Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tyle - przechodziłem zmianę z WG na VNT, nie wypaliło. Nie lepiej zaadaptować soft od auta z WG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wgranie softu z takiego AGR załatwiłoby sprawę? Możńa wgrać soft z innego auta do innego sterownika? Odpali takie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie :)

Co tnie lub zmienia czujnik temperatury w dolocie?

 

DeBeN turbo będzie źle się zachowywać dalej.

 

banshee niestety moja wiedza jest zbyt mała aby ci pomóc. Zawsze możesz podłączyć gruszkę prosto z turbo i wyregulować sztangę. Później przerabiasz mapę ciśnienia i jazda:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Drogie Koleżanki i Kolegów.

 

Co prawda nie ujeżdżam passat'a ale maleństwo z rodziny Audi A3 1.9 TDI ATD.

 

Jakiś czas temu wywaliło mi turbinę i wymieniłem na większą (ASZ) i jakiś czas temu byłem u poleconego magika na mapowaniu a dziś wracam z hamowni gdzie się okazuje że turbina za późno wstaje (czułem to wcześniej nawet przed zmianą map) oraz zostaje przeładowana.

 

a ponieważ dostałem obie mapy (org. i tą zmienioną) troszkę poszperałem w niej i wydaje mi się że udało mi się poprawić tylko czy ewentualni bylibyście tak mili i rzucili na nią okiem czy jeszcze coś zmienić?

 

Oraz drugie pytanie czy jest ktoś w łodzi kto by mi ją wrzucił żeby zobaczyć jak się auto zachowuje na tej mapie bo nie chce mi się dygać do koluszek na samo wgranie to raza a magik wyjechał na wakacje ...

 

podrzucam link do mapy

https://www.dropbox.com/s/50d63bmuoea46kn/Audi%20a3%20moje%20zmiany.bin

 

 

Nie wgrywaj tego i zmień tunera "magika" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co tnie lub zmienia czujnik temperatury w dolocie?

 

W seryjnym sofcie kompletnie nic. Możesz mieć i 120*C w dolocie a on nie obetnie doładowania.

 

Możńa wgrać soft z innego auta do innego sterownika? Odpali takie coś?

 

Można wgrać z dowolnego do dowolnego byle był ten sam osprzęt PCB i tyle samo sum kontrolnych.

 

banshee, porównywałem wczoraj wieczorem no to pomiędzy VNT a WG różnice są w sumie dwie :

- w WG nie ma napisanych map N75 (osie są, ale obie mapy są wyzerowane)

- całkowicie inne człony P I D (oraz wartości max, min)

W sofcie od WG P I D są stałe dla każdych obrotów, natomiast w VNT naturalnie różne. Ciekaw jestem gdybyś takie coś przetestował - wrzucić P I D z AGR + wyzerować obie N75.

Tak myśle i w sumie po przejściu z WG na VNT na ori sterowniku z 1Z/AHU/AGR przeważnie pojawia się lag - najprawdopodobniej ze względu na lipny P I D (długa zwłoka w regulacji) oraz brak map bazowych N75.

 

Najmniej roboty będzie oczywiście przy wrzuceniu softu z AGR + przerzucenie mapy nastawnika, kąta wtrysku i regulacji N108.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Darek.

Bardzo dokładnie to opisałeś. Porównam mapy PID z ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wgrywaj tego i zmień tunera "magika" ;)

 

 

To co Wam podesłałem to już trochę sam pomieszałem w tym.

 

Znaczy wartości dla turbo zmniejszyłem bo "magik" ustawił na jeszcze wyższe.

 

zassałem własnie oryginalną mapę od ASZ'a porównam wartości może jeszcze uratuje auto :-)

 

Jest ktoś na forum kto mógłby pomóc oczywiście nie za ładny uśmiech tylko normalnie w tym pomóc?

 

Chciałbym doprowadzić auto do ładu żeby jako tako jeździło bez szkody dla silniku.

 

oryginał "magika" wygląda tak

https://www.dropbox.com/s/42ofav1ba9lmol4/Audi%20change.bin

Edytowane przez DeBeN_Lodz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co Wam podesłałem to już trochę sam pomieszałem w tym.

 

Znaczy wartości dla turbo zmniejszyłem bo "magik" ustawił na jeszcze wyższe.

 

zassałem własnie oryginalną mapę od ASZ'a porównam wartości może jeszcze uratuje auto :-)

 

Jest ktoś na forum kto mógłby pomóc oczywiście nie za ładny uśmiech tylko normalnie w tym pomóc?

 

Chciałbym doprowadzić auto do ładu żeby jako tako jeździło bez szkody dla silniku.

 

oryginał "magika" wygląda tak

https://www.dropbox.com/s/42ofav1ba9lmol4/Audi%20change.bin

 

Lepiej przerabiaj Swój ori wsad(najpierw przeczytaj wszystkie strony w tym dziale, znajdziesz kilka wskazówek) a nie te "badziewia" od "pseudotjunerów" i to nawet za dobre określenie ;) .... :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki mam właśnie zamiar...

 

Po analizie ori mojego i silnika ASZ mam pytania:

1. Czy uruchomię turbo jeżeli zmienię mapy target boost, boost pressure (obie ) i N75 na wartości zbliżone do tych z ASZ'a?

2. Zauważyłem jedną dodatkową kolumnę (wartość RPM) w mapie ASZ czy da się dodać linię do mojej mapy czy raczej powinienem wypośrodkować na podstawie swoich wartość?

3. Jest jakaś bezpieczna różnica wartości która powinno się zachować dla wtrysku? 5mg, 10mg?

 

to chyba na początek.

Ogólnie to bardzo podoba mi się wykres z ASZ'a i w sumie to by mnie zadowalało tylko tak się zastanawiam czy nie fajniej jest jak góra jest plaska ? (chodzi mi o wartość NM tak od 2500obr/min)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje wypociny z oryginału na mojego asv z brd, pompa 11 ,216, fmic... nie mam inverce driver wish przerobionej głównie chodzi o ocenę soi , turbo i napięcie n146. Wiekszość poprawek bazowana na pd 150km.

 

https://www.dropbox.com/s/ucgwhvjranxj3cu/rtw%201%20%20ASV%20110HP%20038906012FB%200281010651%20360774.ols

Edytowane przez kubazibizy
bład

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mperlak - uporałem, samochód samochodowi nie równy, zrzuciłem dawkę z dołu i jest dobrze. Jak szarpie na ori to raczej na 100% nie wina softu.

W tym programie co podesłałeś SOI jest fajnie zrobione, chyba tego bym nie ruszał już. Reszta średnio. Trzeba by było odnieść się do ori programu.

 

jezdzilem ostatnie 2 tygonie na ori i na szczescie brak szarpania , jezeli to dla ciebie nie bedzie problemem to podpowiedz ktore mapy edytowales i co to znaczy "rzuciłem dawkę z dołu " o ile?

 

a moze to znaczy w torque limiter dla przedzialu 1500-2000rpm odjac np. 2 lub 4 mg?

Edytowane przez mperlak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam takie małe pytanie po co jest mapa inverse drivers wish?

Edytowane przez lukas313

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DeBeN_Lodz ad. 1. tak, tylko co masz na myśli mówiąc uruchomię?

ad. 2 nie dopiszesz sobie kolumny. Edytuj wartości od dołu bo masz pewnie jakieś dziwne typu 700 i kolejna 780. Przejrzyj dokładnie obie mapy i przepisz.

ad.3 było gdzieś w temacie, że długość wtrysku nie powinna być dłuższa jak 32stopnie. Najlepiej wykonaj ekstrapolacje dawek.

 

 

Kubazibizy, ten soft jest lipny. Nie przekraczaj wartości 51mg bo sterownik więcej nie widzi. Zrób logi 008 i sprawdź co ster widzi.

Masz dużo na dłubane i ciężko będzie opanować wszystko na raz. Turbo na VNT to mała zmiana wartości o 2 lub 3% i jazda. Lejesz zbiornik do pełna i śmigasz:D

 

mperlak, akurat ja miałem problem w AWX, ten sam TL na AVF działa. Dawki przeliczone oczywiście w obu autach. TL chyba przekopiowałem do 2500rpm z 160BUK. później dorzucałem po 2mg i jazda :) Sporo jeżdżenia, ale auto jeździ, nie szarpie, kolega zadowolony :D

 

Mapa invers DW jest od reakcji po puszczeniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapa invers DW jest od reakcji po puszczeniu gazu.

 

moge go wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 100% obroty spadają szybko. Zobacz sobie jak jest dla automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz 100% obroty spadają szybko. Zobacz sobie jak jest dla automatu.

 

to znaczy że jest to pedał gazu w odwrotną strone?

jak dam wszędzie 100% to obroty będą odrazu spadać do wolnych dobrze zrozumiałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie znajdzie ktos troche czasu zeby sprawdzic moja mape?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukas313 tak.

adrian_rac podeślij ori soft. Pozmieniałeś obie mapy nie potrzebnie. Raczej nic nie przeliczone, podlane na oko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to znaczy że jest to pedał gazu w odwrotną strone?

jak dam wszędzie 100% to obroty będą odrazu spadać do wolnych dobrze zrozumiałem?

 

Z tego co pamietam to mapa ta sluzy do obliczenia obciazenia silnika dla zadanej dawki przy okreslonej predkosci obrotowej.

Sluzy ona m.in. do regulacji predkosci jazdy na tempomacie, do przesylania informacji do sterownika skrzyni automatycznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności