Astro Zgłoś #101 Napisano 18 Lutego 2015 (edytowane) Witam, Potrzebuję pomocy w podjęciu decyzji. Ale najpierw o problemie: Passat stracił moc w zakresie 1800-2500 obrotów. Diagnoza komputerem pokazała błąd p2015 z dodatkowym opisem "czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowy, nieodpowiedni sygnał" dodatkowo "nieciągły". Objawy nasilają się przy zagrzanym silniku. Na zimnym jeździ jak trzeba. Dodam że żadna kontrolka się nie świeci a i innych błędów nie znaleziono. Po przeczytaniu postów na forum jak i opinii w internecie rozwiązania są trzy: 1. Wymiana całego kolektora w aso. 2. Wymiana samego nastawnika. 3. Wyeliminowanie samych klap poprzez zablokowanie i usunięciu ich z ECU. 3. odpada z samej zasady(nie jestem za taką drastyczną ingerencją w silnik) 1. dość kosztowne ale pewne i sprawdzone. 2. Tutaj mam problem i chciałbym poznać waszą opinię. Mam możliwość kupienia nowego fabrycznego samego nastawnika w cenie 500zł (pewnie do stargowania) Istnieje też opina że jeśli ktoś oszczędza to płaci dwa razy. Co myślicie brać sam nastawnik i próbować wymieniać? czy odżałować pieniądze i jechać do aso? Wiem że to są moje pieniądze i nikt za mnie decyzji nie podejmie ale chciałbym prosić Was o opinie. PS: w CBBB też jest nastawnik oznaczony symbolem 03L129086 V120 (to dla tych co będą szukać) Edytowane 18 Lutego 2015 przez Astro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #102 Napisano 18 Lutego 2015 U mnie założyli juz nastawnik marki continental, podobno sa juz "mniej awaryjne" w porównaniu do poprzednika. Okaże sie z czasem. Na Allegro był sprzedawca ktory je oferował Box-moto. Moze zdzwon sie z nim czy ma juz nowe nastawniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #103 Napisano 18 Lutego 2015 Obserwowałem działanie nastawnika na postoju. Na "N" po dodaniu gazu dźwigienka wychyla się, wiec może to wcale nie nastawnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #104 Napisano 18 Lutego 2015 U mnie było tak samo, potem bedzie błąd silnika, i przestanie dzialac lub raz bedzie dzial a raz nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #105 Napisano 18 Lutego 2015 Stało się. Auto wywaliło błąd, wpadło w tryb awaryjny i tyle na dzień dzisiejszy. Wstawiam kilka fotek: Na zdjęciach widać olej pod kolektorem dolotowym co bardziej by pasowało na wątek: http://forum.vw-passat.pl/threads/109199-Wyciek-oleju/page3?highlight=p2015 Coś mi się widzi że sam nastawnik kolektora nie za wiele w moim przypadku pomoże, chyba że zbieg okoliczności w co nie wierzę A ja mu takie fajnie rzeczy nakupowałem: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #106 Napisano 18 Lutego 2015 Sprawdź błędy vcds bo spirala to raczej nie będzie kolektor, bardziej przepustnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #107 Napisano 18 Lutego 2015 Z tego co pamiętam to przepustnica w ogóle nie daje żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #108 Napisano 19 Lutego 2015 przepustnica daje błędy ale nie pamietam teraz jaki to był kod. mam nóweczke na sprzedaż bo tez myślałem że przepustnica a okazało sie że kolektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin44 Zgłoś #109 Napisano 24 Lutego 2015 Ostatnio robili mi regenerację kolektorów w Bincar (www.kolektoryssace.pl). Szybko, profesjonalnie i skutecznie. Użyli nowych elementów, dokładnie wyczyścili, mam gwarancję na wszystko 3 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #110 Napisano 24 Lutego 2015 W jakim silniku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #111 Napisano 24 Lutego 2015 No patrząc na opis to 1.5 Słaba reklama. W 2.0 chyba jeszcze nikt nie robi regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #112 Napisano 25 Lutego 2015 Mechanik zdjął kolektor, wyczyścił go, egr i przepustnice też nastawnik wymieniony i o dziwo ten sam błąd. Myślałem że kupiłem zepsuty tak samo jak mój. Ale nie. Problem pochodzi raczej z kabli. Bo nie istotne czy wtyczka jest wpięta w nastawnik czy nie wywala ten sam błąd. Co więcej wpięta wtyczka w niezamontowany nastawnik wydaje ten sam błąd i tak samo "dzyndzelek" się nie porusza. Dopiero z drobną pomocą zaczyna pracować. Nie istotne czy ten co jest zamontowany w silniku czy ten co jest niepodłączony taki sam objaw "zaspania". Teraz prośba do Was. Czy ktoś posiada schemat elektryczny wiązki wchodzącej w nastawnik? Wydaje mi się że na jednym z kabli jest napięcie gdzie nie powinno go być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #113 Napisano 25 Lutego 2015 Kolego rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem. Opowiadał że miał pacjenta, który mu po kolei przywoził 3 padnięte nastawniki. Ja też jak wymieniałem to pierwszy miałem padnięty i wszystko było dokładnie tak jak piszesz. W kółko ten sam błąd i obojętnie czy nastawnik był podłączony czy nie. Jedyne co można zrobić to podłączyć ten "nowy" nastawnik do sprawnego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #114 Napisano 25 Lutego 2015 Takiej możliwości nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #115 Napisano 25 Lutego 2015 Dzisiaj dzwonili do mnie z firmy Box-moto podobno maja nowe nastawniki. Poszukaj u nich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #116 Napisano 25 Lutego 2015 Na poniedziałek jestem umówiony z elektrykiem, jeśli on nie znajdzie uszkodzonej wiązki znaczy że kupiłem uszkodzony nastawnik. Dzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem "nowy" nastawnik. Kwity na kupno mam facet powiedział że zwróci kasę. Dodam że w na nastawniku który mam w rękach(czyli ten który był pierwotnie w aucie) jest data 2010 czyli już raz był wymieniany. Co skłania mnie ku temu by montować całość nową od VW. Znowu wychodzi powiedzenie kto oszczędza płaci dwa razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #117 Napisano 25 Lutego 2015 Ten nastawnik nie występuje jako osobna część tylko jako całość z kolektorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #118 Napisano 25 Lutego 2015 Ten nastawnik nie występuje jako osobna część tylko jako całość z kolektorem. Niestety wiem. Ale co poradzić. Skoro facet odda kasę za tamten nastawnik to przeboleję nowy kolektor albo zdecyduję się na to co pisał roberto190 u nich 700zł, to niby połowa ceny kolektora. Tylko znając moje szczęście okaże się że to jednak klapy się nie domykają i dalej jest błąd i trzeba jednak całość kupować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #119 Napisano 3 Marca 2015 Witam, Sprawa siłownika samych klap rozwiązana. Problemem była wiązka. Teraz siłownik rusza się od samego odpalenia silnika i płynnie porusza klapami. Nie wywala błędów p2015 i p2016. Niestety dalej auto nie mam mocy między 1500 a 2500. Po podjechaniu do Seata i podłączeniu się pod ich sprzęt, podczas jazdy zauważyliśmy z mechanikiem bardzo małe wartości doładowania właśnie w tym zakresie. Błędów nie wywala, przepływomierz działa prawidłowo a i turbina daje odpowiednie parametry po przekroczeniu 2500 obrotów. Czy mimo nie wywalania błędów przez nastawnik może on dalej źle funkcjonować i "zamulać" silnik czy szukać usterki w turbinie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #120 Napisano 3 Marca 2015 Tak jakby ci turbina za późno wstawała. Pytanie czy ci magik przy czyszczeniu czegoś nie przestawił. Ja bym się przyjrzał gruszce turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach