Skocz do zawartości
marecek

Projekt - miękkie kierunkowskazy

Rekomendowane odpowiedzi

można spowodować jednorazowe mignięcie, ale trzeba dwa razy nacisnąć dźwignię

Potwierdzam :ok:

 

nie zawsze używa się odpowiedniej siły przełączając manetkę, wierzcie mi że różnica siły jest niewielka i skutkuje to czasami jazdą z włączonymi kierunkami

Nie wierzę, że nie odczuwasz u siebie "pstryknięcia" manetki gdy zostaje w dolnym lub górnym położeniu :mur:

 

miękkie kierunki są czynnikiem któty dyskwalifikuje auto

Nie przesadzaj ;) zaraz CAŁE auto :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

U mnie w A4 jest, bez rewelacji pewnie vagiem da sie to wyłączyć? Denerwuje czasami, myśle ze do paska cos by sie z takiej a4 dobrało, chyba mocno sie nie różnią te samochody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trochę późno to pytanie wrzucam, ale....

kubelt napisał/a:

Mam w zwyczaju dziekowac za wyjatkowe uczynnosci na drodze. Nie uzywam jednak do tego awaryjnych gdyz te oznaczaja cos innego, tylko dziekuje kierunkowskazami prawy-lewy-prawy.

Co w takim razie oznacza mrugnięcie "awaryjnymi" :?: Bo pierwszy raz słyszę taką opinię. bez urazy oczywiście. Proszę tylko o wyjaśnienie :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.

 

Tak się zastanawiam nad tymi wypowiedziami i albo ktoś coś usłyszał jak to działa , albo te autka mają nie tak to zrobione .

W MB Vito (W639) którym pomykam już ponad rok czasu, mam tak zwane miekkie kierunki i jestem z tego zadowolony i brakuje mi czegoś takiego w pasku i bardzo chetnie bym sobie takie cuś zamontował o ile to nie bedzie wielki problem.

 

A działa to w MB Vito tak:

 

delikatne dotknięcie i miga 3 razy

mocniejsze dotknięcie miga cały czas

jak ktoś lubi dziękować kierunkami to też nie widze problemu tylko tyle że po ostatnim dotknięciu zamiga 3 razy i koniec,ale ja w tym nie widze nic dziwnego.

 

Ja nie mam żadneg problemu z takimi kierunkami. :hyhy: i jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
Może trochę późno to pytanie wrzucam, ale....
kubelt napisał/a:

Mam w zwyczaju dziekowac za wyjatkowe uczynnosci na drodze. Nie uzywam jednak do tego awaryjnych gdyz te oznaczaja cos innego, tylko dziekuje kierunkowskazami prawy-lewy-prawy.

Co w takim razie oznacza mrugnięcie "awaryjnymi" :?: Bo pierwszy raz słyszę taką opinię. bez urazy oczywiście. Proszę tylko o wyjaśnienie :cwaniak:

 

Po pierwsze na postoju informują użytkowników o zachowaniu szczególnej ostrożności, a po drugie Danek (chyba, nie jeździłeś po autostradach) kiedy mamy Stau czyli po Polsku korek na Autobahn - autostradzie włącza się awarie, co pozwala innym użytkownikom ruchu na wcześniejsze przyhamowanie.

 

P.S. : Ale ze mnie lingwista :rotfl: !

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4MOTION_LBN napisał/a:

Po pierwsze na postoju informują użytkowników o zachowaniu szczególnej ostrożności, a po drugie Danek (chyba, nie jeździłeś po autostradach) kiedy mamy Stau czyli po Polsku korek na Autobahn - autostradzie włącza się awarie, co pozwala innym użytkownikom ruchu na wcześniejsze przyhamowanie.

To akurat wiem. A po "autobanach też jeździłem. I sam zawsze, jak zbilżam sie do korka, to właczam awaryjne. Tak samo robię przy zbliżaniu się do zamknietych szlabanów kolejowych. Gdy muszę gwałtownie hamować - to też dodatkow włączam awaryjne (jak zdążę ręką "machnąć do przycisku" oczywiście). A "dziękowanie" po wyprzedzeniu auta, jest zgoła innym przypadkiem. Gość cię puszcza (zjeżdża do boku, daje migacz w prawo....itp), wiec go mijasz. A co to oznacza :?: Że masz przed sobą czystą drogę. Więc w obu przypadkach (ostrzeganie przed zatorem na drodze lub dziękowanie) - nie ma raczej możliwości "pomyłki" - co w danej chwili oznaczają światła awaryjne. Przynajmniej takie jest moje zdanie. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tu ktoś z Deutschlandii, kto mógłby mi coś takiego zamówić?? :evil:

 

 

//edit:

 

nie widzę szansy na zamówienie tego, bo Niemcy zgodnie mówią "nie" jak pytam ich czy wysyłają do Polen ;)

 

Ale... podrążę temat, który sam zapoczątkowałem: przyglądając się fotkom można w bardzo prosty sposób dojść do tego jak co jest połączone. Na jednej aukcji znalazłem nawet numer przekaźnika ;) Na moje oko jest to trywialna instalacja z wykorzystaniem fabrycznych elementów.

 

Numer tego "magicznego" przekaźnika to 000 963 227. Czy ktoś mógłby to potwierdzić z ETKI? Wyczytałem przyglądając się focie na tej aukcji.

 

07070004hq2.jpg

 

Hasło do wyszukiwania na niemiecki ebaju: komfortblinker ;)

Cena gotowego zestawu plug-and-play nawet przystępna, bo 35EU + koszty transportu.(15EU). Ale gdzie frajda ze zrobienia czegoś samemu??

 

Powtarzam jednocześnie pytanie - czy ktoś z mieszkających w Niemczech nie podjąłby się zamówienia takiego zestawu dla mnie? Chętnie bym rozpisał schemat w bardziej cywilizowany sposób, niż tylko na podstawie samych fotek ;)

 

 

EDIT: 13.50

Wystarczyło chwilę poszukać ;) Na passatplus.de znalazłem wyjaśnienie tego problemu. Oczywiście po Niemiecku, ale babelfish poradził sobie z tym całkiem nieźle:

 

The comfort turn signal module of VOLKSWAGEN gives it in 2 different variants. 000,998,229 is with universal wiring harness and 000,998,229 A is with a special wiring harness for gulf 4 and trade wind 3B/3BG.

 

The supplementary part 000,998,229 contains the wiring harness of 000,971,123, the relay 000,953,227 and the guidance 000,012,175, and the supplementary part 000,998,229 A contains the wiring harness of 000,971,123 A, the relay 000,953,227 and the guidance 000,012,175 A.

 

Wygląda więc na to, że mamy dostępny cały zestaw serwisowy o numerze 000 998 229 A. Pakiecik zawiera przekaźnik, wiązki i instrukcję. Ktoś ma możliwość sprawdzenia ceny tego na miejscu? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wiadomo, ale po kolei :D :

 

Tu dzieki koledze marecek za znalezienie nr. części :padam:

 

Byłem dzisiaj w ASO i wygląda to tak że nie ma potrzeby zamawiania tego u germańców tylko można sobie to zamówić w ASO i koszty nie są duże :

 

- komplet o nr. 000 998 229 A który zawiera kabel , przekaźnik i opaske (ma być także instrukcja w środku opakowania) kosztuje 163,00 zł. i czas oczekiwania na ściągnięcie z germani to około 7 dni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Locus, no to zrzuta Userzy i niech ktoś oblatany w elektronice to rozbierze i zrobi "polską" wersję dla ubogich ;) Na 100% się da. Może w większym pudełku, ale... :D

Kto się dorzuca :?: Jak byśmy uzbierali 10 chętnych to wyjdzie jak za barszcz :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie. Lecę to w takim razie zamówić !!!!!!!!!!!! :D

 

EDIT 22.05.2007 / 11:07: zamówiłem już zestaw. Pan z obsługi nie wiedział co to jest i miał jakieś opory, żeby to zamówić, ale zamówił... 163,37... to prawie jak z ebay-a, tylko nie trzeba się pierniczyć w zamawianie od Niemców.

 

Czas realizacji: 10 dni. Pochwalę się, jak przyjdzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to już to mam. Działa wyśmienicie, ale tą instrukcję obsługi "po angielsku" to niech sobie <cenzura> wsadzą ;)

 

Jak znajdę chwilę, to rozpiszę schemat podłączenia tego dodatkowego przekaźnika. Prosta sprawa jak ktoś chce sobie podłubać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Tak w ogóle to już to mam. Działa wyśmienicie, ale tą instrukcję obsługi "po angielsku" to niech sobie <cenzura> wsadzą ;)

 

Mozna jakis scan tej instrukcji obejzec?

tego dodatkowego przekaźnika.

 

To jest zwykly przekaznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozna jakis scan tej instrukcji obejzec?

jasne, po weekendzie jak już znajdę chwilę ;)

 

To jest zwykly przekaznik?

nie. Nowy przekaźnik czasowy do kierunkowskazów - jest tu gdzieś podana jego symbolika (kilka postów wyżej). Cały zestaw kosztuje w ASO 160zł, więc jeśli cena tego maleństwa okazałaby się normalna, to nie warto kupować wiązek, a samemu się pobawić w elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marekkk...gdzie ten schemat, bo się lekko zainteresowałem tym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boommax, a udało Ci się dorwać ten przekaźnik w normalnej cenie? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzis sie pofatygowalem do servisu VW i zobaczylem....

 

 

VW wypuscil ustrojstwo ktore mozna doczepic do ukladu elektrycznego PASSATa ktore powoduje mietki kierunek

 

Numer czesci katalogowy VW:

 

 

000 998 229 A

 

koszt: 150zl

 

zamontowanie: 120zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuse, przewiń stronę...

 

ja dałem za to 163 bodajrze... Ale nie jestem do końca zadowolony. Nie jest to do końca eleganckie rozwiązanie eleganckie, a raczej "siłowe". Autor tego rozwiązania musiał pójść na kilka kompromisów, czego efektem jest brak możliwości wyłączenia kierunku w trakcie pracy oraz mało elegancki sposób załączania, o czym pisałem kilka postów wyżej.

 

Ogólnie - polecam.

 

btw. instalacja za 120 zł to też nie jest dużo, biorąc pod uwagę, że trzeba spędzić w aucie conajmniej 2 godziny główkując co i jak do czego wpiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

ja dałem za to 163 bodajrze... A

 

Jest jakas instrukcja zamontowania, tak jak to ma miejsce z tempomatem? MOzna poprosic o jakies foto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kri100v, instrukcję dostajesz papierową, ale ponieważ sam miałem z nią sporo problemów, to wytłumaczę na fotkach koncepcję montażu.

 

W zestawie dostajemy wiązkę oraz puste gniazdko, które trzeba obsadzić przewodami wyjętymi z wtyczki od świateł awaryjnych.

 

Zabieramy się więc do roboty - demontaż kokpitu, wyjęcie wiązki od awaryjnych i rozbrojenie kostki. Przyda się malutki śrubokręcik, wręcz dwie sztuki, bo te przewodziki są samozatrzaskowe i ciężko się je wyciąga z wtyczki. Ale wychodzą...

 

kierunki1.jpg

 

rozbieramy więc wtyczkę i wyciągamy z niej piny oznaczone w instrukcji - sorry, ale nie mam jej teraz pod ręką, więc nie podam kolorów. Jest to w miarę jednoznacznie opisane.

 

kierunki2.jpg

 

Tak wyciągnięte piny trzeba umieścić w pustej wtyczce - zgodnie ze schematem podanym w instrukcji. W kolejnym kroku trzeba zapełnić puste miejsca we wtyczce od awaryjnych pinami wychodzącymi z wiązki, którą dostaliśmy (też zwróćcie uwagę na schemat, bo instrukcja sama z siebie niewiele mówi - jest nieczytelna). Ostatnim krokiem jest złożenie i przetestowanie...

 

kierunki4.jpg

 

i jeszcze raz widok poglądowy

 

kierunki3.jpg

 

sorry za złą jakość zdjęć - nie miałem robić guide-a, zuse sie zobowiązał ;) Ja tylko pokazuje, że jest to wykonalne na podstawie instrukcji (choć ta jest massakrycznie nieczytelna!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności