto i szlam zalegało w przelocie. Ostatecznie zaślepiłem egr-a i się przejechałem , no i nie zauważyłem różnicy Tak że to chyba nie to.
  7. A czy brudny EGR nie spowoduje takich objawów? W końcu działa on tylko przy jednostajnych obrotach a jak wciśnie się pedał to wtedy zaciągane jest czyste powietrze - stąd mógłby być brak objawów przy przyspieszaniu.
  8. Czyszczenie Listwy, tzn tych wtyków listwy zasilającej. Po odpinałem je i po doginałem żeby ciaśniej wchodziły (aczkolwiek bardzo trudno było mi je ściągnąć - więc tak luźno nie siedziały) i dodatkowo prysnąłem każdą wd40. A poszarpywanie, które mam na myśli jest dobrze opi8sane w tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57712
  9. Skoro komputer miał by dostawać od czasu do czasu 250km/h , czy nie można tej prędkości zalogować na vagu? Spróbuję, aczkolwiek jest to zbyt wysoka częstotliwość drgań jak na odcięcia dopływu paliwa.
  10. To ja się również podepnę pod temat i dorzucę kolejny ewentualny objaw który może pomoże w diagnozie:) Czy ktoś z Was zauważył różnicę w spalaniu, odkąd się ten problem pojawił (poszarpywania w okolicach 2000rpm)? U mnie skoczyło o około 1-1,5L/100 - zwykle miałem średnią w okolicach 6 - 6,8 a teraz zdarza się że powyżej 8 pokaże. Zaznaczam, że tym autem jeżdżę już 4-ty rok więc pogodę, krótkie trasy i temu podobne argumenty nie są zasadne. Jeżeli chodzi o kable, to wyskoczył mi błąd ESP, styki przeczyściłem i dogiąłem,pomierzyłem i teraz nie przerywa. Jednak jak tu wcześniej wspomniano, nie ma to raczej związku z "poszarpywaniem".
  11. Teraz już mi się też wydaje, że poszarpywanie a przerywana praca silnika przy przyspieszaniu ( która zakończyła się błędem ESP) to dwie różne sprawy. Po błędzie przeczyściłem złącza pompowtrysków i problem zniknął - ale tylko przerywania przy przyspieszaniu. Poszarpywanie w okolicach 2000rpm w dalszym ciągu jest. Sądzę że wymiana listwy zasilającej nic tu nie da.
  12. Jeżeli kogoś ewentualnie by to interesowało , rozwiązałem swój problem. 46 Adaptacja 00 SAVE - przywróciłem ustawienia do fabrycznych , po czym mogłem już wpisać pożądaną wartość (w moim przypadku 2) w 01. Zaprogramowanie każdego pilota zostało potwierdzone dźwiękiem. Pozdrawiam
  13. Witam. Podepnę się do tematu, może ktoś wyczaił już problem. Mam dwa piloty, a kodowanie pozwala na działanie tylko jednego - żeby drugi zadziałał muszę przekodować i ten pierwszy przestaje działać. W VAG-u nie mogę zmienić wartości 1 na żadną inną , niezależnie czy była by to ilość kluczyków czy numer w pamięci (chyba że po kliknięciu "test" wartość "TEST VALUE" może się różnić od "NEW VALUE"). Kodowanie "z zamka" natomiast skutkuje przeprogramowaniem kluczyka na drugi po dwókrotnym szybkim kliknięciu , potwierdzonym dźwiękiem - nie ma mowy o np 3 kliknięciach , bo trzecie jest juz po sygnale. Blok pomiarowy 003 pokazuje NOT OPER. ; NOT OPER.; PUSTO; ON; zamiast ilości zakodowanych pilotów na pozycji 2. Czy w serwisie ASO będą w stanie rozwiązać ten problem swoim oprogramowniem (w rozsądnej cenie), i czy mogą mieć tam "pastylki" do immo bo drugi kluczyk nie jest dopasowany a był używany w innym aucie - wymieniona stacyjka. Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie.
  14. Teraz to szarpanie pojawia się również przy przyspieszaniu od czasu do czasu, tak jak by paliwo na sekundkę odcinało. Mechanik powiedział, żeby jeździć do momentu aż czegoś konkretnego nie będzie, bo jak oddałem auto do warsztatu to nic nie stwierdzili. Na razie sam logi zrobiłem ( http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=815380#post815380 ) i niby wszystko w porządku z pompkami. Pzdr
  15. Znajomek kupił sobie B6 2.0 jakieś pół roku temu. Fura spodobała mi się bardzo, większy w środku , wnętrze zrobione lekko pod audi. W między czasie już zdążył mu się zepsuć hamulec ręczny na guziczek - jakiś silniczek (jak nie dwa) jest do wymiany co kosztuje 2,5k no i teraz jeździ bez ręcznego. Drugi problem pojawił się , jak pewnego razu nie udało mu się wysiąść z auta - w zamku jakaś zapadka spadła no i mechanika wzywał. Ale fakt, za wymianę rozrządu zapłacił 800 a nie 1700 jak ja. Auto ma teraz 4 lata , ciekawe co się bedzie działo po 8-miu. Gdyby mnie było stać na furę z salonu i serwisowanie jej i wyczesane autocasco asistance w każdym miejscu europy to bym się nie zastanawiał - ale tak góra do 100k bo potem to już skarbonka, chyba dużo większa niż 3bg.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności