Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Pryzwar z tego co wiem to nie... ale ty tego nie potrzebujesz... bo wystarczy wkrecic srubke w nastawnik... kilka postow wczesniej jest wszystko opisane co i jak.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czy pojawienie się błędu P2015 w silniku cbbb jest nieuchronne czy można jakoś temu wcześniej zapobiec np. przez czyszczenie kolektora itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz temu zapobiec odpinając nastawnik od kolektora i ustawiając klapki na stałe w pozycji otwartej :DD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za naprawę nastawnika tj. bład P2015.Po rozebraniu nastawnika wywierciłem i nagwintowałem otwór pod śrubę M4.Dodam iż podczas rozbierania nastawnika 2 śruby obudowy zerwały się i musiałem je rozwiercać i gwintować.Po złożeniu wszystkiego i podpięciu VCDS-a błąd p2015 dało się skasować i nie powrócił.Zgasł też check na zegarach.Zobaczymy czy temat rozwiązany czy powróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brawo gratki! Pawela122 albo sie sruba musi wytrzec albo zebatka zeby blad powrocil ;)

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej oczywiście zainwestować w nową przepustnicę :( i czekać aż znów padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem swojego pasia w lipcu 2015, czy mi się dobrze wydaje i poprzedni właściciel na niedługo przed sprzedażą natknął się na ten problem i zaoszczędził mi parę pln wymieniając całą przepustnicę? ;)

DSC_0283.jpg

DSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienił cały kolektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tfu... No o kolektor właśnie mi chodziło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kolektor jest już mocno poprawiony. Połączenie między nastawnikiem a kolektorem jest pancerne. Tak że w tym już tylko klapki się zepsują :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tfu... No o kolektor właśnie mi chodziło ;)

 

Piękny prezent ;) ja sprawdzę u siebie może i u mnie siedzi już nowy :D

 

.....

 

Niestety u mnie jest 03L 129 086 V120 z 2010r. więc ewentualne problemy przede mną..:(

odpukać..

Edytowane przez turek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i nie widzę żeby ktoś pisał o plastikowych kolektorach (BKP 140KM). Czy w tym kolektorze występują klapy wirowe? Kiedyś w Astrze DTH 120KM bujałem się z tymi cholernymi klapami. Tak jak kolega wcześniej słusznie zauważył - to jest tylko po to żeby się zepsuć. Tak jak EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytam czytam i nie widzę żeby ktoś pisał o plastikowych kolektorach (BKP 140KM). Czy w tym kolektorze występują klapy wirowe? Kiedyś w Astrze DTH 120KM bujałem się z tymi cholernymi klapami. Tak jak kolega wcześniej słusznie zauważył - to jest tylko po to żeby się zepsuć. Tak jak EGR.

 

tak posiada klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi mieć oznaczenie V130. Gdzieś w 2014 roku pojawiły się te "nowe" Ale tak poważnie to za szybko żeby mówić o poprawieniu. Zmieniony jest kształt obudowy trybików (sic!) i inny kształt ma połączenie między nastawnikiem a kolektorem. Trzeba trochę czasu żeby ocenić czy to coś zmieni na lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Podłącze się pod temat, chociaż posiadam VW to inny model ale problem mam podobny dotyczący silnika 2.0tdi.

Początkowo wystąpił błąd p2015. Po wymianie tego sterownika klap na nowy błąd p2015 nadal jest ale doszły dodatkowe 2 inne:

- p2006 układ sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany zamknięty (blok 1) nieciągły

- p2004 układ sterownia elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany otwarty (blok 1) stały

- p2015 czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym nieodpowiedni sygnał stały

 

Pomimo zamontowania nowego sterownika jak błędy nie znikły została zamontowana "śrubka" tak aby sterownik nie "opadał" do samego końca niestety i to nie pomogło.

 

Może ktoś z kolegów forumowiczów ma pomysł co może jeszcze być nie tak z tymi klapkami??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam forumowiczów.

Podłącze się pod temat, chociaż posiadam VW to inny model ale problem mam podobny dotyczący silnika 2.0tdi.

Początkowo wystąpił błąd p2015. Po wymianie tego sterownika klap na nowy błąd p2015 nadal jest ale doszły dodatkowe 2 inne:

- p2006 układ sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany zamknięty (blok 1) nieciągły

- p2004 układ sterownia elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany otwarty (blok 1) stały

- p2015 czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym nieodpowiedni sygnał stały

 

Pomimo zamontowania nowego sterownika jak błędy nie znikły została zamontowana "śrubka" tak aby sterownik nie "opadał" do samego końca niestety i to nie pomogło.

 

Może ktoś z kolegów forumowiczów ma pomysł co może jeszcze być nie tak z tymi klapkami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest faktycznie nowy, czy używka z allegro? Niestety była partia nowych sterowników, które były padnięte.

Rozepnij fizycznie nastawnik od kolektora, wajchę klapek w kolektorze ustaw tak żeby były cały czas otwarte. Pokasuj błędy, odpal i przejedź się trochę. Jeśli wyskoczą błędy to znaczy że kupiłeś padnięty nastawnik. Jeśli błędów nie będzie to znaczy że masz do wymiany kolektor, bo przypuszczalnie są luzy na gniazdach klap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, wracam do tematu. Chyba próbowałem już wszystkiego. Na nastawnik nakleiłem plastik ograniczający położenie min (jak w poprzednich postach). Niestety bezskutecznie. Poszedłem więc o krok dalej i wkręciłem w obudowę nastawnika śrubę, ale błąd pozostał. Po podłączeniu do kompa miałem błędy: P2015: Czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym, nieodpowiedni sygnał, stały i P2016: Czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym, niski sygnał obwodu, nieciągły; P2008: Przepustnica kolektora dolotowego - nieciągły.

Po skasowaniu błędów miałem spokój na jakieś 40km, po czym błąd 2015 powrócił. Macie jeszcze jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu (po za wymianą kolektora oczywiście :))?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś wymienić sam nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mój jest nowiutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek tak jak ci napisałem na priv. Prosty test pozwoli sprawdzić w czym jest problem. A masz może skan błędów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności