Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mógłby ktoś zobaczyć czy wsad jaki pobrałem ze swojego AVF przy pomocy programu jest ok

Wielkośc pliku 512kB, wtedy jest kompletny.

 

Zachciało się i mi po kilku latach czajenia zabrać za odczyt mojego ECU. I chyba sobie naważyłem bigosu...

Auto ma program zrobiony u Aligatora parę lat temu.

 

Niektórzy tunerzy zabezpieczają program. Nie wiem do końca, jak to jest, ale czasami nie da się ich otworzyć. Możliwe, że również są zabezpieczone przez zgraniem.

Wg mnie samo zgranie nic nie powinno uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy tunerzy zabezpieczają program. Nie wiem do końca, jak to jest, ale czasami nie da się ich otworzyć. Możliwe, że również są zabezpieczone przez zgraniem.

Wg mnie samo zgranie nic nie powinno uszkodzić.

 

Właśnie tak zacząłem kombinować czy czasem nie jest zabezpieczony.

No ja też jestem ciągle zaskoczony, że się skrzaczyło po odczycie. Tym bardziej, że wszystko wykonywało się poprawnie.

Tylko co teraz zrobić? Kupię drugi sterownik, żeby auto zaczęło jeździć normalnie, ale jak mam znów jeździć na stu koniach tylko to mnie chyba trafi...Ehh, zachciało mi się...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Odłączyłem aku. Nic nie dało. Najgorsze, że nic nie mogę w google znaleźć żeby ktoś miał taki przypadek. Nic co by mnie choć trochę naprowadziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zostaje zakodować immo w nowym ecu:D

Skontaktuj się z Alim, może coś podpowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze zostaje zakodować immo w nowym ecu:D

Skontaktuj się z Alim, może coś podpowie.

 

Od biedy immo wyłącze póki co. A być może uda mi się przekodować.

Już napisałem do niego.

Dzięki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Otwarłem zapisany bin w winhex. Wsad wygląda na zapisany poprawnie, ale w kolumnie po prawej na samej górze jest napisane:

No read file has been encrypted.

Czyli jest zabezpieczony. Super po prostu.

Zachciało mi się wyłączać egr...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A auto rusza z trzeciego biegu. Sprawdziłem wybierając ręcznie. Dziwna sprawa.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Może dodam to co odczytałem. Może ktoś zerknie w nie i może coś się rozjaśni. W paczce jest kilka plików z różnych odczytów, ale to jedno i to samo. Ten zatytułowany moj pasek ecu, był jako pierwszy odczytany.

ecu damp passat.rar

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dobra, załatwione! Szkoda, że nie wpadłem na to wcześniej...

Posty swoje zostawię dla potomności - może ktoś kiedyś też będzie miał taki problem, to oszczędzi mu trochę stresu.

Coś mnie tknęło i zalogowałem się do sterownika skrzyni. A tam litania błędów:

 

Address 02: Auto Trans Labels: None

Control Module Part Number: 01N 927 733 FD

Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 5044

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

5 Faults Found:

 

00777 - Accelerator Position Sensor (G79)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00660 - Kickdown Switch or Throttle Position Sensor

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00529 - Engine Speed Signal Missing

35-00 - -

00545 - Engine-Transmission Electrical Connection

31-00 - Open or Short to Ground

01314 - Engine Control Module

49-00 - No Communications

 

Skasowałem i wszystko wróciło do normy... Na szczęście, ale stresu trochę było.

Przed kolejnymi zabawami kupię drugie ecu. Zwłaszcza, że na tym przez zablokowany wsad i tak nic nie zrobię. Mógł mi ALi chociaż ori dać na płycie...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, zapewne nie wiedział, że będziesz kiedyś miał takie plany...

Ori wsad to nie problem, albo piszesz do tunera, albo ściągasz z zagranicznego forum.

Najważniejsze, że już da się jeździć.

Ja właśnie mam drugie ecu do zabawy i tylko przekładam.

Dla mnie wygodne i bezpieczne, bo zawsze będzie jeden sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomoże ktoś?

Chciałem sczytać mapy z golfa 110 konnego żeby przepisać ją do 90 konnego, z 90 mapę sczytałem bez problemu a w tym 110 nie idzie, wyciągnąłem bezpiecznik nr 11 5A i dalej kicha ;/

Takie coś mi wyskakujeBez tytułu.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Pomoże mi ktoś z tym fantem? Byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wykrywaniu ECU wywala taki błąd? Jeśli tak to mimo to spróbuj odczytać plik z sterownika. Druga opcja ta 110 nie idzie po kablu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha to czyli mimo wcześniejszego wykrycia ecu odrazu zczytywać mapy tak? Bo zacząłem tak robić, ale wyłączyłem zapłon bo się bałem że ecu szwagrowi uwaliłbym i musiałbym skąbinować takie ecu.

A to jest również bezpieczne jak poprzez wykrycie ecu czy może się coś stać z czymś ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak przy wykrywaniu, najpierw pierwsze wczytanie idzie w 8s ale potem trzeba czekać z 2-3min zanim co kolwiek się stanie po czym zacznie wczytywać 14% następnie 28 a po kilku sekundach takie coś wyskakuje. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie coś mi wyskakuje

 

018BM - ten sterownik nie pójdzie po kablu, trzeba lutować 2xPLCC32.

 

Wsad wygląda na zapisany poprawnie

 

Nie jest zgrany poprawnie - zajmuje 199KB zamiast 512KB.

Spróbuj zgrać soft z innego auta tym kablem - trzeba sprawdzić czy jest sprawny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Daron. Z tego wszystkiego nawet nie sprawdziłem ile wsad powinien ważyć.

Spróbuje z innym - w sobotę kupiłem alhambre auy, to się na niej poznecam, jak ją ogarnę do należytego stanu. Na wszelki wypadek kupię sobie też drugie ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz, zapewne nie wiedział, że będziesz kiedyś miał takie plany...

Ori wsad to nie problem, albo piszesz do tunera, albo ściągasz z zagranicznego forum.

Najważniejsze, że już da się jeździć.

Ja właśnie mam drugie ecu do zabawy i tylko przekładam.

Dla mnie wygodne i bezpieczne, bo zawsze będzie jeden sprawny.

Dzięki za odpowiedzi. Dokładnie - też miałem w planie kupno drugiego ecu, ale dopiero jakbym już cokolwiek zrobił, że byłbym gotowy do zapisu.

A póki co chciałem tylko zrzucic na kompa to co w aucie żeby wogóle zobaczyć co i jak z tym egr. W każdym razie teraz już wiem, że za nim zacznę cokolwiek to drugie ecu musi być. Za dużo stresu:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem sczytać mapy z golfa 110 konnego żeby przepisać ją do 90 konnego

Jeśli ten 90 to nie ALH to nawet nie próbuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czyli lipa, a posiada może ktoś oryginalny soft ze 110 na pompie?

Bo niby to te same silniki tyle, że inne mapy.

Więc gdybym miał taką możliwość tobym mu przepisał te kilka rubryk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buri2604, tylko że nie wgrasz też tego tym kablem. Musisz mieć programator do pamięci. Rozebrać sterownik odlutować 2 pamięci i dopiero będziesz mógł działać.

 

Ori wsad do ASV 110km masz w poście nr #372

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki masz nr sterownika? jak mam w swojej bazie to Ci podrzuce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heyka Wszystkim :D

Chciałbym zgrać wsada na którym jeżdzę 2 lata

był robiony przez tunera więc jak to delikatnie zrobić

jeżeli tuner go zablokował przed kopiowaniem ???

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam banalne pytanie czy mając przepływkę z ajm a silnik i ecu awx to wystarczy podmienić maf linearization z ajm do awx czy jeszcze gdzieś trzeba dłubać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapę linearyzacji z tego co mi wiadomo robi się, gdy zmienia się średnica obudowy przepływki. Jeśli średnica sie nie zmienia, a numer przepływki jest taki sam to nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mapę linearyzacji z tego co mi wiadomo robi się, gdy zmienia się średnica obudowy przepływki. Jeśli średnica sie nie zmienia, a numer przepływki jest taki sam to nie trzeba.

 

Porównywałem stare ecu (ajm) z nowym (awx) i były różne wartości. Chodzi o to że cała puszka została po ajm a silnik wraz z ecu wjechał awx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności