vvv Zgłoś #81 Napisano 16 Sierpnia 2010 (edytowane) A jak są dziury to zaczyna sie powolny brak sensu zaślepiania tego , skoro i tak coś tam sie przedostaje ... A tak ogólnie rzecz biorąc to uważam że i tak wiecej syfu i szkód robi Odma . Pełno oleju w intercoolerze i w całym dolocie . Pełna obora . Ja mam to wywalone na zewn. I wezme sie za czyszczenie . A EGR chyba jedynie to że troche lepiej sie silnikowi dycha na świerzym powietrzu a nie na mieszance świerzego plus tego z wydechu Edytowane 16 Sierpnia 2010 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #82 Napisano 19 Sierpnia 2010 no tak ale z tymi dziurami to też silnik oddycha powietrzem powiedzmy o połowe więcej niż bez zaślepiania.to są trzy małe dziurki może jednak ktoś takie cos zamontował u siebie bo na pełne zaślepienie egr się nie zdecyduję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #83 Napisano 19 Sierpnia 2010 Ale dlaczego nie ? EGR to nie naturalna sytuacja w aucie . Kiedys tego nie było , aż jakis ekolog wpadł na taki super pomysł jak mordować silniki , i nie dawać im czystego powietrza . Tam sie nic nie moze stać , nie ma jakiegos ciśnienia które by coś miało uszkodzić . Zwyczajnie całość spalin idzie w wydech - tak jak powinno i zawsze było . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #84 Napisano 19 Sierpnia 2010 Ja odpiąłem odmę, wszystko wyczyściłem imam czysto. Nic nie trzeba zaślepiać ani cudować. Odma wężykiem idzie w dół na osłone silnika. Co jakiś czas sprawdzam czy nie leci olej. Na razie nie. I jest "gites pompes, git parówa". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #85 Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Ja odpiąłem odmę, Jak pusciłeś odme ? I któredy ci wychodzi w doł ? Bo tez tak mam i chce zobaczyć jak ktoś to zrobił . Miałem blisko prawego przedniego koła ale troche było widac jak poddymia z zewn i dałem dalej , za drugą osłoną wychodzi . Troche długą tą odme mam Mam puszczone w dół pod prawą lampe , potem idzie dołem na lewą strone i do tyłu za drugą osłoną ( tą pod skrzynią biegów ) . Można puscić od razu lewą stroną w dół i do tyłu ale tam jest kolektor wydechowy i kat , i troche brak miejsca Aha , pusciłeś na osłone a nie pod . No wg mnie to bedziesz miał ją lekko zawaloną olejem , skoro w przewodach była ta maź olejowa to teraz bedzie ona na osłonie o wewnętrznej strony . Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #86 Napisano 19 Sierpnia 2010 Jak pusciłeś odme ? I któredy ci wychodzi w doł ? Dałem centralnie pionowo w dół. Bez żadnych zagięć. W najbliższych dniach będę wymieniał łożyska z przodu to przy okazji postaram się zrobić foto i wstawię. Przechodzi w dół za zbiorniczkiem podciśnienia (taka kóla opatrzona folią alu), a dolot do turbo mam zaślepiony plastikowym korkiem dodatkowo potraktowanym klejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #87 Napisano 19 Sierpnia 2010 to tak wlasnie miałem , i na zewnątrz miałem w tym miejscu i kopciło troche , wygladało ze tak powiem - nie fajnie . A ty masz w tym miejscu dziure i na zewn czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #88 Napisano 19 Sierpnia 2010 A ty masz w tym miejscu dziure i na zewn czy nie ? Nie żadnej dziury nie mam. Po prostu wężyk opada na dolną osłonę silnika i tyle. Nic mi nie kopci ani nie syfi na szczęście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #89 Napisano 19 Sierpnia 2010 Nic mi nie kopci ani nie syfi Aż niemożliwe . Bo skoro miałeś brudny dolot . Bo pisałeś że czyściłeś to musi troche kopcić zaolejonym dymkiem . Nic sie z niczego nie bierze . Chciałem tak zrobić ale wtedy opary zostają w komorze silnika i moze sie do wewn przenosic . Ja jestem za wywalenie na zewn - w atmosfere Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #90 Napisano 19 Sierpnia 2010 Aż niemożliwe . Bo skoro miałeś brudny dolot . Bo pisałeś że czyściłeś to musi troche kopcić zaolejonym dymkiem . Nic sie z niczego nie bierze . No czyściłem bo przed odpięciem odmy od turbo to właśnie turbina zaciągała opary z odmy i pchała wszystko w dolot przez IC. Teraz cały układ zasilania powietrzem mam wyczyszczony. A teraz mam spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #91 Napisano 19 Sierpnia 2010 Ja sie do tego mam zamiar zabrac . Jak w coolerze ? dużo było oleju ? Czym go czysciłeś ? A jak tą rure za zderzakiem czysciłeś ? Wyjąłeś ją ? chodzi mi o tą metalową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #92 Napisano 19 Sierpnia 2010 Czyściłem dosłownie wszystko. Wszystko demontowałem oprócz właśnie tej stalowej rury za zderzakiem. Tą rurę czyściłem czymś w stylu wyciora. Przeplotłem przez ną drut na końcu którego zawiązałem szmatę nasączoną benzyną ekstrakcyjną. Całą resztę (rury, uszczelki, IC) też czyściłem benzyną ekstrakcyjną. Z IC wylałem około 100 ml oleju. Co przy odpalaniu na zimnym dawało niesamowitą chmurę. Teraz prawie jak nówka. A jakie pocieszenie dla oka. Na zimnym silniku nie kopci. Tyle tylko co początkowy ON zakopci i tyle. Polecam taki zabieg. Ja bawiłem się bez pośpiechu cały dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #93 Napisano 20 Sierpnia 2010 latinoo_80 Twój pomysł jest może i dobry ale chyba z tego co czytałem nie sprawdza się na dużych mrozach po prostu ta swobodna końcówka ci zamarznie a wtedy problem a co do zaślepienia EGR w PD to jak sobie radzicie z wyświetlającymi się błędami??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #94 Napisano 20 Sierpnia 2010 na dużych mrozach po prostu ta swobodna końcówka ci zamarznie a wtedy problem Jakim cudem ma zamarznąć ? Że niby co ma zamarznąć - przewód gumowy ? Skoro nie wypuszczony jest na zewnątrz to tak samo jakby inne przewody gumowe przy silniku miałyby zamarznąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #95 Napisano 20 Sierpnia 2010 A tak a propo, w jakim celu sie zaslepia egr? Pytam, bo byc moze za tydzien lu 2 bede smigal 1.9tdi wiec warto wiedziec . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #96 Napisano 20 Sierpnia 2010 przecież latino_80 napisał ze wąż dał centralnie w dół ja to rozumiem że idzie na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #97 Napisano 20 Sierpnia 2010 latinoo_80 Twój pomysł jest może i dobry ale chyba z tego co czytałem nie sprawdza się na dużych mrozach po prostu ta swobodna końcówka ci zamarznie a wtedy problema co do zaślepienia EGR w PD to jak sobie radzicie z wyświetlającymi się błędami??? Nic nie zamarza. Nawet jeśli coś się sączy przez ów odprowadzenie z odmy to wąż wewnątrz ma średnicę około 30 mm i nawet lepkość oleju nie jest na tyle duża żeby wypełnić wąż i żeby mogło to zamarznąć. Ja EGR-a nie zaślepiałem bo skoro odpięta jest odma to turbo nie pcha oparów z odmy i nic nie sączy się przez EGR-a więc nie ma sensu zaślepiać. A błędy !!?? Jakie błędy?? Popatrz dokładnie a zobaczysz, że egr nie jest w żaden sposób połączony z komputerem bo żadne wiązki kablowe do niego nie prowadzą. A dla tych którzy chcą zaślepiać EGR-y, a nie chcą odpinać odmy mam taką radę: niczego nie zaślepiajcie tylko zróbcie odprowadzenie z EGR-a wężykami. Takimi jak są do podciśnienia. Zainteresowani niech dadzą znać, a postaram się zrobić fotki tego co ja zrobiłem aczkolwiek już mi to nie potrzebne bo odpiętą mam odmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #98 Napisano 20 Sierpnia 2010 Sensem zaślepienia egr jest odłączenie spalin z układu ssącego silnika. Odpinając odmę, silnik dalej dostaje z powietrzem spaliny. Błędy wyskakują, bo egr jest jak najbardziej połączony z kompem-może nie bezpośrednio on, ale zaworek n18 za pomocą którego ecu steruje egr-em. Co do reszty pytań-sensu zaślepiania i błędów-panowie wystarczy, że przeczytalibyście wątek, w którym o to pytacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #99 Napisano 21 Sierpnia 2010 Sensem zaślepienia egr jest odłączenie spalin z układu ssącego silnika. Odpinając odmę, silnik dalej dostaje z powietrzem spaliny.Błędy wyskakują, bo egr jest jak najbardziej połączony z kompem-może nie bezpośrednio on, ale zaworek n18 za pomocą którego ecu steruje egr-em. Co do reszty pytań-sensu zaślepiania i błędów-panowie wystarczy, że przeczytalibyście wątek, w którym o to pytacie... Co do reszty pytań-sensu zaślepiania i błędów-panowie wystarczy, że przeczytalibyście wątek, w którym o to pytacie... i wez czytaj ten belkot (bez obrazy) jak w wiekszosci tematow, nie wielu z wypowiadajacych sie ma pojecie a sie kluca...moze ta, nie moze tak, a nie bo ja wam mowie ze tak...takie wypowiedzi powinny byc usowane bo temat rozciaga sie na 200 postow i dopiero 197 ktos daje odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #100 Napisano 21 Sierpnia 2010 Nie sposób nie zgodzić się z Tobą, ale zauważ, że nikt Ci nie odpowiedział, a minęło parę dni. A to dlatego, że pewne pytania powracają cyklicznie, a wałkowane już były wiele razy i ktoś kto przeczytał cały wątek, lub odpowiadał już kilka razy na dane pytanie, po którymś razie zwyczajnie ma dość i więcej nie odpowie. Ja osobiście zanim zadam pytanie czytam cały wątek-wolę sobie go szybko przewertować (pomijając nic nie wnoszące posty) i mieć odpowiedź, aniżeli czekać kilka dni na odpowiedź. A dlaczego zaślepiamy? Żeby silnik oddychał czystym powietrzem, a nie mieszanką powietrza i własnych spalin-to tak jakby ktoś kazał nam oddychać świeżym powietrzem z domieszką własnego dwutlenku powstałego z zużytego już przez nas powietrza. Do tego mamy mgiełkę olejową, która się przemieszcza układem dolotowym, pochodzącą bądź z odmy bądź z turbiny, która przed samym kolektorem dolotowym miesza się z gorącymi spalinami (sadzą) z egr tworząc w ten sposób twardą oblepiającą wszystko substancje (podobnie jakby oddychać przy mocnym katarze). Polecam poszukać zdjęć jak to wygląda w środku-i nic już nie trzeba będzie tłumaczyć. Co do błędów w 1.9 tdi-nie którzy mają inni nie. Jak się samemu nie spróbuje to nie będzie wiadomo. Jak już tu pisałem, ja póki nie odłączę wężyka sterującego egr-to żadnego błędu nie mam, pomimo, że egr zamknięty na amen jest, więc wężyk zostawiłem, a niech sobie zawór dalej pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach