Bimbasz Zgłoś #181 Napisano 26 Grudnia 2012 Nabyłem klape z tego samego roku i wtedy też musze ciągnąć przewody?Wydaje mi sie ,że jest ich chyba troszku wiecej bo od spryskiwacza i wycieraczki,ogrzewania tylnej szyby,świateł i czujnika zamkniecia klapy.Kamery cofania nie mam.Zobacze jak zdejme starą klape,czy da sie przełożyć tylko przewody bod kostki czy co tam będzie. Uwierz mi instalacja zwykłej klapy w kombi a klapy elektrycznej różni się tylko dwoma przewodami właśnie od przycisku zamykania klapy. Niczym więcej w wiązce elektrycznej się nie różnią, bo niby czym mają się różnić dwie klapy z tego samego rocznika. Jedna zwykła a druga elektryczna. Instalację całą przełożysz tylko to będzie więcej roboty jak dołożenie tylko dwóch przewodów do pstryczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #182 Napisano 28 Grudnia 2012 Ok wsadzilem wszystko do auta i podlaczylem fantastycznie zrobiona wiazka (dzieki Marcin). Teraz mam maly problem. Klapa nie zamyka sie po nacisnieciu przycisku i nie otwiera sie z pilota (ani z drzwi kierowcy). Jedyne co sie dzieje to dociag zwalnia blokade i klapa odskakuje lekko. Jak podlacze VCDS to nie mam zadnych bledow i jest pelna komunikacja. Podczas testu w VCDS klapa musi byc otwarta aby zaczac. Otwieranie nie dziala ale zamykac sie zamyka wiec silniki dzialaja w jednym kierunku. Jeden silnik ktory mam jest nowy (wiec byl w stanie zamknietym) a drugi uzywany (otwarty). Jak zakladalem nowy to musilem recznie go otworzyc. A i do instalacji jest podlaczony modul do zamykania z pilota - nie calkiem podlonczony bo nie moge ustalic pod ktory pin w drzwiach sie podlaczyc. Czy ktos ma jakies pomysly co jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #183 Napisano 28 Grudnia 2012 Teraz mam maly problem. Klapa nie zamyka sie po nacisnieciu przycisku i nie otwiera sie z pilota (ani z drzwi kierowcy). Zakodowałeś klapę tak aby się otwierała z pilota, tak jak opisywałem jak to zakodować? A i do instalacji jest podlaczony modul do zamykania z pilota - nie calkiem podlonczony bo nie moge ustalic pod ktory pin w drzwiach sie podlaczyc. Sterownik w drzwiach tylnych prawych pin 18 przewód koloru białego (tam prawie wszystkie są białe ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #184 Napisano 28 Grudnia 2012 Klapa zakodowana tak jak opisywales. Dociag puszcza i klapa odskakuje i to tyle niestety. Jutro podlacze w dzwiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #185 Napisano 30 Grudnia 2012 Wywalilem oba silniki i polozylem w aucie na podlodze. Jak robie test przez VCDS silniki dzialaja ale w przeciwnych kierunkach do siebie. Jak lewy otwiera to prawy zamyka i odwrotnie. Zamienialem kable ktore ida do silnika (czerwony i niebieski) w nadzieji ze to zmieni kierunek w ktorym pracuja silniki ale nic z tego. Kolejny pomysl to zmiana przewodow zasilajacych i masy na glownej wiazce... ale czy nie spale silnika w ten sposob? Prosba czy ktos moze sprawdzic jakie ma wartosci w module 6D w adaptacji na 00 i 01? U mnie jest 000 i 355... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #186 Napisano 31 Grudnia 2012 Prosba czy ktos moze sprawdzic jakie ma wartosci w module 6D w adaptacji na 00 i 01?U mnie jest 000 i 355... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #187 Napisano 31 Grudnia 2012 Dzieki Marcin, wszystko wyglada identycznie wiec to nie ustawienia w adaptacji. Tak patrze na schemat i jedyny sposob w jaki te silniki sie komunikuja to poprzez 2 kable na pinie 2 i 6. I to musze sprawdzic raz jeszcze. Ewentualnie przelozyc piny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #188 Napisano 31 Grudnia 2012 wszystko wyglada identycznie wiec to nie ustawienia w adaptacji. nie identycznie bo masz 355 a ja 353 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #189 Napisano 31 Grudnia 2012 No tak ale to dla tego ze masz klape zakodowana zeby sie nie otwierala za mocno w garazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #190 Napisano 1 Stycznia 2013 Bimbasz, na początku napisałeś że koszt tego przedsięwzięcia to 1,5 - 1,8k, ta cena dotyczy części kupionych z miejsca w aso czy sieci czy po wyhaczeniu na aukcjach? Coraz częściej myślę o tej klapie, szczególnie jak idę z siatami do auta. Więc może latem coś bym kombinował, pod warunkiem że te 2 tysiące to wystarczająca kwota no i jeśli znalazłby się ktoś, kto podjął by się tego wyzwania bo z moimi łapkami to awykonalne. Ps. Czy boardnetz musi być 30 bitowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #191 Napisano 1 Stycznia 2013 Tak, powinienes sie zmiescic w 2K oczywiscie na czesciach uzywanych z montazem. Do mnie nie masz daleko Bordnetz nie musi byc 30bajtowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #192 Napisano 1 Stycznia 2013 Bimbasz, PW zaraz Ci posle. Tymczasem pytanie: pisales ze potrzebne sa nastepujace czesci Cytat Dźwignie nr 3C9 827 829 B Dźwignia nr 3C0 827 830 B Przycisk na klapie bagażnika 3C0 959 831 REH Siłownik po lewej stronie 3C9 827 383C Siłownik po prawej stronie 3C9 827 384D Dociąg klapy 3C9 827 887B Wtyczka do przycisku na klapie 8K0 973 754 Wtyczka do lewego silnika 1K0 972 924 Wtyczka do prawego silnika 3C0 972 725 Wtyczka do dociągu klapy 535 972 705 Piny do wtyczek ( najlepiej jechać na szrot i kupić całe wtyczki za parę groszy i odzyskać z nich piny) Przewody ( dokładny opis okablowania na załączonym schemacie) Silownik, to jest ten caly mechanizm, ktory podnosi i opuszcza klape? Dociag klapy to jakis inny silniczek, ktory dociaga klape? Co to jest dzwignia? I co ze zamkniem? Na Twojej liscie go nie ma a czytalem, ze potrzebny jest inny. Jeden silnik - 79€ http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-3C-Antriebseinheit-Motor-Heckklappe-3C9827384E-/390489476552?pt=DE_Autoteile&hash=item5aeafc8dc8 Dwa silniki plus zamek (o ile dobrze rozkminilem numer czesci) 349€ http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-3C-Variant-Elektrische-Heckklappe-Antriebseinheit-Zuziehhilfe-/370723104154?pt=DE_Autoteile&hash=item5650d1a59a I chyba pelen zestaw - 420€ - http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-3C-Motor-Heckklappe-Heckklappenoffner-3c9827384F-3c9827383F-Zuziehilfe-/121042702119?pt=DE_Autoteile&hash=item1c2eb50f27 teraz i tak nie bede kupowac, ale czy takie ceny sa OK czy sie targowac? Znalazlem na ebayu zestawy uzywane po 350-400€, moglbys rzucic okiem i napisac (bo one sie roznia chyba miedzy soba) co one maja w zestawie? I rozumiem, ze majac juz te ciezkie rzeczy, to reszta (uszczelki, wtyczki, przycisk itp) to juz nie problem (ani z dostaniem ani z wydatkiem)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #193 Napisano 1 Stycznia 2013 Szukaj czesci na allegro dostaniesz taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #194 Napisano 1 Stycznia 2013 Michał czytaj ten wątek i ten http://forum.vw-passat.pl/threads/109919-Instrukcja-Elektryczna-klapa-w-kombi masz w tych wątkach wszystko wyjaśnione tak dokładnie ze więcej dodawać nie trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgucci Zgłoś #195 Napisano 13 Maja 2013 czy takie silniki będą działały w B6 z 2008 ? 3C9827383B 3C9827384B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #196 Napisano 13 Maja 2013 czy takie silniki będą działały w B6 z 2008 ?3C9827383B 3C9827384B powinny działać, to są pierwsze silniki jakie były montowane w passatach, 01.06.06 zostały zmienione na takie z końcówką C a 01.03.08 na H Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Por Zgłoś #197 Napisano 8 Listopada 2013 (edytowane) Jestem w trakcie zbierania gratów do elektrycznej klapy, mam kilka pytań o części: -czy może być zamek o takich numerach z b7 3AF 827 887; -czy siłowniki mogą być z j na końcu; -ile i o jakich numerach śrub potrzebujemy do przykręcenia siłowników do karoserii i nakrętek do zwiasu? Będę wdzięczny za pomoc. Edytowane 8 Listopada 2013 przez Por Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freesky Zgłoś #198 Napisano 9 Listopada 2013 witam wszystkich poszukuję części do elektrycznej klapy - chętnie odkupię cały zestaw jeśli ktoś posiada (wiązkę będę brał od bimbasza, bo to prawie jak oryginał). proszę o wiadomości na PW jeśli ktoś chce coś odsprzedać (szukam też 4szt lampek do oświetlenia przestrzeni nad nogami do b6, ale chyba z b5 też podejdą) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheStig Zgłoś #199 Napisano 9 Listopada 2013 Jestem w trakcie zbierania gratów do elektrycznej klapy, mam kilka pytań o części:-czy może być zamek o takich numerach z b7 3AF 827 887; -czy siłowniki mogą być z j na końcu; -ile i o jakich numerach śrub potrzebujemy do przykręcenia siłowników do karoserii i nakrętek do zwiasu? Będę wdzięczny za pomoc. Siłowniki możesz użyć z literką j na końcu, ważne żeby oba miały te same literki. Z resztą gratów nie wiem, ale pewnie ktoś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Por Zgłoś #200 Napisano 10 Listopada 2013 Siłowniki możesz użyć z literką j na końcu, ważne żeby oba miały te same literki. Z resztą gratów nie wiem, ale pewnie ktoś pomoże. Dzięki, dowiedziałem się że zamek/ dociąg można użyć z b7 3AF 827 887, zastąpił on 3C9 827 887 więc można użyć wszystkich części z b7 do elektrycznej klapy. Zostaje pytanie jeszcze o śruby i nakrętki jakich muszę użyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach