Skocz do zawartości
Gość brownie

[FAQ] Szczegółowy opis wymiany nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość brownie

Witam

Wczoraj wymienialem nagrzewnice i postanowilem wszystko udokumentowac.Wiec tak przed wymiana nalezy sie zastanowic czy mamy na tyle czasu zeby sie podjac tego zadania,czy mamy narzedzia i duzo cierpliwosci.Jazda z uszkodzona nagrzewnica grozi powaznymi konsekwencjami(wybuchem podczas jazdy,poparzeniem nog,spowodowac mozna wypadek).Da sie to zrobic w pojedynke bez zadnego problemu.Samochod nalezy tak zaparkowac zeby swobodnie sie drzwi otwieraly.

Pierwsza czynnoscia jest odlaczenie akumulatora.Nastepnie beda potrzebne narzedzia.Taki komplecik jak ponizej i do tego imbusy,grzechotki,wkretaki.

c9a91e98e49650cbm.jpg

Nastepnie odsuwamy fotele max do tylu i przystepujemy do demontazu srodkowego tunelu.Wtym celu podwazam meszek zmiany biegow do gory,odkrecamy wszystkie sruby i wypinamy 3 kostki(od kompa,wlewu paliwa,popielniczka)

266844cd52bcc849m.jpg

 

cef803f8d65dd8c6m.jpg

 

8daff1cffaa95cf2m.jpg

 

c453d1dca9e60e78m.jpg

 

00fa96d7ef493e7bm.jpg

 

 

 

 

 

Nastepnie reczny max do gory i srodkowy tunel wychodzi.Po odpieciu wtyczki zapalniczki wychodzi druga czesc tunelu

4e2492ef1d05f4a4m.jpg

Wszystko co zdemontujemy odkladamy odrazu na tylne siedzenia w celu unikniecia uszkodzen.

Teraz czas na kierownice.Zdjecie poduszki nie jest proste.Mi zajmuje to kilka sekund ale trzeba uwazac jak sie to robi pierwszy raz,latwo mozna cos uszkodzic i potem poducha juz nie wskoczy.Ja zawsze przystawiam lusterko zeby zobaczyc gdzie jest sprezynka.

ab124690f4fc57f1m.jpg

W otwor z tylu kierownicy wkladamy maly wkretak max u gory na wprost,a nastepnie podwazamy lekko do gory,poduszka lekko zeskakuje.UWAGA:jezeli znasz kogos co juz to robil niech Ci pomoze nie rob tego sam,nic na sile,mozna latwo cos uszkodzic.

Po zdjeciu poduchy odkrecamy kierownice kluszem M12 gwiazdka z przedluzka,koszt takiego klucza ok 50zeta.

b1761741f6416edbm.jpg

Kierownica zdjeta,czas na plastiki

d1bd4b893b7c7581m.jpg

 

0f521ad57fac07bam.jpg

trzeba odkrecic rowniez stopke regulacjii kierownicy

235e5bf80a7c1050m.jpg

Jeszcze jedna sruba od dolu i schodza

835c76608fb8fafcm.jpg

 

a6268a23d779c794m.jpg

Teraz zdejmujemy plastkikowe kolko zamocowane na 3 zatrzaskach,a nastepnie odpinamy wszystkie kostki

b23b31d1f4499690m.jpg

 

d312910a1bf4203em.jpg

 

 

Jeszcze jedna srubka na inbus od gory i przelacznik lekko schodzi

750bd1c1c0c7af57m.jpg

 

Nastepnie odpinamy kostke od stacyjki

7b8276824c1f361fm.jpg

Teraz czas na duzy plastikowy panel w tym celu demontujemy oslone bezpiecznikow i odkrecamy wszystkie sruby trzymajace plastik.

238c74723e1eb650m.jpg

 

b553b22dfc58f182m.jpg

 

 

 

I jeszcze dwie od dolu

96cb69cac383bcc6m.jpg

 

26657b24bb2c3357m.jpg

Odpinamy wtyczki przelacznika swiatel i regulacjii swiatel i plastik odkladamy na tylnia kanape

84b9f2751b4cdb95m.jpg

Nastepnie odkrecamy dwie sruby trzymajace zespol przekaznikow,wszystko to swobodnie spuszczamy na dol.

0883ee47acfbd032m.jpg

Czas na kolumne kierownicy.To tez nas nie ominie.Zeby ja opuscic swobodnie odkrecamy 4 sruby na inbus od dolu.Zdjecie ponizej przedstawia 5 srub.Tak ta piata tez trzeba odkrecic zeby pozniej manewrowac belka.

981ce820ee409020m.jpg

Przed kolumna jeszcze odkrecamy maly plastik pod zegarami

61345ccd75e69c51m.jpg

 

302f15a2c34df1d3m.jpg

 

 

 

Pozdjeciu plastiku zegary trzymaja sie na dwoch wkretach,odkrecamy dwa wkrety,wyjmujemy zegary i odpinamy 2 kostki.

d2786f65ba7bff32m.jpg

 

c5c9e91b2d872527m.jpg

Odkrecamy takze panel bezpiecznikow i opuszczamy go swobodnie na dol

3507fb1825659e12m.jpg

 

34de2003f1794ba3m.jpg

Mozna powiedziec ze jedna czwarta pracy wykonana

0ef4acc88eaed7b4m.jpg

Przenosimy sie na druga strone auta i demontujemy plastikowy boczek

8b5e853492830a73m.jpg

Nastepnie odkrecamy wszystkie sruby trzymajace plastik

629528edaeabaf4cm.jpg

Otwieramy schowek i odkrecamy wszystkie wkrety na gorze i dole, a takze odpinamy podswietlenie schowka

9fdfcdcac85621c6m.jpg

 

99153d3a2033b7bbm.jpg

 

cd4e605a9193afffm.jpg

Po upewnieniu sie ze wszystkie sruby zostaly wykrecone schowek wychodzi jednym szrpnieciem

222b1dcaa84aeff7m.jpg

I mamy gotowa druga strone,tu poszlo znacznie szybciej

97cb8314bf0c8577m.jpg

Teraz kolej na demontaz srodka.Wtym celu wyjmujemy radio oraz demontujemy oslone klimatronika

e68a3e15839cdc19m.jpg

Nastepnie odkrecamy cztery sruby trzymajace climatronic.Wyjmujemy climatronic i odpinamy wszystkie kostki

aed481bb5593829em.jpg

 

5651319e7e3ec736m.jpg

Nastepnie wypychamy wlacznik awaryjnych i wlacznik podgrzewania szyby tyl i odpinamy kostki

0aa33efc90a9a8a2m.jpg

Nastepnie odkrecamy wszystkie wkrety trzymajace skorupe.Sa one umieszczone w roznych niedostepnych miejscach i trzeba sie troche pogimnastykowac.

b0abc24a720fa4f8m.jpg

 

5d16dc75fb9d57a8m.jpg

 

f7364d81ce29fa72m.jpg

 

47d3a5aa1b224491m.jpg

 

56110754b13dfd4bm.jpg

Nastepnie powoli probujemy ciagnac skorupe do siebie,jezeli wszystkie wkrety zostaly wykrecone powinna sie wysunac.Kiedy juz sie wysunie do przodu odpinamy kostke do nawiewu na szybe przod.I jeszcze taka mala wsowke od strony pasazera.

fc25cbd2f2d8d01am.jpg

 

3388f3ee70d71e81m.jpg

I mozna powiedziec ze polowa juz za nami,niewyglada to za ciekawie

68516685c30c312am.jpg

Kolej

na czynnoscia jest wymontowanie srodkowej metalowej konstrukcjii

e118680db4f8743dm.jpg

Wtym celu wyjmujemy nawiew trzyma sie on chyba na jednej srubce jak sie nie myle.Nastepnie odkrecamy wszystkie sruby trzymajace konstrukcje,wypinamy kable z opasek.

33aba82499ccad69m.jpg

 

82b78ce27515b3e9m.jpg

 

4006a42ba93ac13cm.jpg

 

004542e2a891f0a3m.jpg

 

8f3673ac2664eb30m.jpg

 

e3f2865b5cbb5f13m.jpg

Sa dwie sruby ktore sa bardzo trudne do odkrecenia,jedna znajduje sie za belka i trzyma metalowy szkielet z czescia grzewcza,a druga jest na dole od strony kierowcy gleboko na koncu metalowego szkieletu.Te sruby nielatwo odkrecic.

75a3cd105c8c24bem.jpg

 

2f3e38a67b2465dbm.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale zeby sie do tych srub dostac trzeba odkrecic belke z obydwu stron,dwie sruby pod poduszka pasazera i 2 jak sie nie myle trzymajace dmuchawe do belki po stronie pasazera w gornym rogu

7108d492a2c751bcm.jpg

 

f344a41a237311dbm.jpg

 

0dfe96db69deed28m.jpg

 

dbfeaac9108153f0m.jpg

I teraz opuszczamy belke lekko na dol i odkrecamy te dwie ostatnie sruby trzymajace szkielet i szkielet wychodzi

50870ce9147ff25am.jpg

Nastepnie jednym ruchem do siebie wyciagamy nawiewy

eaf59c8e597c0b90m.jpg

Teraz jest widoczna czesc grzewcza trzymajaca sie na 6 spinkach i na jednej malej srubce od dolu.Wypiecie tych spinek tez do przyjemnych nie nalezy zwlaszcza ze temp na zewnatrz siega 25 stopni i sie leje z czlowieka.UWAGA nienalezy rozszczelniac klimatyzacjii!!!!Nalezy tez wypiac wszystkie kostki,a takze otwozyc maske i odpiac 2 gumowe przewody od nagrzewnicy

6a949cfaf278fe92m.jpg

 

5ee357de153e71fcm.jpg

Po wymontowaniu czesci grzewczej mamy to

4449c70f6873177bm.jpg

Tak wyglada czesc grzewcza.NARESZCIE.Teraz mozna wymienic nagrzewnice,dwa wkrety i wyciagamy stara.

e7b507707c9908cdm.jpg

Na zdjeciu ponizej zaznaczylem wkretakiem gdzie znajduje sie otwor na srube ktora trzeba odkrecic przy demontazu 6 spinek

85a1ca9118b28718m.jpg

I to na tyle,auto moje wyglada tak na dzisiejszy dzien,za skladanie sie zabiore dzis popoludniu jak upal minie.A rozebralem to wczoraj popoludniu.

Auto jest w wersjii angielskiej.

I tu przestroga nagrzewnica sie rozni w ANGLIKU otwory wychodza w druga strone i rozni sie takze znacznie cena,ta do anglika jest 2 razy drozsza.

A teraz sie przyznam rozbieralem to dwa razy,a dlaczego bo jakis deb... sprzedal mi wersje europejska nagrzewnicy i po rozebraniu auta ok miesiaca temu az mi ku.. rece opadly,gdy zobaczylem ze nie taka nagrzewnice mi sprzedali przez ebay byla kupywana.W tym samym dniu niemoglem kupic nagrzewnicy w wersjii angielskiej wiec zlozylem na starej przeplukanej.Gosc z ebay mi zwrocil kase i kazal zatrzymac europejska wersje nagrzewnicy.Ale co z tego ile mnie to nerwow kosztowalo.

Takze na przestroge innym umieszczam to zdjecie ponizej,upewnijcie sie przed zakupem .Ta u gory to europejczyk,na dole anglik

b8f7289cb7c5edcfm.jpg

Czas jaki mi to zajelo niespelna 3 godz(czas jest wysw na zdjeciach)

Mam nadzieje ze moj post pomoze wam szybciej zdemontowac wasza uszkodzona nagrzewnice,choc nikomu tego nie zycze.To nie jest takie latwe takze sie dobrze zastanowcie czy nie warto auta oddac do warsztatu.

dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego brownie żaden z załączników zamieszczonych przez ciebie nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brownie

Mam nadzieje ze teraz sie wyswietlaja

Zlozylem juz to wszystko dzis wieczorem.Teraz gorace powietrze az parzy.

Nierobilem zdjec bo opis skladania jest na forum.

Zajelo mi to nastepne 3 godz.

Nigdy wiecej.Niezycze tego nikomu.

pare litrow wypoconej wody,poobdzierane rece i co chwila bylo tylko kur..,ja pierd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są zdjątka. I za to pełen szacun. Na forum na pewno przyda się taki instruktaż. Teraz admini powinni wrzucić to w miejsce gdzie wszyscy będą mogli znaleźć i skorzystać. Jesteś chyba 3 osobą która udokumentowała wymianę nagrzewnicy w passacie. Chyba jest to jeden z nielicznych samochodów w którym trzeba rozebrać całe wnętrze aby wymienić nagrzewnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz admini powinni wrzucić to w miejsce gdzie wszyscy będą mogli znaleźć i skorzystać

Zrobione, dodane do FAQ B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękna sprawa. Tylko trzeba by wrzucić zdjęcia na nasz serwer, bo z fotosika mogą zniknąć i byłaby bieda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

A po czym mozna poznac, ze nagrzewnica jest uszkodzona??? Jakie sa objawy???

Jak sprawdzic czy jeste nieszczelna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za fotki ja mam ten dylemat mam zabrać się za rozbieranie kokpitu aż się boje czy lawety nie będę musiał wzywać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko tylko poduszki z kierownicy nie trzeba ściągać tylko całe mocowanie z kierownićą wystraczy opuśćić na dół i już trochę czasu zaoszczędzone ale tak poza tym jest nie najgorzej z tą wymianą 8 godz bite ale spoko zdjęcia pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jak ty rozpiełes bez klimy tę chłodniczke..

kurcze ja jestem na stadjum 5 obrazek od konca. czyli zostało mi do wyjecia cały ten czarny plastyk nie wiem jak ty to wyjełeś..

musze rozpiac klime i tę cała srebrną belkę??? tak?? ale na twoich fotkach nie wykrecałes ani belki ani wentylatora z filtrem oraz klime..

jak rozpiełes czesc grzewcza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frycol79

Mi to też zajęło jakieś 4 godziny, ale klimy nie rozłaczałem. A co do objawów to był tylko taki: nadmierne parowanie na przedniej szybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponieważ u ciebir zespół nawiewów jest dzielony na dwie części obeszło sie bez rozszczelniania klimy, jednak w moim przypadku zespół nawiewów jest zespolony i tu nie ma innej możliwości i trzeba odkręcać przewody o klimy pod maską. tyle moich uwag, reszta OK, i szacun że ci sie chciało to wszystko dokumentować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daro999

witam czy po podłączeniu wszystkiego będzie paliła się kontrolka od poduszek lub co zrobić żeby tak się nie stało

Edytowane przez daro999
bląd wpisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiekszmidt

Witam, właśnie jestem po wymianie nagrzewnicy i już wiem dlaczego każdy mi współczuł przed jej wymianą. Mi to zajęło 12 godzin razem z montażem. Dzięki opisówce i zdjęciom było łatwiej ale odradzam robienia tego samemu, lepiej oddać na warsztat i mieć z głowy. Najgorzej było zdjąć poduszke bałem sie żeby jej nie uszkodzić w tej kwestii dobrze jest wyszukać jak sie ja sciaga dużo łatwiej wtedy oczywiście dla tych co tego nigdy nie robili. Klime oczywiście tez rozszczelniałem inaczej sie nie da w tym modelu ale wcześniej oddałem na przechowanie. Jak to rozebrałem to się załamałem, że tego nie skręce ale dałem rade kolega pomógł i jakoś poszło zostały tylko 3 śrubki to chyba dobry wynik.

Dzieki jeszcze raz koledze który umieścił opis i zdjecia naprawde pomogło.

Innym odradzam roboty samemu.

A jeśli chodzi o objawy to parowanie szyb i zapach płynu w kabinie.

Edytowane przez krzysiekszmidt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie mnie bardzo pomoglo..pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! jestem u szwagra w irlandii i ten sam problem z nagrzewnicą płyn leci na stopy pasażera a szyby parują że hej.po obejrzeniu zdięc ochota nas opuściła by zabierać za to samemu choć podejrzewam że dalibyśmy radę , lepiej dać do mech. a samemu brztresowo zarobić na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że dopiero dzisiaj trafiłem na ten post. Właśnie dzisiaj w moim garażu stoi rozgrzebany B5FL, mojej własności. Powodem nie jest wymiana nagrzewnicy, tylko próba zlikwidowania tych p...ch stuków zaczepów deski rozdzielczej w tej aluminiowej belce pod samą szybą. samochód ok, a to g...no tak stuka,że parę razy miałem ochotę wywalić tym samochodem w jakieś drzewo. Bardzo dziękuję za zamieszczenie tego opisu. Jak na razie w ciągu dzisiejszego popołudnia poodkręcałem prawie wszystko, ale niestety błędnie myślałem, że obejdzie się bez :dolamam zciągania kierownicy. No cóż, z tego co widzę na tym poście, trzeba będzie kierownicę zedrzeć (tylko skąd ja załatwię ten klucz gwiazdowy :zeco). Dobrze, że zamieściłeś takie super foty. Niestety, z tego co widzę, będzie to mój pierwszy i na pewno ostatni VW (powrót do AUDI gwarantowany:serducho), Przeraziłem się, kiedy przy rozkręcaniu deski, okazało się, że plastikowe wypusty, na które zakłada się te blaszki do wkręcania śrub, w większości są pokruszone, częściowo odłamane. Samochód mam na 99,9% bezwypadkowy. Te plastiki takie cienkie, kruszą się w palcach, totalna tandeta. Jutro rano, walczę dalej, już na szczęście, na podstawie tego postu :dobrze. Te zaczepy w belce chyba wkleję na kleju do szyb, żeby już nie "chodziły", resztę chyba też pokleję, może "pianą montażową, albo jakimś innym ustrojstwem", żeby mieć już spokój. Może ktoś ma jakieś inne patenty na te stuki??? Wątpię, bo przewaliłem całe forum, próbowałem wszystkiego i koszmar wraca, więc zdecydowałem się na BROŃ OSTATECZNEJ ZAGŁADY, czyli demontaż deski.

POZDROWIENIA

Edytowane przez bartt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:debil:debil

Ta sprężyna, co ją widać na tym zdjęciu, zapożyczonym z tego postu,

http://images34.fotosik.pl/327/981ce820ee409020m.jpg

 

pod kolumną kierownicy, niestety, z własnej głupoty ją wyjąłem.

Jakiś patent, jak ją włożyć na swoje miejsce?? Siłą własnych rąk, wspomaganych siarczystymi przekleństwami nie dałem rady :smutek

 

POMOCY, czy muszę to wszystko na nowo rozbierać, czy idzie to jakimś sposobem włożyć???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:debil:debil

Ta sprężyna, co ją widać na tym zdjęciu, zapożyczonym z tego postu,

http://images34.fotosik.pl/327/981ce820ee409020m.jpg

 

pod kolumną kierownicy, niestety, z własnej głupoty ją wyjąłem.

Jakiś patent, jak ją włożyć na swoje miejsce?? Siłą własnych rąk, wspomaganych siarczystymi przekleństwami nie dałem rady :smutek

 

POMOCY, czy muszę to wszystko na nowo rozbierać, czy idzie to jakimś sposobem włożyć???

najszybciej to rozepni mocowanie kolumny i opuść ją na tyle by wsunąć sprężynę i wtedy w raz z kolumną do góry i przykręcasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość atsumori

czesc wszystkim, jestem nowy i dlatego chcialbym sie dowiedziec. Czy nagrzewnica jest polazona z klimatyzacja> czy zeby wymienic/aprawic nagrzewice musze rozlazac klime, nabijac ja podobie. Czyjest to obieg zamkniety?

Wiem ze to moze nie pokoleji i cos jest zle ale robie to a polecenie kogos innego, wiec nie moge dikladnie opisac problemu, nie znam sie az tak ;) bardzo mi zalezy a odpowiedzi bo nie moge dac plamy przed szefem ktoremu rozwalilo sie wlasnie to w passacie kombi 92r ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności