dtambor Zgłoś #181 Napisano 7 Stycznia 2011 Właśnie odebrałem auto i wszystko jest oki Mam takie pytanie jeszcze jakie polecacie łożyska kół? Najlepszym wyborem będzie raczej SKF lub FAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość izokom Zgłoś #182 Napisano 21 Marca 2011 Ponoć ten wynalazek ( koło dwumasowe) mają obecnie wszystkie diesle. Podobno prawie ze monopolista w tek kwestii jest LUK Czy we wszystkich autach wytrzymuja podobnie? U mnie padło ( takl mówią w serwisie) po 120000, jak sprawdzic czy nadaje sie do wymiany, Jakichs specjalnych objawów nie miałem, nic sie trzesło, Moze silnik troche inaczej pracowal, ale jak zmiany związane ze zuzyciem sa stopniowe trudno zauwazyc ( tak jak w lustrze przybywajacych zmarszczek) Zapalila sie kontrolka check od silnika i swiec zarowych. Stwierdzono klape przepustnicy, no OK A potem: - koło dwumasowe lepiej wymienic.... - sprzęgło zuzyte.... - naped pompy oleju - nie ma lancuszków, sa zebatki razem.....ponad 4000 - sworznie zawieszenia Razem, to jakis koszmar. To moje 10 auto, regularnie serwisowane w ASO, ale czegos takiego nie mialem przez 35 lat Czy to kolo dwumasowa warto zabrac do jakiejs regeneracji na przyszlosc moze? Czy dac sobie spokój? Spzręgła nie mogłem obejrzec po wymianie bo w ASO gdzies wysłali, wie ktos gdzie i po co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #183 Napisano 21 Marca 2011 pewnie do Radzikowskiego na regeneracje i założą komuś jako "nowe" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulkowsky Zgłoś #184 Napisano 13 Maja 2011 Witam mam pytanie czy w każdym B5 TDI jest koło dwumasowe niektórzy piszą że nie mają czy jest jakaś zależność ?? Ja mam autko z końca 98' oznaczenie silnika AJM i czy posiadam to cholerne ustrojstwo ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #185 Napisano 14 Maja 2011 Ja mam autko z końca 98' oznaczenie silnika AJM i czy posiadam to cholerne ustrojstwo ?? tak masz te ustrojstwo ---------- Post added at 06:30 ---------- Previous post was at 06:00 ---------- ej kolego z zaspania nie dostrzeglem odrazu ale jesli masz autko z 98roku to napewno nie masz silnika AJM,jak dobrze pamietam to te silniki byly montowane od 99roku,ale oczywiscie moge sie mylic i aby to sprawdzic podnies maske zrob zdjecie to ci powiem czy masz PD-ka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #186 Napisano 14 Maja 2011 Czy dac sobie spokój? Dać sobie spokój, bo tego się nie regeneruje. Żeby być do końca pewnym niesprawności koła, trzeba niestety je wyjąć. Nie jest aż tak trudno. Do sprawdzenia używa się specjalnego narzędzia, którym naciąga się masę mierząc siłę.- koło dwumasowe lepiej wymienic....- sprzęgło zuzyte.... Po tym rozumiem, że takie oględziny zostały poczynione. Nic tylko wymieniać, jeśli tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulkowsky Zgłoś #187 Napisano 16 Maja 2011 Kolego stade mam już silnik na pompkach jeżeli o to ci chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_Passat Zgłoś #188 Napisano 9 Sierpnia 2011 Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam się tu. Czy to specyficzne "chrobotanie" przy padającej dwumasy słychać także gdy auto jest zimne? Bo u mnie coś zaczyna właśnie "chrobotać", ale tylko wtedy jak auto się zagrzeje. Dźwięk ten dochodzi jakby zza przednich kół tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy nie słychać żadnych nieprzyjemnych odgłosów. Pzdr. Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #189 Napisano 9 Sierpnia 2011 Czy to specyficzne "chrobotanie" przy padającej dwumasy słychać także gdy auto jest zimne? U mnie było słychac tylko po nagrzaniu, na zimnym nie było wogóle tego dźwięku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_Passat Zgłoś #190 Napisano 10 Sierpnia 2011 Dzięki za odpowiedź Darku. Na razie nic oprócz delikatnego chrobotania nic się nie dzieję, więc będę jeździł dalej. Zobaczymy co czas pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #191 Napisano 10 Sierpnia 2011 Dzięki za odpowiedź Darku. Na razie nic oprócz delikatnego chrobotania nic się nie dzieję, więc będę jeździł dalej. Zobaczymy co czas pokaże. ja tez tak jeździłem, ale jak musiałem zdjąć skrzynie to wtedy wymieniłem sprzęgło i koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #192 Napisano 28 Września 2011 Krótki filmik o budowie i zasadzie działania koła dwumasowego Tak wiec założenie jednomasy - to chyba nie tędy droga :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #193 Napisano 20 Listopada 2011 Cześć koledzy, mam Passata 1.8T chipowanego ze seryjnych 150KM na 187KM. Silnik o oznaczeniu APU, sprzęgło już wymaga wymiany i czytając forum jestem naprawdę zmieszany, bo wszyscy wypowiadają się o sprzęgle z wersjami silników diesla i benzyny, ja chciałbym wiedzieć jakie sprzęgło wybralibyście konkretnie do silnika 1.8T, oczywiście sprzęgło chciałbym wymienić całe tylko czy do mojego silnika zastosować koło dwumasowe Sachsa czy Valeo koło sztywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naflet Zgłoś #194 Napisano 21 Listopada 2011 Drodzy forumowicze, czy koło dwu masowe lub inny element sprzęgła może hałasować nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła?? Od nie dawna słychać w moim pasku niepokojące dźwięki słyszalne od strony przednich kół, dźwięki narastają wraz ze zwiększeniem wibracji auta (np przy próbie ruszenia przy zaciągniętym ręcznym), niepokojący dźwięk jest słyszalny nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła, zauważyłem iż gdy auto postawię delikatnie pod górkę dźwięk zanika a z górki dzwoni, jeżeli ktoś się spotkał z podobną sytuacją bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #195 Napisano 21 Listopada 2011 Dwumas chyba nie ma wplywu czy pod gorke czy z gorki. Objaw jest taki(nie zawsze taki sam lub wystarczy jeden z wielu): - drgania na wolnych obrotach - drgania przy ruszaniu - drgania przy niskim zakresie obrtow (najczesciej odczuwalne na wyzszych biegach NP 4 bieg 1200 obrotow i pedal do oporu wtedy buda drga) - jak dwumas jest mocno zniszczony jak moj to chrobotanie bylo nawet do 3000 obrotow przy katowaniu auta. generalnie powyzej tej granicy wszystkie puki,chrobotki i inne typy zanikaja bo koło jest juz rozkręcone dośc mocno. Jesli chodzi o zakres obrotow to mowie o dieslu. Kiedys rozmawailem z kolega eltomem i wywnioskowalismy ze zeby zniszczyc dwumas w benzyniaku to trzeba byc dobrym bo tam auto ma inny zakres obrotow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #196 Napisano 21 Listopada 2011 Drodzy forumowicze, czy koło dwu masowe lub inny element sprzęgła może hałasować nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła?? Od nie dawna słychać w moim pasku niepokojące dźwięki słyszalne od strony przednich kół, dźwięki narastają wraz ze zwiększeniem wibracji auta (np przy próbie ruszenia przy zaciągniętym ręcznym), niepokojący dźwięk jest słyszalny nawet po wciśnięciu pedału sprzęgła, zauważyłem iż gdy auto postawię delikatnie pod górkę dźwięk zanika a z górki dzwoni, jeżeli ktoś się spotkał z podobną sytuacją bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam Kolego Naflet ja miałem identyczne objawy o których ty piszesz. jeżdziłem yak około 15 tkm az wreszcie jebło trzasło i nie mozna wrzucic biegu, pościnału sie wszystkie nity na dwumasie i potrzebna była wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naflet Zgłoś #197 Napisano 22 Listopada 2011 Kolego Naflet ja miałem identyczne objawy o których ty piszesz.jeżdziłem yak około 15 tkm az wreszcie jebło trzasło i nie mozna wrzucic biegu, pościnału sie wszystkie nity na dwumasie i potrzebna była wymiana. dziękuję Panu tppl1986za odzew, myślałem że to może nie być dwumasa bo sprzęgło działa płynnie i lekko, wcześniej trochę szarpało mprzy ruszaniu ale jak się ochłodziło szarpanie ustało, w każdym razie nie ma co czekać tylko trzeba umówić auto do mechanika, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przempas Zgłoś #198 Napisano 25 Listopada 2011 Witam. Mam pytanie. Czy jest jakaś różnica dwumasy ze sprzęgłem pomiędzy 101, 115, 131? Czy do avb podejdzie zestaw z golfa atd? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przempas Zgłoś #199 Napisano 12 Kwietnia 2012 Nikt nie podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #200 Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam. Mam pytanie. Czy jest jakaś różnica dwumasy ze sprzęgłem pomiędzy 101, 115, 131? Czy do avb podejdzie zestaw z golfa atd? Pozdrawiam Kwestia czy skrzynia jest taka sama. Tzn. ile biegów. Bo są różne średnice sprzęgła w 5 i inne w 6. Z golfa na 99% procent nie spasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach