Skocz do zawartości

Jarkow

  • Liczba zawartości

    413
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Jarkow

  • Urodziny 29.08.1962

Informacje osobiste

  • Imię
    Jarosław
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Ostrowiec Św

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1999

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Gruszka wygląda na sprawną.Chociaż te 0,39V to tak jakby sztanga była niewyregulowana. Dobrze by było wykonać ten pomiar przy przyspieszaniu, czy w momencie gdy zaczyna szarpać jest te 3,5 V. A sprawdzałeś podciśnienie z pompy vacum? może problem tkwi w słabym podciśnieniu.
  2. Pomiary przy odpiętej wtyczce nic nie dają. Tam jest +5V - zasilanie, drugi to masa, trzeci to informacja z czujnika halla w gruszce. Jeżeli odepniesz wtyczkę, to nie ma info z czujnika, więc ci nic nie pokazuje. Musiałbyś to zrobić na wpiętej wtyczce, wpinając się w przewody. Czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na rurze dolotu, w przedniej dolnej części silnika. Od góry patrząc - od zespołu zaworu EGR i przepustnicy idzie w dół krótkie gumowe kolanko, dalej plastikowa rura - na niej jest czujnik ciśnienia doładowania.
  3. W BMR jest już gruszka z czujnikiem położenia. Podłącz pod VCDS, w bloku 120, w 4 okienku na wolnych obrotach powinno pokazywać 0,76V, przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku ok. 3,3 - 3,8V. Sprawdź to.
  4. Jak sprawdzałeś gruszkę i sztangę? Błąd mówi o nieszczelnej gruszce - wtedy jest niedoładowanie. Weź dużą strzykawkę, podłącz do gruszki - tam gdzie wchodzi rurka podciśnienia, wytwórz próżnię i sprawdź czy sztanga się wysuwa i czy zostaje wysunięta. Na tym forum było to już wielokrotnie omawiane.
  5. short to plus oznacza zwarcie z plusem, jeżeli pojawia się przed uruchomieniem silnika i nadal po wymianie czujnika to prawdopodobnie jest uszkodzona wiązka, przewód, kostka.
  6. Zawór zwrotny paliwa utrzymuje ciśnienie ok. 10 bar. Zawór regulacyjny na szynie CR (rampie) jest otwarty przy "spoczynku" czyli wyłączeniu zapłonu. Ciśnienie na szynie CR po włączeniu zapłonu, przed uruchomieniem rozrusznika powinno wynosić tyle, ile na zaworze powrotnym czyli 8-10 bar. Jeżeli zawór na szynie jest uszkodzony i pokazuje zbyt wysokie ciśnienie, to zwór na pompie może niewłaściwie sterować ciśnieniem.
  7. Zacząłbym od sprawdzenia gruszki turbiny, układu podciśnienia w tym pompy vacuum, ogólnie sterowania turbiną. Co to za warsztaty były że tego nie sprawdzili przede wszystkim.
  8. Lapę odkręcasz. W sumie prosta sprawa, ale żeby to dobrze zrobić powinieneś mieć blokadę do rozrządu - jest inna niż do PD.
  9. Nie wiem czego oczekujesz od takiej grzałki. Miałem grzałkę elektryczną w mercedesie W123. fabryczna, wkręcana w blok silnika moc 400W. 20 minut wystarczało żeby auto odpalało jak latem. Ta nagrzewa też kabinę. Oczywiście webasto to już inna bajka (mam w superbie).
  10. P0299 to błąd zbyt niskiego ciśnienia doładowania. Żeby to była wina kolektora dolotowego to musiałby być dziurawy. Adaptacja nic nie da (jeżeli chodzi o ten błąd) - adaptacja jest dla klap kolektora ssącego i nijak się nie ma do ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia gruszka przy turbo, szczelność w dolocie i przydałoby zrobić logi dynamiczne żeby zobaczyć jak ładuje turbina.
  11. 09754 - błąd dodatkowej pompy wody - znajduje się z przodu, najlepiej widać ją od spodu 09778 - za niskie napięcie na zacisku B+ 00516 - styk biegu jałowego przepustnicy
  12. W bloku pomiarowym 120 można obserwować położenie nastawnika turbosprężarki, dla tych aut które mają gruszkę z elektronicznym czujnikiem położenia - wszystkie CR i niektóre PD. Max doładowanie to ok 0,74V, min. 3,30V. W bloku 121 obserwujesz pracę klap kolektora. Przy nowym kolektorze te wartości są podobne - 0,74V i 3,30V. W trakcie wyrabiania się cięgien ta wartość się zmienia i najważniejsza jest ta pierwsza. U mnie przy przebiegu ok. 230 tys. pokazuje 0,79V i na razie nie ma błędów. Naprawiając nastawnik czy to za pomocą śrubki, czy innego ogranicznika należy tak zablokować możliwość jego wychylenia aby osiągnąć zbliżoną wartość do 0,74V. Można to robić na wymontowanym nastawniku z podpiętym VCDS. Dzięki temu uniknie się wielokrotnego rozbierania nastawnika. Z moich obserwacji na kilku różnych autach z tym problemem, dla ECU najważniejsza jest ta pierwsza wartość, druga jest bez znaczenia.
  13. wiesiok, a masz webasto? Bo przy dogrzewaniu webasto przy niskich temperaturach silnik nagrzewa się szybciej, przy temp. ok 10 stopni silnik nagrzewa się wolniej bo nie dogrzewa go webasto. To ma też wpływ na kondycję dpf.
  14. Zamiast przełączników można VCDS w ogrzewanie dodatkowe, adaptacji na kanale 6 zmienić wartość z 1 na 0. Wyłącza się funkcję automatycznego dogrzewania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności