dtambor Zgłoś #41 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) A nie możesz zostawić przewodów podłączonych tylko:- wykręcić klapkę świeżego powietrza z zawory - zaślepić rurę ze spa;linami blaszką Nie wiem co to klapka świeżego powietrza. Jeśli chodzi Ci o klape gasząca to ona nie ma najmniejszego związku z wywalanym błędem. Podczas normalnej pracy silnika jest zupełnie "nieczynna". Blaszką juz zaslepiałem (podciśnienie było założone). Efekt końcowy taki sam. Czy w takim przypadku nie stracisz tylko trochę podciśnienia do sterowania zaworem? Wybacz, ale kompletnie nie łapie co miałeś na myśli, nie wiem czemu uczepiłeś sie tych podciśnień . Albo zostawia sie je na miejscu albo zaślepia. Jak są załozone na siłowniki ciśnieniowe to układ podciśnieniowy jest "szczelny", a jak zdejmujesz wężyki to musisz zaslepic aby nie łapały lewego powietrza, ot cała filozofia. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymonwol Zgłoś #42 Napisano 22 Czerwca 2010 Szukam jakiegoś rozwiązania żebyś mógł zaślepić EGR i nie patrzeć na błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #43 Napisano 22 Czerwca 2010 Szukam jakiegoś rozwiązania żebyś mógł zaślepić EGR i nie patrzeć na błędy spoko, tylko że mi na tym kompletnie nie zależy , robiłem to bardziej dla testów. Oprócz ograniczonej zaślepki mam jeszcze jeden pomysł ale może kiedys sprawdze jak mi sie bedzie nudziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #44 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) A mi się jeszcze coś przypomniało. Kiedyś dawno temu vagiem, zalogowałem się do silnika i zmniejszyłem działanie egr na max jak się dało. Być może dlatego u mnie na zaślepionym dopływie spalin nie wywala błędu, a na zaślepionym wężyku wywaliło tylko raz na kilka tysięcy km. Będe w PL nie długo to spróbuje to zrobić u taty w pasku i zobaczę czy wywali błąd jak wcześniej czy będzie jak u mnie. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez Patrick poprawienie błędu w wyrazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #45 Napisano 22 Czerwca 2010 A mi się jeszcze coś przypomniało. Kiedyś dawno temu vagiem, zalogowałem się do silnika i zmniejszyłem działanie egr na max jak się dało. Byś może dlatego u mnie na zaślepionym dopływie spalin nie wywala błędu, a na zaślepionym wężyku wywaliło tylko raz na kilka tysięcy km. Będe w PL nie długo to spróbuje to zrobić u taty w pasku i zobaczę czy wywali błąd jak wcześniej czy będzie jak u mnie. Właśnie to chciałem przetestować, zjechać na min z EGR w adaptacji i potem zaślepić. W wolnej chwili się sprawdzi . pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymonwol Zgłoś #46 Napisano 22 Czerwca 2010 Dajcie koniecznie znać jak to wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brendo Zgłoś #47 Napisano 1 Lipca 2010 Czyli w końcu jest jednoznaczna odpowiedź na ten EGR bo nadal czytam i szukam na forum i bez rezultatu. Dajcie proszę odpowiedz jak to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymonwol Zgłoś #48 Napisano 1 Lipca 2010 http://allegro.pl/item1090689983_zaslepka_zaworu_egr_tdi_vw_audi_skoda_seat.html Kupujesz powyzsza zaślepkę, odkręcasz dwie śruby w miejscu nr 1 na poprzednich fotkach i wkładasz blaszkę nad uszczelkę. Ja zdejmowałem cały EGR i czyściłem wszystko bo było straaaaasznie zawalone. Po samym czyszczeniu i zaślepieniu spalanie spadło mi o 2,5l. Polecam zrobić to samo, w tym celu kluczem imbus odkręcasz 4 śruby zaworu EGR. Do jednej ze śrub będziesz mieć dostęp dopiero po wykręceniu śrub od rury do której włożysz blaszkę. Rurę te możesz wygiąć trochę by mieć dojście do śruby zaworu EGR Jeśli potzea wrzucę jakieś fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brendo Zgłoś #49 Napisano 1 Lipca 2010 Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź, napisz jeszcze proszę jaka mam założyć blaszkę do mojego motoru i gdzie (bliżej EGR czy bliżej kolektora wydechowego) oraz czym czyściłeś te zanieczyszczenia po zdemontowaniu EGR-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #50 Napisano 2 Lipca 2010 czyli zaslepiamy w miescu numer 1 ta blaszka oraz gdzie bo nie rozumiem a co z rurka gumowa która wychodzi z zaworu bodajze n75 i idzie do tego grzybka EGR zostaje czy zaslepiamy ? gdzie ma byc te drugie zaslepienie oprócz tego z 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #51 Napisano 2 Lipca 2010 czyli zaslepiamy w miescu numer 1 ta blaszka oraz gdzie bo nie rozumiem a co z rurka gumowa która wychodzi z zaworu bodajze n75 i idzie do tego grzybka EGR zostaje czy zaslepiamy ? gdzie ma byc te drugie zaslepienie oprócz tego z 1 Post #11 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8886&highlight=za%B6lepianie+EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #52 Napisano 2 Lipca 2010 mam identyczny silnik z taka chłodniczka spalin i Konkretnie tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić? oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ? co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75 i to wszystko (te dwa zaslepienia) czy cos sknociłem ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cf3f72f60a47d57.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #53 Napisano 2 Lipca 2010 tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić? Nie. Bo nawet nie odpalisz oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ? Tak. co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75 N75 jest do turbiny, a ten wężyk idzie do N18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #54 Napisano 2 Lipca 2010 mam identyczny silnik z taka chłodniczka spalin i Konkretnie tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić? oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ? co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75 i to wszystko (te dwa zaslepienia) czy cos sknociłem ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cf3f72f60a47d57.html Zobacz mój post nr 25: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=950973&postcount=25 Wężyk możesz zaślepić. Ja nie zaślepiłem najpierw i też było ok. Potem zaślepiłem i jak na razie tylko raz mi błąd wywaliło. Zaślepiłem wężyk bo niektórzy twierdzą, że zawór może się uszkodzić pracując bez spalin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #55 Napisano 2 Lipca 2010 no mam zaslepione w miejscu numer 1 oraz mam tez weżyk który idzie od zaworka do zaworu egr i nic wiecej nie ma zaslepionego tylko te dwa miejsca chodziło o to czy jeszcze gdzies czy tylko to wystarczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #56 Napisano 2 Lipca 2010 Wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brendo Zgłoś #57 Napisano 2 Lipca 2010 Zaślepiłem rurkę łączącą kolektor wydechowy z EGR-em. Założyłem blaszkę całościową zakrywającą otwór. Przejechałem 5 km i na razie nie wyskoczył mi żaden błąd Praca silnika jakby przyjemniejsza dla ucha Wyczyściłem też cały ten EGR a na prawdę było co czyścić. Jakby coś się działo będę na bieżąco informował Dziękuję za pomoc, szczególnie Koledze Szymonwol za szybką i rzeczową odpowiedź. Pozwoliłem sobie przyznać Koledze Szymonwol "pomógł" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymonwol Zgłoś #58 Napisano 3 Lipca 2010 Dzięki kolego:) Niech Ci się dobrze jeździ. Jak czyściłeś EGR to zajrzałeś też do kolektora? Ja nie mogłem swojego za chiny ludowe odkręcić, a patrząc na to co było w EGR to chyba jest tam co czyścić...chyba, że się przepali. Później wrzucę dla potomnych jakąś instrukcję z foto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #59 Napisano 3 Lipca 2010 cyt:"jest tam co czyścić...chyba, że się przepali." niestety nie, kolektor dolotowy to nie wydechowy nie ma tam wysokiej temp i nie ma co przepalic osadów. I nie ma co uzywac srodkow niby czyszczacych bo mieszanka tamtedy tez nie leci..... Jedyne wyjscie to odkręcic i wyszkrobac nagar a resztę wymyc benzyną, rozpuszczalnikami czy acetonem. Przydaje się długi twardy pędzel lub zmyslna szczota druciana. Ja u siebie miałem od 2 do 4mm przyklejonego osadu na sciankach kolektora wiec jest co czyscic. Przed odkrecaniem kilka dni wczesniej psikaj nakrętki wd-40, naftą i dodatkowo lekko posmaruj smarem. Jesli nadal opornie to pojdzie to przed odkrecaniem wez cienki majzelek lub śrubokręt udarowy i popukaj ( w miare mocno) nakrętki aby je "obudzic.." po takim zabiegu powinny puscic.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brendo Zgłoś #60 Napisano 3 Lipca 2010 Wyczyściłem tylko to co widziałem w pobliżu otworu, głębiej nie doszedłem bo i czasu mi brakło i nie miałem nowej uszczelki pod kolektor ssący. Kiedyś wrócę do tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach