bodzio63 Zgłoś #141 Napisano 22 Marca 2010 Panowie jestem po wymianie dumasy i całego sprzęgła u mnie obiawy to drgania na wolnych obrotach,wymioniono na sascha takie było w orginale silnik mruczy przyjemnie cena 2000 sprzęgło, dwumasa,docisk-robocizna 400zł,nic dodać nic ująć miodzio.Dwumasa zrobiła dziury na zewnątrz.:lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majky Zgłoś #142 Napisano 22 Marca 2010 Dzięki Slay za szybką podpowiedż. Jak będę w trakcie naprawy dokładnie opiszę przebieg, prac koszty części itd., może komuś to pomoże w przyszłości. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #143 Napisano 23 Marca 2010 O to prosilbym o takie koszta, bo mi szumi dwumasa juz od 10 tys km i mysle ze jak juz beda stuki jakies glosniejsze to trzeba wymienic:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf74 Zgłoś #144 Napisano 25 Marca 2010 Panowie, ja też aktualnie mam problem - prawdopodobnie z dwumasem (a raczej napewno!). Na wolnych obrotach słychać stuki w okolicy silnik-skrzynia. Jak ruszam to trzęsie całym autem - to wygląda tak, że jak ktoś patrzy z boku to sobie pewnie pomyśli że jestem totalnym lewusem... Mnie interesuje jedno! Czy ktoś wie jak wymienić dwumas i sprzęgło w warunkach domowych? Nie ukrywam że koszt zakupu części jest bardzo wysoki a wymiana części też nie jest tania- a teraz mam trochę wydatków! Do tej pory wszystkie naprawy robiłem sam, i zastanawiam się czy by się nie pokusić na wymianę kompletnego sprzęgła z dwumasem w "ogrodku". Na co zwrócić uwagę??? PS. Czasami tęsknię do mojego 125 p z przed 15 lat- to coś dalo się naprawić w drodze za pomocą drutu, drewienka, młotka i klucza 10, 13 i 17. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #145 Napisano 25 Marca 2010 PS. Czasami tęsknię do mojego 125 p z przed 15 lat- to coś dalo się naprawić w drodze za pomocą drutu, drewienka, młotka i klucza 10, 13 i 17. ta wygoda, przestrzeń, przyspieszenie, bezawaryjność, skuteczność hebli... za czym tu tęsknić? jak masz zacięcie mechanika, to wymienisz. Ale w ogródku raczej ciężko. Skrzynia waży tyle, że trzeba być naprawdę dużym chłopem, żeby ją samemu zdjąć z samochodu jak wisi na podnośniku... jeśli masz kanał, to można pokombinować... trzeba rozpiąć półosie, odkręcić z 10 śrub mocujących skrzynię do silnika, odkręcić drążki, zdjąć przewód płynu hamulcowego i go czymś zaślepić, bo będzie ciekł. Teraz wystarczy trochę się naszarpać i można zdjąć skrzynię. Dwumas jest przykręcony do wału 6 śrubami... Rób zdjęcia - może opracujesz jakąś domową metodę. Ja bym się nie odważył bez podnośnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #146 Napisano 26 Marca 2010 witam wczoraj bylo wszystko ok a dziś rano chciałem ruszyć a auto zaczęło podskakiwać dusić sie tak zatrzęsło ze 3 razy i jechał dalej jak juz ruszył jechał ok ale jak sie znowu zatrzymałem to dalej to samo , zatrzymałem sie silnik pochodził z 5 minut i ruszył normalnie , do tej pory jest ok mechanik postraszył mnie dwu masą ze może już sie kończy i na zimnym telepie , ale wczoraj bylo ok?! a wczoraj tankowałem może to paliwo ? będę wdzięczny za jakąś informacje ktoś inny ze moze EGR padł koleś powiedział żebym przyjechał na kompa ale powiedział tez ze jak odpalę i bedize telepało to a przyjadę do niego i już nie to może nic komp nie wykryć ? i ze moze to być pompowtryski albo dwumasa albo nieszczelności w przewodach paliwowych idacych do vacum i załapał powietrza ? ale czemu po paru minutach rozgrzał sie i bylo ok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf74 Zgłoś #147 Napisano 26 Marca 2010 No i stało się! Posypał mi się chyba cały komplet zwany sprzegło. "Marecek" - dzięki za szybką instrukcje. Kiedyś wszystko robiłem sam, teraz tylko to co zdążę przed nocą. Nie mam garażu a auto mi potrzebne, więc znowu muszę do mechanika. Poza szarpaniem przy ruszaniu i stukaniem na wolnych obrotach, dzisiaj pokazał się nienaturalnie lekko pracujący pedał sprzęgla , tzw. wysokie branie, drgania na pedale i wogóle. Ruszanie z miejsca to koszmar a do tego wpadłem w takie korki że chyba przez to wszystko przypaliłem tarcze. Szlag jasny mnie tylko trafia jak sobie pomyślę o tym że muszę podebrac kasę z tego co oszczędzam na budowę. Ale jak sie wreszcie wybuduję to sobie odwale taki garaż z kanałem że cho, cho! PS. Co do mojego 125 to to nie był taki zwykły rdzewiejący model. Fajne było i troche mocne... Heble jak były zrobione były OK, niezawodność... no cóż, kiedyś każde 100 km było wyzwaniem. No ale i tak skończył na złomie. Jedyne co mi po nim pozostało to zdjęcia i ból w krzyżach po tym jak wyciągalem silnik (silniki) narzędziem zwanym "ręce" No ale to temat na zupełnie inna bajkę. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bziup Zgłoś #148 Napisano 27 Marca 2010 Mi w piątek, przy redukcji na 2 sprzęgło odmówiło posłuszeństwa... Na liczniku 400 000 auto mam 2 lata, od 2 lat brało wysoko i były drgania silnika przy ruszaniu.. Nie wiem czy to jest objaw ale przed awarią, występowały drgania silnika i nagle padło. Koszt ok 1800 sprzęgło,dwumas LUKa i robota 250 zł... Auto odbieram w połowie tygodnia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #149 Napisano 27 Marca 2010 bziup a miales objaw drgania na biegu jałowym ? jakiś taki rezonans co czuje się na kierownicy gałce zmiany biegów i nawet siedząc na fotelu ? ruchy gałki podczas dodawania odejmowania gazu ? powiedz po wymianie czy wszystko juz ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bziup Zgłoś #150 Napisano 27 Marca 2010 drgania miałem na biegu jałowym, lekko wskazówka od obrotomierza drgała czasami. Mechanicy mówili żebym to olał bo przy takim przebiegu to możliwe. Ale ruch gałki był przy dodawaniu gazu i sam się zastanawiałem czy tak powinno być, ruch występował od 2 lat.. to co sprzędło kończyło mi się przez taki okres czasu a ja nie wiedziałem?? Padające sprzęgło ma wpływ na odpalanie samochodu? Mam nadzieje że po wymianie będzie ok, zawiozłem do mechanika polecanego na forum... Choć mam co do samochodu pewne obawy ze względu na jego przebieg... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #151 Napisano 28 Marca 2010 Podobno też są problemy z uruchomieniem silnika jak "kończy się" dwumasa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #152 Napisano 28 Marca 2010 tak panowie wymieniacie, opisujecie, a wszyscy tylko gdybają takie awaryjne te dwumasy, a nikomu chyba nie padają... Większość opisanych w tym wątku problemów dotyczą sprzęgła. Dwumasę wymienia się profilaktycznie bo tak ktoś kiedyś policzył (i miał rację), że nie warto czekać, bo roboty ze zdjęciem skrzyni coniemiara... Jak się dwumasa rozpadnie (doszczętnie), to mamy sytuację, w której dwie części ciężkiego, stalowego koła zamachowego (wewnętrzna i zewnętrzna) dostają po prostu mega luzu na łączeniu i tłuką się o siebie - ot cała technika... nie będzie problemów ze zmianą biegu czy odpalaniem samochodu. Będzie po prostu napierdzielało jak dzwon i nie da rady normalnie tym jeździć, bo przy każdym uderzeniu będziecie się czuli jakby ktoś Wam wielkim młotem w podłużnicę walił... Opisuję tutaj oczywiście stan agonalny - do pełnego brazka możnaby jeszcze dorzucić szereg etapów wstępncyh - drgania, wibracje, coraz większy luz wyczuwalny podczas zmiany biegów lub zmiany obciążenia auta (przejście z hamowania silnikiem do przyspieszania będzie kończyło się nieprzyjemnym szarpaniem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafal73 Zgłoś #153 Napisano 7 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich to mój pierwszy post. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.Miałem wymieniony dwumas na jednomas . Śruby mocujące dwumas do wału sześć sztuk.Mniej więcej w połowie miały nacięcia jak po brzeszczocie szerokości około 2mm, wszystkie na tej samej długości.Jedna była nacięta do połowy grubości.Dziwnie to dla mnie wygląda,ponieważ ślady na nich są równe, wygląda to jak by były czymś piłowane nie ścinane.Dwumas luk-a.Wydaje mi się,że podobny przypadek był gdzieś opisywany.Z góry dziękuję. Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez rafal73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek776 Zgłoś #154 Napisano 22 Listopada 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższego czasu czytam wątki dotyczące koła dwumasowego, ale nie potrafię znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Stoję właśnie przed wymianą dwumasówki, chciałbym założyć zestaw valeo kit4p (koło sztywne, tarcza z tłumikiem drgań itp) ,ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy do mojego auta (passat b5 3B 2000r 1,9 TDI ATJ 116KM 310Nm skrzynia manualna 6-cio biegowa) będzie dostępny taki zestaw. Jeżeli, nie to czy będzie pasował inny np. od passata 3BG też z 6-cio stopniową skrzynią. Jest ktoś, kto przerabiał ten temat w passacie takim jak mój? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście, auto z boxem PSI MOTORSPORT + ciężka noga Nie wiem czy nowy dwumas długo mi posłuży. Proszę o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molnar Zgłoś #155 Napisano 24 Listopada 2010 Witam wszystkich. Co prawda nie mam passata ale jette z 2007 1,9 tdi 105 km ale mam w miare podobny problem do kolegow. Podczas ruszania auto drzy, szarpie przy ruszaniu az czasem elementy wnetrza wpadaja w wibracje. Dzieje sie tak tylko przy ruszaniu i z reguly jak auto jest nagrzane - acz kolwiek to nie regula. Czesto kiedy wcisne i trzymam pedal sprzegla , wrzuce jedynke slychac dziwne stukanie. Zastanawialem sie czy to dwumasa bo tylko takie mam oblawy, przy normalnej jezdzie jest ok - przy hamowaniu nic nie rzuca. Jeszcze jedno - spore mam drgania na pedale sprzegla - jazda w korkach to masakra bo noga az boli. Czy ktos mial taki przypadek - moze ktos poradzi co zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #156 Napisano 8 Grudnia 2010 ajm u mnie chyba powoli siada dwumasa objawy - drgania silnika -przy dodawaniu gazu lewarek biegów przesówa sie do przodu o ok 10mm -przy płynnym dodawaniu gazu ok ale jak mu dam mocniej to potrafi niezle podrzucic silnikiem (szarpie)czasem nawet 3 razy podczas rozpedzania objaw jakmój kolega okreslił luzne koło -jak docisnałem noga wydechu to niezły masaz \ -przy gaszeniu bujanie auta prawo lewo -przy odpalaniu czasem jakis chałas miedzy skrzynia silnik jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #157 Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Stoję właśnie przed wymianą dwumasówki, chciałbym założyć zestaw valeo kit4p (koło sztywne, tarcza z tłumikiem drgań itp) ,ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy do mojego auta (passat b5 3B 2000r 1,9 TDI ATJ 116KM 310Nm skrzynia manualna 6-cio biegowa) będzie dostępny taki zestaw. Ja do swojego też nie mogłem znaleźć jednomasy i założyłem dwumasę. jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi U mnie objawiało się tylko tym że przy rozgrzanym silniku,ciężko było ruszyć,a w korku to juz katastrofa,cały samochód się trząsł i mimo tego że nie miałem innych objawów tez do wymiany był dwumas. Edytowane 8 Grudnia 2010 przez kmdm24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #158 Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) dzieki kolego za zainteresowanie zanim wymienie sprzegło dwumas sprawdze jeszcze pompki moze to one nawalaja auto mam 3 miechy wiec nier bede sie pochopnie pchał w koszta ktos podpowie jak to zrobic?mam kabelek vag Edytowane 8 Grudnia 2010 przez radek777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #159 Napisano 8 Grudnia 2010 jesli ktos niezgadza sie z jakimis objawem czekam na opinie i uwagi Te objawy mogą sugerować padniętą dwumasę,ale ja bym dokładnie sprawdził poduszki silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #160 Napisano 8 Grudnia 2010 takie awaryjne te dwumasy, a nikomu chyba nie padają... Kiedyś czytałem zalecenia serwisowe LUK-AS'a i pisali, że koło dwumasowe zaleca się wymieniać co drugą wymianę sprzegła. Jeśli zachodzi potrzeba wymiany koła, to przy każdej wymianie tarczy sprzęgłowej. Zasada jest taka, że żeby poleciała dwumasa to trzeba ją ładnie skatować. I wszyscy którym poleciała kiedyś przedwcześnie dwumasa (tj. około 200 000 km) po prostu ją upiekli we własnym sosie. Jedno czego te koło nienawidzi to temperatury z jazdy na pół sprzęgle. Ostatnio robiłem te koło w fokusie, gdzie przyczyną jego zgotowania była zużyta tarcza i zapowietrzona hydraulika (słaby docisk=większa temperatura). Ludzie myślą że zawsze się upiecze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach