Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

ja już jestem dawno po usunięciu klap a bardziej po wymianie kolektora z plastikowego na metalowy bez klap auto jeździ nic się nie dzieję

 

koszt zakupu kolektora to 50pln :)

 

ps:

od wymiany zrobiłem już 30k km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak macie blad w vcds p2015 to raczej nowy nastawnik nie pomoze. Mozecie tez to latwo sprawdzic. Jak robicie test klap w vcds to uniescie ciegienko/ramie nastawnika lekko i jak zaskoczy to znaczy ze nastawnik macie dobry a usterka do usuniecia jedna srubka badz kawalkie drewna. (czytaj wyzej)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

 

Mam ten sam problem.

 

Zna ktoś mechanika w Warszawie lub okol., który chciałby się podjąć naprawy w sposób opisany przez kolegę Cineek (na śrubę)?

 

Zdążyłem już kupić nowy nastawnik, błąd oczywiście wyskakuje nadal.

Obstawiam, że winny jest plastikowy ogranicznik na drążku w kolektorze...

 

Nie czuję się na siłach, by samemu rozkręcić ten nastawnik i w odpowiednim miejscu nawiercić dziurę na śrubę...

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jednak zdecydowałem się i rozkręciłem nastawnik, nawierciłem dziurę w miejscu wskazanym na zdjęciu, nagwintowałem i wkręciłem śrubę, która zastępuje plastikowy ogranicznik w kolektorze.

 

Błąd P2015 przesłał wyskakiwać :)

 

Ale...

 

Pojawia się błąd:

P2009

 

008201 - Klapa w kolektorze ssącym; zespół 1

P2009 - 000 - zwarcie z masa

 

Czy powodem może być nawiercony nastawnik? wkręconą śrubę posmarowałem poxipolem dla uszczelnienia...

 

Czy może uszkodziła się wtyczka wiązki dochodzącej do nastawnika? Kilka razy ją wpinałem i wypinałem, może coś kabel się uszkodził?

 

Pomożecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacz sie vcdsem do silnika i bloku pomiarowym 121 podaj co sie pojawia w poszczegolnyvh bitach. Moze bede mogl ci cos wiecej pomoc. Z objawow wynika, ze gdzies potencjometr na zwarcie do masy... Czy na wtyczce czy w srodku jakis wior to nie wiem. Gratuluje odwagi ;) tak trzynaj

Z tym bledem tez sie uporamy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

Pomiar na 121 daje parametry:

 

Address 01: Engine (03L 906 022 QG)

 

21:10:28 Group 121

0.0 % Lambda

-4.7 % Lambda

00000000 Bin. Bits

0.912 V Voltage

 

 

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 QG HW: 03L 907 309

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 3736

Software Coding: 0000078

Work Shop Code: WSC 83968 032 535209

VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F

1 Fault Found:

 

008201 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2009 - 000 - Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 148102 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.07

Time: 20:54:35

 

Freeze Frame:

RPM: 2346 /min

Speed: 71.0 km/h

Load: 79.6 %

Load: 100.0 %

Lambda: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 1215.0 mg/str

Temperature: 44.1°C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ma zware do masy, ale nie na potencjometrze:) tylko raczej na silniczku. Jak odepniesz wtyczke od nastawnika to powinien wskoczyc w vcds blad zwarcie do 12v jesli sie nie myle... Odpenij wtyczke i jesli pozostanie zwarcie do masy to problem masz w wiazce silnika.... Ale jesli sie zmieni na zwarcie do 12v to moze jakis wior ci podszedl w nastawniku i zwarcie zrobil. Napiecie w czwartym bicie 0.9 jest ok. Ja tyle mam i auto juz przejechalo 10k km i wszystko dziala jak trzeba.... Na amerykanskim forum pisali ze nie powinno byc wiecej niz 0.78 ale tak jak pisze wyzej. Wszystko dziala. Daj znac jakie masz bledy po odpieciu wtyczki.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpięciu wtyczki, poza błędem P2009 pojawił się:

 

 

21:42:18 Group 121

0.0 % Lambda

-4.7 % Lambda

00000000 Bin. Bits

0.000 V Voltage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale masz nadal zwarcie do masy i blad p2009?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam.

Zaraz wrzucę nowy nastawnik, pewnie nie będzie błędu P2009, ale pojawi się P2015. ten nastawnik miałem odsprzedać jako nowy, bo kupiłem go myśląc, że całe zamieszanie spowodowane jest błędnym nastawnikiem.

 

Friday,01,January,2016,21:50:34:62939

VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

 

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 QG HW: 03L 907 309

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 3736

Software Coding: 0000078

Work Shop Code: WSC 83968 032 535209

VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F

3 Faults Found:

 

008201 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2009 - 000 - Short to Ground - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 148102 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.07

Time: 20:54:35

 

Freeze Frame:

RPM: 2346 /min

Speed: 71.0 km/h

Load: 79.6 %

Load: 100.0 %

Lambda: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 1215.0 mg/str

Temperature: 44.1°C

 

008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

P2016 - 000 - Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 148104 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.07

Time: 21:39:48

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Lambda: -4.7 %

Lambda: 0.0 %

Voltage: 0.000 V

Bin. Bits: 00000000

 

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2008 - 000 - Electrical Malfunction

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Load: 100.0 %

Lambda: 99.4 %

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

Temperature: 51.3°C

 

 

Readiness: 1 1 0 0 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz podmienic, zobaczymy czy nastawnik jest winny. Osobiscie obstawiam wiazke. W necie posali ze sie sypie w miejscu wyjscia przez komore dzialowa do przedzialu silnika. Jak nie chcesz go nawiercac mozesz zastosowac moje rozwiazanie opisane kilka postow wczesniej :) czekam na niusy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Po zmianie nastawnika pojawił się tylko

 

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

P2015 - 000 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 148104 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.07

Time: 22:06:58

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Lambda: -4.7 %

Lambda: 0.0 %

Voltage: 3.572 V

Bin. Bits: 10001110

 

z nowym nastawnikiem:

 

22:10:01 Group 121

0.0 % Lambda

-7.1 % Lambda

00000100 Bin. Bits

3.572 V Voltage

 

 

Czy może pomóc dokładne wyczyszczenie starego oryginalnego nastawnika?

Nie widzi mi się drugiego nawiercać :D

 

może winą jest to, że nawiercałem tak naprawdę 2 dziury?

pierwszą nawierciłem zbyt blisko.

A może niepotrzebnie zakleiłem starą dziurę poxipolem? (choć co ma poxipol do zwarcia masy...)

 

już sam nie wiem... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli juz to zanieczyszczenia z wiercenia gdzies podeszly... Mozesz go wydmuchac sprezonym powietrzem w srodku. Nie wiem czy w tym watku na rosyjskim forum ze srubka nie pisali jakie wartosci powinienes miec w nastawniku na poszczegolnych pinach jak mierzysz miernikiem... Wtedy nie musialbys wpinac zawsze nastawnika w auto zeby go sprawdzic.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Rozkręciłem nastawnik, przeczyściłem jedynie odkurzaczem środek, trybiki etc. (nie mam sprężonego powietrza, a dziś sklepy zamknięte) :)

 

błąd P2009 nadal wyskakuje...

nie bardzo widzę na tym ruskim forum opisu, jakie parametry mierzone miernikiem na każdym pinie powinien mieć sprawny nastawnik...

 

:(

 

już zaczynam się irytować...

nie wiem dlaczego teraz wyskakuje P2009.

Po pierwszym nawierceniu obudowy ten błąd nie wyskakiwał, ale wyskakiwał nadal P2015, stąd druga dziurka mocniej ograniczająca zasięg.

 

już się pogubiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos moze czy w silniku CFGB tez sa te klapy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jimmy, jak myslisz ze to przez srubke... To ja wykrec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktos moze czy w silniku CFGB tez sa te klapy?

 

Nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuba, miałeś rację. Prawdopodobnie w czasie nawiercania/gwintowania zaprószył się opiłek, który powodował zwarcie.

Rozkręciłem jeszcze raz nastawnik, spsikałem na maxa we wszystkich zakamarkach sprężonym powietrzem (w wersji rozpylonej, ale także płynnej, tak by wypłynęły wszystkie opiłki aluminium z przewiercanej obudowy).

Na końcu intensywnie całość wypsikałem płynem do oczyszczania styków elektrycznych.

Całość skręciłem i...

Błędów nie pokazuje :)

 

Dzięki za wsparcie, u mnie (miejmy nadzieję) problem rozwiązany...

 

pzdr

kuba

 

 

Jesli juz to zanieczyszczenia z wiercenia gdzies podeszly... Mozesz go wydmuchac sprezonym powietrzem w srodku. Nie wiem czy w tym watku na rosyjskim forum ze srubka nie pisali jakie wartosci powinienes miec w nastawniku na poszczegolnych pinach jak mierzysz miernikiem... Wtedy nie musialbys wpinac zawsze nastawnika w auto zeby go sprawdzic.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co, ciesze sie ze moglem pomoc. :)

Bedzie hulac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten dziwny dźwięk, o którym wczoraj Ci pisałem na PW, to:

 

01592 - Air Quality Sensor (G238)

dziś wyskoczył błąd

czujnik odpowiada za przełączanie w tryb obiegu powietrza zamknięty/otwarty.

jest walnięty i dlatego bez przerwy przełącza obiegi, stąd te dziwne dźwięki.

 

Ale to już inna bajka, inny topic... :)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

 

jednak vcds to podstawa dla tych, którzy lubią DIY

 

 

ps.

 

Może potrzebuje ktoś nowego nastawnika klap?

Mam na zbyciu jeden, właściwie nowy ;)

 

Nie ma za co, ciesze sie ze moglem pomoc. :)

Bedzie hulac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności