Skocz do zawartości
wasil1

Mikrostyk (mikrowłącznik) w drzwiach

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie ten 5 mikrostyk?

Właśnie na końcu tych dwóch kabelków czsami trzeba wymienić znajdujący się tam mikrostyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze o jedno zapomniałem zapytać, wypadła mi taka tulejka/podkładka mała plastikowa, biała o śr. ~1cm, gr. 3mm, była tam gdzie płytka tylko nie wiem dokładnie gdzie siedziała, nie orientujecie się? bo nie widzę miejsca gdzie by pasowała.

Ta biała tulejka jest od silniczka który jest w zamku, wkładasz ją na końcówkę silnika w miejscu oznaczonym na czerwono:

dlm_18_internal.jpg

Ja mam pytanie odnośnie tej białej części która jest oznaczona pomarańczowym kółkiem, czy mogłem ją źle wsadzić ? Bo po złożeniu wszystkiego do kupy, nie wyłącza mi alarmu gdy otwieram drzwi kierowcy z kluczyka.

 

1. Może nie powinno mi alarmu wyłączać gdy otwieram kluczykiem drzwi ?

2. Czy otwierając drzwi z kluczyka powinien otworzyć wszystkie drzwi , czy tylko kierowcy?

 

btw. rozebrałem wszystko, na płytce luty wyglądają w porządku, nic nie wskazuje na zimne luty, mikrowłączniki jak nówki, ale nie działa dalej podświetlanie drzwi, komp nie widzi otwartych drzwi i nie ma dźwięku włączonych świateł. Moduł komfortu suchy, podłoga również.

Nie wiem czy przelutować wszystko jeszcze raz? Jak miernikiem sprawdzić mikrostyk ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Shonsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Może nie powinno mi alarmu wyłączać gdy otwieram kluczykiem drzwi ?

Powinno wyłączać Ci alarm.

 

2. Czy otwierając drzwi z kluczyka powinien otworzyć wszystkie drzwi , czy tylko kierowcy?

Wszystkie drzwi. W końcu masz centralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czy ma ustawione na komforcie otwieranie selektywne, czy zwykle. Przy selektywnym jeden raz naciskasz i otwierasz drzwi kierowcy, a naciskając drugi raz otwierasz resztę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalezy czy ma ustawione na komforcie otwieranie selektywne, czy zwykle. Przy selektywnym jeden raz naciskasz i otwierasz drzwi kierowcy, a naciskając drugi raz otwierasz resztę.

Jeśli otwieram z pilota, to dokładnie tak mam, z pierwszym razem otwieram drzwi kierowcy, za drugim wszystkie drzwi. Tylko zastanawia mnie to jak to jest z otwieraniem za pomocą kluczyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli otwieram z pilota, to dokładnie tak mam, z pierwszym razem otwieram drzwi kierowcy, za drugim wszystkie drzwi. Tylko zastanawia mnie to jak to jest z otwieraniem za pomocą kluczyka.

 

Zobacz - być może tak samo. Wystarczy przekodować komfort, by się otwierały jednocześnie. 2 minutki zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie we Wrocławiu "tanio" można coś takiego przekodować + ew naprawić zamek (elektrostyk) w drzwiach kierowcy...

Może ktoś z Was potrafiłby to zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie oświetlenie wewnątrz auta mi sie zapala po otwarciu każdych drzwi, ale pod drzwiami tylko przy kierowcy czy za to też jest odpowiedzialny mikro styk?(żarówki wymienione )

Edytowane przez misiorowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie oświetlenie wewnątrz auta mi sie zapala po otwarciu każdych drzwi, ale pod drzwiami tylko przy kierowcy czy za to też jest odpowiedzialny mikro styk?(żarówki wymienione )
Sprawdź, czy wtyczki niedziałających lampek "mają" plus(+12V).

Mikrostyk podaje masę(-) i oczywiście, też jest odpowiedzialny za brak oświetlenia w tych lampkach.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety niema tam napięcia
czli kabelkologia w drzwiach ewentualnie słupku/progu drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem i wciąż nie wiem do końca czego to wina i za co się zabrać - kupiłem auto ponad rok temu , wiedziałem że coś z zamkiem/mikrostykiem jest nie tak - brak brzeczyka, oswietlenia dolnego drzwi kierowcy , Rozebrałem drzwi kierowcy, dostałem się do zamka , przelutowałem wszystkie luty, mikrostyk naprawiłem i przeczyściłem – był zerwany poskładałem i wszystko do piatku działało super, teraz drzwi pasażera raz się otwierają raz nie, raz się zamykaja a raz nie – kluczykiem zawsze działa wszystko jak należy, dziwna sprawa również z zamkiem kierowcy – otwieram drzwi brzeczyk działa,lampka działa a za 1-2s lampka i brzeczyk gasną chodź drzwi są otwarte…nie wiem co robić, czy znowu wyciągać zamek z drzwi kierowcy choć wątpię aby tam się coś popsuło , czy może dla odmiany zamek z drzwi pasażera czy może dostać się do modułu komfortu ? macie jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Z tego co czytałem chyba mam ten sam problem :(

Wczoraj przy lekkim mrozie (ok-3 stopnie) wyskoczył mi komunikat ze mam otwarte prawe drzwi od pasażera , jednak drzwi są zamknięte zamek się zamyka. Podczas jazdy dobija mnie ten komunikat i pikanie. Z progu musiałem wyciągnąć lampkę bo nie gaśnie.

Czy da się wykasować ten błąd , bo w sumie tylko ten komunikat mi przeszkadza z pikaniem czy raczej trzeba będzie rozebrać drzwi i kombinować z tymi lutami ewentualni z mikrostykiem.?? a jak to nie pomoże to wymiana zamka?? jaka cena nowego w ASO??

Pozdrawiam Zawisz

 

Mam ten sam problem. Wczoraj przy mrozie -7 chciałem otworzyć przednie drzwi pasażera. Przymarzły, szarpnąłem otworzyły się, ale jak zamknąłem to światła nie gasły wewnątrz, próg się świeci i komunikat o otwarciu drzwi. W garażu sprawdziłem namacalnie zamek i prawdopodobnie mikrostyk wypadł z uchwytu, gdyż w drzwiach kierowcy, gdy ręcznie za pomocą śrubokręta zamykam zamek w drzwiach, słychać tyknięcie mikro-wyłącznika, a w drzwiach pasażera nic, jak by go nie było. Musiał wypaść, gdyż jak by się zaciął, pokazywało by, że drzwi są w ciągle zamknięte.

Pytanie moje takie małe, jak na okres zimy zrobić tak, by oszukać ten mikrostyk, by FIS widział, że drzwi są wciągle zamknięte? Wtedy zniknął by komunikat otwartych drzwi, lamka by się w ciągle nie świeciła (można odłączyć wtyczkę ale zostaje jeszcze wewnętrzna) a dodatkowo, przez ten komunikat otwartych drzwi, alarm mi głupieje. Pika co trochę, że drzwi są otwarte. Chciałem to obejść na czas zimy bez rozbierania tego wszystkiego, a wiosną przy ciepełku bym sobie to na spokojnie zrobił. Jak połączyć to na krótko, by komputer widział, że drzwi są wciąż zamknięte, nawet gdy były by otwarte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mikrowłącznik jest z warty w momencie otwarcia drzwi, a zwarty gdy drzwi są zamknięte. Jeżeli wypadł, to nie powinno działać oświetlenie ani sygnalizacja o otwartych drzwiach. Musiały się gdzieś kable zewrzeć i cały czas podawana jest masa na zamku.

Jeżeli chcesz mieć spokój z lampką to zdejmij boczek i z wiązki która wchodzi w blachę i idzie do zamka przetnij brązowy kabelek, są tam 4 brązowe, w tym jeden bez pasków. Lampka nie będzie się palić, ale też moduł komfortu nie będzie dostawał innych sygnałów i może wariować co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy,

 

Piszę tutaj bo nie mogę założyć nowego tematu.

 

Mam problem z moim Passatem B5 FL 2001r. 1,9 TDi AVB (74 kW) kombi. Od jakiegoś czasu klapa raz się otwierała a raz nie. Myślę sobie, że zabrudzony ten przełącznik i oby do wiosny. Wczoraj przestała się otwierać na dobre i uwaga – świeci się podświetlenie drzwi kierowcy (tylko). Cały czas, nawet jak zamknę auto centralnym (centralny chodzi). Oświetlenie stóp (białe) pod drzwiami gaśnie po zamknięciu drzwi. Gaśnie również kontrolka otwartych drzwi. A całe podświetlone drzwi świeci non stop. Dzisiaj odłączyłem włącznik świateł – dalej świeci. Zajrzałem do modułu komfortu. Było nieznaczenie wilgotno od drzwi (rozbierane w przeszłości), wiązka kabli jedynie wilgotna. Sam moduł suchutki a po jego odłączeniu drzwi dalej świecą! Dodam też, że klapa nie reagowała na otwieranie przyciskiem obok otwierania wlewu – ten na drzwiach. Może to wina właśnie padniętego zamka klapy albo tego otwieracza obok wlewu.

Podłączałem wczoraj auto pod VAG i na module komfortu miałem sporadyczny błąd zamka klapy. Poza tym wszystko ok. Testowałem wyjścia na module i też ok.

Dodam też, że nie mam wody a kanale akumulatora – gumy na odpływach już dawno powycinałem.

Podczas naprawy mechanizmu wycieraczek jakiś czas temu zaglądałem również do komputera na podszybiu i też czysto i sucho.

Nie mam pomysłu na to podświetlenie drzwi. Aku od wczoraj zdążył się rozładować i tyle.

Zacząłem już rozbierać klapę, ale zrobiło się zimno i ciemno.

 

Czy macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cały czas, nawet jak zamknę auto centralnym (centralny chodzi). Oświetlenie stóp (białe) pod drzwiami gaśnie po zamknięciu drzwi. Gaśnie również kontrolka otwartych drzwi. A całe podświetlone drzwi świeci non stop

Napisz to bardziej po Polsku :)

Co Ci się świeci?? Podświetlenie przycisków w drzwiach kierowcy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie gaśnie nigdy:

1. Podświetlenie regulacji lusterek.

2. Podświetlenie przycisków otwierania szyb.

3. Podświetlenie otwierania wlewu paliwa.

4. Podświetlenie otwierania klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie. Albo w wiązce idącej do modułu komfortu co już wykluczyłeś.

Zostają drzwi kierowcy. Zdejmij boczek i plastik na progu pod rączką od otwierania maski. Najprawdopodobniej coś się przetarło w słoniku w którym przewody idą ze słupka do auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio przerabiałem akcje zamki w moim 4 motion jak coś to zawsze mogę pomoc z wymianą mikrostyków i zimnych lutów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być coś z tą wiązką.

Poniżej zdjęcie auta przed naprawą i przed wymianą drzwi :bezzebow

Wiązka przełożona z rozbitych drzwi. Wszystko po wymianie drzwi działało, więc jej nie ruszałem (nie rozcinałem owijki).

 

A może mieć to związek z nie otwieraniem się klapy (nie otwierała się ręcznie ani z przycisku obok otwierania wlewu)?

 

C18260733_3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności