Skocz do zawartości
Rosa

Gdzie zaślepić EGR i co to za część ..

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie po zaślepieniu EGRa od razu słychać zmiane w pracy turbiny, tzn kręci sie znacznie szybciej na biegu jałowym;-) a po zgaszeniu słychać przez 1-2sek jak sie jeszcze kręci, a tego zjawiska nie ma przed zaślepieniem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepnę się.

Chciałbym zapytać znawców tematu bądź użytkowników silników na pompowtryskach czy można zaślepić egr, czytałem że lepiej nie zaślepiać PD a jaka prawda ?. Dodam że wydaje mi się że działa dobrze ale poci się z tych dziurek co tam ma.

 

Mam inny problem a nie mogę napisać postu nowego, więc jeśli by ktoś mógł mi pomóż jeśli się da.Otóż pasek wyłączał mi turbinę powyżej 3tys. obr. więc za radą forum sprawdziłem szczelność dolotu,wymieniłem węże podciśnienia i przeładowuje tak co 3-4 raz.Nie za każdym.Dodam że na pół sprzęgle bez gazu szarpie jak pijany zając ale do tego się przyzwyczaiłem bo nic innego się nie dzieje (nie słychać nic z okolic dwumasy).Może pomoże ciekawostka że odkąd zmieniłem węże to nie przeładowuje zawsze i mniej szarpie.A ostatnio wymieniłem filtr powietrza i szarpania wyraźnie zmalały.I ja myślę że może świrować przepływka jednak błędu nie rob czy idę w dobrym kierunku.

Niestety nie mogę zrobić logów dynamicznych.

 

Jeśli napisałem w złym poście to bardzo przepraszam.

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przeładowań to może być np zawór n75, który to może być troche brudny w środku przez co sie przycina, miałem to samo i rozebrałem go, przeczyściłem, nasmarowałem i posklejałem no i działa:) ale może też być turbina, a mianowicie zapieczone kierownice, czasami może działać na granicy przeładowania i nie wywala notlaufa, ale drugim razem przekroczy wartości zadane w kompie no i wszystko sie wyłączy, a co do szarpania to może być przepływka, kiedyś miałem problem z wtyczką od niej i przy dodawaniu gazu szarpał jak głupi, więc kolego najlepiej podmień ją sobie i zobaczysz czy to ona:)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie daje rady z tą najgorzej dostepna sruba... Nie chce jej odcinać itd, macie jakis sposob zeby tam dojsc? moze odkrecic cos jeszcze zeby zrobic wiecej miejsca??????

Edytowane przez ciichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnośnie egr, chce zainstalowac fmic, i chce całkiem wywalić egr i teraz moje pytanie brzmi jakie beda tego konsekwencje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam pytanie odnośnie egr, chce zainstalowac fmic, i chce całkiem wywalić egr i teraz moje pytanie brzmi jakie beda tego konsekwencje?

 

Jeśli wywalisz go całkowicie to usuniesz także klapkę wspomagającą gaszenie silnika (będzie trochę bujało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to akurat nie robi problemu, samochod jest na przelocie jest twadry. Pytanie, czy bede musial robic cos z komputerem, bo jedni mowia ze tak inni ze nie, ja juz zgłupiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim wywaliłem całkowicie tą rurkę łączącą EGR z kolektorem (zaślepione solidnymi blaszkami), podciśnienie także zaślepione i nie ma żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze.

 

Ja tez zrobiłem to samo co kolega wyzej. EGR został całkowicie wywalony tzn klape gasząca zostawiłem, a reszte membrane i tzw. grzybek egr'a usunałem, otwory po nim zaślepiłem. I po sprawie!

 

W silnikach 130PS AWX mozna bez problemu ustrojstwo wywalic, natomiast w słabszych wersjach moze wywalic ecu błąd.

Najprosciej to zaslepic przewód podcinieniowy egr'a i sprawdzic czy nie wywala błędu, jak po dłuzszej jezdzie nic się nie dzieje to mozna spokojnie zaslepic na stałe a nawet usunąc to proekologiczne dziadostwo...

no i dopowiem ze na zaślepionym egrze smigam juz spoko 3 lata...

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze.

Jak masz auto z końca 2003 roku to może cie spotkać nie miła niespodzianka w postaci komunikatu na komputerze ,,Emission Workshop,,

W moim pasku na szczęście załapałam się jeszcze na ,,reformowalną,, wersję egr'u. :jupi

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze.

 

W Twoim roczniku bez modyfikacji softu w ECU raczej już wywali błąd po usunięciu egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W silnikach 130PS AWX mozna bez problemu ustrojstwo wywalic, natomiast w słabszych wersjach moze wywalic ecu błąd

 

To już kwestia rocznika i oprogramowania sterownika a nie wersji silnikowej :)

 

Jak masz auto z końca 2003 roku to może cie spotkać nie miła niespodzianka w postaci komunikatu na komputerze ,,Emission Workshop,,

W moim pasku na szczęście załapałam się jeszcze na ,,reformowalną,, wersję egr'u. :jupi

Pozdro.

 

Ja niestety już sie nie załapałem, mam modelowy 2004...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dtambor-masz racje to zalezy od ecu ale z tego co wyczytałem z forum niejednokrotnie słabsze wersje w znacznej wiekszosci wywalały błąd pomimo tych samych roczników z mocniejszymi silnikami ktore mozna było "zmodyfikowac" ...

na szczęscie 2002 rocznik AWX ma gdzies egr'a :-) jest mu to obojetne... oczywiscie jakis rodzynek nie tolerujący brak tego dziadostwa się znajdzie i zasygnalizuje stosowną ikonką... no to bedzie pech jak diabli...

Kolega Maciek musi zaślepic i sprawdzic czy ecu przełknie taką modyfikacje, inaczej się nie dowiemy..

pzdr.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra, dzieki Panowie, tzn mysle ze zaślepiać nie bede, tylko postaram sie przymontowac odrazu icka, a jak coś sie bedzie działo to sie wybiore do jakiegos tunera, to sie odrazu zastrzyk mocy zrobi. Dzieki jeszcze raz za tyle odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zniechęcaj się, nie sprawdzisz to się nie dowiesz :). Ten błąd nie niesie za sobą zupełnie żadnych konsekwencji, po przywróceniu EGR'a zniknie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na szczęscie 2002 rocznik AWX ma gdzies egr'a :-) jest mu to obojetne

To nie szczęście tylko normalna prawidłowość, masz auto z 2002r.

Nie zniechęcaj się, nie sprawdzisz to się nie dowiesz . Ten błąd nie niesie za sobą zupełnie żadnych konsekwencji, po przywróceniu EGR'a zniknie

Amen. :brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1afn.jpg

 

Witam. Panowie mam pytanie bo widze że zdania są podzielone. Miałem wcześniej zaślepiony EGR w miejscu nr 1, czy tak może być? I czy dobrze jest też dodatkowo wypiąć wężyk nr 3 i go też zaślepić np jakąś śrubą. Mimo że zawór był zaślepiony okazało się że po rozebraniu go był dosyć mocno zasyfiony.

I jak koledzy będzie jakieś podpowiedzi z waszej strony, bo właśnie mam wszystko rozebrane

Edytowane przez Resiak82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór był mocno zasyfiony, gdyż spaliny były dostarczane do niego, gdyż zawór się otwierał (podpięty wężyk).

Jeżeli byś zaślepił zawór zaraz przy kolektorze wydechowym, to zawór byłby czysty i w takiej sytuacji nie trzeba odłączać podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]93643[/ATTACH]

 

Witam. Panowie mam pytanie bo widze że zdania są podzielone. Miałem wcześniej zaślepiony EGR w miejscu nr 1, czy tak może być? I czy dobrze jest też dodatkowo wypiąć wężyk nr 3 i go też zaślepić np jakąś śrubą. Mimo że zawór był zaślepiony okazało się że po rozebraniu go był dosyć mocno zasyfiony.

I jak koledzy będzie jakieś podpowiedzi z waszej strony, bo właśnie mam wszystko rozebrane

 

Też tak miałem zaslepiony i było dobrze. Najważniejsze, że spaliny nie dostają się do dolotu, a że zawór zasyfiony to mało ważne bo i tak nie działa chociaż się otwiera.

Teraz mam kolektor z AWX i całkowity brak egr-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności