Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Podłącze się pod temat, chociaż posiadam VW to inny model ale problem mam podobny dotyczący silnika 2.0tdi.

Początkowo wystąpił błąd p2015. Po wymianie tego sterownika klap na nowy błąd p2015 nadal jest ale doszły dodatkowe 2 inne:

- p2006 układ sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany zamknięty (blok 1) nieciągły

- p2004 układ sterownia elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany otwarty (blok 1) stały

- p2015 czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym nieodpowiedni sygnał stały

 

Pomimo zamontowania nowego sterownika jak błędy nie znikły została zamontowana "śrubka" tak aby sterownik nie "opadał" do samego końca niestety i to nie pomogło.

 

Może ktoś z kolegów forumowiczów ma pomysł co może jeszcze być nie tak z tymi klapkami??

 

 

Cześć,

Swój problem opisywałem w poście #160.

Pojawił się u mnie błąd P2015, zdecydowałem się na naprawę tego błędu za pomocą wkręcenia śrubki, zgodnie z instrukcjami opisanymi na forum, niestety podczas pracy przy nastawniku wypadł mi tryb plastikowy i silniczek krokowy przestawił się o kilka obrotów, nie wiedziałem dokładnie o ile, i w którą stronę.

Wszędzie wszyscy piszą, że jest to silnik krokowy, wiec ma znaczenie jego początkowe położenie, względem położenia cięgna (klap w kolektorze).

 

Pytałem na forum, czy jest możliwość przeprowadzenia adaptacji nastawnika, aby się poprawnie skalibrował, niestety nikt mi nie odpowiedział.

 

Nie mając innego wyboru złożyłem nastawnik z wkręconą śrubką i przypadkowym położeniem silnika, z nadzieją, że skalibruje się sam, niestety wtedy oprócz wspomnianego wcześniej błędu P2015, pojawiły się dodatkowo P2004, P2006 (zgodnie z tym co opisał kolega powyżej).

 

Kilka razy demontowałem nastawnik przestawiając silniczek krokowy, po kilku próbach udało mi prawdopodobnie uzyskać początkowe położenie i błędy przestały się pojawiać, po naprawie przejechałem już ponad 5000 km, także mam nadzieję, że będzie ok :-)

Demontując i rozkręcając nastawnik doszedłem do takiej wprawy, że cała operacja zajmowała mi około 20 minut.

 

W blokach pomiarowych 120 i 121 w 4 bicie są wartość napięć na nastawniku przy zamkniętych i otwartych klapach, jeśli ktoś ma sprawny kolektor i może podać wartości napięć w blokach 120, 121 u siebie to może to być przydatne dla kolejnych osób.

 

Sterownik za pomocą nastawnika w którym jest silnik krokowy podając odpowiednią wartość napięcia steruje wychyleniem cięgna (klap w kolektorze).

Odczyt położenia wychylenia cięgna (klap w kolektorze) realizowany jest za pomocą magnesu i czujnika hallotronowego które są w nastawniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bloku pomiarowym 120 można obserwować położenie nastawnika turbosprężarki, dla tych aut które mają gruszkę z elektronicznym czujnikiem położenia - wszystkie CR i niektóre PD. Max doładowanie to ok 0,74V, min. 3,30V. W bloku 121 obserwujesz pracę klap kolektora. Przy nowym kolektorze te wartości są podobne - 0,74V i 3,30V. W trakcie wyrabiania się cięgien ta wartość się zmienia i najważniejsza jest ta pierwsza. U mnie przy przebiegu ok. 230 tys. pokazuje 0,79V i na razie nie ma błędów. Naprawiając nastawnik czy to za pomocą śrubki, czy innego ogranicznika należy tak zablokować możliwość jego wychylenia aby osiągnąć zbliżoną wartość do 0,74V. Można to robić na wymontowanym nastawniku z podpiętym VCDS. Dzięki temu uniknie się wielokrotnego rozbierania nastawnika. Z moich obserwacji na kilku różnych autach z tym problemem, dla ECU najważniejsza jest ta pierwsza wartość, druga jest bez znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiele już pisano w tym temacie ale ja dziś usunąłem błąd 008213 czujnik położenia klapy w kolektorze w cenie 3zł, można kupić na stronie dieselgeek.com ogranicznik ale mi udało się usunąć te luzy za pomocą puszki po piwku :)

Po zdemontowaniu samej klapy z kolektora, która jest zamontowana na 3 śrubach (niestety naprawa na szybko i nie robiłem fotorelacji bo nie wiem jak długo będzie to działać) oraz wypiciu piwka i bliższemu przyjrzeniu się plastikowym elementom zauważyłem luz na metalowym bolcu którym porusza plastikowy łącznik z klapą. Wyciąłem z puszki aluminiowej pasek o szerokości 5mm i długości 20mm i wcisnąłem w miejsce zaznaczone na zdjęciu na czerwono

dolotjpg_sswpsap.jpg

zdj zapożyczone. Ciężko było zdjąć sam ten łącznik z metalowego bolca gdyż jest mało miejsca i po delikatnym odchyleniu samego bolca udało się ściągnąć plastikowy element. Po wciśnięciu wyciętego paska z puszki po piwku w mniejszą dziurkę tego łącznika i ponownym jego wsadzeniu na odpowiednie miejsce łącznik nie opadał samoczynnie tylko pozostawał w danej pozycji co również ułatwiło ponowny montaż.

Wszystko poskładane do kupy podłączenie v-scan vag 5053 its odczyt błędów pojawiły się 3 błędy wszystkie zostały skasowane odpalenie auta, ponowne sprawdzenie i śmiga jak nowe ;) zobaczymy ja długo to będzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

W dniu dzisiejszym naprawiłem swój nastawnik w sposób pokazany jak na jednej z rosyjskich stron:

 

Wkręcenie śruby spowodowało nie opadanie cięgna do zerowej pozycji i jednocześnie momentalnie skasowało błąd p2015 i nastawnik zaczął działać prawidłowo

Samo zdemontowanie nastawnika, wkręcenie śruby i zamontowanie zajęło mi mniej niż godzinę, efekt zadowalający :)

 

Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego na święta :)

Jesteś w stanie podać precyzyjną odległość osi wkreconej śruby od punktu oporu? Strzałka nr 2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś w stanie podać precyzyjną odległość osi wkreconej śruby od punktu oporu? Strzałka nr 2?

 

Cześć, próbowałem znaleźć precyzyjną informację, w którym dokładnie miejscu trzeba nawiercić. Nigdzie nie ma.

Ja wierciłem dwukrotnie, pierwsze nawiercenie było w złym miejscu :D

Czytałem wypowiedzi na innym forum (chyba rosyjskim,skąd przyszła metoda "na śrubę"), że nawet trzykrotnie niektórzy wiercili.

 

U mnie był jeszcze jeden problem - mimo iż bardzo uważałem, wpadły mi opiłki aluminium w tryby silnika, powodując zwarcie.

Koledze z forum wypadły trybiki silnika, przestawiając tym samym pierwotne ustawienie.

 

Także metoda na śrubę działa, ale obarczona jest lekkim ryzykiem :)

Bezpieczniejsze są metody nie ingerujące w konstrukcje nastawnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, o wiórach i trybikach czytałem.Ale struganie kołków, czy 200 zl za kawałek alu to nie tak...

Wg mnie śrubka jest idealnym rozwiązaniem,wręcz genialnym;)

Chyba ,że punkt ustalamy wg przepisu Jarkowa Naprawiając nastawnik czy to za pomocą śrubki, czy innego ogranicznika należy tak zablokować możliwość jego wychylenia aby osiągnąć zbliżoną wartość do 0,74V. Ale z VCDSem.

ster.jpg

 

Spróbuję tą drogą, potem zmierzę suwmiarką odległości 1 i 2 do śrubki A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oto prosty sposób naprawy błędu pozycji klap :)

http://www.dieselgeek.com/P2015_Repair_Bracket_p/egr-p2015.htm

 

Miałem ten sam problem.

 

Naprawa kosztowała mnie 200 zł i dokonałem jej sam.

 

Jest na allegro gość, który sprzedaje taki zestaw naprawczy. Pomaga w większości przypadków błędów z klapami kolektora w 2.0 TDI CR.

Edytowane przez rainman777
Regulamin pkt. 4.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja znalazłem coś takiego: http://www.passatworld.com/forums/b6-garage/398713-008213-intake-manifold-flap-position-sensor-bank-1-my-solution.html

 

u mnie też się pojawił ten błąd i nie wiem czy kupować ten zestaw, czy sprawdzać kable??......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawila sie kontrolka silnika, check engine, sprawdzilem dzis programem obd2 i wyskoczyl mi blad p2015, ma ktos jakis pomysl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma ktos jakis pomysl?
Ja mam taki pomysł żebyś przeczytał sobie ten wątek ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam taki pomysł żebyś przeczytał sobie ten wątek ....

 

czytalem watek, widzialem te wszystkie nastawniki, ktore sa do kupienia, sposob ze srubka mnie nie przekonuje za bardzo, ale moge sie mylic. Zastanawiam sie nad tym nastawnikiem, stosowal go juz ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik może nie załatwić problemu bo problem może być w samych klapkach i jeśli nie zdecydujesz się na patent ze srubka to pozostaje kupno całego kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym zobaczyc czy nastawnik dziala prawidlowo i wchodzi w ten rowek, jak spowodowac odchylenie dzwigni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodać gazu...

A tak w ogóle to przestańcie chłopakowi robić wodę mózgu. BMR ma zupełnie inną konstrukcję kolektora.

 

Patryk już tak na poważnie, zanim wymienisz pół auta zdiagnozuj dokładnie przepustnicę

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj oddałem paska do serwisu bo wyskoczył błąd potencjometru kolektora ssącego, teraz wymienili nastawnik to się inny błąd pokazał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo już pewnie kolektor do wymiany. Odepnij nastawnik od kolektora, ustaw klapki w pozycji otwartej i skasuj błędy. Jeśli nie będzie żadnych błędów to szukaj nowego kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź. btw nie wydaje Ci się że przebieg (prawdziwy) 160000 to trochę wcześnie na takie zużycie kolektora?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

PS. mam info z serwisu że na klapkach nie ma dużych luzów, a jutro spróbują jeszcze skalibrować nastawnik pod VW-owskim komputerem (serwis ma komp Boscha). słabo to widzę:/

czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak usunąć te klapki fizycznie i co wyłączyć w programie?

Edytowane przez djrobo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastawnika się nie kalibruje tylko robi się nastawy początkowe. Faktycznie VAS ma taką procedurę automatyczną. Jeśli chodzi o usunięcie klapek i wykodowanie to najlepiej skorzystać z pomocy dobrego tunera. Natomiast myk z fizycznym rozdzieleniem nastawnika i kolektora działa zawsze o ile oczywiście nastawnik jest sprawny. Oczywiście że za wcześnie, ale jeśli ktoś robi ślizgi wałka z plastiku to chyba nie po to żeby żyło to wiecznie :). Ja mam 185kkm i jakieś 3kkm temu wymieniłem cały kolektor na nowy. Wcześniej oczywiście padł nastawnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności