Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie, musze zmienic akumulator bo gotuje mi sie i pluje kwasem, ladowanie sprawdzone 14,3V wiec w normie, mysle ze to zwarcier celi, jak uwazacie. Ponadto wedlug wlepki powinienem miec aku 380A 80Ah, szwagier kupil dla mnie aku tylko ze 72Ah i teraz moje pytanie , powinienem wymienic czy bedzie ok? dodam ze climatronik oraz cala reszte w elektryce. Prosze o podpowiedz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W/g danych technicznych 80Ah, ale prądu rozruchu nie pamiętam. Ja kupiłem 82Ah i jest OK, bo innego nie było. Trafiło na akumulator TOPLA, ponoć są OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

starczy :), ja w swoim 74 albo 75 założylem i jest oki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam 72ah i kreci jak szatan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt, czasem ludzie myślą, że słabo kręci, bo akumulator słaby. Rozwiązanie jest czasem inne. Wystarczy sprawdzić stan akumulatora, a następnie zająć się kondycją rozrusznika. Często gęsto stan komutatora i szczotek jest tragiczny i powoduje problemy z rozruchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 85ah aku warta, w zime chodzilo bez problemu wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pora i u mnie aby wymienić akumulator.

Martwi mnie tylko jedna rzecz. Chciałbym zakupić Centra Futura 77Ah 760 A, tylko martwi mnie że Centra ma długość 278 mm, a w oryginale jest 315 mm. Widze że duzo osób z Was nie przejmuje się tymi wymiarami.

Pytanie brzmi. W jaki sposób montowaliście akumulator, aby nie latał luźno? Czy jest możliwość tym zaczepem zamocować mniejszy akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na taki akumulator Bosch S5 75Ah 750A ? Bo został mi on ze starego auta i nie wiem czy wsadzać go do mojego Paska 1.9 TDI ATJ 115KM ? Jakie jest wasze zdanie ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączam się do tematu zakupu nowego akumulatora :)

U mnie z wlepy z bagażnika odczytałem takie dane:

J1D = Battery 380 A (72 Ah)

8GL = Alternator 120 A

 

a w rzeczywistości jest zamontowany akumulator VARTA 12V 72Ah 380A DIN!

 

Z tego co czytałem to do alternatorów 120A powinny być montowane 80Ah akumulatory co o tym sądzicie.

Piszę po to żeby zaczerpnąć od Was wiedzy jak mam kupić ten akumulator czy 72Ah czy 80Ah???

 

A tak na marginesie to dzisiaj rano chciałem odjechać i gó....... nie zapalił musiałem pożyczyć prąd od Teścia (dobrze że był na miejscu). Teraz ładuję, mam podłączony akumulator pod prostownika. Zobaczymy jak z nim będzie. Już pożyczyłem drugi akumulator Bosch Silver 74Ah i jak ten padnie to go podmienię i wtedy się okaże co i jak.

Na akumulatorze jeżdżę min. 3 lata bo 3 lata temu go sprowadziłem więc nie wiem czy jest od nowości czy też nie.

Poradźcie jaki kupić jakiej firmy i oczywiście jakiej pojemności. Bo nie chciałbym takiego przypadku że alternator nie będzie w stanie go naładować akumulatora lub będzie go przeładowywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja odgrzeje..mam aku BOSCH, nie ma na nim żadnych oznaczeń tylko wlepka z datą produkcji..rok pański 91 i chyba sierpień...przyszła pora na zmianę bo jedna cela sucha i obudowa pęknięta;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paska kupiłem ponad 4 lata temu.

Po pół roku padł akumulator.

Zakupiłem wtedy polecany przez wielu TOPLA TOP 82ah 720A.

 

Wytrzymał do wakacji w Chorwacji... Na noc miał podpiętą lodówkę do gniazda zapalniczki. Rano nawet raz nie przekręcił rozrusznik. Silnik odpalił na kablach z innego akumulatora (Było to w dniu wyjazdu). W drodze powrotnej się naładował i gasząc go po drodze nie było żadnego problemu z odpaleniem. Ale z każdym dniem jest coraz gorzej. Wczoraj rano po raz pierwszy NIE odpalił...

Wykończył się pewnie dlatego, iż rozładowała go lodówka praktycznie do ZERA a później alternator ładując go dużym prądem "porobił" zwarcia w każdej z cel.

Dziś go wymontowałem i podpiąłem pod prostownik. Ustawiłem najmniejszy prąd ładowania... No i w 5 z 6 cel delikatnie bulgocze... Nic się nie dzieje w celi piątej (tej z niezaklejonym korkiem). Dolałem wody destylowanej, bo cele 1 i 3 już miała praktycznie odsłonione płytki. Dolałem wszędzie.

Myślę, że aku padł niestety... Szkoda tylko, że dokłądnie po 4 latach.

 

Ile Wam wytrzymują akumulatory ?

Mój uszkodzony raczej z mojej winy...

Ale mozliwe, żeby po całkowitym rozładowaniu podłączając kablami inny aku - by coś mu się stało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator kwasowo ołowiowy nigdy po rozładowaniu do zera nie wraca do swojej poprzedniej pojemności. Aku żelowy po rozładowaniu do końca raczej nie do naładowania już w ogóle ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ma paska z 2002r a na akumulatorze mam wybite 2502 - co by wskazywalo na 25 tydzien 2002 roku

 

jestem zaskoczony ze akumulator jeszcze 'zyje' :) ostatnia zime przetrzymal bez zajakniecia i zobaczymy jak bedzie wygladala ta zima :)

 

auto elektryk mowi ze kiedys seryjne wytrzymywaly znacznie dluzej

 

wczesniej mialem golfa 3 i przez 9 lat uzytkowania przerobilem 3 akumulatory :) i potwierdzam ze calkowite rozladowanie akumulatora to poczatek jego agonii :D

 

podstawa to sprawny uklad elektryczny, odpowiednie ladowanie i unikanie rozladowania aku

 

a teraz ja zapytam - faktycznie marka MOLL jest az taka dobra? mamy tu jakis uzytkownikow tej marki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akumulator kwasowo ołowiowy nigdy po rozładowaniu do zera nie wraca do swojej poprzedniej pojemności.

Tak to prawda.

Aku żelowy po rozładowaniu do końca raczej nie do naładowania już w ogóle

A to niestety bzdura ;) Akumulatory żelowe (prawdziwe żelowe nie mylić z AGM) są bateriami przystosowanymi do głębokich rozładowań, bo są bateriami zasilającymi i posiadają zdolność do kilkuset cykli rozładowania. Ważną sprawą ładowania akumulatora żelowego jest prostownik, gdyż żelówki mają cechę pamięciową i muszą być ładowane takim samym prądem jakim były rozładowane.

zapytam - faktycznie marka MOLL jest az taka dobra?

Jest dobra:) Najwyższa europejska półka z akumulatorów. Moll montowany jest na pierwsze wyposażenie do aut klasy premium. Między innymi do Porsche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie poddam wam taką kwestię co chodzi o wybór między akumulatorami : * topla* a niebieską *vartą* to który byście polecili , może ktoś ma jakieś doświadczenie w tych markach , zaznaczam że mam diesla 1.9 tdi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz markowy czyli Vartę,Banner, Centra. Powinna byc gwarancja na dłuzej niz rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Topli niestety juz nie dostałem...

Polecono mi dosyc tani - 220 zł firmy EuroBateria (80 Ah, 740 A)

Jest on na dystrybucji i gwarancji Warty.

 

Zobaczymy ile latek wytrzyma.

Jak padnie to dam znać :)

Myślę, że tak jak Topla wytrzyma u mnie 4 latka...

...z tym, ze Tople sam uwaliłem samochodową lodówką... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, poszukuję aku do mojego TDI w automacie. Obecnie mam tam wsadzoną Centrę 74 Ah i prąd rozruchu 680 A. Ojciec zastanawia się nad BOSCHem 77Ah i 780 A prąd rozruchu. Będzie dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam powiem co założyłem : otóż vartę niebieską 80 ah 740 a mocy rozruchowej za 380 zł. 2 lata gwarancji , zobaczymy co wart jest ta varta,pozdrawiam i dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś z kolegów wytłumaczy dlaczego aku z pierwszego montażu wytrzymuje 8-10 lat oczywiście serwis zawsze wcześniej już każe wymienić, a te ze sklepów hurtowni ledwie połowę tego .Ja dlatego kupiłem akumultor z rocznego auta rok temu i jest ok, nie żebym nie miał kasy ale uważam że leżenie na półkach sklepu przez 2 lata nie idzie mu na dobre i nie musi być lepszy niż ten roczny z pierwszego montażu który raczej napewno przyjechał prosto z fabryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności