dominik_110 Zgłoś #141 Napisano 21 Stycznia 2011 No właśnie czytałęm i nie do końca układa sie tu wszystko w jedną całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #142 Napisano 21 Stycznia 2011 Chyba nie za bardzo, w 117 poście masz to najlepiej opisane nawet są zdjęcia przekaźników o które pytasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_110 Zgłoś #143 Napisano 21 Stycznia 2011 Tak kolego to rozumiem ale tam wyraznie pisze o wystepowaniu tego w samochodzie z silnikiem diesla silnik benzynowy jest "troszke" inny a ludzie pisza te tez maja taka grzalke wiec co tam nia steruje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #144 Napisano 21 Stycznia 2011 wiec co tam nia steruje ?? Może 12V i przekaźniki:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_110 Zgłoś #145 Napisano 21 Stycznia 2011 A co załącza ten przekaźnik ?? skąd zabrać te sterowanie bo ja tego nie widze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #146 Napisano 22 Stycznia 2011 Dzisiaj przeprowadzilem doswiadczenie ,odlaczylem ta wtyczke od farelki troche trudno bylo ale sie udalo podpielem vag-a kanal 16 okienko 3,odpalilem auto i w okienkiu bylo 00 nastepnie wlaczylem klimatronic na econ i ustawilem 19 st po chwili w okienku pojawilo sie 01 na jednym pinie w kostce pojawil sie prad, po paru sekundach w okienku bylo 10 i z wczesniejszego pinu zniknol prad i pojawil sie na dwuch nastepnych i znowu pare sekund minelo i w okienku bylo juz 11 i na wszystkich pinach byl prad .Probowalem roznych kombinacji i z ustawianiem temperatury na climatroniku i zawsze bylo tak samo jedynie niechodzi na LO . Wydaje mi sie ze przy -10 na dworze to to cieplo bedzie ledwo odczuwalne bo przy 5st bylo takie sobie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szym@c Zgłoś #147 Napisano 24 Stycznia 2011 Witam! Ja również - zaintrygowany tematem, trochę poeksperymentowałem i podobnie jak u przedmówcy - "farelka" działa zawsze przy włączonym klimatroniku, a jej załączenie zależne jest tylko do temperatury otoczenia. Nie ma potrzeby włączać nawiewu szyby. W opcji "auto" szyba jest ogrzewana przez tę grzałkę do czasu załączenia się nagrzewnicy ( tj. na zegarze, temp. ~ 90 stopni). W wyższych temp. - nie miałem możliwości sprawdzić Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lenda91 Zgłoś #148 Napisano 24 Stycznia 2011 fajna sprawa ciekawe czy u mnie tez coś takiego jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #149 Napisano 30 Stycznia 2011 grzałka chodziła cały czas.Jedyny moment ,w którym się wyłączyła, to ustawienie temperatury zadanej na LO.Dodam jeszcze,że dwa przekażniki ,to dwa obwody grzewcze LO i HI (za vagiem),które to załączają się różnie(na początku jest to obwód LO,potem tylko HI,a czasem LO i HI). U mnie slychac (cykniecie przekaznika) i widac (po skoku obrotow i chwilowym przygasnieciu swiatel), ze grzalka sie wylacza kilkunastokrotnie zanim osiagnie te 81C. Wkurza mnie to co chwilowe cykanie przekaznika i skakanie obrotow. Chyba wywale przekaznik HI. Jak dobrze pamietam, to przy temp. zewn. od 10C w zwyz grzalka sie juz nie zalacza - wniosek z obserwacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #150 Napisano 30 Stycznia 2011 U mnie brak przekaźnika 370 i bezpiecznika pod nim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #151 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam widzę że większość z was to paski po 2000r. i większość z was ma tą grzałkę a ja mam 98r. i też cieszę się z ciepłego powietrza z rana:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grego1 Zgłoś #152 Napisano 30 Stycznia 2011 Ja też sprawdziłem u siebie bo informacja była zachęcająca ale niestety wieje chłodem:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #153 Napisano 31 Stycznia 2011 vag-a kanal 16 okienko 3 A dokladnie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #154 Napisano 1 Lutego 2011 Witam, Czy taka grzałka jest w Passatach b5 przed liftem ale z klima manualną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #155 Napisano 1 Lutego 2011 Witam,Czy taka grzałka jest w Passatach b5 przed liftem ale z klima manualną? Coś "ziomek" nie czytałeś całego wątku : http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1167879&postcount=84 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1164246&postcount=46 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #156 Napisano 1 Lutego 2011 U mnie brak przekaźnika 370 i bezpiecznika pod nim Pytanko na marginesie za co odpowiada jeszcze przekjaźnik 370? bo na zdjęciu jest jeszcze w lewym dolnym rogu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conrad81 Zgłoś #157 Napisano 1 Lutego 2011 Dokładnie - u mnie identyko. Ależ się ucieszyłem, że toto mam. Nigdy więcej zamarznętej szyby! U mnie po ok 30 sek to się stało. Ciekawe czym jeszcze mnie ten samochód zaskoczy... Do tych co obawiają się o pękniętą szybę. To powietrze co leci ma tak ok 20 stopni. Więc nie powinno popękać... Nie krępować się i dawać chłopakowi punkty pomógł - dzięki niemu mamy fajny patent na oszronioną szybę... Z tymi pękającymi szybami.... ok nie chce zapeszać pukam w niemalowane, ale od kiedy mam prawko ('98) zamarznięte szyby polewam letnią wodą z butelki z kranu. Nie jest to wrzątek bo bym się nie odważył, ale taka cieplejsza niż zimna. Odpukać nigdy przenigdy nic nie pękło oprócz lodu. Rano szybka akcja z wodą + ściągaczką do szyb, 3min i zamiast rysowania szyb mam gotowe autko do drogi. Jak patrzę na sąsiadów niedowiarków ze skrobakami to aż mi ciary przechodzą. Pozdrawiam ps. w aktualnym 2004 FL mam grzaną szybę ale tej grzałki to się nie spodziewałem...muszę dzisiaj sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #158 Napisano 1 Lutego 2011 Dzisiaj przy okazji zdjętej osłony(tej,którą trzeba zdemontować aby dostać się do przekażników) postanowiłem poszukać "śladów" rzekomej grzałki,o której tu mowa(a nóż-widelec mój pasek to ma...?).Z radością odkryłem kostkę z trzema "grubymi" przewodami,jedna jej część to widoczne na zdjęciu autora tematu(post nr1) trzy przewody-biały,czerwony i czarny.Druga jej część to przewody: czerwony z żółtym paskiem i dwa czerwone z czarnym(zdjęcie nr2).Na pierwszym obrazku pokazana jest(żółtą strzałką) lokalizacja(mniej-więcej) omawianego złącza.Przewody te mają dość duży przekrój,to też należało spodziewać się "jakiś" przekażników,które zasilają element grzejny.Takowe też udało mi się znależć(zdjęcie nr 3 i 4).Oczywiście upewniłem się, czy aby na pewno przewody ze znalezionej kostki to te same,które są wpięte do przekażników. Zlutowałem na prędce dwa ledowe sygnalizatory,które miały za zadanie pokazać działanie przekażników. Wpiąłem też Vaga(01-engine,grupa 16,trzecie okienko podpisane additional heater activation)Potem przyszedł czas na test. Temperatura zewn. 4 C,silnika 4C.Climatronik- pozycja Econ, trzeci stopień dmuchawy,kierunek szyba i dolny nawiew,temperatura zadana 22C. Po załączeniu silnika,wyżej wymienione przekażniki załączyły się ale dopiero, gdy świece żarowe przestały grzać(pewnie ze względu na obciążenie alternatora) i było to widoczne zarówno na moich ledowych sygnalizatorach jak i na vagu(0 to stan wyłączenia, 1-załączone).Próbowałem różnych ustawień na climatroniku-grzałka chodziła cały czas.Jedyny moment ,w którym się wyłączyła, to ustawienie temperatury zadanej na LO.Dodam jeszcze,że dwa przekażniki ,to dwa obwody grzewcze LO i HI (za vagiem),które to załączają się różnie(na początku jest to obwód LO,potem tylko HI,a czasem LO i HI). Po osiągnięciu przez silnik temperatury 81C (vag), sterownik wyłączył przekażniki,a więc również i grzałkę.Samochód w czasie testu nie był w ruchu. Wnioski: grzałka załącza się automatycznie po wyłączeniu sie świec żarowych i nie jest ten fakt zależny od nastaw climatronika(z jednym zastrzeżeniem temperatura zadana wyższa niz LO). Najwyższa temperatura zewnątrz,przy której możliwe jest działanie omawianego tu elementu-nieznana(mnie nieznana). Warunki załączania obwodów(LO i HI) nie do końca zrozumiałe(na razie). Temperatura płynu chłodzącego przy,której sterownik wyłącza grzałkę-81C. Opisane tu działanie zaobserwowałem w swoim samochodzie i głowy nie dam obciąć,że i u Was powinno być(jest) tak samo. Dodam jeszcze,że kodu wyposażenia,o którym piszecie u mnie na wlepce daremnie szukać,a instalacja grzałki wygląda na nie "dokładaną" póżniej(wszystkie przewody "siedzą" w wiązkach głownych,oryginalnych). P.S.Wielkie dzięki kol.EEKTRONIK2 za otwarcie tematu.Z chęcią przyznałbym Ci "pomógł" ale takowego okienka brakuje przy Twoim poście, jak i również postów niżej aż do nr13 (hej moderatorzy!). Pozdrawiam. Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Click image for larger version Name: 190120111672-2.jpg Views: 150 Size: 45.3 KB ID: 44049 Click image for larger version Name: 190120111671.jpg Views: 150 Size: 60.5 KB ID: 44050 Click image for larger version Name: 190120111681-2.jpg Views: 142 Size: 68.3 KB ID: 44053 Click image for larger version Name: 190120111680-2.jpg Views: 106 Size: 56.5 KB ID: 44084 Tutaj kolega Tomek wszystko ładnie opisał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1971 Zgłoś #159 Napisano 1 Lutego 2011 Nie ma potrzeby włączać nawiewu szyby. Dokładnie jak kolega piszę. Nigdy z tym nie eksperymentowałem. Na początku zacząłem się zastanawiać o co chodzi że ze środkowych nawiewów leci gorąc po odpaleniu auta po nocy. Na wlepie nie mam tego kodu. Po rozkodowaniu z VIN-u dopiero okazało się co posiada mój samochód. Nikt go nawet nie oglądał w komisie ,ja byłem pierwszy. Jak temperatura cieczy przekroczy około 80 stopni to grzałka się nie włącza . Jak nie ma mrozów to środkowe nawiewy mam zamknięte i ten żąr z grzały tak nie dokucza. W letnie dni grzała się nie włącza więc spoko. Tak dochodzę do wniosku że skoro jedne mają inne nie to mamy wyjaśnione skąd te różnice w zużyciu paliwa w naszych samochodach. Grzała pobiera całkiem sporo prądu (duży pobór mocy) więc auto z grzałą musi więcej spalić przynajmniej w zimie. Mój w zimową porę wciąga około 8 litrów w mieście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #160 Napisano 1 Lutego 2011 Panowie, a wiadomo jak ta "farelka" działa z podgrzewaną przednią szybą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach