Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Grzałka elektryczna w B5FL i B5 zobacz!!

Rekomendowane odpowiedzi

Nie.

a no widzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem sprawdzanie wlepy bagażnika mija się z celem. Taka informacja nie zawsze była podawana. U mnie lista kodów we wlepie liczy jakieś 20 pozycji. Natomiast lista kodów wyposażenia podana na podstawie VIN liczy skromne 155 pozycji

Dokładnie. Ja np. mam na wlepie Basis'a. A w rzeczywistości na poziom wyposażenia nie narzekam, w tym grzałka o której na wlepie ani słowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha ha i u mnie jest, a passat trend:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to, dzisiaj testowałem(przy dodatniej temperaturze) i nic, zimne powietrze. Dawniej aż się zdziwiłem, że czasami bardzo szybko się nagrzał.

Warunki działania

● temperatura powietrza zasysanego poniżej 19°C

● temperatura płynu chłodzącego poniżej 80°C

● temperatura w przedziale pasażerskim około 20°C

● napięcie akumulatora powyżej 11 V

● obiążenie alternatora nie większe niż 50% (zacisk DF)

● prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min

● wentylator układu przewietrzania poziom 4

● pokrętło regulacji temperatury ustawione w pozycji maksymalnego ogrzewania

Są to pewne informacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jaki jest dospet do demontazu tego i gdzie pewniemozna sie dowiedziec czy to napewno mam, ktos tam pisal zeby wpiac 8 i 9 w sterowniku, o jakim sterowniku mowimy?? troszke nie rozumie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a powiedzcie mi jaki jest dospet do demontazu tego i gdzie pewniemozna sie dowiedziec czy to napewno mam, ktos tam pisal zeby wpiac 8 i 9 w sterowniku, o jakim sterowniku mowimy?? troszke nie rozumie

Jak Kolega wcześniej napisał grzałka zamontowana jest w nagrzewnicy.

Jeśli na prawdę chcesz wiedzieć ile jest roboty przy demontażu tego to proszę:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=31787

 

A mowa była o sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem sprawdzanie wlepy bagażnika mija się z celem. Taka informacja nie zawsze była podawana. U mnie lista kodów we wlepie liczy jakieś 20 pozycji. Natomiast lista kodów wyposażenia podana na podstawie VIN liczy skromne 155 pozycji :)

 

W moim przypadku 164 pozycje kodów wyposażenia po nr VIN

I "grzałka" też jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba nie ma... W kodach tego nie znalazłem, ani na wlepie ani po nr vin, a mam 158 pozycji -BASIS- tyle że połowa kodów mówi o tym czego tam akurat nie ma :P

 

No i sama próba sprawdzenia nie powiodła się... włączając przyciskiem "szyby" na klimatroniku prędkośc wiatraka idzie na full oraz klima się załącza. Lecz i tak to nie działa.

 

 

Zastanawia mnie jednak sytuacja..... ponieważ podczas "testowania" w VAGu mam takie pozycjie (pisze z pamieci lecz wiem że są trzy podobne):

 

>> przekaźnik świec żarowych - słychać pracę przekaźnika - domyślam się że to od świec od zapalania.

>> przekaźnik dużych (bądź wysokich) mocy grzania -słychać pracę przekaźnika - co to ? czyzby to trzy świece ? tzw. dogrzewacz w ukladzie chłodzenia ?

>>przekaźnik małych (niskich) mocy grzania - też słychać pracę przekaźnika -- ale od czego jest ten test wyjścia, to ja nie mam pojęcia. Może ta grzałka ?

 

 

i tak jak ktoś pisał..... kabelki (2) przy zbiorniczku wyrównawczym mam ale nie sądzę że to od tego.... bardziej chyba od kontroli ilości płynu bądz temperatury cieczy (jakiś jeden z wielu ?) no chyba że ten czujnik jest współdzielny i ta grzałka "korzysta" również z niego.

 

 

póki co..... zimno i to jak byk ;)

 

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik z 2 kabelkami pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest na 100% od poziomu płynu chłodzącego. Jak montowałem webasto to zapomniałem go podłączyć i po uruchomieniu silnika komputer mi o tym przypomniał stosownym komunikatem. :bleble. Jak po numerze VIN nie ma kodu grzałki to jej raczej nie będzie, chyba że ktoś ją sobie dołożył (mało prawdopodobne z uwagi na "łatwy" dostęp do nagrzewnicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest tak jak u kolegi Patryka. Odpalam samochód i chwilę później leci z nawiewu na szybę ciepłe powietrze. Po przeczytaniu całości też zacząłem się zastanawiać czy mam jakąś dodatkową grzałkę. Będę dzisiaj sprawdzał kody w książce serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak montowałem webasto to zapomniałem go podłączyć i po uruchomieniu silnika komputer mi o tym przypomniał stosownym komunikatem

 

Heh, miałem to samo ;-).

Przestraszył mnie ten piszczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam zdjęcia angielskiej nagrzewnicy w domu nie pamiętam czy było widać otwór na tą grzałkę ale ona była w angliku.

Znajde zdjecia to podeśle. kabelki do podłączenia jak mi sie uda tez opisze ale dopiero wieczorem pozdrawiam:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś coś chciał modować:

 

http://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-vw-passat-b5-i1401270214.html

 

---------- Post added at 00:03 ---------- Previous post was at 23:52 ----------

 

A tu nagrzewnica z dogrzewaczem

 

http://allegro.pl/nagrzewnica-vw-passat-b5-klimatronik-wysylka-i1419669592.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paszczak mnie cały czas pozytywnie zaskakuje także takie cudo posiadam wersja BASIC. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, wszyscy mają a ja nie mam:annoyed::crazy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety też :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, przy okazji zdjętej osłony(tej,którą trzeba zdemontować aby dostać się do przekażników), postanowiłem poszukać "śladów" rzekomej grzałki,o której tu mowa(a nóż-widelec mój pasek to ma...?).Z radością odkryłem kostkę z trzema "grubymi" przewodami,jedna jej część to widoczne na zdjęciu autora tematu(post nr1) trzy przewody-biały,czerwony i czarny.Druga jej część to przewody: czerwony z żółtym paskiem i dwa czerwone z czarnym(zdjęcie nr2).

Na pierwszym obrazku pokazana jest(żółtą strzałką) lokalizacja(mniej-więcej) omawianego złącza.Przewody te mają dość duży przekrój,to też należało spodziewać się "jakiś" przekażników,które zasilają element grzejny.Takowe też udało mi się znależć(zdjęcie nr 3 i 4).Oczywiście upewniłem się, czy aby na pewno przewody ze znalezionej kostki to te same,które są wpięte do przekażników.

 

Zlutowałem na prędce dwa ledowe sygnalizatory,które miały za zadanie pokazać działanie przekażników. Wpiąłem też Vaga(01-engine,grupa 16,trzecie okienko podpisane additional heater activation)Potem przyszedł czas na test.

Temperatura zewn. 4 C,silnika 4C.Climatronik- pozycja Econ, trzeci stopień dmuchawy,kierunek szyba i dolny nawiew,temperatura zadana 22C.

Po załączeniu silnika,wyżej wymienione przekażniki załączyły się ale dopiero, gdy świece żarowe przestały grzać(pewnie ze względu na obciążenie alternatora) i było to widoczne zarówno na moich ledowych sygnalizatorach jak i na vagu(0 to stan wyłączenia, 1-załączone).

Próbowałem różnych ustawień na climatroniku-grzałka chodziła cały czas.Jedyny moment ,w którym się wyłączyła, to ustawienie temperatury zadanej na LO.

Dodam jeszcze,że dwa przekażniki ,to dwa obwody grzewcze LO i HI (nazewnictwo za vagiem),które to załączają się różnie(na początku jest to obwód LO,potem tylko HI,a czasem LO i HI).

Po osiągnięciu przez silnik temperatury 81C (vag), sterownik wyłączył przekażniki,a więc również i grzałkę.Samochód w czasie testu nie był w ruchu.

 

Wnioski:

-grzałka załącza się automatycznie po wyłączeniu sie świec żarowych i nie jest ten fakt zależny od nastaw climatronika(z jednym zastrzeżeniem temperatura zadana wyższa niz LO).

-najwyższa temperatura zewnątrz,przy której możliwe jest działanie omawianego tu elementu-nieznana(mnie nieznana).

-warunki załączania obwodów(LO i HI) nie do końca zrozumiałe(na razie).

-temperatura płynu chłodzącego przy,której sterownik wyłącza grzałkę- 81C.

 

Obwody grzałki LO(low) i HI(high) (tak są opisane w okienku vag-a ) nie mają wiele wspólnego z ikonkami LO i HI na climatroniku.

Jedynie(ale o tym juz pisałem) ustawienie na panelu climat. temperatury na LO,powoduje całkowite wyłączenie grzałki.

 

Opisane tu działanie zaobserwowałem w swoim samochodzie i głowy nie dam obciąć,że i u Was powinno być(jest) tak samo.

Dodam jeszcze,że kodu wyposażenia,o którym piszecie u mnie na wlepce daremnie szukać,a instalacja grzałki wygląda na nie "dokładaną" póżniej(wszystkie przewody "siedzą" w wiązkach głownych,oryginalnych).

 

P.S.Wielkie dzięki kol.EEKTRONIK2 za otwarcie tematu.Z chęcią przyznałbym Ci "pomógł" ale takowego okienka brakuje przy Twoim poście .

Pozdrawiam.

190120111672-2.jpg

190120111671.jpg

190120111681-2.jpg

190120111680-2.jpg

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kmalinek, Zloty chlopak!!!!

Wic ja tez mam:dance5 tyle ze mi nie dziala...:dolamam

Wtyczka wystaje wiec trzeba to zbadac:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymalem i tez teraz bylem sprawdzic i okazalo sie ze ja tez mam:kciuki ale chyba nie chodzi :dolamam .Tomnik te trzy kable w tej wtyczce to sa wszystkie pradowe bo chcialbym na zimnym silniku podpiac tam miernik i sprawdzic czy dochodzi tam prad moze ta grzalka sie sfajczyla bo bezpieczniki te 60A i 40A pod przekaznikami sa cale ,a jakim cieplem ci ona dmucha bo ja dzisiaj rano zauwarzylem ze po odpaleniu auta dmuchalo zimnym ale jak przejechalem ze 100m to juz tak jakos leciutko cieplejsze lecialo moze ta grzalka ma 3 stopnie grzania skoro tam ida 3 kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , no cóż (...) ja też mam grzałkę , choć powiem że najszybciej sprawdzić to ustawiając nadmuch na siebie i przyłożyć rękę do środkowego nawiewu , ale nijak ma się to do opisu kolegi " tomnik " który profesjonalnie podszedł do tematu opisując dokładnie co i jak . Korzystając z tego opisu już nie można mieć kompleksów (wystarczy sprawdzić ) i albo mamy , albo nie ...! Kolego Tomku, punkcik dla Ciebie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności