Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Auto stoi u mechanika. Bo i tak przyszedł czas na oleje i filtry więc wspomnę by obejrzał rurki podciśnienia. Ale one nie były ruszane przez elektryka. Wiązka była uwalona zaraz przy wtyczce czyli za wielkiego rozbierania i motania rurkami nie było.

Ciekawi mnie tylko że spalanie dalej jest na wysokim poziomie. :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto stoi u mechanika. Bo i tak przyszedł czas na oleje i filtry więc wspomnę by obejrzał rurki podciśnienia. Ale one nie były ruszane przez elektryka. Wiązka była uwalona zaraz przy wtyczce czyli za wielkiego rozbierania i motania rurkami nie było.

Ciekawi mnie tylko że spalanie dalej jest na wysokim poziomie. :hmm

 

Na wysokim poziomie tzn ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trasie wychodziło mi 6,8-7,5l teraz koło 11-12

W mieście było 8 teraz koło 14-16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trasie wychodziło mi 6,8-7,5l teraz koło 11-12

W mieście było 8 teraz koło 14-16

 

To faktycznie kosmos. Mam ten sam silnik i mi wychodzi ok 8 miasto a trasa w granicach 6. Może masz problem z dpf-em? Mialem podobnie w poprzednim pasku. Chlal jak świnia. Miasto ok 11 a trasa 7. Po wywaleniu trasa nawet poniżej 5 a miasto ok 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakiegoś fachury który wyłączy programowo klapy w takim kolektorze, kogoś z Warszawy lub okolic

silnik CBAB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukam jakiegoś fachury który wyłączy programowo klapy w takim kolektorze, kogoś z Warszawy lub okolic

silnik CBAB

 

wpisz w googlach gdzie w wawie robią wycinke dpf -fap ,egr, ogólny chip tuning , tam tez napewno robią wyprogramowanie klap. ja takie coś robiłem na podkarpaciu. zabieg 45min i po bólu

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i po bulu
powitać Pana Prezydenta na naszym forum :lol3 :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powitać Pana Prezydenta na naszym forum :lol3 :lol3

 

sam z siebie sie czasem śmieje , jak to można nie myśleć pisząc szybko i robić takie błedy:sese2

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety awarie klap są spowodowane syfem spalin dostającym się przez zawór EGR do z powrotem do układu dolotowego pomieszanym z oparami oleju z odmy. Ta mieszanka obkleja klapy i nie domykają się one przez co rosną opory na nastawniku dźwigniach itp. Ja zamierzam wymyć kolektor , zostawić klapy ale zaślepić EGR i usunąć programowo jak będą czyste to dłużej wytrzymają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem w ręce oryginalny nowy nastawnik klap kolektora dolotowego do CR-ek sprzedawany solo (bez całego kolektora). Produkuje to continental tak jak na pierwszy montaż. Tak więc tylko czekać jak w serwisie też będzie można kupić. Cena coś koło 600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten, który widziałem był na bank continentala, więc pewnie zamówili u nich partię nastawiników :)

 

W każdym razie JEST RATUNEK w ludzkich pieniądzach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już od dawna sa te nastawniki na alegro , przynajmniej ja szukałem w listopadzie i były już i teraz widze że też są

http://allegro.pl/nastawnik-klap-audi-vw-skoda-seat-2-0tdi-03l129086-i5158105483.html

podobno czasami nastawniki nie pomagaja, tak było w moim przypadku, ja nie miałem błedu nastawnika P2015 tylko p2004 i p2006 - diagnoza kolektor do wymiany, ja zrobilem opcję usunięcie z systemu

tak poza tym continental nie szedł chyba na pierwszy montaż, owszem szła tej firmy przepustnica, u mnie na ori nastawniku jednym i drugim pisze simens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie rownież pojawił się problem z nastawnikiem pozycji klapek, przebieg 90.000.

Umówiłem się już na wymianę w przyszłym tygodniu i teraz mam do Was pytanie, z tego co się już zorientowałem to aby wymienić

ten nastawnik trzeba zdemontować cały kolektor bo inaczej nie ma tam dojścia. pytanie: czy w takiej sytuacji wyczyścić gniazda i kolektor z nagromadzonego syfu? W jaki sposób zalegający nagar etc wpływa na silnik, osiągi i inne?

Pytam przede wszystkim z powodu ceny wymiany tego ustrojstwa bez czyszczenia kolektora... i z - różnica 250zł ;)

Dzięki za zainteresowanie tematem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vtg warszawa opinia.

Dla potomnych, u mnie nastawnik został wymieniony przez "fachowców" z VTG Warszawa :] po wymianie usłyszałem rozbrajającą wiadomość, że przez to że tak długo jeździłem z zepsutym nastawnikiem (w sumie jakieś 4 tyg.) to nie ma pewności że sie znowu check nie zaświeci (na pierwszej wizycie po zdiagnozowaniu problemu, pan specjalista przekazał mi info że śmiało mogę z tym jeździć).

Dodam ze już wypowiadając te słowa pan specjalista wiedział że sie check zaświeci :) zaje**** podejście.

Wypłaciłem 350 zł za samą wymianę, a na drugi dzień kontrolka wróciła. Do wymiany kolektor, oczywiście zadzwoniłem do VTG i powiedziałem co myśle bez chamstwa czy nie wiadomo jakich pretensji, prosiłem o pomoc w rozwiązaniu problemu i usłyszałem że coś postarają się zadziałać aby jakoś zmniejszyć koszty.... Oczywiście na tym sie zakończyło :) gratuluje panowie.

 

W sumie zakupiłem nowy kolektor i wymieniłem ale już omijając z daleka powyższy serwis :) teraz mam spokój, szkoda tylko że w VTG dało d*** na całej linii i na dodatek zabrakło im wiedzy, bo inaczej to od razu trzeba było wymienić kolektor a nie dupkac się z nic nie znaczącym nastawnikiem. Wcześniej byłem ich klientem bo podnosiłem moc samochodu ale w tej chwili ich podejście mnie bardzo zawiodło, nie polecam nikomu jak do tej pory to robiłem ( 3 klientów mieli ode mnie więcej nie będzie).

 

Ps. Żeby jeszcze w temacie było, jeśli komuś wywala błąd nastawnika to lepiej sprawdzić czy to on rzeczywiście jest problemem, bo to ze sie on zepsuł to wynik czegoś, np; że sie blokują klapki kolektora które stawiają opór, czego następstwem jest zepsucie nastawnika.

 

Pozdrawia i życzę bezawaryjności :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie pojawiło się parę błędów możenie pomóc: CCF20150519_00003.jpg

CCF20150519_00000.jpg

CCF20150519_00001.jpg

CCF20150519_00002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja walcze z klekotem porannym, ktory przechodzi jak reka odjal gdy wylacze i ponownie odpale silnik. Wystepuje klekot tylko na zimnym silniku i tylko w cieple dni z temp min 20 st. Gdy zimno to nie klekota.

Czy ja mam takie klapy jak w b6 ?

Jedyna klapa jaka znalazlem byla na przepustnicy, wymienilem na nowa. Bez zmian.

Klekot ktory u mnie wystepuje to jakby spalanie detonacyjne..: wiec cos z powietrzem nie tak.....

Przeplywomierz podmienilem i bez zmian... Wiec moze jednak mam takie klapy ???

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek załóż webasto i po kłopocie :lol3 :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panow, moj pierwszy post na forum ;) Zdesperowany zalogowalem sie u Was, bo zonie auto nie przeszlo przegladu. Pacjent: Passat 2.0 TDI 140 koni 2009r na pelnym wypasie. Na hali w Dekrze wywalilo kontrolke silnika i auto oblalo test spalin. No wiec udalem sie do kolegi z kablem VCDS i blad p2015 implausible intake flap signal. Sprytnie przeszukalem anglojezyczny jak i rosyjski internet w poszukiwaniu rozwiazania. Dieselgeek sprzedaje do silnikow na pompowtryskach ograniczenie do ramienia nastawnika za 65 dolarow w USA, w rosji w nastawniku wkrecaja srubke, aby zatrzymac ramie nastawnika w odponiedniej pozycji. Opcja pierwsza: nie ma elementu i przesylka trwa za dlugo, a tu tylko miesiac na naprawe usterki. Opcja druga wiaze sie z wyjeciem co najmniej nastawnika i rozebraniem go, a na dworze juz mroz. Moral-> potrzebne inne, ale rownie skuteczne rozwiazanie.

Dlugo nie myslac z kawalka drewnianej listewki wystrugalem widoczna na zdjecach drewniana posporke. No i nastawnik ozyl, kontrolka znikla. (nalezy dodac, ze jak ramie nastawnika bylo zbyt wychylone do tylu to nawet na tescie wyjsc nie pokazywal oznak zycia) Zona natomiast zaczela narzekac ze jej sie auto w jezdzie zapali,bo drewno. Stad szybko przerzucilem na aluminium. z kawalka aluminiowej blaszki o szerokosci 17mm zrobilem [, dopasowalem ksztaltem do drewienka, po kilkunastu minutach meczarni z umiesczeniem w odpowiedniej pozycji nastawnik klapek dziala jak nowy.... blad zniknal.... mam nadzieje, ze przeglad teraz przejdzie bezproblemowo.

Jesli chcecie sie dowiedziec czy ramie nastawnika cofa sie za daleko mozecie VCDS w silniku we wskazaniach rzeczywistych w 121 linii w 4 bicie widnieje napiecie na nastawniku przy wylaczonych klapkach, powinno byc 0.760V, ponizej 0.380V wyrzuca blad i kontrolke. Ja mialem 0.304, ktore skakalo na 0.38V, wiec ostateczny szlif na ciegienku nastawnika dokonal sie chyba w drodze na przeglad ;) Trzeci bit jesli wskazuje 0000000 to nastawnik ma blad. jesli w srodku jest jedna 1 to jest wszystko ok.

Mam nadzieje, ze moglem wam pomoc. Jade na jazde probna.

Na wiosne wszystko rozbiore i zrobie metalowy zestaw regeneracyjny. Jakby ktos byl chetny, to walcie smialo.

 

20151128_164946.jpg

20151128_1650132.jpg

121bit.jpg

121bit1.jpg

20151128_1649402.jpg

20151128_1649462.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności