Skocz do zawartości
Rosa

Gdzie zaślepić EGR i co to za część ..

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś drugi raz od zaslepienia wężyka wywaliło mi błąd. Chyba zostawię go otwarty, a niech sobie zawór pracuje-wtedy błędu nie łapie wogóle, a syfu i tak nie ciągnie i tak, bo spaliny mam zaślepione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 101 PD wywala błedy, w reszcie np 130PD już błędów nie wywala, ciekawe czemu?? Patrick jesli nie wywali błędu to tak zostaw, jedyne wyjscie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dla mnie to nie problem-póki co wywaliło błąd drugi raz w przeciągu 3 miesięcy i kilku tysięcy kilometrów, a skasowanie go to minuta roboty. Ale faktycznie chyba odblokuje wężyk i tak zostawie, skoro wcześniej nie łapało błędu wogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przepis na te wredne śruby. Próbowałem już samego WD40 ale kilka dni psikania przed próbami nic nie dało. Chyba czas uśmiechnąć się do mechanika żeby pneumatem jakimś to odkręcił :)

 

:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 101 PD wywala błedy, w reszcie np 130PD już błędów nie wywala, ciekawe czemu??

 

u mnie wywala bardzo szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za przepis na te wredne śruby. Próbowałem już samego WD40 ale kilka dni psikania przed próbami nic nie dało. Chyba czas uśmiechnąć się do mechanika żeby pneumatem jakimś to odkręcił

 

Nie wiem czy że wiesz iż te nakrętki odkręca się na zimnym silniku, one pod wpływem temp. zaciskają się.

 

Co do EGR to mam zaślepiony przy kolektorze i wężyk też, jeżdżę rok i od tamtej pory 0 błędów.

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przetestował już ktoś zaślepienie w AVFie z powodzeniem bez żadnych błędów komputera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest typ silnika tylko wersja softu sterownika silnika... w Euro 4 nie ma szans na "tradycyjne" zaślepienie EGR-u, choć już samochody z końca Euro 3 miały "monitoring" pracy zaworu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na próbę zaślepiłem go na parę dni ale żadnych zmian nie zaobserwowałem i usunąłem zaślepki i dalej tak jeżdżę:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie odetkałem wężyk. Po skasowaniu błędu w czasie drogi po 80km znów błąd zawitał. Skoro tak to wężyk odetkałem-niech sobie pracuje. Spalin mi i tak nie wpuści ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w końcu gdzie zaslepić EGR najlepiej ?

 

Miejsce 1 lub 2 i spaliny wchodzą w układ EGR ale nie idą dalej , czy miejsca 3 i zaślepiamy zaraz przy wejsciu z koloktora wydechowego do EGR i spalin nie ma nigdzie w nim ( ale jak z tymi siłownikami tam itd )

 

Jak z błedami przy zaslepianiu w tych róznych miejscach w 3BG BGW 2.0tdi 136KM ?

Image220opis.JPG

Image226opis.JPG

Image227opis.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiając 1 i 2 odcinasz drogę spalin do silnika. Zaślepiając 3 odcinasz drogę spalin do chłodnicy spalin-czyli tracisz dogrzewanie płynu chłodzącego przez spaliny, co w zimę ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaślepiając 1 i 2 odcinasz drogę spalin do silnika. Zaślepiając 3 odcinasz drogę spalin do chłodnicy spalin-czyli tracisz dogrzewanie płynu chłodzącego przez spaliny, co w zimę ma znaczenie.

 

A to fakt , o tym nie pomyślałem .

Czyli lepiej 1 i 2 .

 

A jak z błedami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie błąd wychodzi po jakimś czasie od ściągnięcia wężyka z zaworu, bo w 1.9 tdi zawór otwiera się i zamyka pod ciśnieniowo. Jeśli wężyk jest na miejscu, zawór pracuje sobie i błędów nie mam, a spalin i tak już nie wpuszcza bo dopływ jest zaślepiony. Więc tak zostawiłem.

Jak będzie u Ciebie-musisz sam zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
błąd wychodzi po jakimś czasie od ściągnięcia wężyka z zaworu

 

O jaki wężyk Ci chodzi ?

 

Nie wie ktoś czy długość odmy ma znaczenie ? Wydaje mi sie że nie .

U mnie jest dość długi przewód bo jest wypuszczony dołem za skrzynią biegów , a wiadomo ze troche cieżko jest znaleźdź proste przejscie pod osłonami z dołu itd.

Tym bardziej że z prawej strony gdzie jest odma , od dołu jest kolektor wydechowy itp wiec musiałem ją puścić lewą stroną pod osłonami i troche długa sie zrobiła. Ale nie mam załamań przewodu, a średnica 20mm raczej nie jest w stanie się zapchać itp

Edytowane przez vvv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że nie wiem jak u Ciebie, ale w 1.9 tdi zawór sterowany jest pod ciśnieniowo-jeśli ściągne wężyk podciśnienia z zaworka, to wtedy wywala mi błąd. Jeśli go zostawię, to mimo zaślepionego dolotu spalin nic nie wywala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podpięcie przez 2 kostki.

 

 

Brak wężyka , tylko 2 kostki

Image233oooo.JPG

Edytowane przez vvv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktoś już testował tę blaszkę z allegro z trzema małymi dziurami do przepuszczania spalin żeby nie wywalało błędu?czy faktycznie to działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z trzema małymi dziurami do przepuszczania spalin

 

Jak zamykać to zamykać ! Po co te dziury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no bo jak nie ma dziur to komp wywala błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności