Skocz do zawartości
Rosa

Gdzie zaślepić EGR i co to za część ..

Rekomendowane odpowiedzi

A nie możesz zostawić przewodów podłączonych tylko:

- wykręcić klapkę świeżego powietrza z zawory

- zaślepić rurę ze spa;linami blaszką

 

Nie wiem co to klapka świeżego powietrza. Jeśli chodzi Ci o klape gasząca to ona nie ma najmniejszego związku z wywalanym błędem. Podczas normalnej pracy silnika jest zupełnie "nieczynna". Blaszką juz zaslepiałem (podciśnienie było założone). Efekt końcowy taki sam.

 

Czy w takim przypadku nie stracisz tylko trochę podciśnienia do sterowania zaworem?

Wybacz, ale kompletnie nie łapie co miałeś na myśli, nie wiem czemu uczepiłeś sie tych podciśnień ;). Albo zostawia sie je na miejscu albo zaślepia. Jak są załozone na siłowniki ciśnieniowe to układ podciśnieniowy jest "szczelny", a jak zdejmujesz wężyki to musisz zaslepic aby nie łapały lewego powietrza, ot cała filozofia.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakiegoś rozwiązania żebyś mógł zaślepić EGR i nie patrzeć na błędy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukam jakiegoś rozwiązania żebyś mógł zaślepić EGR i nie patrzeć na błędy

 

spoko, tylko że mi na tym kompletnie nie zależy ;), robiłem to bardziej dla testów. Oprócz ograniczonej zaślepki mam jeszcze jeden pomysł ale może kiedys sprawdze jak mi sie bedzie nudziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się jeszcze coś przypomniało. Kiedyś dawno temu vagiem, zalogowałem się do silnika i zmniejszyłem działanie egr na max jak się dało. Być może dlatego u mnie na zaślepionym dopływie spalin nie wywala błędu, a na zaślepionym wężyku wywaliło tylko raz na kilka tysięcy km. Będe w PL nie długo to spróbuje to zrobić u taty w pasku i zobaczę czy wywali błąd jak wcześniej czy będzie jak u mnie.

Edytowane przez Patrick
poprawienie błędu w wyrazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mi się jeszcze coś przypomniało. Kiedyś dawno temu vagiem, zalogowałem się do silnika i zmniejszyłem działanie egr na max jak się dało. Byś może dlatego u mnie na zaślepionym dopływie spalin nie wywala błędu, a na zaślepionym wężyku wywaliło tylko raz na kilka tysięcy km. Będe w PL nie długo to spróbuje to zrobić u taty w pasku i zobaczę czy wywali błąd jak wcześniej czy będzie jak u mnie.

 

Właśnie to chciałem przetestować, zjechać na min z EGR w adaptacji i potem zaślepić. W wolnej chwili się sprawdzi .

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie koniecznie znać jak to wyszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w końcu jest jednoznaczna odpowiedź na ten EGR :?: bo nadal czytam i szukam na forum i bez rezultatu. Dajcie proszę odpowiedz jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/item1090689983_zaslepka_zaworu_egr_tdi_vw_audi_skoda_seat.html

 

Kupujesz powyzsza zaślepkę, odkręcasz dwie śruby w miejscu nr 1 na poprzednich fotkach i wkładasz blaszkę nad uszczelkę.

Ja zdejmowałem cały EGR i czyściłem wszystko bo było straaaaasznie zawalone. Po samym czyszczeniu i zaślepieniu spalanie spadło mi o 2,5l.

Polecam zrobić to samo, w tym celu kluczem imbus odkręcasz 4 śruby zaworu EGR. Do jednej ze śrub będziesz mieć dostęp dopiero po wykręceniu śrub od rury do której włożysz blaszkę. Rurę te możesz wygiąć trochę by mieć dojście do śruby zaworu EGR :P

Jeśli potzea wrzucę jakieś fotki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź, napisz jeszcze proszę jaka mam założyć blaszkę do mojego motoru i gdzie (bliżej EGR czy bliżej kolektora wydechowego) oraz czym czyściłeś te zanieczyszczenia po zdemontowaniu EGR-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli zaslepiamy w miescu numer 1 ta blaszka oraz gdzie bo nie rozumiem a co z rurka gumowa która wychodzi z zaworu bodajze n75 i idzie do tego grzybka EGR zostaje czy zaslepiamy ? gdzie ma byc te drugie zaslepienie oprócz tego z 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli zaslepiamy w miescu numer 1 ta blaszka oraz gdzie bo nie rozumiem a co z rurka gumowa która wychodzi z zaworu bodajze n75 i idzie do tego grzybka EGR zostaje czy zaslepiamy ? gdzie ma byc te drugie zaslepienie oprócz tego z 1

 

Post #11 :)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8886&highlight=za%B6lepianie+EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam identyczny silnik z taka chłodniczka spalin i Konkretnie tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić? oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ? co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75 i to wszystko (te dwa zaslepienia) czy cos sknociłem ?

 

4cf3f72f60a47d57.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cf3f72f60a47d57.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić?

Nie. Bo nawet nie odpalisz :D

oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ?

Tak.

co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75

N75 jest do turbiny, a ten wężyk idzie do N18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam identyczny silnik z taka chłodniczka spalin i Konkretnie tak jak na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zółtka - zaślepić? oraz strzałka czerwona numer 1 - zaślepić ? co zrobic z węzykiem zaznaczonym różową strzałka on idzie od egr do zawoka tego chyba n75 i to wszystko (te dwa zaslepienia) czy cos sknociłem ?

 

4cf3f72f60a47d57.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cf3f72f60a47d57.html

 

Zobacz mój post nr 25:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=950973&postcount=25

 

Wężyk możesz zaślepić. Ja nie zaślepiłem najpierw i też było ok. Potem zaślepiłem i jak na razie tylko raz mi błąd wywaliło. Zaślepiłem wężyk bo niektórzy twierdzą, że zawór może się uszkodzić pracując bez spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mam zaslepione w miejscu numer 1 oraz mam tez weżyk który idzie od zaworka do zaworu egr i nic wiecej nie ma zaslepionego tylko te dwa miejsca chodziło o to czy jeszcze gdzies czy tylko to wystarczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem rurkę łączącą kolektor wydechowy z EGR-em. Założyłem blaszkę całościową zakrywającą otwór. Przejechałem 5 km i na razie nie wyskoczył mi żaden błąd :) Praca silnika jakby przyjemniejsza dla ucha :) Wyczyściłem też cały ten EGR a na prawdę było co czyścić. Jakby coś się działo będę na bieżąco informował

 

Dziękuję za pomoc, szczególnie Koledze Szymonwol za szybką i rzeczową odpowiedź.

Pozwoliłem sobie przyznać Koledze Szymonwol "pomógł"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego:) Niech Ci się dobrze jeździ.

Jak czyściłeś EGR to zajrzałeś też do kolektora? Ja nie mogłem swojego za chiny ludowe odkręcić, a patrząc na to co było w EGR to chyba jest tam co czyścić...chyba, że się przepali.

Później wrzucę dla potomnych jakąś instrukcję z foto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt:"jest tam co czyścić...chyba, że się przepali." niestety nie, kolektor dolotowy to nie wydechowy nie ma tam wysokiej temp i nie ma co przepalic osadów.

 

I nie ma co uzywac srodkow niby czyszczacych bo mieszanka tamtedy tez nie leci.....

Jedyne wyjscie to odkręcic i wyszkrobac nagar a resztę wymyc benzyną, rozpuszczalnikami czy acetonem. Przydaje się długi twardy pędzel lub zmyslna szczota druciana.

Ja u siebie miałem od 2 do 4mm przyklejonego osadu na sciankach kolektora wiec jest co czyscic.

Przed odkrecaniem kilka dni wczesniej psikaj nakrętki wd-40, naftą i dodatkowo lekko posmaruj smarem. Jesli nadal opornie to pojdzie to przed odkrecaniem wez cienki majzelek lub śrubokręt udarowy i popukaj ( w miare mocno) nakrętki aby je "obudzic.." po takim zabiegu powinny puscic..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyściłem tylko to co widziałem w pobliżu otworu, głębiej nie doszedłem bo i czasu mi brakło i nie miałem nowej uszczelki pod kolektor ssący. Kiedyś wrócę do tematu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności