Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wyskakuje mi bład p2015 pewnie każdy z nas wie o co chodzi a mianowicie o uszkodzony plastikowy element ograniczający otwarcie klapek w kolektorze. Czy ktoś oprócz wymiany kolektora z nastawnikiem stosował takie coś? Czy to jest trwałe sprawdza się i nie szkodzi silnikowi?

 

https://tafmet.pl/zestawy-naprawcze/270-p2015-ogranicznik-nastawnika-klap-dla-silnikow-20-tdi-cr-z-tworzywowym-kolektorem-5902553473025.html

 

Bardzo proszę o odp. i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ja z tym jeżdżę i narazie jest spakuj tylko kup sobie odpowiedni bo są różne do kolektora plastikowego i metalowego ale pewnie masz plastikowy bo ten sam rocznik

Tylko niestety kolektor musisz ściągnąć  do montażu wspornika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak długo już z tym jeździsz byłeś w stanie sam to zamontować czy dawałeś do mechanika? Jak oglądam to na YT to nie jest to za bardzo skomplikowane 3 śruby i jedna sprężynka ale ja się nie znam :) Zastanawiam się skoro to takie korzystniejsze finansowo rozwiązanie bo regenerowany kolektor na aledrogo.pl bez nastawnika 500 z 700 ziko nowy w ASo 2k a to tylko 40-200 zł, a pytając mechanika o to nie zna i nie montował???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałeś pewnie montaż na kolektor metalowym a tam są śruby z przodu plastikowy ma śruby z tyłu więc musisz zdemontować kolektor bo inaczej nie wykręcić tych śrub na spokojnie godzinka roboty mam to założone już 4 -5 miesięcy dasz sobie radę 

Tu masz cały temat odnośnie klap 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeeee z tego co się orientowałem zdjęcie kolektora to nie taka sprawa na godzinke przeciez to trzeba zdjąc całą listwę, egr i przepustnicę ect przy okazji moża to wyczyścić no a jak to zrobisz to trzeba przyuczać chyba ale ja nie mechanik widziałem na YT :) Sam to raczej nie ruszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinka spokojnie wystarczy egr i przepustnice nie odkrecasz schodzi z całym kolektorem  chyba że będziesz czyścił wszystko no to wiadomo dłużej zejdzie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3h z czyszczeniem mi się zeszło,  pierwszy raz to robilem. Nawet kolektor w środku skrobalem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę i Egr też skrobałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś kompem ustawienia? podobno jak się rusza przepustnicą i jej kątem to potem trzeba ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pokazało błędu więc nic nie robiłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz robić ustawień tylko zrub sobie procedurę odpowietrzanie układu paliwowego jak sciagniesz szyne cr powtórz przynajmniej 3 razy ja egr nie czysciłem bo zakladałem nowy wymyłem tylko kolektor i klape gaszącą ale to przy wcześniejszych pracach

Edytowane przez studzien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam ten ogranicznik zamontowany na kolektorze. Śmigam już dwa miesiące i błędy nie powróciły. Akurat u mnie był metalowy kolektor więc było prościej. Kupowałem na all za ok. 50zł. Droższych nie ma sensu, bo to będzie i tak to samo. Także polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można klapy softowo wyłączyć i mieć spokój. Np. przy okazji chiptuningu lub po prostu same klapy. :P

Jeśli by kogoś taka opcja interesowała to mogę taki zabieg wykonać :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komus udalos sie zalozyc ten zestaw bez rozpinania nastawnika? Odpiac tylko kabel i odkrecic sruby, moze da sie jakos od dolu zamontowac ten ogranicznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2018 o 07:36, jacpass napisał:

błąd powstaje w wyniku wyrobienia się dżwigni obracania klap w miejscu łączenia z prętem na którym są zamocowane klapy . Można wymienić cały kolektor na nowy , a to spory wydatek , ja zacisnąłem trytytkę w miejscu dżwigni tak żeby w stanie spoczynku nie dochodziła ona do końca o grubość tej właśnie trytytki , jeżdżę już rok i błąd się nie zapala

A te trytytke zacisnales na ramieniu dzwigniu od strony nastawnika, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał i mnie ten błąd nieszczęsny i mam pytanie do was, muszę autem jakoś kilka dni przejeździć do roboty zanim się zabiorę, powiedzcie mi czy odpięcie wtyczki od tego nastawnika sprawi że komputer nie będzie obcinał mocy i przechodził w tryb awaryjny czy to nic nie da? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... z tym błędem P2015 przeszedł w tryb awaryjny? U mnie nic takiego nie miało miejsca. Jeszcze mniej palił o jakiś litr/100km ? Nic nie odpinaj. Spokojnie możesz jeździć. Niektórzy jak czytałem olewają temat i jeżdżą z checkiem. Mnie on strasznie denerwował. Poza tym żadnych negatywnych skutków nie odczułem. Nawet DPF się wypalał normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie tak, jeszcze będę diagnozował dokładniej kompem ale, przeskakuje cały czas w tryb awaryjny i miga kontrolka świec i ta poniżej chyba od silnika świeci cały czas.

 

EDIT: byłem teraz na sprawdzeniu CDIF'em i mam 3 błędy:  P2015, P0403, P2016 

Ktoś coś jest wstanie powiedzieć co to się dzieje dokładnie?

Edytowane przez passat2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik zalozony, ale czu komus po zalozeniu i wylaczaniu silnika nastawnik piszczal i chodzil ze 3 razy zanim sie nie wylaczy zupelnie? u mnie teraz sie tak dzieje, bledu niby nie ma ale ten nastawnik sam z siebie chodzi i wraca po wylaczeniu silnika.

Aha no i zgubilem sprezynke... DO czego ona jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności