Mr. X Zgłoś #101 Napisano 21 Października 2009 A ja mam pytanie do tych co już taki moduł posiadają, czy po zamontowaniu gdy macie włączone światła drogowe działają wam kierunkowskazy? U mnie coś takiego wystąpiło i nie wiem czy to wina tego modułu, bo zauważyłem to jakiś czas po montażu Przy skręcaniu w prawo i przy normalnym uruchomieniu kierunku (manetka do końca), po powrocie jeszcze miga trzy razy. Czyli tak jak nie powinien (jakby się ten "miękki" włączał. Przy skręcaniu w lewo nie ma tego problemu - kierunek gaśnie od razu. tak właśnie działają moduły z allegro jak byście kupili ori to nie było by problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #102 Napisano 21 Października 2009 tak właśnie działają moduły z allegro jak byście kupili ori to nie było by problemu Może i tak Chociaż bardziej podejrzewam, że to manetka podczas powrotu wysyła dodatkowy sygnał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #103 Napisano 21 Października 2009 I nie mylisz się. U mnie przy normalnych kierunkach czasem jak manetka odbija to potrafi na ułamek sekundy załączyć przeciwległy kierunek- i dlatego miękki się wtedy załączy jak masz moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #104 Napisano 21 Października 2009 (edytowane) I nie mylisz się. U mnie przy normalnych kierunkach czasem jak manetka odbija to potrafi na ułamek sekundy załączyć przeciwległy kierunek- i dlatego miękki się wtedy załączy jak masz moduł.Rozumiem, że tak się dzieje nawet przy oryginalnym module A tak serio, to jest jakaś szansa to "wyregulować"? Bo trochę jest to denerwujące. Dodam też, że tak się dzieje nawet, gdy wracam manetkę sam tak spokojnie, żeby nie mogła odskoczyć. Edytowane 21 Października 2009 przez konjo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #105 Napisano 29 Października 2009 Osobiście zabiorę się za testowanie 3ciego shametu jeżeli układ będzie dostępny u mnie lokalnie. jeżeli nie dostane tego scalaka to zrobie na 555 tylko chyba go zmodyfikuje lekko . jak dokonam tej pracy to podrzucę relacje z efektów. Jak tam kolego, udało Ci się coś zdziałać? bo tak też się zastanawiam czy samemu się nie pobawić tym schemacikiem, bo to co mówią koledzy: Panowie, a ja mam lepszą propozycje.kupiłem, zamontowałem , DZIAŁA !!!! to pewnie jest to cudeńko zrobione za pomocą podobnego schematu, ciekaw jestem ile wyniosą części:] Jakby udało się jeszcze zlokalizować co to jest za kostka w tym kabelku co jest w org miękkich kierunkach, dostać ją za grosze, to można by było coś takiego podłączyć jak org bez żadnego cięcia, czy lutowania (czytaj rzeźbienia w kabelkach) Ciekawe czy warte zachodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #106 Napisano 29 Października 2009 A ja mam pytanko Czy ktoś już montował coś takiego http://cubeelectronics.com/ster_fw.php jest to też miękki kierunek tej że firmy i zakupiłem ale po podłączeniu pod manetke klika tylko raz i niepozwala więcej a po podłączeniu pod przekażnik świateł awaryjnych jakoś nie mogę trafić który jest wyjście a który wejście sprawdzam miernikiem i wszystko gra a po podpięciu nic nie świeci Dodam ze na sucho po podłączeniu żarówki pod akumulator miga pięknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #107 Napisano 29 Października 2009 po podłączeniu pod manetke klika tylko raz i niepozwala więcej może to problem o którym pisze sprzedawca: "Urządzenie może nie działać poprawnie w najnowszych autach z systemem CAN." tak przy okazji to się właśnie zastanawiam czy nie zakupić sobie tego by zrobić doświetlanie zakrętów przynajmniej od czegoś wykorzystał bym halogeny przeciwmgielne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #108 Napisano 30 Października 2009 Mr.x Może imasz rację nie zastanawiałem się do tej pory na tym ale notabene przed zakupem dzwoniłem do gościa i rozmawiałem i podałem model i rocznik auta a On mnie zapewniał ze wszystko będzie grało OK Więc teraz jestem w kropce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #109 Napisano 2 Marca 2010 Siedząc na elektrodzie znalazłem schemacik do miękkiego kierunkowskazu i wydaje mi się bardzo mądry, gdyż jest przemyślany tak że przypadkowe kliknięcie albo odbicie manetki nie załączy kierunku w drugą strone gdyż czeba przyczymać na 300ms żeby załączyło układ.Niestety nie mam programatora żeby zaprogramować układ dlatego może ktoś z forum zainteresuje się tym schematem i spróbuje go wykonać.Podaję link do opisu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1172269.html Proszę o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalek Zgłoś #110 Napisano 2 Marca 2010 wydaje mi się bardzo mądry, gdyż jest przemyślany tak że przypadkowe kliknięcie albo odbicie manetki nie załączy kierunku w drugą stronę gdyż trzeba przytrzymać na 300ms i tu się mylisz bo trzeba przycisnąć KRÓCEJ niż 300ms. czyli działa jak każdy tego typu moduł. Jakiś czas temu próbowałem zmontować to http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_signal_module Wsjo ok ale jest błąd albo we wzorze płytki albo w schemacie. Nie udało mi się tego uruchomić (być może problem z programowaniem procka). Kilka dni temu zamówiłem z cubeelectronics takowy moduł. Przedwczoraj go założyłem i działa wyśmienicie. Jednym słowem polecam. Montaż prosty i szybki przy włączniku od awaryjnych. Polecam szczególnie, że maja teraz jakąś promocję i sprzedają coś około 50 zł taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #111 Napisano 2 Marca 2010 Kolego to węź podeślij link co to zamówiłeś.Co masz na myśli że działa wyśmienicie?Ciekawy jestem jak będzie działał ten projekt z elektrody, może sie niedługo pobawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalek Zgłoś #112 Napisano 2 Marca 2010 Link był podany kilka pięter wyżej http://cubeelectronics.com/ster_fw.php a ja kupiłem od nich na allegro dokładnie tutaj http://allegro.pl/item926894197_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html co prawda piszą o doświetlaniu ale to kwestia ustawienia modułu do czego ma służyć (bogata instrukcja w komplecie, ustawia się mikropzełączniczkami na płytce więc żadna filozofia, jeden moduł może działać w jednym z 60 sposobów ustawienia). A czemu działa wyśmienicie? Bo działa i tak jak powinno z możliwością ustawienia ilości mrugnięć. Włączenie kierunków przeciwnych wyłącza moduł oraz ponowne "tyknięcie" w manetkę wyłącza mruganie (gdybyśmy się rozmyślili np zmieniając pas ruchu). Już zamawiam u nich następny identyczny modulik i wykorzystam go do doświetlania zakrętów i kolejny do świateł dziennych (drogowe świecące na 10%). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras86 Zgłoś #113 Napisano 2 Lipca 2010 http://cubeelectronics.com/ster_fw.php i jak Wam działa ten sterownik świateł z tej strony? są jakieś problemy? czy podczas instalacji trzeba rozbierać ramkę (mam navi MCD, a nie mam tych haczyków do wyjęcia jej), czy można jakoś nagimnastykować się i podpiąć inaczej POzdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #114 Napisano 2 Lipca 2010 Kluczyki kosztują grosze na allegro-kup sobie i z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaack Zgłoś #115 Napisano 21 Listopada 2010 Ja z kolei poważnie się nad tym zastanawiam: http://www.cubeelectronics.com/komfort.php Głównie ze względu na wspominane komfortowe (czy miękkie) kierunki i funkcję Comming/Leaving home (jeden minus - brak czujnika zmierzchu ;/). Ma też doświetlanie halogenami zakrętów i lekko dziwną funkcję - włącza oba halogeny przy cofaniu (niby ma pomóc na ciasnych parkingach nocą). Tak że to w/w przeze mnie cacko to takie all-in-one i w sumie nie drogie w porównaniu do mnogości funkcji i możliwości - pytanie jak się spisuje. Nie ma tego nikt u siebie? A Ty Rafalek to z jakiego względu chcesz światła dzienne "przyciemnić" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #116 Napisano 21 Listopada 2010 Doświetlanie zakrętów, to chyba chyba ukłon w stronę drogówki. Jeżeli danych świateł i sposobu ich używania nie ma w kodeksie drogowym to... Za coś przecież trzeba płacić mandaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaack Zgłoś #117 Napisano 22 Listopada 2010 To twierdzisz, że te wszystkie Merce, nowe VW i inne samochody mają to nielegalnie i zaraz zaczną im sypać mandatami? oO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #118 Napisano 22 Listopada 2010 Doświetlanie zakrętów, to chyba chyba ukłon w stronę drogówki. Jeżeli danych świateł i sposobu ich używania nie ma w kodeksie drogowym to... Za coś przecież trzeba płacić mandaty. Kolego. To nie jest tak. Nielegalnie jest używać przeciwmgłowych jako zakrętowych, bo: Homologacja świateł przeciwmgłowych wg regulacji ECE 19, seria zmian 02 Ale typowe zakrętówki mają inną swoją homologację: Homologacja lamp zakrętowych wg regulacji ECE 119, seria zmian 00 1951 Numer homologacji wg ECE A ponieważ jesteśmy w UE, to jak masz tak homologowane lampy, to pan policjant może ci na pukiel skoczyć. Poza tym prawdziwe zakrętówki muszą się wyłączać powyżej 40 km/h. Wtedy jest wszystko zgodne z prawem. No i świecą tak właśnie: Jest to nie do uzyskania na standardowych światłach przeciwmgłowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #119 Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) nowe VW i inne samochody mają to nielegalnie oczywiście, że tak nie twierdzę. Twierdzę tylko, że polskie przepisy jeszcze nie uwzględniły tego rodzaju "udogodnień". A co nie jest w przepisach... . To samo dotyczy problemu rejestracji w Polsce aut z kierownicą po prawej stronie. Wiem, że ten problem ma być rozwiązany zgodnie z prawem europejskim. Nielegalnie jest używać przeciwmgłowych jako zakrętowych, bo Wyjątkiem jest stosowanie tych świateł na drodze krętej - wtedy można. Edytowane 22 Listopada 2010 przez Chworz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #120 Napisano 22 Listopada 2010 Wyjątkiem jest stosowanie tych świateł na drodze krętej - wtedy można. Nie można tego używać jako zakrętówek, bo nie można wcale tego używać jako zakrętówek. Można włączyć przeciwmgłowe jako przeciwmgłowe. Nie jako zakrętowe. Jak pisałem światła zakrętowe mają spełniać kilka norm, w tym najważniejszą deaktywacja powyżej 40 km/h. Światła zakrętowe nie działają tylko z kierunkowskazami. Działają także po skręceniu kierownicy. Więc jak jedziesz na krętej drodze poniżej 40 km/h system działa sam! Zobacz jak jechałem - nie było kierunków, a działało [ame] [/ame] Moduł taki jak opisują powyżej nie wyłącza się przy 40 km/h ani nie uaktywnia podczas skrętu. Więc co? Na krętej drodze będziesz migał kierunkami na każdym zakręcie, by to uaktywnić? I nie migał powyżej 40 km/h? Nie wyobrażam sobie tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach