Jump to content
marecek

Projekt - miękkie kierunkowskazy

Recommended Posts

Bartek, zapomniałeś o cenie euro: 000998229A ZESTAW SPOCZYNKOWY brutto: PLN 191.00 (sklep.gajos.com.pl).

 

to fakt ojro poszło grubo w górę, tylko że nie poszło 100% by cena wzrosła prawie 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites
to fakt ojro poszło grubo w górę, tylko że nie poszło 100% by cena wzrosła prawie 100%

 

Zgadza sie Bartek ojro nie poszło tak wysoko , dzisiaj byłem po parę gratów w aso i z kilku zrezygnowałem bo cena poszła zdrowo do góry (niektóre nawet 300%) nawet sprzedający nie wiedział dlaczego tyle , miesiąc temu dostali nowe cenniki na czesci i takie zmiany były , tych z vw poprostu pogięło , ale czas zarabiać na częściach nie na samochodach :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już nabrałem wprawy w robieniu wiązki do tempomatu, mam nadzieję że z tą wiązką też dam radę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacja z ostatniej chwili, zestaw 000 998 229 A kosztuje w ASO (ul.Radzymińska W-wa) 210 zł. Montaż około 150 zł. Dziś mam nadzieję odebrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba poczekam na lepsze (tańsze) czasy!

Miałem montować razem z tempomatem na wakacje (jak będę w PL) ale coś czarno to widzę!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacja z ostatniej chwili, zestaw 000 998 229 A kosztuje w ASO (ul.Radzymińska W-wa) 210 zł. Montaż około 150 zł. Dziś mam nadzieję odebrać.

 

 

ASO Zasada 200zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam właśnie jestem kolejnym forumowiczem z zamontowanymi "miękkimi" kierunkami. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, cena obecnie trochę wysoka (Rowiński & Wajdemajer -191 zł.) Montaż okazuje się banalnie prosty w/g opisu "marecka" jak i forum TDI. Trzeba się uzbroić w cierpliwość (lub przyrząd) przy rozbieraniu pinów. Gdzieś widziałem opinię że kierunek musi odklikać swoje 4 razy przed zmianą na przeciwpołożną - bzdura mój od rzu kończy i klika po drugiej stronie. Reasumując: polecam, wygodne i przydatne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdzieś widziałem opinię że kierunek musi odklikać swoje 4 razy przed zmianą na przeciwpołożną - bzdura mój od rzu kończy i klika po drugiej stronie.

 

być może przeczytałeś moją wypowiedź, że musi się wyklikać - bo nie można wyłączyć klikania jak już zacznie mrygać ;) to w sumie jedyna jego wada... ale nigdy jeszcze nie miałem potrzeby zrezygnowania z mrygacza przez upłynięciem czwartego "klik" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdzieś widziałem opinię że kierunek musi odklikać swoje 4 razy przed zmianą na przeciwpołożną - bzdura mój od rzu kończy i klika po drugiej stronie.

 

dokładnie nie musi aczkolwiek jak wrzuci się kierunek lecz zmienia się zdanie i chce się jechać prosto to niestety po wyłączeniu kierunku mruga on dalej 4 razy

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 razy

 

jak machnę manetką to mi mruga zawsze 4 razy (widzę, że nie tylko mi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm kurczę, mam w rodzinie nową Astrę 3 którą często jeżdżę i mi ten patent średnio się podoba.

Jak już wcześniej ktoś napisał - czasami dyskoteka na drodze zwłaszcza jak przy większych prędkościach nie słychać dźwięków kierunkowskazów i można się pomylić.

Poza tym odpada dziękowanie kierunkami.

I też uważam, że przy wyprzedaniu kierunek powinien migać cały czas, na trasie jest się lepiej widocznym (mało kto tak robi...)

 

Poza tym nie wiem czy wiecie ale Opel w nowej Insignii zrezygnował już z tego wynalazku i są normalne kierunkowskazy.

Także ja bym się na to do Passata nie zdecydował, w nowej Astrze mi wystarczy aż z nadmiarem :P

 

Aa! P.S

Nie wiem czy ktoś to wcześniej napisał ale w nowym Passacie (B6) też jest takie rozwiązanie (ups, chyba nie odkryłem Ameryki :P)

W każdym razie ja o tym nie wiedziałem i jak ostatnio jechałem to nie potrafiłem przez 30 sekund wyłączyć kierunku :D

Jechałem i migałem prawo lewo cały czas, myślę sobie kurde co jest!

I dopiero po chwili mój ociężały mózg załapał, że to to samo co w Oplu :P

Edited by Matee

Share this post


Link to post
Share on other sites
I dopiero po chwili mój ociężały mózg załapał, że to to samo co w Oplu :P

 

no i tu się mylisz, bo nie to samo... albo po prostu oplem nie jeździłeś. W oplach jest manetka "miękka", tzn. dwupołożeniowa, ale nie jest mechanicznie blokowana przy wrzucaniu kierunkowskazu. To, co robi vw/audi czy mercedes to skrzyżowanie funkcjonalności (3 mrygnięcia) z tradycją (manetka mechanicznie blokuje się po wbiciu kierunku do czasu odkręcenia kierownicy). I wg mnie jest to o wiele lepsze rozwiązanie niż w oplach (ze względu na intuicyjność jego działania).

 

Fakt faktem, że dziękować ciężko (lewo-prawo-lewo). Od tego mam prawą rękę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie za 89 złotych macie takie kierunkowskazy + doświetlanie zakrętów niestety jeszcze tego nie zakładałem i nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce.

http://cubeelectronics.com/ster_fw.php

na prezentowanym filmie doświetlanie zakrętów wygląda przekozacko :) :) :) Szkoda, że się pozbyłem halogenów z auta, bo od razu mam ochotę do nich wrócić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ależ przecież napisałem, że praktycznie codziennie jeżdżę "trójką" :PP

Po prostu rzadko mam okazję jeździć tą B6stką i może dlatego nie rozróżniłem tych kierunków.

Na 1wszy rzut oka było to dla mnie takie samo rozwiązanie.

Zresztą, wolę standardowe zamiast tego co jest w Oplu - i tak jak mówię, w Insignii już tego "bajeru" nie ma :)

 

A jak to jest z tym doświetlaniem? Włącza się za każdym razem jak włączymy kierunkowskaz? (mówię o tym z linka)

Czy tylko przy skręcie?

Bo ja rozumiem to tak, że działa wspólnie z miękkim kierunkowskazem i system włączy halogen dopiero przy ciągłym miganiu?

Szkoda tylko, że nie mam halogenów :P

- a nawet gdybym miał to i tak nie są umieszczone w tym modelu na dole auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie za 89 złotych macie takie kierunkowskazy + doświetlanie zakrętów niestety jeszcze tego nie zakładałem i nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce.

http://cubeelectronics.com/ster_fw.php

 

wychodzi na to że wyprzedzając też będą się włączać?skoro są aktywowane impulsem z kierunków, to tak by wychodziło...?jeżeli się mylę to proszę o wyjaśnienie zasady działania, jeśli ktoś wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie na filmiku z tej strony, człowiek stojąc na prostych kołach włącza kierunkowskaz i włączają mu się "na prostej drodze"

To byłoby troszkę bez sensu i oślepiałoby nadjeżdżających z przeciwka.

Mi się wydaje że to powinno być połączone z tym miękkim kierunkowskazem w takim wypadku:

- miga trzy czy ileś tam razy - halogen NIE włącza się

- miga ciągle - halogen uruchomiony.

Ktoś to może przetestuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest też pytanie czy działa to w dzień?bo jak wiemy śiwatła mamy ON cały dzień, doświetlanie w dzień mija się z celem.jak to jest rozwiązane ori ?czujnik zmierzchu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych...

 

Poszukuję osoby, która poświęciła swój czas i pomogła zamontować ten zestaw u mnie w Passacinie. Najlepiej z Wawy lub okolic... Mam dużą nawigację (MFD) i w ogóle nie mam pojęcia jak to rozebrać, żeby dostać się do wiązki.

Opis czytałem, ale zdjęcia robione są już po wyjęciu radia i włączników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy