Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

mperlak wcześniejszy soft u mnie warzył 511kb czyli za mało :) ten jest ok. Pytanie nr 2. na jakim kodowaniu jeździsz?

tomek1634 lepiej tego nie wgrywaj. Źle zrobiłeś SOI, chyba chciałeś dodać 4stopnie a dodałeś 40.

 

Edit. mperlak masz tip także już wiem na jakim :D

Edytowane przez Swider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swider czy uporales sie z szarpanie miedzy 1500 a 2000 o/min?? Mam to samo tylko ze to chyba usterka techniczna, poniewaz wystepuje na oryginalnym sofcie i ty modowanym.

 

druga sprawa to co mozna by poprawic w tym moim sofcie ? Soi 90 to juz wiem. Zmienie 1500-2750 do25mg +2" po 25mg +1, mam nadzieje ze spalanie spadnie.

Edytowane przez mperlak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mperlak - uporałem, samochód samochodowi nie równy, zrzuciłem dawkę z dołu i jest dobrze. Jak szarpie na ori to raczej na 100% nie wina softu.

W tym programie co podesłałeś SOI jest fajnie zrobione, chyba tego bym nie ruszał już. Reszta średnio. Trzeba by było odnieść się do ori programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, powiedz mi Swider (jeszcze cię pomęczę jak nie na gg to oficjalnie:sese2) jak jest z tym SOI bo patrząc u mnie ID zrobiłem do 65mg a SOI mam tylko do 55 mg wyskalowane (fabrycznie), czy nie powinno być przeskalowane też dla 65 mg? Jeszcze jedno:

smoke limiter - zwiększając ciśnienie doładowania zwiększamy dawkę paliwa (ustawiamy odpowiednie AFR) ale co z powietrzem? Fabryka daje 1050mg - czy tutaj nie powinno być więcej powietrza czyli 1050/17 daje nam 61mg paliwa co w moim przypadku ogranicza mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fabryka daje 1050mg - czy tutaj nie powinno być więcej powietrza czyli 1050/17 daje nam 61mg paliwa co w moim przypadku ogranicza mnie.

 

Zmien wartosc ostatniej kolumney na np.1200 (nie wiem ile dmuchasz trzeba zlogowac) i wtedy dla tej kolumny napisz dawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebus504 - jak przeglądałem soft od ibizy BUK 160KM tam soi było zostawione. Nie mam PD na co dzień tylko VP37. Gdzieś w tym temacie przewijał się soft do jakiegoś mocnego ASZ na około 200km, tam SOI było wygładzone dość mocno, ale nie pamiętam czy kolumna zmieniona. Generalnie jak SOI działa jak w VP37 to może zostać kolumna o wartości 55. (niech wypowie się ktoś kto więcej się w to bawi bo mogę nie mieć racji!)

Żeby stosunek paliwo powietrze pozostał taki sam musisz zmienić ostatnią kolumnę na 17*65=1105. Chyba że podlewasz więcej niż 65mg to odpowiednio więcej. Zrób loga jak podpowiada Madzia i będzie widać jakie wartości przyjmuje przepływka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Madzia, Swider. Z tym powietrzem tak właśnie myślałem tylko potwierdzenia potrzebowałem. Z tym SOI to widzę ze są dwie szkoły jedni nie tykają tylko podlewają inni jedno i drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie ruszam SOI. Tylko sprawa jest taka, że jak przedobrzymy, to korba może się przewietrzyć :) Nie chcę wprowadzać zamieszania odnośnie SOI. Dopiero studiuję lekturę odnośnie ów tematu, ale dla VP37.

Zmiana tego parametru wprowadza nam inny czas wtrysku i powinna zaowocować mniejszym dymem. Można spróbować przeliczyć za pomocą ekstrapolacji SOI dla dawki 65. Tylko sprawa się komplikuje bo nie masz podlane chyba po całości na 65mg więc i za mapy nie należało by korzystać tam gdzie jest mniej.

Nie mam auta z PD na własność tak, że nie mam jak eksperymentować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a podpowie ktoś czemu jest tak duża różnica w SOI dla manuala i dla automatu? Nawet jeśli zwiększe o 1 czy 2 stopnie, do wyjściowego w manualu wciąż sporo brakuje. Nie wiem czy mogę jeszcze podciągnąć czy z jednak automat musi mieć niższe wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko - czy jest mapa zawory N18 tego co steruje EGR - em ? jeśli tak to gdzie? skoro jest mapa dla zawory N75 to i dla N18 powinna być - czy jestem w błędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko nie nazywa się N18 ale po prostu EGR (w opisywanym tu programie przynajmniej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest tylko nie nazywa się N18 ale po prostu EGR (w opisywanym tu programie przynajmniej)

Jesteś pewien ? N18 to zawór identyczny jak N75 i identycznie sterowany przez sterownik współczynnikiem wypełnienia impulsu więc skoro N75 ma mapę w której widać jego procentowe wysterowanie to i N18 powinien mieć coś podobnego - tak mi się wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapa N75 steruje pracą sztangi - element wykonawczy to gruszka turbo,

Mapa N18 steruje pracą egr. - element wykonawczy to grzybek EGR. Mapę nazywa się EGR, bo tak się przyjęło, można ją nazwać N18, jak tak wolisz.

Może teraz zrozumiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś pewien ? N18 to zawór identyczny jak N75 i identycznie sterowany przez sterownik współczynnikiem wypełnienia impulsu więc skoro N75 ma mapę w której widać jego procentowe wysterowanie to i N18 powinien mieć coś podobnego - tak mi się wydaje

 

Zależne osi x i y są te same, ale w jednym podajesz stosunek procentowy między osią x i y a w drugim konkretne wartości powietrza. Dlaczego tak - pewnie by trzeba rozłożyć program w ecu na części pierwsze i poznać zależności jednej mapy od następnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi w mapie n146?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X - IQ

Y - RPM

Z - napięcie na nastawniku w Voltach

Factor - 1,221001

Im większe napięcie tym większa dawka (wychylenie dźwigni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Galeon mapa w stylu n75 do egr powinna być, ale w tym programie jest nie opisana. Trzeba by było poszukać na piechotę.

 

Mam pytanie odnośnie wspominanego wyżej N75. Jeżeli procentowo ustawiam wartość wyższą to turbina zwalnia i zbija ciśnienie na mniejsze? Dobrze rozumuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnośnie wspominanego wyżej N75. Jeżeli procentowo ustawiam wartość wyższą to turbina zwalnia i zbija ciśnienie na mniejsze? Dobrze rozumuje?

 

Dokladnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mapa N75 steruje pracą sztangi - element wykonawczy to gruszka turbo,

Mapa N18 steruje pracą egr. - element wykonawczy to grzybek EGR. Mapę nazywa się EGR, bo tak się przyjęło, można ją nazwać N18, jak tak wolisz.

Może teraz zrozumiesz.

 

banshee czy nadal jesteś pewien że Ty masz rację a ja nic nie rozumie zobacz Swider też tak uważa jak ja że powinna być mapa do N18 taka jak do N75 z procentowymi wartościami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności