Skocz do zawartości

kubazibizy

  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kubazibizy

  • Urodziny 02.03.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Jakub
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    gd

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2001
  1. Wielkie THX Marku! finał był taki że aby auto odpalić wylaczyłem vag commanderem 3.6 immo w ecu silnika, zrobiłem adaptację kontroli trakcji i śmiga wszystko bez problemu. Jednak próbowałem mpps zrobić odczyt edc w aucie i rwie łączność przy 85%, więc dalej KUPA.. domniemam, że tylko na stole pójdzie, zamówiłem gniazdo obdII i zrobię sobie przejściówke. Jeśli możesz podpowiedzieć czy muszę tylko podłaczyć k-line i zasilanie na ppiny w ecu? Nowe ecu pochodzi z leona z silnikiem ASV , więc to samo co mam pod maska. Chyba szybciej będzie kupić licznik z leona z immo3?Wywala jeszcze błąd komunikacji ecu - licznik (olałem go), bo w mojej ibizie (model FL 99-02) był miks jogurtowy. flash do starego ecu mam , dam radę go wgrać do nowego? BTW - mogę podesłac zainteresowanej osobie stare ecu 80 pin , kości na podstawkach,ma program na 140km i 310Nm - tyle auto wypluło na hamowni vtechu w Gdyni - wykres do wgladu. - - - - - aktualizacja - - - - - Poniżej tabelka pinologii poprawiona o moje odkrycia przy wymianie ecu Zmiana 018 na 012 w.doc
  2. Panowie i Panie, wreszcie wymieniłem ecu na z 018fb na 012 fk ,mogę pomóc bo mam uzupełnioną rozpiskę kabelkologi. problem jest taki że odpala i gaśnie po 2 sekundach, trzyma go immo - taki wywala błąd. Fakty: Ibiza fl 2001r, licznik 920 801E, ecu włożone 012fk edc15vm+ z Leona data prod na ecu wrzesień 2001. W liczniku jest na pewno immo2 - to widzę w vcds, zwykła adaptacją zgodnie z vikiross nie idzie, ecu jest z immo3 - jeśli ktoś wie jak to ogarnąć BARDZO PROSZĘ o pomoc , na PW czy tu... mniemam że jest tu sprawa adaptacji ecu immo3 do immobilisera 2 licznika lub off w ecu.
  3. sprawdź dawkę na nastawniku, ewentualnie podreguluj, zależy czego chcesz - albo moc i lekki dymek( w prawo), albo niskie spalanie i muł(w lewo). coś za coś.... ale 7-8 to nie jest za dużo na paska, zależy od stylu jazdy.... mam podobną sytuację z ecu co Ty, lepiej zebrac się na wymianę ecu na 012 bo to najwygodniejsze rozwiązanie w razie chęci poprawek softu. - - - - - aktualizacja - - - - - Jakieś masło maślane Ci wyszło. Chyba chodziło Ci o duration, bo SOI jest w mapie. Z której mapy korzysta ecu decyduje selektor zależnie od temperatury. jeśli masz jedną mape soi w atj to nie jestem pewien co jest limitowane po temperaturze silnika ale chyba dawka. Zrób przegląd map SOI z AWX(najlepiej skrajne), porównaj wartości, ta mapa która będzie miała największe wartości jest dla 90stopni i ją wstaw/podnmień w swój program w atj - tak na logikę.
  4. jeśli chodzi o kabel do zwykłego vag-com to nie posiadam.Będę kontaktował się ze sprzedawca, może on coś zdziała.
  5. Paweł, mam to samo, co prawda w starszym aucie i commander3.6 ale działa tak samo...łapię kontakt ze sprzedawca kabla bo podobno to po tej stronie jest wina.
  6. odpaliłem jeszcze raz vcds żeby sprawdzić - inicjuje połaczenie z licznikiem po can lecz finalnie łączy się po kline, myliłem się. Co nie zmienia faktu że vcds 10.6.3 pl działa. kombinowałem dalej z commanderem i nic... fotki ekranu: https://plus.google.com/photos/114765588839188475028/albums/6060063884255937521?authkey=CPD2z-GfwZ3uywE wybierałem z listy rozwijanej prawie wszystkie typy i także nie zrobiło "read", czuje że to oznacza zakup innego kabla. odpalałem na tym kablu vag tacho 2.5 z płytki - wogóle nie łaczy się, wyświetla komunikat " nie nawiązano połaczenia kline"
  7. mam Vcds bodajże 10.3 lub 10.6 pl. Zrobie screeny jutro rano i powrzucam później bo obecnie jestem w pracy.... w commanderze wybieram typ VO55,VO66 - (jeśli poprawnie pamiętam, pisze z pamięci bo nie mogę teraz odpalić lapka), z resztą ten typ wyskakuje "automatycznie", pozostałe typy liczników, z tej rozwijanej listy nie "podchodzą" na logikę. Co prawda próbowałem z innym, chyba z vw sharan i nie łączyło w ogóle. Jutro foty jak odpalę lapka. Co do Marka - domniemam że zamysłem kupna commandera było flashowanie ecu. Do czego ma służyć sam "read" eepromu , sprawdzeniem przebiegu w ecu? vin? immo? kodowanie? Co można zdziałać ?
  8. Grucha - nie traktuje uwagi Ryszarda JAKO USZCZYPLIWOŚCI bo się sam przeniosłem, jeśli raczysz zauważyć, do najbardziej, w/g mnie, pasującego tematu, jeśli uważasz inaczej - proszę o następne wskazówki. Także nie siedzę całodobowo na forum, ponieważ mam parę innych jeszcze obowiązków w życiu ale nie o tym miałem pisać.... to że vcds wchodzi po can do licznika widzę po komunikacie w górnym lewym rogu okna, gdzie wyświetlają się informacje o inicjowanym połączeniu. W commanderze po odpaleniu programu i podłączeniu kabla, stacyjka na ON, klikam na okienko połącz pod 07 kombi, poniżej jest okienko typ połaczenia - dopiero kiedy przestawię z "2.0 hispeed can protocol" na "k-line" łączy się , jeśli próbuję na innych can protocol wywala komunikat że nie może ustanowić połączenia. następnie klikam na okno "instrument/immo", wyskakuje drugie okno w którym pokazuje typ licznika, immo numer oraz kilkanaście rzędów zer, klikam READ i czekam około 2 minuty, następnie wyświetla mi to co opisałem w poprzednim temacie, czyli półtora linijki zer i odometer 1 058 489 km, pinu nie wyświetla. Postępuję zgodnie z instrukcją która otrzymałem wraz z kablem, zastanawia mnie jeszcze czy mam odpowiedni sterownik, na płycie są wszystkie commandery, toole itp ale sterownik jest jeden 2.0.0.0, według sprzedawcy kabel jest dedykowany tylko do 3.6, więc odpalam tylko ten. - - - - - aktualizacja - - - - - Marek napisałeś że "okazało się"... czyżbyś uwierzył w obiecanki sprzedającego kabel że odczyta eprom ecu silnika? nie przejmuj się, ja też się zawiodłem, więcej, mój commander nie robi nawet tego co powinien. Do czytania ecu musisz mieć galleto lub mpps
  9. Mam podobny problem jak GALEON , tyle że w mojej Ibizie 2001r commander 3.6 nie łączy się z licznikiem (6K0 920 801E) po can tylko po kline i odczytując eeprom pokazuje straszne bzdury. wiem już że ogólnie w aucie komunikacja jest po kline, lecz vcds akurat w licznik wchodzi po can i mam pełen zakres możliwości na tym programie. Dodam tylko że commander z ecu silnika łaczy się po k-line lecz nie wykonuje żadnych czynności. Jeśli ktoś ma doświadczenie i wie jak ustanowić połaczenie po can z licznikiem proszę o prv lub tutaj. Chciałbym odczytać wsad licznika, pin, odometer...
  10. kubazibizy

    Ciekawostki licznikowe

    Tak, RICCARDOA, przeczytałem wszystkie posty z wymienionych przez Ciebie tematów i kilka ponadto. w moim poście powyżej wyjaśniam co chciałbym osiągnąć grzebiąc w liczniku. faktycznie jeśli pomyliłem tematy prosze o wskazanie prawidłowego. juz znalazłem: http://forum.vw-passat.pl/threads/78070-VAG-K-CAN-em-nie-moge-odczyta%C4%87-pami%C4%99ci-licznika/page3?highlight=commander będę tam kontynuował.
  11. kubazibizy

    Ciekawostki licznikowe

    GRUCHA - dziękuję za wsparcie. Chudy_lis - wybacz że posiadam seata ibizę i kupując ją nie chciałem dopłacić 30% wartości za polo ze znaczkiem VW, których wtedy było 2sztuki na rynku w takiej specyfikacji wysposarzenia. Jestem na forum passata ponieważ forum seata to zbieranina posiadaczy aut myślących o tym jaki kolor felg pasuje do żółtej cupry i jarają się 20 końmi więcej po założeniu stożka. DO wszystkich :jestem zapaleńcem motoryzacyjnym, uważam że do takiego grona trafiłem na tym forum i w takim tonie będę traktował wszystkie wypowiedzi. Mam problem i mam nadzieję że uzyskam pomoc od Was. Obecnie stanąłem przed scianą której nie mogę przeskoczyć - chcę wymienić ecu silnika z 018 na 012, teraz już doinformowałem się że adaptację immo mogę zrobić vcds, wcześniej krzyczano, że muszę mieć commandera do tego więc go zakupiłem... no i na tym polega moje skonfundowanie - otóż licznik jest ori 920 więc jakiś tam can ma, ecu będzie edc15vm+ - więc też jakiś tam can - chciałbym ustanowić komunikację po tej ścieżce. VCDS łaczy się z licznikiem po canie, z ecu obecnym 018 oczywiście po k-line. Chciałbym także odczytać pin, no i dlaczego odometer pokazuje takie głupoty skoro na szafie wyświetla się 250tyś km? Więc RICCARDOA ciekawostką dla mnie jest dlaczego vcds po can a commander nie... może faktycznie coś źle robię? Nadmieniam, że nie chcę zmieniać koloru wskazówek ani kolejności zapalania się kontrolek tudzież innych ciekawych bajerów. Acha, MFA mam w panelu radia/climatronika, mogę zmieniać wskazania z prawej manetki(pokazuje temperaturę,ile km na tym co w zbiorniku, spalanie chwilowe,średnie, czas od uruchomienia silnika danego dnia itp,itd), no jeszcze nie zapala się kontrolka tempomatu w liczniku kiedy z niego korzystam. Zdobyłem drugi kluczyk, oryginalny seata z guzikami do centralnego i nie mogę go dopisać, żeby używać go jako pilota. Ot taka sobie to jest ta moja zapsiała ibiza.
  12. kubazibizy

    Ciekawostki licznikowe

    zabrałem sie za commandera i mój licznik w ibizie, po can niestety nie łączy, po kline, kwp1281 łaczy, pokazuje że : device 6K0920801E, VDO V02, immo ident SEZ7Z0Y ..coś tam, otwiera instrument/immo, wciskam read i pokazuje mi dwie linijki. 000000 09 00 00 ...dalej same zera 000010 00 00 ...itd zera w odometer : 1058489 - tak: milion pięćdziesiąt osiem tysięcy 489 km!!! pinu nie pokazuje jakieś sugestie ? jak to gówno ugryźć? pomóżcie proszę!
  13. Jaaano właśnie dlatego opisałem krok po kroku moje "wariacje" na temat sprzęgła żeby nie było takich gadek. Tak wogóle to mój mechanik od poczatku mi mówił :"żadnych używek i przeróbek, tylko nowe", no i wyszło na jego.
  14. tak było? czy stało się po jakiejś operacji np wymiana rozrządu? kąt wyprzedzenia wtrysku dynamiczny jest ok, dziwne sa różnice między manifold a turbo pressure, niewielkie ale wyraźnie tnie dawkę po MAFie bo turbo nie pompuje jak trzeba, ma pik między 1900-2200 obr więc oznaki życia są ale to mogą być ostatnie podrygi. Późno wstaje i wyżej nie dodmuc***e. jaka jest kondycja egr, intercoolera i czujnika ciśnienia powietrza doładowanego? Skupiłbym się nad kondycją wirnika w turbo i poczyścił w/w trzy elementy. Jaką masz start injection quanity na jałowych? Z resztą tu masz podobna sprawę: http://forum.vw-passat.pl/threads/140122-Prosz%C4%99-o-analiz%C4%99-log%C3%B3w-1-9-TDi-AFN-110-KM/page3
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności