Bimbasz Report post #201 Posted November 10, 2013 dla przypomnienia http://forum.vw-passat.pl/threads/109919-Instrukcja-Elektryczna-klapa-w-kombi Quote Share this post Link to post Share on other sites
freesky Report post #202 Posted November 24, 2013 Witam wszystkich. No i wreszcie elektryczna klapa zawitała u mnie. Roboty było sporo, bo ok.9h, ale obeszło się bez ściągania podsufitki (pomoc drugiej osoby). Klapy tylnej nie trzeba demontować. Ale niestety nie działa mi jeszcze otwieranie z pilota gdyż czekam na moduł od kolegi Bimbasza. Jedyne co mnie jeszcze dziwi, to nie działa mi przycisk otwierania klapy na drzwiach (ten obok wlewu paliwa). Może trzeba go jakoś zakodować w komforcie lub bordnetz-ie? Proszę o pomoc z tym przyciskiem. Z góry dziękuję za pomysły jak rozwiązać ten problem z przyciskiem. Uśmiech na twarzy był odrazu po pierwszym uruchomieniu klapy - polecam modzika wszystkim którzy się zastanawiają nad takim bajerem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
czarny122 Report post #203 Posted November 6, 2014 witam Panowie ja z innej beczki, mam elektryczna klapę w swoim pasku od jakiegoś czasu jest dziwny problem, otwierając ją z pilota nie chce się podnieść tak jak by siłowniki nie miały siły jej podnieść, podnosi się kilka cm, i opada. Natomiast jak otworzę przyciskiem pod klapą i przytrzymam to idzie do góry bez problemu. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie halo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
no_where Report post #204 Posted November 6, 2014 (edited) Miałem podobnie jak padł mi przełącznik w klapie właśnie. A widzę że rocznik ten sam, więc może i na Twój przełącznik przyszedł czas. Ja na początku odłączyłem ten którym się zamyka klapę, bo łatwo go wyjąć. Niestety problem pozostał. Dopiero następnie odłączyłem kostkę od przełącznika otwierania i okazało się że to on był winien - aby się do niego dostać niestety trzeba zdjąć tapicerkę z klapy ale tylko czarną. A otwieranie z drzwi działała? Dłużej przytrzymaj aby się upewnić. Edited November 6, 2014 by no_where Quote Share this post Link to post Share on other sites
czarny122 Report post #205 Posted November 7, 2014 Miałem podobnie jak padł mi przełącznik w klapie właśnie. A widzę że rocznik ten sam, więc może i na Twój przełącznik przyszedł czas. Ja na początku odłączyłem ten którym się zamyka klapę, bo łatwo go wyjąć. Niestety problem pozostał. Dopiero następnie odłączyłem kostkę od przełącznika otwierania i okazało się że to on był winien - aby się do niego dostać niestety trzeba zdjąć tapicerkę z klapy ale tylko czarną.A otwieranie z drzwi działała? Dłużej przytrzymaj aby się upewnić. No właśnie jak dłużej przytrzymam to działa i z przełącznika na drzwiach i to samo na klapie, problem jest w pilocie. Może trzeba pogrzebać w tych przełącznikach, najgorzej że zima idzie a na ten czas to jest super sprawa ta elek. klapa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pio75 Report post #206 Posted November 7, 2014 witamPanowie ja z innej beczki, mam elektryczna klapę w swoim pasku od jakiegoś czasu jest dziwny problem, otwierając ją z pilota nie chce się podnieść tak jak by siłowniki nie miały siły jej podnieść, podnosi się kilka cm, i opada. Natomiast jak otworzę przyciskiem pod klapą i przytrzymam to idzie do góry bez problemu. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie halo? Witam Jestem już po modzie z tylną klapą. Miałem podobny problem po instalacji ,a mianowicie , po 2 tygodniach od montażu klapa nie otwierała się z każdym razem (rzadko się to zdarzało ale było irytujące). Odskakiwała na kilka centymetrów po czym opadała , kolejne próby otwarcia przynosiły efekt. Częściej działo się to przy otwieraniu z pilota ,natomiast z przycisku w klapie nie było problemu ,gdy podczas naciskania delikatnie ciągnie się za klapę. Charakterystycznym objawem były trzaski dobiegające z okolicy napędów klapy podczas zamykania jak i otwierania. Myślałem ,że to normalne bo siły potrzebne do ruszenia klapy są bardzo duże. Pierwsze skojarzenie - silniki nie mają siły , za mało prądu. Poprawiłem całą instalację , grube kable do akumulatora. Przez jakiś czas było ok , ale jak zdarzyło się to nawet na odpalonym samochodzie z przycisku na drzwiach , moja teoria o słabym zasilaniu legła w gruzach. Następna była regulacja klapy, zawiasów ,siłowników -wszyskto bez efektu , poprawa na chwilę. Gdy wqrw osiągnęło zenit , wywaliłem podsufitkę zamknąłem się w samochodzie i obserwowałem pracę siłowników podczas zamykania i otwierania klapy.. No i eureka - poluzowały się śruby , które trzymają ten siłownik w kupie. Cztery sztuki od strony silnika i cztery od strony metalowego napędu . Szczególnie z tymi drugimi jest trochę problemu , trzeba dorobić sobie krótką końcówkę torx. Po skręceniu wszystkiego do kupy problem znikł , trzaski się nie pojawiają. Klapa chodzi jak marzenie - cichutko i za każdym razem. Dobra rada dla wszystkich którzy biorą się za moda z klapą . Zanim zamontujecie siłowniki podokręcajcie wszystkie możliwe śruby jakie zobaczycie , szczególnie te za metalowym mechanizmem , one są kluczowe. Siłowniki nie są nowe i po wielu latach pracy pojawiają się luzy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #207 Posted November 16, 2014 Czy wasze elektryczne klapy tez tak "klapią" (tzn. szybko opadają) w ostatniej fazie zamykania??? Opisze dlaczego pytam... Tydzień temu zaprowadziłem paska na wymianę cieknącej panoramy. Przed wizytą w serwisie w ostatniej fazie zamykania klapa opadała swobodnie z ok 30 cm i sama się zatrzaskiwała (było niezłe *******....cie). Po odebraniu auta klapa podczas zamykania opada cały czas jednakowo i cichutko się domyka. Przedtem jak siedziałem w aucie a ktoś zamykał bagażnik to było takie trzaśnięcie że miałem ochotę krzyknąć "co tak kur.a trzaskasz tą klapą" choć jest elektryczna he he. Myślę że coś wyregulowali w serwisie. A jak u kolegów??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #208 Posted November 16, 2014 Jak jest +5 lub więcej na dworze to klapa w końcówce trochę trzaska. Jak jest poniżej 5 stopni to klapa zamyka się idealnie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #209 Posted November 16, 2014 W sumie u mnie temp wyrównane tak ok 5st, ale wprowadzę na noc do warsztatu i zobaczę jak w temp 20st Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fedwo Report post #210 Posted November 17, 2014 Mnie też niepokoiło trzaskanie elektrycznej klapy. Sprawdzałem w 4 paskach (w dwóch b6 i dwóch b7) fabrycznie wyposażonych w elektryczną klapę - trzaskanie to widocznie standard:niewiem Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #211 Posted November 17, 2014 Ja jeszcze nie sprawdziłem bo warsztat zajęty innymi "brykami" ale może jutro wprowadzę i zobaczę czy trzaska w wyższych temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
no_where Report post #212 Posted November 18, 2014 Mam fabryczną niestety trzaska... Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #213 Posted November 21, 2014 I potwierdziły się moje spostrzeżenia. Musieli coś zrobić podczas wymiany panoramy bo teraz klapa nie trzaska. Autko stało na warsztacie całą noc w temp 18st i rano zrobiłem test. Gdy tylko odebrałem auto zauważyłem różnice w zamykaniu. Nie wiem, może to kwestia jakiejś regulacji, no ale nowe by tak trzaskaly. Nie wiem co o tym myśleć. Nie zdarzyło mi się jeszcze zdejmować podsufitki i naprawiać elektrycznej klapy w aucie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #214 Posted November 21, 2014 Dzis przez przypadek zrobilem test klapy u mnie. Z rana stal ok 2.5h na dworze przy ok 3st. Kumpel chcial zobaczyc jak dziala easy open i otwarł klape. Poczym ja zamknał. Zamknęła się bez najmniejszego trzasku. Bardzo po woli pokonala ostatni odcinek przed zamknieciem. Mozna powiedziec ze z finezją. Delikatnie musnela zamek a ten juz dociągnął klape. Nie wiem czy to temperatura na to wpływa. Ale ogolnie w lecie to troche trzaska. Wiec musi byc jakas zaleznosc trzaskania od temperatury. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #215 Posted November 21, 2014 A czy tam przypadkiem nie ma siłowników olejowych? :hmm Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #216 Posted November 21, 2014 Dziś znów parkuję w warsztacie, obniżyłem temp do do 10st. Zobaczę co będzie rano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tjarogda Report post #217 Posted January 7, 2015 Witam wszystkich mam prośbę związaną z zamykaniem klapy przyciskiem. Problem polega na tym iż z drzwi klapa otwiera się natomiast jest problem z zamykaniem przyciskiem w klapie prosiłbym kolegów o jakąś podpowiedz co może być przyczyną takiej sytuacji i na co zwrócić uwagę? jeśli jest ktoś z Trójmiasta który jest w stanie mi pomóc albo kogoś poradzić byłbym wdzięczny z góry dziękuję i pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wzlociq Report post #218 Posted January 8, 2015 Też mam to samo nie zamyka się automatycznie. Zamyka się jedynie z przycisku na klapie, a z pilota czy z kokpity już nie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #219 Posted January 8, 2015 Panowie fabrycznie jest tylko tak jak piszecie. Żeby zamykać z pilota lub guzika w drzwiach potrzebny jest specjalny dodatkowy moduł dostępny u kolegi bimbasza. Jakbyście zadali sobie trud przeczytania wątku to byście to doskonale wiedzieli. Ale po co czytać ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pikopiko Report post #220 Posted January 8, 2015 Pierwszy kolega ma problem z zamykaniem przyciskiem w klapie Quote Share this post Link to post Share on other sites