michael230 Zgłoś #121 Napisano 18 Lutego 2014 Chciałem sprawdzić stan popiołu w DPF-ie, ale w bloku 108 nie pokazuje żadnej wartości. Natomiast w bloku 68 są wartości bez jednostek i podpisów. Gdzie szukać tych wartości? VCDS w wersji 11.11.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #122 Napisano 18 Lutego 2014 (edytowane) Chciałem sprawdzić stan popiołu w DPF-ie, ale w bloku 108 nie pokazuje żadnej wartości. Natomiast w bloku 68 są wartości bez jednostek i podpisów. Gdzie szukać tych wartości?VCDS w wersji 11.11.5 Gratulacje Michał zakupu VCDS-a ;p Co do inspekcji DPF-a to masz: W silniku CR: GRUPA 108 108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany) 108.2 - masa popiołu (wymagana) 108.3 - masa popiołu (rzeczywista w gramach) W silniku PD: GRUPA 75 Zdjęcie poglądowe: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=45224&d=1296815816 Edytowane 18 Lutego 2014 przez skindred Dodany podział na silniki CR i PD w VCDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #123 Napisano 18 Lutego 2014 No nie do konca jest tak jak Bartek piszesz, grupa 108 jest w CR. W PD bedzie to grupa 75. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #124 Napisano 18 Lutego 2014 Gratulacje Michał zakupu VCDS-a ;p Na razie pożyczony. Chodzi mi o wypełnienie popiołem. W 108 nic nie wyświetla. Natomiast w 75 temperatury przed i za oraz wypełnienie sadzą w %. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #125 Napisano 18 Lutego 2014 Popioly masz w takim razie w 68.2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #126 Napisano 18 Lutego 2014 Dobra. Dodałem podział na PD i CR. Przyda się na przyszłość, bo sporo ludzi i tak szuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #127 Napisano 18 Lutego 2014 (edytowane) Czytałem, czytałem i w końcu sprawdziłem. Screen w załączniku. Co myślicie o tych wynikach? Próbowałem wejść w adaptację żeby sprawdzić tam wartości, ale dostaję komunikat dostęp nieupoważniony. Edytowane 19 Lutego 2014 przez michael230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #128 Napisano 20 Lutego 2014 Michał, jeżeli te 67 to jest popiół to chyba kończy się DPF i są trzy wyjścia: nowy(chyba odpada-ok. 7000PLN), wycięcie(do przyjęcia-ok. 1000-1500PLN), regeneracja(ciekawa oferta podana na naszym forum-ok. 500PLN). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #129 Napisano 20 Lutego 2014 Decyzja zapadła, regeneracja w firmie Euro-Vat. Jak za jakiś czas zaostrzą przepisy to się okaże, że w papierach mam DPF, a fizycznie go nie ma. Później tylko chcę zrobić chipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #130 Napisano 20 Lutego 2014 możesz to zrobic jednocześnie, program i wycięcie - problem znika raz na zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jednorazka Zgłoś #131 Napisano 20 Lutego 2014 IgnisDriver napisał: możesz to zrobić jednocześnie, program i wycięcie - problem znika raz na zawsze. Pewnie że może.Tylko czytaj jaką podjął decyzję.I bardzo słusznie.Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #132 Napisano 20 Lutego 2014 Później tylko chcę zrobić chipaTylko nie przeginaj pały z mocą i momentem, bo szybko może się okazać, że DPF to wcale nie był największy problem. Zresztą mądry tuner sam Ci dobierze tak parametry aby nie zdemolować sprzęgła czy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #133 Napisano 20 Lutego 2014 Tak tak, już rozmawiałem na ten temat i maksymalnie to koło 135 KM i ponad 300 Nm , wystarczająco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #134 Napisano 20 Lutego 2014 Tak tak, już rozmawiałem na ten temat i maksymalnie to koło 135 KM i ponad 300 Nm , wystarczająco.Zgadza się. U mnie trzy razy obniżali zanim aktualne parametry były wystarczające i nie powodowały efektów ubocznych. A po całym zabiegu chłopaki przekazali mi kilka rad jak prawidłowo eksploatować auto po chipie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #135 Napisano 21 Lutego 2014 IgnisDriver napisał: Pewnie że może.Tylko czytaj jaką podjął decyzję.I bardzo słusznie.Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje. Bo? puszka po dpf zostaje - nikt nie wie co jest w środku a już na bank byle patrol na ulicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #136 Napisano 21 Lutego 2014 W PL może nie wnikaja ale na zachodzie już tak. Ktoś musi przetestować dpf po regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.S Zgłoś #137 Napisano 21 Lutego 2014 Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje. Życzyłbym sobie takiej skuteczności policji na drodze... Póki co, na drodze nie są ci w stanie nawet powiedzieć ile masz punktów karnych (jedynie, że masz lub nie masz), a co dopiero sprawdzić dpf'a... Sprawdzenie dpf'a to nie to samo, co rzut oka do bagażnika czy masz zapasówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #138 Napisano 22 Lutego 2014 Znalazłem zdjęcia jak podczas regeneracji wyjmują wkład http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF-Adblue-FAQ-VW-Audi.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jednorazka Zgłoś #139 Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) Koledzy bez obrazy ale Wasza wiedza w tym temacie jest znikoma albo żadna. Jeżeli kolega pisze: Sprawdzenie dpf'a to nie to samo, co rzut oka do bagażnika czy masz zapasówkę. to właśnie o tym świadczy. Napisałem wcześniej :Jak u nas wejdzie CEPIK co ma nastąpić najpóźniej do końca 2015r. Wówczas sprawdzenie czy samochód miał zamontowany fabrycznie DPF czy nie po jego VIN będzie tak proste jak rzut oka do bagażnika. Co to jest CEPIK proszę poczytać w Internecie.Każdego Diesla można sprawdzić czy ma zamontowany DPF czy nie patrząc na wylot z rury wydechowej a nie na to czy ma puszkę z DPF czy nie. A wszystkie Diesle wyprodukowane od modelu 2009 r muszą mieć DPF. Więc bez CEPIKU sprawdzenie czy go dalej ma jest jak rzut oka do bagażnika czy ma zapasówke. Edytowane 22 Lutego 2014 przez Jednorazka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #140 Napisano 22 Lutego 2014 coś Ty się tak uparł na ten cepik - w VINie też stoi że mam dpf, puszkę mam więc o co kaman? Kto i jak to sprawdzi? Może chcesz mi wmówić, że policja będzie mi przy kontroli robiła analizę spalin? od kilku lat mi tego nie robią na rocznych przeglądach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach