Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Potrzebuję pomocy w podjęciu decyzji. Ale najpierw o problemie:

Passat stracił moc w zakresie 1800-2500 obrotów. Diagnoza komputerem pokazała błąd p2015 z dodatkowym opisem "czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowy, nieodpowiedni sygnał" dodatkowo "nieciągły". Objawy nasilają się przy zagrzanym silniku. Na zimnym jeździ jak trzeba. Dodam że żadna kontrolka się nie świeci a i innych błędów nie znaleziono. Po przeczytaniu postów na forum jak i opinii w internecie rozwiązania są trzy:

1. Wymiana całego kolektora w aso.

2. Wymiana samego nastawnika.

3. Wyeliminowanie samych klap poprzez zablokowanie i usunięciu ich z ECU.

 

3. odpada z samej zasady(nie jestem za taką drastyczną ingerencją w silnik)

1. dość kosztowne ale pewne i sprawdzone.

2. Tutaj mam problem i chciałbym poznać waszą opinię. Mam możliwość kupienia nowego fabrycznego samego nastawnika w cenie 500zł (pewnie do stargowania) Istnieje też opina że jeśli ktoś oszczędza to płaci dwa razy. Co myślicie brać sam nastawnik i próbować wymieniać? czy odżałować pieniądze i jechać do aso? Wiem że to są moje pieniądze i nikt za mnie decyzji nie podejmie ale chciałbym prosić Was o opinie.

 

PS: w CBBB też jest nastawnik oznaczony symbolem 03L129086 V120 (to dla tych co będą szukać)

Edytowane przez Astro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie założyli juz nastawnik marki continental, podobno sa juz "mniej awaryjne" w porównaniu do poprzednika. Okaże sie z czasem. Na Allegro był sprzedawca ktory je oferował Box-moto. Moze zdzwon sie z nim czy ma juz nowe nastawniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem działanie nastawnika na postoju. Na "N" po dodaniu gazu dźwigienka wychyla się, wiec może to wcale nie nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo, potem bedzie błąd silnika, i przestanie dzialac lub raz bedzie dzial a raz nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stało się. Auto wywaliło błąd, wpadło w tryb awaryjny i tyle na dzień dzisiejszy. Wstawiam kilka fotek:

th_282918648_20150218_191248_122_383lo.jpg th_282979698_20150218_190053_122_455lo.jpg

th_283009811_20150218_190133_122_52lo.jpg

 

Na zdjęciach widać olej pod kolektorem dolotowym co bardziej by pasowało na wątek:

http://forum.vw-passat.pl/threads/109199-Wyciek-oleju/page3?highlight=p2015

Coś mi się widzi że sam nastawnik kolektora nie za wiele w moim przypadku pomoże, chyba że zbieg okoliczności w co nie wierzę :(

 

A ja mu takie fajnie rzeczy nakupowałem: :(

th_282953730_20150218_111716_122_180lo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź błędy vcds bo spirala to raczej nie będzie kolektor, bardziej przepustnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to przepustnica w ogóle nie daje żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepustnica daje błędy ale nie pamietam teraz jaki to był kod. mam nóweczke na sprzedaż bo tez myślałem że przepustnica a okazało sie że kolektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robili mi regenerację kolektorów w Bincar (www.kolektoryssace.pl). Szybko, profesjonalnie i skutecznie. Użyli nowych elementów, dokładnie wyczyścili, mam gwarancję na wszystko 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No patrząc na opis to 1.5 :P Słaba reklama. W 2.0 chyba jeszcze nikt nie robi regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zdjął kolektor, wyczyścił go, egr i przepustnice też nastawnik wymieniony i o dziwo ten sam błąd. Myślałem że kupiłem zepsuty tak samo jak mój. Ale nie. Problem pochodzi raczej z kabli. Bo nie istotne czy wtyczka jest wpięta w nastawnik czy nie wywala ten sam błąd. Co więcej wpięta wtyczka w niezamontowany nastawnik wydaje ten sam błąd i tak samo "dzyndzelek" się nie porusza. Dopiero z drobną pomocą zaczyna pracować. Nie istotne czy ten co jest zamontowany w silniku czy ten co jest niepodłączony taki sam objaw "zaspania".

 

Teraz prośba do Was. Czy ktoś posiada schemat elektryczny wiązki wchodzącej w nastawnik? Wydaje mi się że na jednym z kabli jest napięcie gdzie nie powinno go być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem. Opowiadał że miał pacjenta, który mu po kolei przywoził 3 padnięte nastawniki. Ja też jak wymieniałem to pierwszy miałem padnięty i wszystko było dokładnie tak jak piszesz. W kółko ten sam błąd i obojętnie czy nastawnik był podłączony czy nie. Jedyne co można zrobić to podłączyć ten "nowy" nastawnik do sprawnego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takiej możliwości nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwonili do mnie z firmy Box-moto podobno maja nowe nastawniki. Poszukaj u nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poniedziałek jestem umówiony z elektrykiem, jeśli on nie znajdzie uszkodzonej wiązki znaczy że kupiłem uszkodzony nastawnik. Dzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem "nowy" nastawnik. Kwity na kupno mam facet powiedział że zwróci kasę. Dodam że w na nastawniku który mam w rękach(czyli ten który był pierwotnie w aucie) jest data 2010 czyli już raz był wymieniany. Co skłania mnie ku temu by montować całość nową od VW. Znowu wychodzi powiedzenie kto oszczędza płaci dwa razy. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten nastawnik nie występuje jako osobna część tylko jako całość z kolektorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten nastawnik nie występuje jako osobna część tylko jako całość z kolektorem.

 

Niestety wiem. Ale co poradzić. Skoro facet odda kasę za tamten nastawnik to przeboleję nowy kolektor albo zdecyduję się na to co pisał roberto190 u nich 700zł, to niby połowa ceny kolektora. Tylko znając moje szczęście okaże się że to jednak klapy się nie domykają i dalej jest błąd i trzeba jednak całość kupować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawa siłownika samych klap rozwiązana. Problemem była wiązka. Teraz siłownik rusza się od samego odpalenia silnika i płynnie porusza klapami. Nie wywala błędów p2015 i p2016.

Niestety dalej auto nie mam mocy między 1500 a 2500. Po podjechaniu do Seata i podłączeniu się pod ich sprzęt, podczas jazdy zauważyliśmy z mechanikiem bardzo małe wartości doładowania właśnie w tym zakresie. Błędów nie wywala, przepływomierz działa prawidłowo a i turbina daje odpowiednie parametry po przekroczeniu 2500 obrotów.

Czy mimo nie wywalania błędów przez nastawnik może on dalej źle funkcjonować i "zamulać" silnik czy szukać usterki w turbinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby ci turbina za późno wstawała. Pytanie czy ci magik przy czyszczeniu czegoś nie przestawił. Ja bym się przyjrzał gruszce turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności