Skocz do zawartości

Shonsu

  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Shonsu

  • Urodziny 09.02.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Otwock

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2004
  1. Shonsu

    Błędy 19561 i 16485

    Skasowałem oba błędy i na razie lipa, bo żaden nie chce wyskoczyć, teraz będę się zastanawiał czemu wcześniej się pojawiał co chwila dosłownie. PS. Jak sprawdzić czy działa wentylator bodajże klimy ten obok tego który jest na sprzęgle wiskozowym? Bo mam wrażenie że w ogóle nie pracuje, nie włącza się ...
  2. Shonsu

    Błędy 19561 i 16485

    Nie kasowałem - nie pomyślałem żeby skasować. Choć wcześniej to chyba nie była wina przepływki którą chyba właśnie wtedy niepotrzebnie wymieniłem, bo okazało się że miałem dziurę na dwa palce w gumowym wężu od turbiny i zasysało mi lewe powietrze. Dziś skasuję błędy, zobaczę co dalej wyskoczy i dam znać. Btw na fisie wyskakuje "emission workshop" z powodu któregoś z błędów. Czy ten błąd 19561 może być spowodowany przepaleniem jakiegoś bezpiecznika ?
  3. Witam, Wyskoczyły mi dwa błędy na vagu: 2 Faults Found: 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Teraz pytanie co zepsułem? pytanie takie stąd, że dwa dni wcześniej od wyskoczenia błędu wymieniłem olej, filtr oleju, termostat (zlewanie płynu chłodzącego i wlewanie go ponownie), wymiana przegubu (to chyba akurat nic nie ma do tego). Tak czy owak, czy robiąc którąś z w/w rzeczy mogłem skopać np elektrykę i stąd te błędy? Albo też czy jak jest ociupinę za dużo oleju w silniku to czy to też mogło wyskoczyć? Bo kurde jakoś nie wierzę, że ni z tego ni z owego te błędy się pojawiły. Czy te błędy mogą być spowodowane jakimś poluzowanym/uszkodzonym wężykiem? PS. przępływkę wymieniałem w zeszłym roku na nówkę. PS2. samochód po tym błędzie jeździ tak jak jeździł, bez żadnych zmian, braku mocy itp (przynajmniej moim zdaniem) Proszę doradźcie od czego zacząć sprawdzanie co jest nie tak.
  4. Witam, miałem podobny problem, wymieniłem przepływomierz bo mechanik stwierdził że walnięty, nic to nie pomogło, sporo tu czytałem i pisało żeby posprawdzać wszystkie węże i wężyki . Było u mnie słychać też świst, ale zanim był ten świst auto przechodziło w tryb awaryjny. Te cienkie wężyki powymieniałem przed wymianą przepływomierza. Szkopuł był w wężu łączącym ic z turbiną. Na poniższym rysunku zaznaczyłem który warto sprawdzić te wszystkie cztery grube węże (5,6,7,10), wyciągnąć, przeczyścić i powyginać, patrząc czy nie ma jakiejś malutkiej dziurki. U mnie na początku była pewnie malutka i było tylko przeładowanie przy dużej prędkości i wysokich obrotach, wraz z upływającym czasem powiększyła się, zacząłem słyszeć świst i zacięcia/braki mocy turbiny przy praktycznie każdej zmianie biegów na obrotach wyższych niż 2 tys. Wczoraj wymieniłem węża i dziura miała jakieś 4 cm, moim zdaniem to było przyczyną problemów u mnie.
  5. Shonsu

    Passat B5 FL AWX 2004

    Zamówiłem tego węża i przyszedł razem z tymi pierścieniami, więc mam zapasowe teraz . Wczoraj wymieniłem sprzęgło wiskotyczne i tego węża (dziura miała ze 3-4 cm) od ic do turbo no i teraz śmiga auto bez problemu, nawet nie wchodzi w tryb awaryjny, przynajmniej do tej pory. Nie wiem czy na to nie miała też wpływu wymiana przepływomierza, ale póki co jest lepiej niż gdy kupowałem samochód. Teraz jeszcze muszę dojść skąd mam olej w rurach prowadzących od EGR w stronę IC. W przyszłym tygodniu zrobię całe logi wraz z dynamicznymi.
  6. Witam, mam zamiar wyczyścić turbosprężarkę stąd pare pytań jakie uszczelki, pierścienie uszczelniające odnośnie całej turbiny i układu doprowadzania i odprowadzania oleju warto kupić w przypadku turbiny od silnika AWX (passat b5 fl 2004) ? Mam etkę ale nie wiem co dokupić w razie czego, czy jakieś śruby też by się przydały itp ? [ATTACH=CONFIG]87196[/ATTACH] Jakie mają one numery w etce?(nie wszystkie części opisane są u mnie numerami, dlatego pytam od razu o to) potrzebuję też numeru uszczelki: wydech - turbina ? o jaką rurkę egr - kolektor wydech. chodzi ? ps. usczelki od kolektora i egr'a mam. Pozdrawiam Shonsu.
  7. Shonsu

    Passat B5 FL AWX 2004

    Znalazłem (a raczej wymacałem bo na oczy nie widziałem) dziurę w wężu łączącym ( 3B0 145 828 G ) nr 5 zaznaczonym na obrazku na upartego palca można by włożyć. Ciekaw jestem czy to była wina tego szarpania i świszczenia czy też odpowiadało to za tryb awaryjny i brak mocy przy dużych prędkościach. Wie ktoś czy ten wąż sprzedawany jest wraz z pierścieniami uszczelniającymi czy sam ? ceny też miłe dla oka ... http://www.iparts.pl/czesc/waz-laczacy-1-9tdi-passat-01-05-avf-awx,1-3015-3B0145828G-430770.html czy to oryginał ? drugi z intercars : [TABLE=width: 97%, align: center] [TR] [TD=width: 60%] [TABLE=width: 99%, align: left] [TR=bgcolor: #E6E6E6] [TD]20.700.710[/TD] [TD]Przewód chłodnicy powietrza[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2] Przewód intercoolera VW Passat/Skoda Superb [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #E6E6E6, colspan: 2]Producent: AKUSAN[/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD=width: 40%][TABLE=width: 100%, align: center] [TR] [TD=width: 70%]W magazynie: [/TD] [TD=width: 30%]>9 szt.[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: cena_wiecej_esklep, width: 70%]Cena detaliczna z VAT: [/TD] [TD=class: cena_wiecej_esklep, width: 30%] 220.79 PLN[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 70%]Kup za: [/TD] [TD=width: 30%] 209.75 PLN[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2, align: center] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE]
  8. Shonsu

    Passat B5 FL AWX 2004

    Dzięki za odpowiedzi. Czytałem właśnie temat o samodzielnej analizie tdi i odnosnie termostatu doczytałem że może jest coś nie tak, tylko nie wiem czy ma znaczenie to że pomiar grupy 007 był zrobiony na rozgrzanym silniku, w instrukcji jest napisane że ma być robiony na zimnym ? btw wszystkie logi jakie zamieściłem są na rozgrzanym silniku zrobione. Teraz sprawa EGR, według powyższego linka coś jest nie tak: http://vaglog.rtnet.pl/shonsu82_93079.html - druga i trzecia wartość nie są przybliżone, wysterowanie zaworu egr też jest złe. W weekend będę zdejmował zderzak (wymiana sprzęgła wiskotycznego) więc sobie dokładniej wszystko pooglądam, zwłaszcza turbine. W sumie samochód ma przejechane powyżej 200tyś. Podobno nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi, więc : 1. Czy brak jakiegoś bezpiecznika może powodować niemożliwość zapisywania błędów w komputerze ? 2. Co to jest to zielone i do czego to? (lewa cześć zderzaka, poniżej zaworu n75, jeden przewód wygląda jakby był podłączony do wiatraka ps. samochód kupiony we wrześniu zeszłego roku, więc nie mam pojecia co tam było grzebane, robione, jeśli w ogóle. ps2. darek te logi są właśnie na tą stronę wrzucone. jeśli strona jest Twoja i jest w php to możesz pobawić się z pchart.sourceforge.net lub phpchart.net .
  9. Witam, prosiłbym o analizę (póki co) logów statycznych: Log (0 - 000) Log (1 - 004) Log (2 - 003) BS Log (3 - 000) BS Log (4 - 007) Log (5 - 023) Log (6 - 001) Log (7 - 018) Log (8 - 013) Log (9 - 003) Log (10 - 014) Log (11 - 011)BS przy logowaniu obojętnie której grupy w Basic Settings na fisie wyświetlało się engine workshop i migała kontrolka "ROZGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH" - czy to normalne? Oprócz problemu z przechodzeniem w tryb awaryjny przy dużej prędkości i wysokich obrotach (spadek mocy), pojawił się ostatnio kolejny szkopuł którym chcę się najpierw zająć. Mianowicie szarpanie a raczej spadki mocy, tak jakby turbina przestawała co chwilę chodzić przy przyśpieszaniu (coś około 2000 obrotów). Czuć to wyraźnie przy 1, 2, 3 biegu. Przy czym słychać huczenie, syczenie, "zapowietrzanie" w tych momentach co są te spadki - nie wiem jak to nazwać. Domyślam się że gdzieś może być nieszczelność, ale póki co nie znalazłem jej. Zastanawiam się czy może być to wina zaworu n75 lub tego drugiego od turbosprężarki. Jakiś czas temu (2-3 tyg temu ) nabijana była klima i wymieniany filtr kabinowy, po tym parę dni później zauważyłem problem właśnie z tym "szarpaniem/huczeniem". Potem wymieniłem filtr powietrza i paliwa, powymieniałem wężyki gdzie się da w instalacji podciśnienia(nie wszystkie, ale reszta wyglądała w porządku). Wizyta u miechanika który stwierdził, że przepływomierz coś niedomaga, wiec wymieniłem, niby teraz lepiej się zbiera samochód, ale te spadki/skoki w działaniu turbiny nadal są. logi są sprzed wymiany przepływomierza. Vag nie pokazuje żadnych błędów, oprócz błędów zamka drzwi kierowcy . Chciałbym wiedzieć czy na podstawie tych logów można coś stwierdzić? Poszukuję także pomocnej ręki posiadającej laptopa z okolic Otwocka która pomogłaby mi wykonać logi dynamiczne. Odwdzięczyłbym się piwkiem, czy tez kilkoma
  10. hej, Można też czyścić czymś takim jak Kontakt S potem Kontakt U, gdzieś czytałem że można też użyć alkoholu izopropylowego + sprężonego powietrza. U mnie problemem raczej nie była przepływka tylko dziura w wężu łączącym turbinę z intercoolerem http://forum.vw-passat.pl/threads/122844-Passat-B5-FL-AWX-2004?p=1721188&viewfull=1#post1721188 teraz muszę go kupić i sprawdzić czy on jest winowajcą szarpania/świszczenia.
  11. tomnik zamówiłem z tej strony co podałeś. Klucze też odpowiednie kupiłem, może się kiedyś przydadzą, z tego co słyszałem to takie są do klimatyzacji. Moja przepływka w sumie czysta była: inna sprawa, że filtr też był filtron'a, ale to już mój grzech że po kupnie samochodu go nie wymieniłem. Zastanawiam się też czy z turbiny może mi chlapać trochę na przepływomierz, bo w rurze dolotowej było trochę nakapane olejem.
  12. Dziękuję za pomoc , znalazłem jeszcze tutaj (identyczny z tym którego szukam ) tańszy o 70zł niż ten na inter cars i chyba ten zamówię - choć trochę to podejrzane, że o tyle taniej. heh teraz nie wiem czy ktoś to przeczyta, bo już nie chce dublować postów, ale czy mając przepływomierz obudowę i lizak BOSCHA można włożyć tam lizak PIERBURG'a ? ps.kupiłem sześciokątny torx, hmm nie doczytałem na innym forum, bo pisali, że ma być pięciokątny, a w sklepie nie spytali ile ma mieć kątów i się zgapiłem
  13. Na tej stronie jak wół napisali od numeru podwozia, czego właśnie nie rozumiem. Numer nadwozia mam WVWZZZ3BZ4P241973 i nie wiem jak to ma się do tych numerów co są podane na w/w stronie
  14. Witam, Odgrzewam kotleta... Posiadam passka B5 fl (1.9 130KM awx) i podobno padł przepływomierz, nr w etce to podobno 074 906 461 B lub 074 906 461 BX ? Chcę kupić sam czujnik bez obudowy np pierburga, szukałem w necie i znalazłem http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sklep/czesci_samochodowe.php?wit=SKLEP&S&notitle=1&g=3926&typ=15418&wsk=O&msg=%20-%20%26ESRC%3DS&se=T ale do jasnej ciasnej nie wiem który wybrać bo są do różnych numerów podwozia (3B-2-000 001 lub 3B-1-400 000 czym się różnią), w jaki sposób mam określić nr podwozia ? btw padł mi przed wymianą filtra powietrza, zanim kupię nowy zastanawiam się nad jego przeczyszczeniem czy w ten sposób nie rozwalę go jeszcze bardziej.
  15. Witam, Chciałbym zrobić logi statyczne i dynamiczne w pasku b5 fl 3bg awx z 2004, sprawdzić też błędy czy jakiekolwiek występują i skasować je w razie czego. Który kabel wybrać: 1. http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-k-linemax232-kabel-obd2-kabel-piny.html czy 2. http://moto.allegro.pl/promocja-interfejs-vag-k-can-commander-1-4-i2474682615.html Czy może jest jeszcze jakaś lepsza opcja w tym momencie? Pozdrawiam Shonsu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności