Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze kombinujesz. Jeśli w 05 wyłączysz EGR to po przekodowaniu na 02 masz go odpalonego. Możesz zrobić też soft na 05 a na 02 mieć serie. 05 to nie jest automat. 01 to automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wytłumaczyć fakt że mój pasek korzysta z map automatu skoro 01 to kodowanie automatu? I jeszce jedna sprawa co z mapami EGR temperature map (codeblock 5) i EGR temperature map (codeblock 2 manual) czy te mapy też trzeba zapisać jakąś wartością zeby je wyłaczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zmianie pompek f nA al w ajm w mapach duration zmniejszyć czy zwiększyc wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWX019ER.rar

 

Mam pytanie.

Na sofcie który znajdziecie w załączniku Passat AWX w przedziale 1800-2200rpm dostaje dziwnej delirki. Na 1 i 2 brak tego efektu, na 3 najbardziej czuć, 4 trochę, na 5 nie stwierdziliśmy. Na sofcie ori jest ok. Miał już robiony soft u jakiegoś gostka i było dokładnie to samo tylko trwało dużo dłużej. Teraz jest lepiej ale nie tak powinno być:) Może być, że soft jest nie od tego sterownika i dla tego jest taki objaw ?

 

piotrek - zmniejszyć

 

Galeon - może nie udolna przekładka ? Przekoduj i zobacz co się dzieje. Czy sypie błędami.

Edytowane przez Swider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po zmianie pompek f nA al w ajm w mapach duration zmniejszyć czy zwiększyc wartości?

 

 

Przepisać mapy duration ze sterownika z pompkami AL, ewentualnie zrobic ekstrapolacje jak wyższe dawki mają być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może mi ktoś podrzucić mapy np z arl albo z czegoś co jest na al-kach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swider, ja bym przesunął max moment trochę wyżej bo dwumas może już nie wyrabiać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broj83 dzięki za podpowiedz, ale to nie dwumasa, to inny objaw jest. Był koleś AVF - em wrzuciłem mu ten sam TL reszta przeliczona pod jego sterownik i idzie jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z tymi mapami EGR temperature map (codeblock 5) i EGR temperature map (codeblock 2 manual) czy te mapy też trzeba zapisać jakąś wartością żeby je wyłaczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko z innej beczki.

Dzisiaj spotkałem znajomego który ma Audi a4 z 2002 roku z takim silnikiem ja ja. Co się okazało zrobił sobie remapa, więc zapytałem się czy mogę sobie sciągnąć mapy z jego ecu, powiedział, że jak nic nie popsuje to spoko więc pobrałem je, no i co się okazało to taka moc: audi a4.jpg

 

Co musiałbym przepisać za mapy, żeby taką moc w swoim osiągnąć? Chodzi mi o te najważniejsze? Bo może nie całą trzeba przepisaywać.

Moj ma taki wykres po własnoręcznym grzebaniu, ale jego audik to pocisk :)passat.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Różnice w turque i smoke limiter są o prawie 10 jednostek w najwyższym punkcie, ale nie wiem do końca co odpowiada za konie?

SOI i ID tylko?

Plus zapewne trzeba coś z powietrzem porobić czyli iq by maf limiter.

Ogólnie mój na siwo coś za bardzo daje, ale jego soft niby robiła firma zajmująca się takimi sprawami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam krótkie pytanko. Czy sterownik 038906019CJ z GOLFA 4 pójdzie po kablu i czy mogę go wrzucić do Paska B5 z 2000r ? Pytam bo mój zaprogramować się jednak nie chce. Dziś go rozkręciłem i okazuje się że eprom był wylutowywany wcześniej, więc pewno wtedy zabezpieczyli go jakoś przed zapisem. Nie umiem sobie z tym poradzić więc szukam takiego co pójdzie po kablu, stąd moje pytanie dot. ECU z golfa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając temat od początku jest w nim bardzo dużo wiedzy i odpowiedzi, ale o jednej rzeczy nie było mowy. Jak zrobić coś takiego

 

 

Nie chodzi o dym jak wiadomo :D tylko o odcinkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy sterownik 038906019CJ z GOLFA 4 pójdzie po kablu

Pójdzie, spasuje do B5. Mogą być jedynie błędy odnośnie komunikacji przez CAN/złego kodowania ale nie wpływają one na prace silnika i nie zapali się check.

 

Dziś go rozkręciłem i okazuje się że eprom był wylutowywany wcześniej, więc pewno wtedy zabezpieczyli go jakoś przed zapisem.

 

Większość ATJ/AJM trzeba właśnie lutować przy jakiejkolwiek zmianie w sofcie. Zabezpieczeń nie ma, nikt nie bawi się w podstawki kodujące pod SOP44, jak już to wystarczy dodać NO_READ w pliku żeby większość ciekawskich go nie otworzyła ale wystarczy zwykły edytor tekstowy z trybem Hex, zamieniamy NO READ na FF (każdą literę) i mamy odblokowany plik.

 

Czytając temat od początku jest w nim bardzo dużo wiedzy i odpowiedzi, ale o jednej rzeczy nie było mowy. Jak zrobić coś takiego

 

 

Nie chodzi o dym jak wiadomo :D tylko o odcinkę :)

 

W ograniczniku momentu przedostatnią wartość na osi obrotów zadajesz np.4500 (jeśli chcesz by przy takich obrotach była odcinka) i tutaj lejesz paliwo normalnie (np. 50mg) a ostatnią na 4501obr i zadajesz 0mg - odcinka gotowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daron, dziękuje za odpowiedz. Myślałem że napięcie nastawnika na 0V trzeba dać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wystarczy dodać NO_READ w pliku żeby większość ciekawskich go nie otworzyła ale wystarczy zwykły edytor tekstowy z trybem Hex, zamieniamy NO READ na FF (każdą literę) i mamy odblokowany plik.

A gdzie dokładnie znajduje się ten" NO READ" czy we wsadzie czy w nazwie pliku - bo też miałem taki wsadzik którego nasz programik nie otwierał ale WinHex otwiera więc gdzie tego wpisu szukać po otwarciu wsadu WinHexem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wsadzie na początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
We wsadzie na początku.

 

A dokładniej w w której kolumnie, w którym wierszu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 stopnie w duration 01

 

 

Ja mam max 39 stopni i z tego co ja rozumuje to najwyższa bezpieczna długość wtrysku dla 1.9tdi pd. Z tego co mówił jeden z kolegów z tego forum avb przy właśnie tej długości (oczywiście z większą od fabrycznej turbiną) osiągnie okolice 170 km. A co do ekstrapolacji i fabrycznych dawek to coś jest nie tak w ori sofcie, przy wyższych dawkach i obrotach są fabrycznie skrócone czasy i wychodzą cuda jeśli chodzi o liczenie dawki w mg. Porównując dawki avb i bodajże atd np z golfa to widać doskonale, myślę że przy pisaniu map paliwa może ci się takie info przydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie

W końcu ogarnąłem Bip-y na moich al-kach ale jest problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach

Jaki parametr (która mapa) za to odpowiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności