Jump to content
Guest duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Recommended Posts

Guest duudii

Jakie macie aku w waszych TDI (może wiecie jakiej pojemności i o jakim prądzie rozruchowym poleca fabryka VW _ prościej mówiąc jaki mieliście kupując nowego paska z salonu ??)

proszę podać ile (pojemności - "Ah" i prąd rozruchowy "A" macie w swoich TDI w szczególności 130 koni PD

pozdro

[Edit by Marek - zmieniłem tytuł]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

Do TDI-PD130 powienien być 74Ah oraz 380A wg normy DIN co mniejwiecej odpowiada prądowi 680A wg. normy EN. Fabrycznie oczywiście BOSCH.

 

 

HHA

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie siedział Banner. 80 Ah. Tak jak zreszta mówiła wlepka w bagażniku :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skorpion31

Ja mam 74ah/680A passat variant 3B TDI 115km. I jak byly mrozy -30 bez problemu kreci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

No nie opowiadaj, że kręci bez problemu. Ja u siebie mam identyczny akumulator Bosch Silver i przy -26 stopni lub niżej wcale tak ochoczo nie kręci. Owszem zakręci do zapalenia ale bezproblemowym to nie można to nazwać

 

HHA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robdol

u mnie jest Banner 80 Ah ,zastanawiam się czy on jest tam od nowości czy był juz wymieniany

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

Bardzo prawdopodobne jest, że już został wcześniej wymieniony jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Większość katalogów wymienia 74Ah Boscha

 

HHA

 

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo prawdopodobne jest, że już został wcześniej wymieniony jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Większość katalogów wymienia 74Ah Boscha

 

 

Moze i wymienia ale raczej jest oryginalny. To że w Polsce nie znają tej firmy tak jak Boscha może być powodem innego zdania :)

Najprościej spojrzeć na datę wyprodukowania tego aku i na nalepkę. Kod JOR to jest 80Ah 380A.

A moja ETKA nie pokazuje wogóle pojemności 74Ah.... to jak to wreszcie jest? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

Moja ETKA pokazuje numer części VAG, z którego można spokojnie odszyfrować pełne dane oraz parametry akumulatora. Ponadto ETKA w skrócie pokazuje pojemność i moc akumulatora

 

HHA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem w kodach wyposarzenia dodatkowego dla swojego rocznika. A numer VAG to b 000 915 105 AG

Dodatkowo jest dopisek model - TAXI :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

Oooo i mamy wśród nas "złotówę" :lol:

 

Masz na konsoli taki fajny przycisk taxi?

 

 

HHA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm Szczerze mówiąc to mam problem z określeniem co to za model. Tu napisane taxi a naprawdę nie mam śladu po takich przeróbkach... a wiem czago szukać bo już miałem taki samochód. Po tatusiu :D Uzbrajaliśmy też Skode Octawię i jak się wie czego szukać to się znajdzie, chyba że niemcy mają inne sprzęty do tego zawodu.

Przycisku oświetlenia wew nie mam a szkoda bo czasem by się przydał. Mam jednak tapicerkę z mocnego czarnego materiału /nie welur/ i skórę na drzwiach.. A w książce mam wbity I właściciel - salon VW :D Potem jeszcze jakis ludzik... Tak więc to pewnie już jakiś składak jest :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest markus227

J na mnie przyszła po ponad ośmiu latach eksploatacji Aku---Był 80Ah/680-oryg--zakupiłem teraz 74Ah/680 "Kager"--jak narazie sprawuje się super---przy większych mrozach stosuje technikę podgrzewania świec dwa,trzy razy i pali od kopa---chyba nie ma to zbyt większego znaczenia na eksploatacje świec???--prędzej czy później wszystko się zużywa!!!---a męczyć się podczas mrozów z odpalaniem to ja dziękuje.---

 

 

1,9AFN

 

[ Dodano: Sro Lut 22, 2006 11:51 ]

Na samym akumulatorze jest wygrawerowany tydzień i rok produkcji--podobnie jak na oponach.......

 

 

 

1,9AFN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli musisz tak robić ze świacami żeby odpalić samochód to znaczy że masz je już zużyte i kontrolka zapala się tylko po to żeby Ci poprawić humor... :-)

Mam ten sam silnik i nowy aku i nowe swiece i żadnych wielokrotnych podgrzewań..

Sprawdź świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest markus227

Słuszna uwaga, może i tak być??? jak się ociepli popatrzymy dokładniej,,bez podwójnego podgrzania też pali ---gdzieś pisało że i na jednej też auto gościowi paliło???-temat do wyczajenia w formie przejścia czy będzie konkretna wartość na omomierzu ----czy jest tabela jakie powinny być świece do danego typu czy to standart dla diesli ????-dzięki za info.....

 

 

1,9AFN-Kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy jest przejscie. Zwykle juz nawet tego nie ma jak jest padnięta.

Daleko nie trzeba szukac jak pali bez swiec :-) U mnie nie było żadnej sprawnej i palił... Krecil ze 3 razy ale przy -15 odpalił. -23 juz go zabiło :622:

 

Kupując podaj że do silnika AFN i sprzedawca dopasuje.

Ja nawet gdyby została jedna czy dwie to wymieniał bym wszystkie. Nie bedziesz musiał za rok znowu zgadywać co się dzieje że nie pali....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam 12V 80Ah

 

 

 

a do czego jest ta rureczka przy aku??? :niepewny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do odprowadzenia gazów, wodoru, podczas ładowania aku, lub jego przeładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy