Skocz do zawartości
marecek

Projekt - miękkie kierunkowskazy

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie do tych co już taki moduł posiadają, czy po zamontowaniu gdy macie włączone światła drogowe działają wam kierunkowskazy? U mnie coś takiego wystąpiło i nie wiem czy to wina tego modułu, bo zauważyłem to jakiś czas po montażu

 

Przy skręcaniu w prawo i przy normalnym uruchomieniu kierunku (manetka do końca), po powrocie jeszcze miga trzy razy. Czyli tak jak nie powinien (jakby się ten "miękki" włączał. Przy skręcaniu w lewo nie ma tego problemu - kierunek gaśnie od razu.

 

tak właśnie działają moduły z allegro :D

jak byście kupili ori to nie było by problemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak właśnie działają moduły z allegro :-D

jak byście kupili ori to nie było by problemu ;-)

 

Może i tak :) Chociaż bardziej podejrzewam, że to manetka podczas powrotu wysyła dodatkowy sygnał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie mylisz się. U mnie przy normalnych kierunkach czasem jak manetka odbija to potrafi na ułamek sekundy załączyć przeciwległy kierunek- i dlatego miękki się wtedy załączy jak masz moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I nie mylisz się. U mnie przy normalnych kierunkach czasem jak manetka odbija to potrafi na ułamek sekundy załączyć przeciwległy kierunek- i dlatego miękki się wtedy załączy jak masz moduł.
Rozumiem, że tak się dzieje nawet przy oryginalnym module :)

 

A tak serio, to jest jakaś szansa to "wyregulować"? Bo trochę jest to denerwujące.

 

Dodam też, że tak się dzieje nawet, gdy wracam manetkę sam tak spokojnie, żeby nie mogła odskoczyć.

Edytowane przez konjo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście zabiorę się za testowanie 3ciego shametu jeżeli układ będzie dostępny u mnie lokalnie. jeżeli nie dostane tego scalaka to zrobie na 555 tylko chyba go zmodyfikuje lekko . jak dokonam tej pracy to podrzucę relacje z efektów.

 

Jak tam kolego, udało Ci się coś zdziałać? bo tak też się zastanawiam czy samemu się nie pobawić tym schemacikiem, bo to co mówią koledzy:

Panowie, a ja mam lepszą propozycje.

kupiłem, zamontowałem , DZIAŁA !!!!

to pewnie jest to cudeńko zrobione za pomocą podobnego schematu, ciekaw jestem ile wyniosą części:] Jakby udało się jeszcze zlokalizować co to jest za kostka w tym kabelku co jest w org miękkich kierunkach, dostać ją za grosze, to można by było coś takiego podłączyć jak org bez żadnego cięcia, czy lutowania (czytaj rzeźbienia w kabelkach) :]

 

Ciekawe czy warte zachodu :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko

Czy ktoś już montował coś takiego http://cubeelectronics.com/ster_fw.php

jest to też miękki kierunek tej że firmy i zakupiłem ale

po podłączeniu pod manetke klika tylko raz i niepozwala więcej

a po podłączeniu pod przekażnik świateł awaryjnych jakoś nie mogę trafić który jest wyjście a który wejście sprawdzam miernikiem i wszystko gra a po podpięciu nic nie świeci

Dodam ze na sucho po podłączeniu żarówki pod akumulator miga pięknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po podłączeniu pod manetke klika tylko raz i niepozwala więcej

 

może to problem o którym pisze sprzedawca: "Urządzenie może nie działać poprawnie w najnowszych autach z systemem CAN."

tak przy okazji to się właśnie zastanawiam czy nie zakupić sobie tego by zrobić doświetlanie zakrętów :) przynajmniej od czegoś wykorzystał bym halogeny przeciwmgielne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mr.x

Może imasz rację nie zastanawiałem się do tej pory na tym

ale notabene przed zakupem dzwoniłem do gościa i rozmawiałem i podałem model i rocznik auta a On mnie zapewniał ze wszystko będzie grało OK

Więc teraz jestem w kropce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedząc na elektrodzie znalazłem schemacik do miękkiego kierunkowskazu i wydaje mi się bardzo mądry, gdyż jest przemyślany tak że przypadkowe kliknięcie albo odbicie manetki nie załączy kierunku w drugą strone gdyż czeba przyczymać na 300ms żeby załączyło układ.Niestety nie mam programatora żeby zaprogramować układ dlatego może ktoś z forum zainteresuje się tym schematem i spróbuje go wykonać.Podaję link do opisu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1172269.html

 

Proszę o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się bardzo mądry, gdyż jest przemyślany tak że przypadkowe kliknięcie albo odbicie manetki nie załączy kierunku w drugą stronę gdyż trzeba przytrzymać na 300ms

 

i tu się mylisz bo trzeba przycisnąć KRÓCEJ niż 300ms. czyli działa jak każdy tego typu moduł.

 

Jakiś czas temu próbowałem zmontować to http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_signal_module Wsjo ok ale jest błąd albo we wzorze płytki albo w schemacie. Nie udało mi się tego uruchomić (być może problem z programowaniem procka).

 

Kilka dni temu zamówiłem z cubeelectronics takowy moduł. Przedwczoraj go założyłem i działa wyśmienicie. Jednym słowem polecam. Montaż prosty i szybki przy włączniku od awaryjnych. Polecam szczególnie, że maja teraz jakąś promocję i sprzedają coś około 50 zł taniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to węź podeślij link co to zamówiłeś.Co masz na myśli że działa wyśmienicie?Ciekawy jestem jak będzie działał ten projekt z elektrody, może sie niedługo pobawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link był podany kilka pięter wyżej :)

 

http://cubeelectronics.com/ster_fw.php

 

a ja kupiłem od nich na allegro dokładnie tutaj

 

http://allegro.pl/item926894197_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html

 

co prawda piszą o doświetlaniu ale to kwestia ustawienia modułu do czego ma służyć (bogata instrukcja w komplecie, ustawia się mikropzełączniczkami na płytce więc żadna filozofia, jeden moduł może działać w jednym z 60 sposobów ustawienia). A czemu działa wyśmienicie? Bo działa i tak jak powinno z możliwością ustawienia ilości mrugnięć. Włączenie kierunków przeciwnych wyłącza moduł oraz ponowne "tyknięcie" w manetkę wyłącza mruganie (gdybyśmy się rozmyślili np zmieniając pas ruchu). Już zamawiam u nich następny identyczny modulik i wykorzystam go do doświetlania zakrętów i kolejny do świateł dziennych (drogowe świecące na 10%).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://cubeelectronics.com/ster_fw.php

 

i jak Wam działa ten sterownik świateł z tej strony? są jakieś problemy?

czy podczas instalacji trzeba rozbierać ramkę (mam navi MCD, a nie mam tych haczyków do wyjęcia jej), czy można jakoś nagimnastykować się i podpiąć inaczej

POzdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczyki kosztują grosze na allegro-kup sobie i z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei poważnie się nad tym zastanawiam: http://www.cubeelectronics.com/komfort.php

 

Głównie ze względu na wspominane komfortowe (czy miękkie) kierunki i funkcję Comming/Leaving home (jeden minus - brak czujnika zmierzchu ;/).

Ma też doświetlanie halogenami zakrętów i lekko dziwną funkcję - włącza oba halogeny przy cofaniu (niby ma pomóc na ciasnych parkingach nocą).

 

Tak że to w/w przeze mnie cacko to takie all-in-one i w sumie nie drogie w porównaniu do mnogości funkcji i możliwości - pytanie jak się spisuje. Nie ma tego nikt u siebie? ;)

 

A Ty Rafalek to z jakiego względu chcesz światła dzienne "przyciemnić" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doświetlanie zakrętów, to chyba chyba ukłon w stronę drogówki. Jeżeli danych świateł i sposobu ich używania nie ma w kodeksie drogowym to...

Za coś przecież trzeba płacić mandaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To twierdzisz, że te wszystkie Merce, nowe VW i inne samochody mają to nielegalnie i zaraz zaczną im sypać mandatami? oO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doświetlanie zakrętów, to chyba chyba ukłon w stronę drogówki. Jeżeli danych świateł i sposobu ich używania nie ma w kodeksie drogowym to...

Za coś przecież trzeba płacić mandaty.

 

Kolego. To nie jest tak. Nielegalnie jest używać przeciwmgłowych jako zakrętowych, bo:

 

Homologacja świateł przeciwmgłowych wg regulacji ECE 19, seria zmian 02

 

Ale typowe zakrętówki mają inną swoją homologację:

 

Homologacja lamp zakrętowych wg regulacji ECE 119, seria zmian 00

 

1951 Numer homologacji wg ECE

 

A ponieważ jesteśmy w UE, to jak masz tak homologowane lampy, to pan policjant może ci na pukiel skoczyć.

 

Poza tym prawdziwe zakrętówki muszą się wyłączać powyżej 40 km/h. Wtedy jest wszystko zgodne z prawem. No i świecą tak właśnie:

 

010kzj.jpg

 

Jest to nie do uzyskania na standardowych światłach przeciwmgłowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowe VW i inne samochody mają to nielegalnie

oczywiście, że tak nie twierdzę. Twierdzę tylko, że polskie przepisy jeszcze nie uwzględniły tego rodzaju "udogodnień". A co nie jest w przepisach... . To samo dotyczy problemu rejestracji w Polsce aut z kierownicą po prawej stronie. Wiem, że ten problem ma być rozwiązany zgodnie z prawem europejskim.

 

Nielegalnie jest używać przeciwmgłowych jako zakrętowych, bo

Wyjątkiem jest stosowanie tych świateł na drodze krętej - wtedy można.

Edytowane przez Chworz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjątkiem jest stosowanie tych świateł na drodze krętej - wtedy można.

 

Nie można tego używać jako zakrętówek, bo nie można wcale tego używać jako zakrętówek. Można włączyć przeciwmgłowe jako przeciwmgłowe. Nie jako zakrętowe.

 

Jak pisałem światła zakrętowe mają spełniać kilka norm, w tym najważniejszą deaktywacja powyżej 40 km/h. Światła zakrętowe nie działają tylko z kierunkowskazami. Działają także po skręceniu kierownicy. Więc jak jedziesz na krętej drodze poniżej 40 km/h system działa sam!

 

Zobacz jak jechałem - nie było kierunków, a działało

 

[ame]

[/ame]

 

Moduł taki jak opisują powyżej nie wyłącza się przy 40 km/h ani nie uaktywnia podczas skrętu. Więc co? Na krętej drodze będziesz migał kierunkami na każdym zakręcie, by to uaktywnić? I nie migał powyżej 40 km/h? Nie wyobrażam sobie tego. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności