Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Cisnienie/przeplyw wyglada dobrze, dziwnie wyglada symulowana temperatura. Bardziej niz DPFem to bym sie zastanowil czemu turbina tak pozno laduje jak nalezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi były wykonane na drugim biegu , i ja mam tak od zawsze późno bierze moc robiłem już chyba wszystko jeśli macie jakieś sugestie chętnie wysłucham pozdrawiam.,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrob na czwartym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki. jak zrobię to wstawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Poziom napełnienia 15,5 % ale poziom sadzy 76(graniczne 60 g).Brak błedów.Normalnie przyspiesza.Można jakoś dopalić tą sadzę czy po prostu czekać jak DPF zacznie dawać o sobie znać.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mozna jej w zaden sposob dopalic - jedynie mechaniczne czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej sadzy? Chyba popiołu...którego nie dopalisz,bo przecież to pochodna procesu spalania.

Wymień filtr i po problemie, ewentualnie regeneracja ale większość tych filtrów jej nie przechodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSC_0609.jpg

Wypalałem serwisowo dpf i nie zeszłym niżej niż 1,5% zapełnienia. Trochę kiepsko warunki drogowe ale starałem się jechać tak jak ma zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę kiepsko warunki drogowe ale starałem się jechać tak jak ma zdjęciu.
Z moich doświadczeń wynika, że DPF regeneruje się/wypala najszybciej, jeśli utrzymuję obroty w granicach 2 tys. Wbrew temu, co niektórzy myślą- "im wyższe obroty tym lepiej"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z moich doświadczeń wynika, że DPF regeneruje się/wypala najszybciej, jeśli utrzymuję obroty w granicach 2 tys. Wbrew temu, co niektórzy myślą- "im wyższe obroty tym lepiej"...

 

potwierdzam, moj zawsze przy 2tys kopci jak oszalaly i zazwyczaj robi to w miescie ku uciesze gawiedzi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej optymalne warunki to Ok 2700-2800rpm i NIE szybciej niż 80km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, ciekawe info.

 

Swoją drogą to kto to wymyślił. Podane przez Ciebie warunki są do jazdy miejskiej, bo tak 2,7 - 2,8 obrotów do 80tki to jazda na trójce. Ale kto po mieście jeździ ze stałą prędkością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najbardziej optymalne warunki to Ok 2700-2800rpm i NIE szybciej niż 80km/h
Nie do końca się zgodzę. CO do prędkości ok, ale co do obrotów to takie wysokie nie są potrzebne. Dużo lepszy efekt daje obciążenie silnika wszelkimi możliwymi odbiornikami - grzane szyby, fotele, klima na max chłodzenie itp.

Natomiast zdecydowanie morderstwem jest (mimo, że producent przewidział taką opcję) wypalanie dpf-a na postoju. Silnik dosłownie się topi przy tym. Więc nawet jak można, to lepiej przejechać się kawałek w trosce o stan silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast zdecydowanie morderstwem jest (mimo, że producent przewidział taką opcję) wypalanie dpf-a na postoju. Silnik dosłownie się topi przy tym. Więc nawet jak można, to lepiej przejechać się kawałek w trosce o stan silnika

I ja tak np zawsze robię, bo najczęściej włącza mi się wypalanie DPF jak podjeżdżam do garażu. Wtedy wyjazd z powrotem na drogę i tak na 3 biegu 70-80km/h kilka km. Raz dosłownie wypalałem na postoju i wrażenie mam identyczne "silnik dosłownie się topi" o długości tego wypalania nie wspomnę. Wkur... mnie to, ale już wolę przejechać te kilka kilometrów niż postawić auto i czekać chyba ze 20min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek ale grzanie foteli i zimna klima na maxa to grozi przeziębieniem ;)

 

Skąd wiecie, że Wam dpf wypala, jakaś kontrolka się świeci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek ale grzanie foteli i zimna klima na maxa to grozi przeziębieniem ;)

Skąd wiecie, że Wam dpf wypala, jakaś kontrolka się świeci ?

he he he. To potem okład z młodych piersi :marecek

Nic się nie zapala. Jak wypala się w czasie jazdy to niech mu będzie na zdrowie. Jak auto stoi to obroty trzymają się tysiąca. A jak się otworzy drzwi albo okno to czuć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie do końca się zgodzę. CO do prędkości ok, ale co do obrotów to takie wysokie nie są potrzebne. Dużo lepszy efekt daje obciążenie silnika wszelkimi możliwymi odbiornikami - grzane szyby, fotele, klima na max chłodzenie itp. ....

 

Możesz się nie zgadzać ale są to NAJBARDZIEJ optymalne warunki do wypalania filtra DPF

Przetestowane wielokrotnie na setkach samochodów marki VW ;-)

A o tym że trzeba włączyć wszystkie odbiorniki elektryczne w celu zwiększenia obciążenia to pisałem już wielokrotnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuje wpuścić piankę do czyszczenia dpf. Czy ma ktoś może jakieś zdjęcie bądź może wytłumaczyć który czujnik trzeba odkręcić żeby ją wpuścić? Może ktoś używał takiej pianki i podzieli się doświadczeniem? Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja to Was podziwiam za spostrzegawczość. Ja moim zgrzytem jeżdżę już 7 lat i nigdy nie wiem kiedy mi się wypala DPF. Fakt wypalania stwierdzam dopiero po podłączeniu VCDS. Nigdy też nie zauważyłem jakiegokolwiek zwiększonego kopcenia, jakiegokolwiek smrodu. Jedynie zdarzyło mi się zauważyć wyższe obroty(oscylujące w przedziale 0,8-1,0) latem przy temperaturach otoczenia powyżej 30 st.C, ale nie jestem pewien czy to był efekt wypalania DPF, czy zwiększonego obciążenia klimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności